Magnepan LRS+ på Oslo Hi-Fi Show.

Etter utallige tilbakemeldinger på Magnepan LRS+ demoen på Oslo Hi-Fi Show. Så er inntrykket at dem imponerte STORT!
Nå er det en ny ordre på gang ifra Magnepan USA. Da den første forsendelsen er helt utsolgt.
Neste forsendelse er ventet inn i april/m ai. Grunnet høyere etterspørsel enn produksjonskapasiteten. Så tar vi forhåndsreservasjoner på ordren som ankommer april/mai.
Pris 16.900.- (euro 1.490.-)

"Awards and Reviews: The LRS+ has received glowing reviews, with Jonathan Valin of the 2022 Golden Ear Award calling it "the best buy in an affordable loudspeaker for modest-sized rooms." With its absolute-sound realism, stage height, image size, low-end reach, and dynamic range, the LRS+ is a standout in its class."

Spec:
  • 2-Way/Quasi Ribbon
  • Frequency Response: 50-20kHz
  • Sensitivity: 86dB / 500Hz / 2.83v
  • Impedance: 4 Ohm
  • Dimensions: 122 high x 33 wide x 2,54 deep cm.

Norsk AudioTeknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
Tlf: 22200095
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Web: www.norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

LRS+ messe 23.jpeg
 

Kommentarer

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.374
Sted
Sørlandet
Vel fortjent! Disse imponerte stort på messen.

Spørsmål: Kan du bekrefte at rammen rundt panelet er av tre? Jeg kunne tenkt meg å feste noen pyntelister på sidene og toppen av disse men vil så klart ikke risikere å ødelegge noe annet en stofftrekket.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Vel fortjent! Disse imponerte stort på messen.

Spørsmål: Kan du bekrefte at rammen rundt panelet er av tre? Jeg kunne tenkt meg å feste noen pyntelister på sidene og toppen av disse men vil så klart ikke risikere å ødelegge noe annet en stofftrekket.
LRS+ spiller helt....Forventet ikke en så stor oppgardering ifra den forrige LRS.
Rammen rundt er i tre. Merk at stoffet er trekt over hele høyttaleren.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei Morten. Kommer disse i forskjellige farge varianter enn den på bildet?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Lurer litt på hvordan disse Magnepan lrs + spiller kontra mine åpen baffelhøytalere med bånddiskanter og 9 stk 5 toms fulltoner i hver høytaler . Ser de koster kun kr.16.900 .
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Lurer litt på hvordan disse Magnepan lrs + spiller kontra mine åpen baffelhøytalere med bånddiskanter og 9 stk 5 toms fulltoner i hver høytaler . Ser de koster kun kr.16.900 .
Det blir helt umulig for meg å svare på uten å ha hørt dem/sammenlignet.
Ikke bra å bare synse. Det er det for mange andre som gjør ;)
Men at LRS+ spiller langt over prisen. Er det ingen tvil om!
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Hvor mye bidrar forsterkeren med her da, er jo ikke noe budsjett forsterker.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Entropy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
446
Antall liker
689
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har du de på demo i butikken Morten?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Har du de på demo i butikken Morten?
Dessverre nei. Ble ingen igjen til meg på første leveransen.
Dessverre er også at fortjenesten er så liten at man skal selge mange for å finansiere et demo par. Men godt for kunden!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.965
Antall liker
81.738
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Er det noe mer info om hva som skiller mellom LRS og LRS+ ?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Det er en alt-i-et Devialet.
Ja jeg så det og lurte mer på hvor mye den bidro med da den er relativt kostbar sammenlignet med prisen på LRS+.Om det er en 220 så er det vel ikke alle som har tenk å bruke en 90K forsterker på en HT til 17K.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Er det noe mer info om hva som skiller mellom LRS og LRS+ ?
LRS+ Har etter det jeg vet oppgradert panel og tykkere ramme for økt stivhet. Regner med at det er andre små ting som også er gjort. Jeg jakter fortsatt mer info.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Ja jeg så det og lurte mer på hvor mye den bidro med da den er relativt kostbar sammenlignet med prisen på LRS+.Om det er en 220 så er det vel ikke alle som har tenk å bruke en 90K forsterker på en HT til 17K.
Det ble brukt en D220 Pro som har innebyget en god DAC med streaming og phono. Ja den koster litt når den har det meste. Men veldig praktisk. Vi kjørte ofte LRS på 50W rør med meget godt resultat.
Gode 50W og oppover pleier å fungere godt.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
hva er forskjellen mellom Magneplanar .7 og Lrs+
Først og fremst at .7 er større med en bedre bassgjengivelse. Etter det jeg har lest. Så mener enkelte at LRS+ er litt bedre i mellomregistret.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.374
Sted
Sørlandet
Når LRS+ spilte såpass flott på en Devialet "fjøl" så tenker jeg dem spiller fantastisk på andre forsterkere :)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Magnepan holder kortene tett til brystet på hva som er gjort på LRS+ Men jeg vil påstå at resultatet er meget bra!
Her er svaret.

"LRS+ has greater high frequency extension than the LRS. It is not so much measurable, but it is audible for many. We don't discuss what was done to achieve this. There has been a noted improvement in overall sound transparency, too. The panel is about an inch less wide, as well, leaving the length the same as the previous LRS. The panel is a tiny bit thicker, too.”
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.077
Antall liker
2.494
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Jeg tror nok de spiller bra med en strøm sterk amp fra 50w og oppover

De spillte absolutt fantastisk med mine rør 260w og en SS på 400w
Det blir ikke feil som at lyden" formelig vokser med effekten uten at de lyder anstrengt eller presset .
I tillegg synes jeg de var litt lettere å få til å lyde optimalt i forhold til store broren 1,7i som var litt mer kilen på oppsett. )

,,, så prisen tatt i betraktning vurderte jeg selv som gammel panel elsker. Det for hva en dipol virkelig gjør så rett ,, løp å kjøp
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.627
Sted
Oslo
Rask sjekk på webben:
Magnepan .7
2.000£ i England , vel ca 26.000 nkr
2.000 $ i USA+ moms 1$ -10.75 do the math

NAT og Morten har absolutt hjemmekoselige priser!
 

Antoine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.09.2022
Innlegg
437
Antall liker
607
Sted
Oslo
Hvor mye bidrar forsterkeren med her da, er jo ikke noe budsjett forsterker.
Devialet har en veldig god og kraftfull bass og med SAM får de høyttalere til å spille litt dypere enn de egentlig kan. Ellers nøytrale.

Jeg trodde ikke det var Magnepan (lurt av at de var hvite), så jeg dro ikke inn i rommet. Tabbe! Lenge siden jeg har hørt dem, men da imponerte de i forhold til prisen.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Tror du oppdatere den generelle prislisten....
Den generelle prislisten skulle vært fjernet. Den ifra 2019 og selvfølgelig ikke gyldig mer. Skal få webmannen til å få den bort.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.540
Antall liker
3.428
Torget vurderinger
6
Devialet har en veldig god og kraftfull bass og med SAM får de høyttalere til å spille litt dypere enn de egentlig kan. Ellers nøytrale.

Jeg trodde ikke det var Magnepan (lurt av at de var hvite), så jeg dro ikke inn i rommet. Tabbe! Lenge siden jeg har hørt dem, men da imponerte de i forhold til prisen.
Til info så er det IKKE SAM program til Magnepan og alt ble kjørt flatt!!! Så ingen ekstra hjelp der.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kunne tenkt meg å sette en Yamaha WXA-50 til å drive LRS+. 100 gode klasse D W i 4 Ohm burde passe dem bra.
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Devialet har en veldig god og kraftfull bass og med SAM får de høyttalere til å spille litt dypere enn de egentlig kan. Ellers nøytrale.

Jeg trodde ikke det var Magnepan (lurt av at de var hvite), så jeg dro ikke inn i rommet. Tabbe! Lenge siden jeg har hørt dem, men da imponerte de i forhold til prisen.
Nå er vel ikke de høytalerne konfig for SAM av Devialet ? Ligger hverfall ikke i konfigurator, men Magnepan på Devaliet er det mange som skryter av på nettet og diverse forum
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.428
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 88
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn