Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Måske nogen her i tråden kan hjælpe mig.

    Jeg er nysgerrig på en Marantz PM8005. Er der nogen der kan hjælpe med nogle tests af denne forstærker?

    Også meget gerne brugererfaringer.

    Hvordan er den indbyggede riaa?

    Hvordan er samlekvaliteten? Er frontpladen helt af aluminium?

    Håber i kan hjælpe.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Måske nogen her i tråden kan hjælpe mig.

    Jeg er nysgerrig på en Marantz PM8005. Er der nogen der kan hjælpe med nogle tests af denne forstærker?

    Også meget gerne brugererfaringer.

    Hvordan er den indbyggede riaa?

    Hvordan er samlekvaliteten? Er frontpladen helt af aluminium?

    Håber i kan hjælpe.
    Hei.Dette er stort sett samme fosterker som den utgåtte model Peal Lite,men med en litt annet utseende.Google den og finn info.
    Riaa trinnet er godt i alle Pm forsterkerene.I kjellerstuen har jeg en pm 5004 (den minste)som jeg bruker sammen med en platespiller fra 70tallet.Den er plugget rett i forsterkerens phonotrinn og det lyder overraskende godt.
    Har også hatt pm11s3 så jeg har god erfaring med Marantz.:)
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Hvordan er samlekvaliteten på 8005 modellerne?

    Er frontpladen af aluminium? Jeg har svært ved at se det på billeder.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    På den rimelige 5004 er det alu i midten,så plast fra volumkontrollen/inng.velger og ut.Hvordan det er på 8005 vet jeg ikke.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    De klassiske forsterkerne fra Marantz ser jo ut som en million. Der gjorde du et røverkjøp uansett hvordan de måtte låte. :)
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.910
    Antall liker
    1.218
    Torget vurderinger
    2
    På den rimelige 5004 er det alu i midten,så plast fra volumkontrollen/inng.velger og ut.Hvordan det er på 8005 vet jeg ikke.
    På 7005 som jeg har er det også bare midtplaten som er i aluminium. Fronten på begge sider er i plast. Ser ut som (fra bilder) at det er likt på 8005. Jeg gikk for 7005 og ikke 8005 pga DAC.
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Marantz SA 10/PM 10

    I siste Fidelity hadde Håkon Rognlien en nyansert og god anmeldelse av Marantz SA 10 og PM 10. Ikke riktig så panegyrisk som en del andre anmeldelser og derfor mer interessant.
    Sjøl har jeg dette paret og synes det spiller fortreffelig, bedre enn mitt forrige anlegg som var en Marantz SA 11 S3 og en Mcintosh MA7000 (som også spilte meget bra!) Rognlien spør i sin anmeldelse om kanskje en 11 S3 ville være bedre sammen med PM 10 enn SA 10. Akkurat det stiller jeg meg tvilende til, men har altså ikke prøvd denne kombinasjonen.

    Jeg håper Håkon Rognlien leser dette innlegget og derfor kan svare meg på følgende spørsmål: brukte han balanserte kabler mellom spiller og forsterker?
    Det har seg nemlig slik at Arild Berget på HiFiguiden har et oppsett med SA 10 og PM 10. Han gjorde for en liten tid siden et forsøk med å skifte mellom RCA og XLR kabler (begge kabler var av merket Vertere i samme prisklasse). Det var ikke tvil om at lyden var bedre med balanserte kabler, både mer dynamisk og fyldigere.
    Og sjøl spiller jeg med balanserte kabler (Vertere HB).

    mvh

    Trond Feiring
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    I siste Fidelity hadde Håkon Rognlien en nyansert og god anmeldelse av Marantz SA 10 og PM 10. Ikke riktig så panegyrisk som en del andre anmeldelser og derfor mer interessant.
    Sjøl har jeg dette paret og synes det spiller fortreffelig, bedre enn mitt forrige anlegg som var en Marantz SA 11 S3 og en Mcintosh MA7000 (som også spilte meget bra!) Rognlien spør i sin anmeldelse om kanskje en 11 S3 ville være bedre sammen med PM 10 enn SA 10. Akkurat det stiller jeg meg tvilende til, men har altså ikke prøvd denne kombinasjonen.

    Jeg håper Håkon Rognlien leser dette innlegget og derfor kan svare meg på følgende spørsmål: brukte han balanserte kabler mellom spiller og forsterker?
    Det har seg nemlig slik at Arild Berget på HiFiguiden har et oppsett med SA 10 og PM 10. Han gjorde for en liten tid siden et forsøk med å skifte mellom RCA og XLR kabler (begge kabler var av merket Vertere i samme prisklasse). Det var ikke tvil om at lyden var bedre med balanserte kabler, både mer dynamisk og fyldigere.
    Og sjøl spiller jeg med balanserte kabler (Vertere HB).

    mvh

    Trond Feiring
    Hei Trond
    Jo, jeg benyttet både balanserte og ubalanserte kabler, hovedsakelig balanserte Audio Note.
    Jeg skal vokte meg vel for å påstå at SA11 ville være objektivt bedre enn SA10, det hele dreier seg om at i mitt oppsett og mitt rom, ønsket jeg meg litt mer at den "Marantz-sødmen" jeg er vant til (har selv eid SA11S3), da jeg synes dette oppsettet som helhet ble nesten litt for "perfekt" for en rocker som meg... :)

    Videre kjørte jeg parallelt med en (ubalansert) APL Dac, som låt hørbart mer malmfullt og voldsomt, dermed tillot jeg meg å stille spørsmål om kombinasjonen på det viset jeg gjorde. Som vel testen viser, har jeg flere spørsmål omkring forsterkeren enn om spilleren; Marantz er blant de dyktigste SACD-spiller-produsentene på kloden i dag. Dette er svært hørbart om du velger en mer utadvendt forsterker enn PM10, som jeg vel synes blir litt mer behersket enn jeg føler meg helt hjemme med. Det sagt, det er en ekstremt velbygd og elegant forsterker med stor eierglede og tydelig kvalitet i alle ledd, så det er da slett ikke ille. Spec-forsterkeren jeg sammenligner med i testen, koster omlag 90 000,-, har ingen fjernkontroll, og er en del enklere bygget, så det er kanskje ikke å undres over at den har visse lydmessige fortrinn.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Takk for raskt og utfyllende svar, Håkon!
    Som stort sett lytter til klassisk musikk, og tilhenger av et lydbilde som ikke er for mye "på", passer nok PM 10 godt til meg. Dessuten ble jeg tiltrukket av settet sitt design. PM 10 er meget "elegant" som du uttrykker det - særlig den svarte versjonen med det blå lyset.

    Trond
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takk for raskt og utfyllende svar, Håkon!
    Som stort sett lytter til klassisk musikk, og tilhenger av et lydbilde som ikke er for mye "på", passer nok PM 10 godt til meg. Dessuten ble jeg tiltrukket av settet sitt design. PM 10 er meget "elegant" som du uttrykker det - særlig den svarte versjonen med det blå lyset.

    Trond
    Låter absolutt fornuftig, og, som du ser gjentatte ganger nevnt i minne lyttetester, er dette med klangrikdom en stor forse med dette settet, spesielt fra spilleren. Der er den virkelig en killer, og vil med en slik måte å framstille musikken på, være en treffer på klassisk musikk.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Hei, er noen som vet om det er store lydmessige forskjeller mellom SA-14 SI og SA-11S3, jeg venter på en brukt PM-11S3 jeg har kjøpt og tenker å skaffe meg sacd spiller etterhvert.
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Hei, lånte en Classe Cap 2100 integrert før jeg kjøpte PM-11S3 og den var god, men ikke i nærheten av Marantz når det gjelder punch og bass. Brukte Classe en uke og byttet ut med en Marantz PM-8005 som jeg har liggende og fikk mere fart og futt med en gang men ett noe mindre lydbilde, Classe kostet ny 50.000 og 8005 12.000 så sammenligningen er ikke rettferdig. Bestemte meg for å prøve å få tak i en brukt PM-11S3 og denne kom i posten idag. Har sittet og spillt noen timer nå, og blir mere og mere fornøyd. Lydbilde er stort og fint med godt driv og punch, har neppe hatt bedre forsterker noensinne.????????????
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Er det stor forskjell på Marantz Sa-11S3 og den gamle toppmodellen Sa-7S1? Tenker først og fremst på lydkvalitet og klang. Vet det er digitale innganger på den nyere spilleren. Men den gamle hadde en veldig fin og musikalsk lyd har jeg forstått. Den eldre spilleren har jo noen år på baken, er det noen som har erfaringer med driftssikkerheten?
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Nå har SA-14SI kommet på plass og Bluesound Node 2 er tilkoblet dac i denne for streaming av Tidal hifi. Dette fungerer helt utmerket og låter like bra som min Audiobyte Black Dragon, imponerende.
     
    Sist redigert:

    Saul Marantz

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    11
    Antall liker
    3
    Noen som vet om det kommer noe ny nettverksspiller fra Marantz i nær fremtid? Jeg har nemlig begynt å skrive ønskeliste til jul ??????
    Saken er at jeg har en NA6005 hjemme nå, og vurderer å kjøpe en å ha på jobben også. Men det beste hadde vært å oppgradere hjemme, og heller sette 6005’en på jobb. En ny NA8005(6) eller NA11s1(2) hadde vært fint. Noen som vet om det er noe på trappene?

    Jeg fant en tysk nettside som sier noe om en kombinert cd/nettverksspiller ND8006, men jeg kan ikke tysk, så jeg er ikke helt sikker på hva dette er. Jeg er ikke så veldig intressert i en kombospiller heller. Har noen kasser med CDer på loftet, men har ingen planer om å ta de ned. Klarer meg med strømming og LP.
    Marantz ND 8006 CD-Netzwerkspieler | Raumklang
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Leser i testen av SA10 i Fidelity at den kan lese rett fra minnepinne!
    Er dette "plug & play" og spiller det helt optimalt slikt?

    I så fall kan man jo unngå en "avspiller med harddisk" og kun lagre musikk på minnepinner. Backup på kontoret slik at samlingen ikke forsvinner!

    Har fortsatt den gamle SA11S1 som kanskje skal få en pensjonstilværelse på fjellet!!!!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen her inne som sitter med marantz pm 10 og hva dere kjører på den.

    Imagine
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det kommer noe ny nettverksspiller fra Marantz i nær fremtid? Jeg har nemlig begynt å skrive ønskeliste til jul ������
    Saken er at jeg har en NA6005 hjemme nå, og vurderer å kjøpe en å ha på jobben også. Men det beste hadde vært å oppgradere hjemme, og heller sette 6005’en på jobb. En ny NA8005(6) eller NA11s1(2) hadde vært fint. Noen som vet om det er noe på trappene?

    Jeg fant en tysk nettside som sier noe om en kombinert cd/nettverksspiller ND8006, men jeg kan ikke tysk, så jeg er ikke helt sikker på hva dette er. Jeg er ikke så veldig intressert i en kombospiller heller. Har noen kasser med CDer på loftet, men har ingen planer om å ta de ned. Klarer meg med strømming og LP.
    Marantz ND 8006 CD-Netzwerkspieler | Raumklang
    https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fraumklangbonn.de%2Fmarantz-nd-8006-cd-netzwerkspieler%2F&edit-text=&act=url

    Oversatte nettsiden til engelsk med Google, siden norsk ikke gir en god og fornuftig oversettelse.

    Det står at den kommer i slutten av året, desember 2017. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen her som har marantz sr7010?
    Jeg sliter med å kunne høre musikk fra pc, kablet med hdmi til reciver. Når projectoren er avslått. Med den påslått så fungerer det, men ikke når projectoren er tilkoblet og avslått.

    Skjer kun ved kildene koblet til via HDMI. Har søkt rundt på www men finner ikke ut hvor eller hvilken innstilling jeg må inn på.
    Har prøvd begge hdmi ut fra reciver.
    Noen som har tips?
     

    Saul Marantz

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    11
    Antall liker
    3
    Nettverksspilleren min (NA6005) oppdaterte firmware i stad. Noen som vet hva den oppdateringen består av?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    AHh!!!

    304F3DEA-3E9C-437B-A63A-D4C031A5C4BC.jpg


    Et forsøk pa at gi Høytalerne hva de trenger!

    286F4933-7963-46F1-A4B3-7AB316827995.jpg


    Power Mode 10 detaljer.

    2EC25BFC-217F-4376-8F3E-38151C3A10F7.jpg


    Og

    8343676B-EF89-4A9D-8BFE-3D6A628895E5.jpg


    Også.

    A51D5879-04AB-40B2-8D7F-701625CDF977.jpg


    Samt.

    FF0A7DD6-05A4-4108-8B12-B4E591F60BFF.jpg


    The Speakers:

    0FE9C5B8-783C-49E7-A11C-E87BD1CD342F.jpg


    Stremeamer Blue note 2
    Optisk Transparent cable
    Rega Dac R
    Signal Kable: Betalbar Transparent
    Strøm: Egen 16 Amp Kurs, Transparent Padde, Kablerne er fra Transparent uten filter.

    Rise Nål:

    8CDCF23E-D330-491A-82A4-77F248F3735B.jpg


    Og Hjulet:

    44EC2323-F0E1-440A-AB93-515E1DF45D7F.jpg


    Niavada:

    6533A9EE-5A1E-4C11-9DF5-6836D14721E2.jpg


    Musikken leveret av:
    Tracy Chapman, Sade, Leonard Cohen(Darker), Brian Bromberg( Wood), Pete Townshend (White City) og Nightwish ( Wishmaster).

    HIMMEL OG HELVEDE !!!

    Rognlien må ta en Bolle.

    Jeg skal ha en ØL, eller 10, BLIVER BEN LAAAANG NAT!

    Mvh
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Nettverksspilleren min (NA6005) oppdaterte firmware i stad. Noen som vet hva den oppdateringen består av?
    Hvordan funker denne med Tidal?
    Jeg ser de nye receiverne kommer med Heos og veldig godt bruker grensesnitt. Hadde vært kult på streamerne også...
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    AHh!!!


    HIMMEL OG HELVEDE !!!

    Rognlien må ta en Bolle.

    Jeg skal ha en ØL, eller 10, BLIVER BEN LAAAANG NAT!

    Mvh
    Gratulerer med strålende oppsett!

    Men... jeg har sluttet med boller. :)

    PM-10 er en flott forsterker, jeg har aldri påstått noe annet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    AHh!!!


    HIMMEL OG HELVEDE !!!

    Rognlien må ta en Bolle.

    Jeg skal ha en ØL, eller 10, BLIVER BEN LAAAANG NAT!

    Mvh
    Gratulerer med strålende oppsett!

    Men... jeg har sluttet med boller. :)

    PM-10 er en flott forsterker, jeg har aldri påstått noe annet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    ;)Ja , man kan fort bli led av boller, da for vi ta lidt kaffe/Conjak og Clinton har jo vist veien for hvordan en Cigar bør Nydes:D

    Bye the Way, PM10 er ikke uten personlighed, den har nogle speciale lydmessige treg,og en lidt egenartet måde at gengive Lyden på, som jeg ikke tidligere har hørt, uanset hvilken forsterker teknologi vi taler om, som gør det let at høre lang ind i Lydmixen av special store orkestre stykker, Heavy Rock, samt Film musik ala Batman,

    Tror det kommer av roen i gengivelsen, samt ikke ikke minst jerngrepet forsterkeren holder enhederne i, og det skader jo heller ikke at der er lidt Power bag.

    Nigthwish gengivet på -40 er en stå pels opplevelse, i kombination m C60 og Batman musiken kan lyde lidt mørk og udefineret på mange andre forsterkere, men her er det let at høre hvilke enkelt instrumenter som benyttes til at genere lyd miksen.

    Men kansje man trenger lidt tid til at få vasket gamle lydpreferenser ut av øregangene, før man bliver forelsket og finder partneren for fremtiden.:cool:

    Mvh.
     
    Sist redigert:
    G

    Gasolin

    Gjest
    Noen ganger er det best å uttrykke seg på eget modersmål. Tillykke og hold kæft er lækkert anlæg du har skruet sammen;) Selv har jeg PM14s1 og er glad for Marantz.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ang oppdatering fra Marantz. Min SR7010 tok en oppdatering for noen dager siden siden. Denne ødela mye for godlyden jeg hadde. kom en ny en igår 11.11.17 som rettet på det. Eller anlegget låt ikke bra. Så et par dager med målinger og justeringer. Så skjer det lite. Så fikk jeg inn ny oppdatering, tok ny runde korreksjon. Og fikk tilbake 90% av det jeg hadde. Likte ikke den nest siste oppdateringen. For å si det mildt.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Hei venner!

    Har idag Marantz sr 7008 og mm7055.. Lsound kjører bra pris på sr7011 for tida og jeg lurer på følgende om man ser på specsa på testene under og om noen har erfaringer med :

    https://www.soundandvision.com/cont...ocessor-and-mm7055-amplifier-ht-labs-measures


    https://www.soundandvision.com/content/marantz-sr7011-av-receiver-review-test-bench

    På papiret ser jo unektelig sr7011 vel så sterk ut som 7055..?
    nå tenker jeg først og fremst på to og fem kanaler..

    Men det er kanskje andre parametere som gjør at effekten er sterkere enn bare en receiver?
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan i al verden for jeg subwoofer til å spille i stereo mode på en Marantz AV 8802a ? er det slik at alle høyttalere må settes til small ? Marantz satt nesten alle høyttalere selv i Large .

    Mvh
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Sliter med noe av det samme selv med en Marantz SR6007. Får ikke til å la subwooferen spille noe høyere enn 40Hz i stereo når jeg har frontene i Large, deler de på 40Hz (enten det eller høyerer frekvens), sub high-pass på 250Hz og "Bass" innstilt på "Main + LFE" slik at både sub og fronter skal spille dypbass i teorien.

    Har foreløpig koblet subben fra pre-out på effektforsterkeren til frontene, og får dele selv nå med fronter i large og sub de-activated i menyen. Men vil gjerne bruke subben på sub-out fra Marantzen da jeg skal utvide til surround snart. Noen som har vært borte i noe lignende, eller har noen tips til hva jeg kan gjøre?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan i al verden for jeg subwoofer til å spille i stereo mode på en Marantz AV 8802a ? er det slik at alle høyttalere må settes til small ? Marantz satt nesten alle høyttalere selv i Large .

    Mvh
    Ja , sett ht til small og x-over til 60 eller 80hz - test hva som funker best.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan i al verden for jeg subwoofer til å spille i stereo mode på en Marantz AV 8802a ? er det slik at alle høyttalere må settes til small ? Marantz satt nesten alle høyttalere selv i Large .

    Mvh
    Ja , sett ht til small og x-over til 60 eller 80hz - test hva som funker best.
    Prøvde ut dette igjen men ingen lyd fra subwoofer , prøvd til og med sett front til main pluss sub uten noe respons så kanskje en hard reset kan være veien å gå ?
     

    arnie

    Fersking
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan i al verden for jeg subwoofer til å spille i stereo mode på en Marantz AV 8802a ? er det slik at alle høyttalere må settes til small ? Marantz satt nesten alle høyttalere selv i Large .

    Mvh
    Har du prøvd å gå inn i manuel setup og 2ch playback ? mulig den står uten subwoofer der..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er også en plass du kan gå inn for å be prosessen ikke sende lyd til subb ved 2 kanals avspilling. Hadde 8801 for en tid tilbake og har 7010 nå. Den heter på 7010 surround parameter. Her kan du sette subb on eller off. Mulig den står på off. Ellers så må reciver stå i lydformat AUTO. Direct og pure slår av subbene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn