Marantz og auro 3d

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte meg en brukt Marantz 7702 for en stund siden.

Med jeve og ujevne mellomrom så har jeg sjekket den for ny firmware, men det har aldri dukket opp noen.
Nå har dette, se bildet under, dukket opp.
Betyr dette at forrige eier hadde installert auro 3d på den og at nå er knyttingen mellom 7702 og brukeren som har kjøpt auro brutt?
I så fall, må jeg kjøpe auro for å få oppgradert?
(Ja da, jeg skulle se LoTR om igjen 😁)

20230321_210522.jpg
 

Vedlegg

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Oppgrader nå da :) 9.1 er vel minste kravet på auro 3d , du ser om auro 3d er der fra før den skal ligge som eget format der du finner dolby digital og dts atmos mm trur den koster rundt 199 dollar ved kjøp verd hver kr . Mvh
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Glemte si du må ha høyde kanaler for å få glede av auro 3d minimum 2 front 2 side (høyde) som kommer i tillegg til 5.1
 
Sist redigert:

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ja, jeg har bare 5.2
Skal jeg utvide så må jeg ha flere effektforsterkere i tillegg til høyttalere. Og da begynner det å koste.
Alternativt bytte ut mine Bladelius Balder (har 2stk) med en 5kanals effekt).
Jeg bruker Luxman 595SE som effekt til frontene.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Som en liten note så har jeg ikke lengere fyr i hjemmekinon, kun tv'n med sub koblet til ( jeg klarer meg med lite så lenge ser det ut som ) . En brukt ex Nad M 27 sikkert ikke noen dum løsning på amp til ekstra kanaler.En stk Sennheiser AMBEO pluss en steike god sub hadde man da kunne ryddet kraftig opp i alt rotet det er med tv lyd for å sitte tilbake grisefornøyd ? ? Vel penga for bein å gå på uansett :)huff.
Mvh
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har 2stk Rel S3 så jeg mener at jeg har ok subber 🙂
En 5kanals effekt koster ikke skjorta ser jeg, men som haifaidiot så blir man jo skeptisk når det ikke koster skjorta 😇
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Jeg har 2stk Rel S3 så jeg mener at jeg har ok subber 🙂
En 5kanals effekt koster ikke skjorta ser jeg, men som haifaidiot så blir man jo skeptisk når det ikke koster skjorta 😇
Vel en ny Nad M28 7x200w bare"" 69999,-
Brukt M27 brukt pris ? 7x150w ille god ( hehe har en selv liggende et sted ) nei den er ikke til salgs skal i bruk igjen en vakker dag tror me :)
 
Sist redigert:

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Om du har plass er det vel bare å beholde det du allerede har.
Det er mest lyd i kanalene fremme, så de er viktigst.

Du skal vel ganske høyt opp i pris for å erstatte 2 x Bladelius, og med Luxman har du jo dekket 6 kanaler.
Du kan jo kjøpe en Anthem eller lignende, som har 3 kanaler, det blir vel ikke så altfor dyrt, om du som nevnt tidligere, og har plassen til det.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har ett strømfilter som skal ut tenkte jeg. Pengene derfra skal være med å finansiere mer haifa og da blir det en plass ledig i racket.
 

ParttimeDIY

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2022
Innlegg
406
Antall liker
481
Sted
Brøttum
Hvorfor ikke bare handle en receiver som faktisk støtter auro 3d? Utifra lista på Marantz sine "oppgraderingsider" så står det at SR7009/7010 støtter auro 3d og de koster ikke voldsomt mye brukt om dagen.
Personlig holder jeg meg til Atmos, alt det i taket har lite å si på totalopplevelsen for min del uansett. :)
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke noe stort forhold til rundtomkringlyd. Alt er bygd rundt stereoanlegget som en addon 🙃

Men nå kom den meldingen om auro som jeg lurer på hva er.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke noe stort forhold til rundtomkringlyd. Alt er bygd rundt stereoanlegget som en addon 🙃

Men nå kom den meldingen om auro som jeg lurer på hva er.
Det er vel bare å kjøre oppdateringen, skal noe betales må det betales på forhånd eller så er det en oppdatering på noe som allerede er på receiveren.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.544
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er vel bare å kjøre oppdateringen, skal noe betales må det betales på forhånd eller så er det en oppdatering på noe som allerede er på receiveren.
Jeg har jo selvfølgelig prøvd, men det feiler.
Så jeg tipper at jeg må lage en bruker på auro 3d og legge til devicen til brukeren min.
Så er det uvisst om jeg må betale fordi jeg ikke har betalt tidligere eller om lisensen er knyttet til devicen.

Men hvis auro ikke har så mye for seg uten flere kanaler enn de jeg har (5.2) så vet jeg ikke om det er aktuelt.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvorfor ikke bare handle en receiver som faktisk støtter auro 3d? Utifra lista på Marantz sine "oppgraderingsider" så står det at SR7009/7010 støtter auro 3d og de koster ikke voldsomt mye brukt om dagen.
Personlig holder jeg meg til Atmos, alt det i taket har lite å si på totalopplevelsen for min del uansett. :)
Auro 3D kommer ikke ferdig installert den må kjøpes , men man kan jo kjøpe brukt hvor ex eier har installert auro 3d til maskinen .
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Jeg har jo selvfølgelig prøvd, men det feiler.
Så jeg tipper at jeg må lage en bruker på auro 3d og legge til devicen til brukeren min.
Så er det uvisst om jeg må betale fordi jeg ikke har betalt tidligere eller om lisensen er knyttet til devicen.

Men hvis auro ikke har så mye for seg uten flere kanaler enn de jeg har (5.2) så vet jeg ikke om det er aktuelt.
Er noe som heter Auro 2D som kommer med 3D pakka , men me liker den ikke .
Bare måtte finne frem AV'n fra glemsel sjekken for ny evt ny firmware :)
8802A.JPG
 
Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Jeg sa konk måtte bare grave litt . (Jeg kjøpte Marantz AV 8802A alene fordi den støttet Auro 3D )
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.481
Antall liker
899
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Så bra men har det noe med at auro 3d gikk konk?
Det vet jeg ikke, men så vidt jeg vet er de oppe å går igjen. Blir noen lisens kroner når de fleste av de nyeste Marantz/Denon receiverene komme med det. ;) Auro 3D er min favoritt opp mikser og jeg har en del musikk Blu Ray med Auro 3D som låter meget bra.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Det vet jeg ikke, men så vidt jeg vet er de oppe å går igjen. Blir noen lisens kroner når de fleste av de nyeste Marantz/Denon receiverene komme med det. ;) Auro 3D er min favoritt opp mikser og jeg har en del musikk Blu Ray med Auro 3D som låter meget bra.
Må tilstå etter at auro 3d var oppe å gikk har knapt rørt noen ting den ble favoritt til alt med flerkanal :)
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Kun 9.1 på Auro så jeg har ikke hatt gleden av rigge opp kanalen som kalles ( lyden av Gud ) :( men det nærmer seg allikevel :eek::ROFLMAO:

Mvh
 
Topp Bunn