Mangler punch, plassering, akustikk?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Håper dette er rett plass og legge ut.

    Hørte Klipsch i butikk og hos kamerater som har. Har alltid vært imponert over bassen i fra Klipsch. Og i et lytterom hos lokal butikk, ble det faktisk for mye bass. Hos meg så føler jeg ikke på Klipsch punchen i det hele tatt.

    Rommets størrelse: (ene siden har glass skyvedør lan

    L = 3,55m
    B = 3,65m


    Sub står 11,5 cm fra vegg og 5 cm fra sofa og 22cm fra ht

    Midten på høyre ht står 22 cm fra bakvegg og 12cm fra hjørne på ht bak til veggen

    Tv står 42cm fra vegg
    Bak på skjenk til vegg er det 13,5cm
    Mellom ht, hjørne t hjørne 2,34m
    Fra ht til lytte posisjon er det 1.9m

    Ht = Klipsch RP-280F
    Sub = Klipsch R-112SW
    Forsterker = Yamaha A-S1100
    Rom korrigering = DSpeaker Antimode 2.0
    Ht og sub står på tykke støydempende gummimatter.

    På forhånd takk 😊

    Mvh.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.465
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rommet ditt er i praksis kvadratisk og det er vanskelig.
    Har du målinger?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.465
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, en måling etter korrigering. Jeg vet ikke hvordan den hentes ut eller om den kan hentes ut. Kanskje @SigbergAudio vet slikt?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.462
    Antall liker
    4.655
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Vanskelig når hjørnesofaen dikterer mye av plasseringen, men ideell start kunne vært å få høyttalerne 1/3 inn i rommet (1/3 av rommets lengde) og lytteposisjon ditto 1/3 frem fra bakvegg. Sertt opp høyttalerne så de danner en likeside trekant med lytteposisjon.
    Dempe bakvegg og diffusere frontvegg + førsterefleksjoner på sidevegger. Tykt teppe på gulv. Sub: Sett den i lytteposisjon og krabb rundt i rommet for å finne stedet der bsasen er best. Der kan du plassere suben.
    Alt dette ville nok bidra til både bedre lyd og krangling med interiørarkitekten :)
    Alternativt, kan det funke i kvadratisk rom å sette høyttalerne så de spiller diagonalt i rommet.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    Jeg ville faktisk ha forsøkt meg på å få til et bra oppsett med kun Yamaha som amp og latt både sub og DSpeaker være utkoblet.
    Jeg har de samme høyttalerene (inkl sub)i stua i surround-oppsettet og de sparker bra fra seg alene de RP-280f på stereolyd.
    Jeg bruker ikke sub ved stereo, og det er bra trøkk selv ved lav volumer. Rommet har mye å si.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    Mine RP-280F står 2m fra hverandre. Lytteposisjon er ca 2.3m fra hver høyttaler. Høyttalere står 70 cm fra veggen (målt fra baffel, der lyden tyter ut), så de står ganske tett på frontveggen. Bittelitt toe-in. Kjøres fra en Sony receiver, romkorrigert.

    Sub brukes kun til film, jeg tok en sub-crawl som også foreslått fra vim01 og da endte sub opp ved siden av soffa/lytteposisjon. Den sparker hardt til i soffan når det er action på film. :cool:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.582
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ja, en måling etter korrigering. Jeg vet ikke hvordan den hentes ut eller om den kan hentes ut. Kanskje @SigbergAudio vet slikt?
    Yo! Den viser jo før/etter resultat rett etter kalibrering, men litt usikker på om du kan hente det opp etterpå med Dualcore. :unsure: Lenge siden jeg har brukt den og fant ikke umiddelbart noen referanse til det i bruksanvisningen. Men! Det er en egen målefunksjon i den, under "Measurements" i menyen. Der kan man ta en ny måling av aktiv konfigurasjon ved å putte mikrofonen i lytteposisjon. :) Praktisk hvis man ikke har / ikke skjønner noe av REW osv.

    1674068846331.png


    1674068863839.png
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Vanskelig når hjørnesofaen dikterer mye av plasseringen, men ideell start kunne vært å få høyttalerne 1/3 inn i rommet (1/3 av rommets lengde) og lytteposisjon ditto 1/3 frem fra bakvegg. Sertt opp høyttalerne så de danner en likeside trekant med lytteposisjon.
    Dempe bakvegg og diffusere frontvegg + førsterefleksjoner på sidevegger. Tykt teppe på gulv. Sub: Sett den i lytteposisjon og krabb rundt i rommet for å finne stedet der bsasen er best. Der kan du plassere suben.
    Alt dette ville nok bidra til både bedre lyd og krangling med interiørarkitekten :)
    Alternativt, kan det funke i kvadratisk rom å sette høyttalerne så de spiller diagonalt i rommet.
    Takk for svar. Kan prøve og se om jeg får endret slik at jeg får en dannet en likesidet trekant. Er vanskelig med tanke på hvor liten plassen er og hvor stor plass møblene er. Har du noen linker til hvor jeg få tak i de nevnte produktene? Har aldri prøvd ut akustikk tiltak enda. Bare fått pris i hovedstuen på profesjonell montering. Som må bli på et senere tidspunkt :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.582
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Ah, det er øya man blir blind på først. Her står det jo også "You can also view the room responses measured during the automatic Anti-Mode calibration process." - så under den measurements-menyen skal også før/etter fra kalibreringen ligge.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Mine RP-280F står 2m fra hverandre. Lytteposisjon er ca 2.3m fra hver høyttaler. Høyttalere står 70 cm fra veggen (målt fra baffel, der lyden tyter ut), så de står ganske tett på frontveggen. Bittelitt toe-in. Kjøres fra en Sony receiver, romkorrigert.

    Sub brukes kun til film, jeg tok en sub-crawl som også foreslått fra vim01 og da endte sub opp ved siden av soffa/lytteposisjon. Den sparker hardt til i soffan når det er action på film. :cool:
    Takk for svar, er enig at det funker bra uten sub (ikke i mitt rom, men generelt) Har prøvd uten DSpeaker og da er det litt mer punch, men lyden ellers blir bedre etter korrigering.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Ah, det er øya man blir blind på først. Her står det jo også "You can also view the room responses measured during the automatic Anti-Mode calibration process." - så under den measurements-menyen skal også før/etter fra kalibreringen ligge.
    Takk!, jeg får ta en tur ut i morgen eller noe og få tatt et bilde av målingene :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.582
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Takk!, jeg får ta en tur ut i morgen eller noe og få tatt et bilde av målingene :)
    Ja, det dukker jo opp på skjermen der, så det er bare å ta et bilde med mobilen eller noe :) Når vi får se responsen er det kanskje lettere å gjette hvorfor du opplever at du mangler futt. :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    Takk for svar, er enig at det funker bra uten sub (ikke i mitt rom, men generelt) Har prøvd uten DSpeaker og da er det litt mer punch, men lyden ellers blir bedre etter korrigering.
    Tipper du har punch/bass noen steder i rommet, kanskje ikke akkurat der du sitter. 🤔
    Rommet og plassering betyr mye.
    Det skal nevnes at en kamerat kjøpte like som meg samtidig, koblet opp i en annen stue med annen amp og det ble ikke de samme greiene som her hos meg.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.462
    Antall liker
    4.655
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar. Kan prøve og se om jeg får endret slik at jeg får en dannet en likesidet trekant. Er vanskelig med tanke på hvor liten plassen er og hvor stor plass møblene er. Har du noen linker til hvor jeg få tak i de nevnte produktene? Har aldri prøvd ut akustikk tiltak enda. Bare fått pris i hovedstuen på profesjonell montering. Som må bli på et senere tidspunkt :)
    Jeg ville jobbet med plassering først og så kanskje du kan teste med f. eks. å sette en madrass opp langs bakvegg. Gir det litt sv ønsket effek, kan jeg anbefale Eli Acoustics kombinerte diffuser/absorber panelet (Mala) eller tilsvarende fra Sonitus eller Vicoustic (kan bestilles hos Gear4music billigst). Men viktigst hos deg tror jeg er å få høyttalerne ut fra vegg. Da vil du også unngå å ha tv mm. mellom høyttalerne i samme grad. Det roter til lydbildet veldig å ga masse greier mellom og på høyde med høyttalerne.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig om at akustikk tiltak er lurt. I tillegg til å optimaliserte høyttaler plassering og lytteposisjon. Dsp har du jo. Men det må gjøres riktig. Rommet er ikke stort og i tillegg kvadratisk som er nevnt før her som utfordrende. En madrass eller noe annet i moderat tykkelse vil ikke hjelpe en promille i bassen. Spesielt ikke i dypbassen. Siden rommet er lite ville jeg ikke fylt opp med store porøse bassfeller. Det hjelper, men du har ikke plass. Hvis du skal gjøre noe med akustikken i bassen ville jeg vurdert RPG modex plate. De bygger lite og funker.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.462
    Antall liker
    4.655
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er enig om at akustikk tiltak er lurt. I tillegg til å optimaliserte høyttaler plassering og lytteposisjon. Dsp har du jo. Men det må gjøres riktig. Rommet er ikke stort og i tillegg kvadratisk som er nevnt før her som utfordrende. En madrass eller noe annet i moderat tykkelse vil ikke hjelpe en promille i bassen. Spesielt ikke i dypbassen. Siden rommet er lite ville jeg ikke fylt opp med store porøse bassfeller. Det hjelper, men du har ikke plass. Hvis du skal gjøre noe med akustikken i bassen ville jeg vurdert RPG modex plate. De bygger lite og funker.
    For the record: Mine forslag tar ikke for seg eventuelle bassproblemer overhodet. Madrassen er en billig måte å sjekke om absorbsjon på bakvegg gir ønsket effekt mtp. etterklang.
    Jeg har hatt suksess med å fylle tre av rommets hjørner med Sonitus bassfeller fra gulv til tak i mitt lille lytterom, men da snakker vi lite "konevennlig" og fort uegnet i annet enn et dedikert lytterom (hvis man ikke gjør det så smakfullt som @gismo her inne).
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Du må trekke høyttalerne ut i rommet, subbens plasering avhenger av hvor høyest gain er i lytteposisjon.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    For the record: Mine forslag tar ikke for seg eventuelle bassproblemer overhodet. Madrassen er en billig måte å sjekke om absorbsjon på bakvegg gir ønsket effekt mtp. etterklang.
    Jeg har hatt suksess med å fylle tre av rommets hjørner med Sonitus bassfeller fra gulv til tak i mitt lille lytterom, men da snakker vi lite "konevennlig" og fort uegnet i annet enn et dedikert lytterom (hvis man ikke gjør det så smakfullt som @gismo her inne).
    Det var derfor jeg mente at at akustikk tiltak kan være lurt. Madrass kan sikkert fint brukes som en absorbent. Jeg bare presiserte at det ikke var en bassfelle😀
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Med høyttalere så klint inn i hjørnet det blir mye gain i lavere frekvenser, trekk de en meter ut og litt tettere sammen, sub i hjørnet. Diverse korrigeringer, eq og dilldall interesserer meg ikke da jeg ikke har dette, og jeg vil aldrig få det heller.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.582
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Med høyttalere så klint inn i hjørnet det blir mye gain i lavere frekvenser, trekk de en meter ut og litt tettere sammen, sub i hjørnet. Diverse korrigeringer, eq og dilldall interesserer meg ikke da jeg ikke har dette, og jeg vil aldrig få det heller.
    Da blir det kanskje feil å gi råd til noen med DSP også. Korrekt plassering av sub og potensielt høyttalere er ikke nødvendigvis det samme med og uten DSP. Gain i lavere frekvenser er f.eks typisk ikke negativt så lenge det kan kontrolleres med DSP. Høyttalerne en meter ut vil gi dipper i mellombassen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med antimode så kan du trådstarter prøve å bruke tilt funksjonen for å løfte bassen litt. Antimode korrigerer jo bassen paddeflatt. Så det kan for noen være for lite. Evnt så kan du også prøve å legge inn ett lite eq punkt rundt 70hz.. Mange mange muligheter med antimode. Har en slik selv. Dualcore 2.0 altså.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    @Valentino @
    SigbergAudio

    Jeg fant ikke ut hvordan jeg finner målingen, men fant frem et bilde jeg mener er fra siste måling med den plasseringen som er på bildet
    . thumbnail_IMG_7423.png

    @[B]vim01[/B] Flytte sofa går ikke, den må stå der den står. Og høyttalerne klarer jeg heller ikke flytte så langt ut. Akustikk tiltakene er nok ikke så dumme, får vurdere det. Alt koster :) Og sub kan jeg prøve ved siden av høyttaler. Jeg får prøve meg frem litt med mer med plassering som du nevner.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hva er det der skjer over 100 hz der? Er det de to subwoofere der lager det? Tror du kan glemme akustikk tiltak, tviler på det hjelper mye der. Du må ha 10-12db løft i bassen....
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Hva er det der skjer over 100 hz der? Er det de to subwoofere der lager det? Tror du kan glemme akustikk tiltak, tviler på det hjelper mye der. Du må ha 10-12db løft i bassen....
    Hvis du spør meg så aner jeg ikke, jeg forstår lite av det. Hvordan får jeg endret slik at jeg får 10-12db mer? Plassering av høyttalere, eller innstilling i menyen på DSpeakeren?
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Jeg er enig om at akustikk tiltak er lurt. I tillegg til å optimaliserte høyttaler plassering og lytteposisjon. Dsp har du jo. Men det må gjøres riktig. Rommet er ikke stort og i tillegg kvadratisk som er nevnt før her som utfordrende. En madrass eller noe annet i moderat tykkelse vil ikke hjelpe en promille i bassen. Spesielt ikke i dypbassen. Siden rommet er lite ville jeg ikke fylt opp med store porøse bassfeller. Det hjelper, men du har ikke plass. Hvis du skal gjøre noe med akustikken i bassen ville jeg vurdert RPG modex plate. De bygger lite og funker.
    Hvem selger slike plater? :) Og hvor ville du plassert de og evt. antall?
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Nja. Det trenger ikke være riktig. Ofte får en jevnes bass med å ha høyttaler nærme frontvegg. Men jeg ville teste alle plasseringer. Bruk gjerne romsimulator i REW.
    Har testet ut REW, men og justeringer på minidsp tidligere, men jeg fikk ikke til noen av delene.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Med antimode så kan du trådstarter prøve å bruke tilt funksjonen for å løfte bassen litt. Antimode korrigerer jo bassen paddeflatt. Så det kan for noen være for lite. Evnt så kan du også prøve å legge inn ett lite eq punkt rundt 70hz.. Mange mange muligheter med antimode. Har en slik selv. Dualcore 2.0 altså.
    Takk for tips. Jeg får prøve og se om jeg får til det du foreslår. Har bare tatt en automatisk korrigering, for jeg ikke kan med innstillinger.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.582
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tips. Jeg får prøve og se om jeg får til det du foreslår. Har bare tatt en automatisk korrigering, for jeg ikke kan med innstillinger.
    Foreslår at du leser bruksanvisning til antimode, da får du mye mer ut av produktet. 😊

    Bildet ditt er vanskelig å tyde, klarer ikke engang se hvilke frekvenser som vises. Jeg limte inn den delen av bruksanvisningen som forklarer hvordan du finner målingen slik at du kan ta et bedre bilde? Ta gjerne med 20-500hz i hvertfall.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Har du prøvet at spille uden din sub?
    Ja har prøvd det, er bassen fra høyttalerne jeg savner mest. Usikker på sub i farten hvordan jeg likte med den, men var vel ikke voldsomt det heller hvis jeg husker rett. Men er vel som ble nevnt at antimoden justerer ned bassen mye
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Foreslår at du leser bruksanvisning til antimode, da får du mye mer ut av produktet. 😊

    Bildet ditt er vanskelig å tyde, klarer ikke engang se hvilke frekvenser som vises. Jeg limte inn den delen av bruksanvisningen som forklarer hvordan du finner målingen slik at du kan ta et bedre bilde? Ta gjerne med 20-500hz i hvertfall.
    Jeg skal prøve og få tatt forskjellige målinger med ulike plasseringer av høyttaler. Og få postet bilde. Skal lese mer i manualen 😃👍🏻
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    Ja har prøvd det, er bassen fra høyttalerne jeg savner mest. Usikker på sub i farten hvordan jeg likte med den, men var vel ikke voldsomt det heller hvis jeg husker rett. Men er vel som ble nevnt at antimoden justerer ned bassen mye
    Hvad sker der hvis du frakobler din antimode?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Anbefaler å droppe Antimode frem til du har fått det til å spille best mulig uten korreksjon, også kjøre korreksjon og tweake der etterpå.

    Ut fra bildene ville jeg flyttet suben slik at du får høyttalerne maksimalt frem. Så ville jeg prøvd suben bak en av høyttalerne, på siden der kjøleskapet står, eller evt andre plasser, men den også ville jeg latt samle støv frem til lyden fra høyttalerne sitter best mulig uten bruk av korreksjon.

    Jeg skimtet også en Yamaha receiver der. Spør for ordens skyld, du kjører ikke den med en korreksjon som kommer i tillegg til Antimode sin?

    Til slutt, med receivere har jeg hatt god erfaring med å måle litt foran lytteposisjon dersom denne er nær bakvegg. Det kan hende det fungerer litt på samme måte med Antimode, at å trekke mikrofonen 50-100cm frem ift der du normalt har hodet kan hjelpe dramatisk på trykket i midbassen.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Anbefaler å droppe Antimode frem til du har fått det til å spille best mulig uten korreksjon, også kjøre korreksjon og tweake der etterpå.

    Ut fra bildene ville jeg flyttet suben slik at du får høyttalerne maksimalt frem. Så ville jeg prøvd suben bak en av høyttalerne, på siden der kjøleskapet står, eller evt andre plasser, men den også ville jeg latt samle støv frem til lyden fra høyttalerne sitter best mulig uten bruk av korreksjon.

    Jeg skimtet også en Yamaha receiver der. Spør for ordens skyld, du kjører ikke den med en korreksjon som kommer i tillegg til Antimode sin?

    Til slutt, med receivere har jeg hatt god erfaring med å måle litt foran lytteposisjon dersom denne er nær bakvegg. Det kan hende det fungerer litt på samme måte med Antimode, at å trekke mikrofonen 50-100cm frem ift der du normalt har hodet kan hjelpe dramatisk på trykket i midbassen.
    Takk for mye god info. Skal koble ut antimoden og prøve meg frem uten.

    Når du sier suben bak høyttalerne, regner jeg med du mener ved siden av, men plassert lengre bak en selve høyttaleren?
    Tror kjøleskapet vil blokkere høyre ht om jeg skal bytte plass. Men får se på det og.

    Den Yamahaen er en standard stereo forsterker uten noe korrigering. Eneste jeg kan gjøre med den er og justere, bass, diskant, og balanse
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.113
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du hadde Minidsp... Brukte du Dirac til den?
    Eller kopierte du filter fra rew og over til Minidsp?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn