Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Espen!

    Det skal bli moro å høre hvordan trykk kammer-bass funker sammenlignet med bassporten i dine gamle B80. Det er ikke umulig at Magico i så måte kan være enklere å hanskes med når stuas funksjonalitet i det daglige ikke gir uendelige plasseringsmuligheter. Jeg ønsker deg uansett lykke til og at tålmodigheten tillater nødvendig innspilling. Jeg antar at jevnlige oppdateringer ikke vil bli mangelvare...;-)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen!

    Det skal bli moro å høre hvordan trykk kammer-bass funker sammenlignet med bassporten i dine gamle B80. Det er ikke umulig at Magico i så måte kan være enklere å hanskes med når stuas funksjonalitet i det daglige ikke gir uendelige plasseringsmuligheter. Jeg ønsker deg uansett lykke til og at tålmodigheten tillater nødvendig innspilling. Jeg antar at jevnlige oppdateringer ikke vil bli mangelvare...;-)
    Takk for det Vidar
    Skal holde deg oppdatert jeg vetdu :) uansett så virker de 3 første dagene selv med helt uinnspilte høyttalere meget lovende.
    Mvh: Espen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Når høyttalerene til Espen kom var det bare såvidt vi fikk lirket de ut av den bunnsolide trekassen. Så nå fikk jeg beskjed fra Frode at Magico hadde bestemt seg for at trekassene skulle bygges om i bunn. Aberet var at utsendelsen av den første batchen med S1 ble forsinket. Dermed kommer de først til Europa i romjula, og da må jeg vente helt til neste år før jeg får de i hus. Men den som venter på noe godt osv.

    Yair Tammam hadde sagt til Leif at de nye S1 ville bli Magico sine mest solgte. Ikke bare på grunn av prisen, men også på grunn av at det var en veldig bra høyttaler.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det kan vel også sies at fra og med denne uken (tror jeg det var) er det seks forskjellige fargealternativer på Q-serien. Alternativene er de såkalt M-CAST fargene som også har vært tilgjengelige for S-serien tidligere. Dette er ikke høyglans-fargene men de elokserte matte fargene. Jeg har bestilt Q7 i bronse.

    Mvh
    Roysen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Regner med de benytter den nye nanoteknologimalingen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror ikke det er magico som benytter seg sv nano. Mener at det er en annen produsent, men husker ikke helt.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    ...men er det benyttet maling under eloksering?

    Mvh
    Roysen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Det vet jeg jo, men les likevel artikkelen. Mr Perry har skrevet en leseverdig artikkel for oss som er glade i Magico. Han trekker sammenligninger mot andre store lytteopplevelser og alle blekner i sammenligningen. Så får vi vente til han får gleden av å lytte til utgave nr.3 av Ultima, der altså den forrige utgaven lever opp til navnet skal vi tro den godeste Clement Perry.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Når høyttalerene til Espen kom var det bare såvidt vi fikk lirket de ut av den bunnsolide trekassen. Så nå fikk jeg beskjed fra Frode at Magico hadde bestemt seg for at trekassene skulle bygges om i bunn. Aberet var at utsendelsen av den første batchen med S1 ble forsinket. Dermed kommer de først til Europa i romjula, og da må jeg vente helt til neste år før jeg får de i hus. Men den som venter på noe godt osv.

    Yair Tammam hadde sagt til Leif at de nye S1 ville bli Magico sine mest solgte. Ikke bare på grunn av prisen, men også på grunn av at det var en veldig bra høyttaler.
    Må si jeg er mer en spent på S1 Jabba Jabba. Dette blir gøy nå er det bare smøre deg med tålmodighet,måtte jo vente lenge selv før mine Q3 kom så hvorfor skal du ha det noe bedre en meg :) når i Januar ankommer de til deg da?
    mvh: Espen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Når høyttalerene til Espen kom var det bare såvidt vi fikk lirket de ut av den bunnsolide trekassen. Så nå fikk jeg beskjed fra Frode at Magico hadde bestemt seg for at trekassene skulle bygges om i bunn. Aberet var at utsendelsen av den første batchen med S1 ble forsinket. Dermed kommer de først til Europa i romjula, og da må jeg vente helt til neste år før jeg får de i hus. Men den som venter på noe godt osv.

    Yair Tammam hadde sagt til Leif at de nye S1 ville bli Magico sine mest solgte. Ikke bare på grunn av prisen, men også på grunn av at det var en veldig bra høyttaler.
    Må si jeg er mer en spent på S1 Jabba Jabba. Dette blir gøy nå er det bare smøre deg med tålmodighet,måtte jo vente lenge selv før mine Q3 kom så hvorfor skal du ha det noe bedre en meg :) når i Januar ankommer de til deg da?
    mvh: Espen
    Vi har ennå ikke avtalt leveringsdato, men når de har ankommet Gøteborg tar det en 5-6 dager før de ankommer til Porsgrunn. Siden du allerede har meldt deg frivillig i sjauegjengen skal jeg sørge for at det skjer i slutten av uka, slik at du er hjemme :cool: Har fortalt Frode at han ikke trenger å være der når det skjer. Tross alt kommer han jo ned i slutten av januar for å foreta en fininnstilling av høyttalerene til Espen og meg. Vi kan jo tenke grønne tanker, og bruke lokale krefter til grovjobben :)

    Mvh Morten
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg påtar meg det ærefulle oppdraget å starte denne tråden, som er ment for eiere av Magico sine høyttalere, sympatisører og musikkelskere

    Mvh: Espen L
    Gratulerer så mye med superlekre høyttalere Espen L!!!
    Det hadde vært moro å få høre dem ved anledning.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    ...men er det benyttet maling under eloksering?

    Mvh
    Roysen
    Går ikke, eventuell lakk må utenpå eloksering.

    Mvh.
    SAL
    Takk for info. Slik jeg forstår deg kan elokserte overflater lakkes etter elokseringen. Jeg trodde fargen måtte tilsettes i selve elkoseringsprosessen og at man ikke kunne lakkere hverken før eller etterpå.

    Mvh
    Roysen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    uansett har ikke horna full rollback!
    ville sikkert hatt samme effekt der og...
    mvh
    Leif
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye med superlekre høyttalere Espen L!!!
    Det hadde vært moro å få høre dem ved anledning.[/QUOTE]

    Hei Fosse
    Døren min står bestandig åpen for deg:) hadde vært kjempehyggelig å fått besøk av deg igjen. Har jo også blitt en vinyl elsker siden sist vi snakket sammen så kommer du en tur så kan vi jo "snurre" litt vinyl også.

    mvh: Espen
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    ...men er det benyttet maling under eloksering?

    Mvh
    Roysen
    Går ikke, eventuell lakk må utenpå eloksering.

    Mvh.
    SAL
    Takk for info. Slik jeg forstår deg kan elokserte overflater lakkes etter elokseringen. Jeg trodde fargen måtte tilsettes i selve elkoseringsprosessen og at man ikke kunne lakkere hverken før eller etterpå.

    Mvh
    Roysen
    Normalt blir ikke elokserte overflater lakkert, men elokseringen finnes i ymse farger så det kan hende magico kun bruker eloksering! Finish på overflaten før eloksering er ekstremt viktig, elokseringen skjuler ingenting!

    Mvh.
    SAL
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Espen,
    kan du ta kontakt på e-mail jamakr@hotmail.com
    hvis du tar en Odden tur - så passer det godt for meg 29de fra ca kl 13 - 14. Kan du selv kontakte Powern?
    Mvh
    JMK
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Ett nytt bilde av Magico S1 i sort har dukket opp på hjemmesiden til Magico. Her kan man se løsningen som de har valgt på føttene.
    Magico S1 i sort.jpg


    Får å sikre maksimal støtte bruker man en type utriggere, slik flere produsenter av slanke høyttalere har valgt å gjøre.

    Mvh Morten
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ellers ville det fort gått gæli, ikke større utrigging enn det minst bør være.
    Skikkelig smekre de der.

    Mvh.KW
     
    M

    musicus

    Gjest
    Fikk noen minutter fremfor S5 igår, koblet opp med ARC Ref 250(?), meget lovende og spennende høyttaler, selvom jeg ville valgt en annen en blåfargen på bildet som også lytte exene hadde...

    magico-s5-loudspeaker-3.jpg
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Har til nå lest tester av Magico S5 i Hi-fi news, Hi-fi pluss og Fidelity. Der faktisk Fidelity var de som var minst begeistret! Da skal det legges til at eksemplaret de hadde inne til test var ennå ikke innspilt når det forlot redaksjonen.

    Hvor var det du fikk lyttet til S5, hos en heldig bekjent eller i en butikk?

    Mvh Morten
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Fikk fargevalgene til S-serien tilsendt fra Frode på mail. Først ute er Magico M-cast
    Magico M-coat.JPG


    Mvh Morten
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Den orange M-Gloss har jeg sett på et par S5. Det var lekkert.

    Mvh
    Roysen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Deretter har vi Magico M-coat high gloss

    Mvh Morten
    Hei Morten
    Bestillte du high gloss?


    Mvh: Espen
    På kontrakten min står det Signatur black, og etter det jeg har forstått er det den matte fargen. Prisen som står oppført der er lik standard pris, og high gloss har et pristillegg på 15 000 kr for S1 og 20 000 kr for S5 ifølge Frode.

    Mvh Morten
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den orange M-Gloss har jeg sett på et par S5. Det var lekkert.

    Mvh
    Roysen
    Er det samme fargeutvalg på Q som S serie?
    Er det i såfall orange du skal ha og kaller kobber?
    Med kun en tone slik som på plansjen, virker det imo noe "skummelt", men dersom det i praksis "spiller" (med lys og skygge) slik som RBN sine Wilson så .............kan det sikkert bli OK........kanskje.
    Jeg ville nok valgt den som jabba_jabba har valgt om det nå var jeg som skulle valgt.

    Mvh.KW
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har til nå lest tester av Magico S5 i Hi-fi news, Hi-fi pluss og Fidelity. Der faktisk Fidelity var de som var minst begeistret! Da skal det legges til at eksemplaret de hadde inne til test var ennå ikke innspilt når det forlot redaksjonen.

    Hvor var det du fikk lyttet til S5, hos en heldig bekjent eller i en butikk?

    Mvh Morten
    Jeg bor i Gøteborg, og Hifistället (www.hifistallet.se) har de inne for demo..så også at det var ARC Ref 300 MK II og Ref 3 som var koblet sammen med de...

    mvh
     
    Sist redigert:
    R

    Roysen

    Gjest
    Den orange M-Gloss har jeg sett på et par S5. Det var lekkert.

    Mvh
    Roysen
    Er det samme fargeutvalg på Q som S serie?
    Er det i såfall orange du skal ha og kaller kobber?
    Med kun en tone slik som på plansjen, virker det imo noe "skummelt", men dersom det i praksis "spiller" (med lys og skygge) slik som RBN sine Wilson så .............kan det sikkert bli OK........kanskje.
    Jeg ville nok valgt den som jabba_jabba har valgt om det nå var jeg som skulle valgt.

    Mvh.KW
    På Q-serien er det kun M-Cast fargene (de matte / elokserte) som er tilgjengelig og ikke M-Coat High Gloss. Det er derfor ikke den orange M-Coat fargen jeg har valgt, men M-Cast fargen som heter Bronze. Jeg tror ikke M-Coat High Gloss hadde gjort seg på Q-serien, men på S5 blir det flott fordi baffelen er sort.

    På mine Rockport Arrakis derimot er det nå avklart at fargene blir sort på baffel, fot og diskantmodul, mens bassmodulene bak baffelen vil bli denne fargen som jo ikke er helt ulik Magico M-Coat High Gloss Orange i "real life". Fargene blir ikke helt korrekt gjengitt i de fotografiene av fargeprøvene.

    http://www.myimportfashion.com/car-feature-copper-meets-gold-aa-autoworks-is250/

    På de kommende Tidalene mine vil fargen bli en high gloss kremhvit (hvitt med en liten anelse brunt i) og gullbelagte metalldeler.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Har lest noen presentasjoner av S1 og der står det at de har verdens første monocoque høyttalerkabinett. Er det noen som kan være så vennlige å fortelle meg hva som menes med det. Kansje SAL føler seg kallet, det er jo brukt i bilverdenen.

    Mvh Morten
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Hei Morten!
    Tipper spant og kabinet er i ett stykke!

    Mvh.
    SAL
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Har lest noen presentasjoner av S1 og der står det at de har verdens første monocoque høyttalerkabinett. Er det noen som kan være så vennlige å fortelle meg hva som menes med det. Kansje SAL føler seg kallet, det er jo brukt i bilverdenen.

    Mvh Morten
    Tipper det betyr det samme som i bilverdenen. At det ytre (karosseriet) som man ser med det blotte øyet er det som gir styrke og stivhet. Ikke nyskapende, det er mer en følge av at kabinettene er alu, og dermed egner seg både som styrkebærer og finish.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Har lest noen presentasjoner av S1 og der står det at de har verdens første monocoque høyttalerkabinett. Er det noen som kan være så vennlige å fortelle meg hva som menes med det. Kansje SAL føler seg kallet, det er jo brukt i bilverdenen.

    Mvh Morten
    Det stemmer dog ikke. Rockport Technologies var tidligere ute med sine modeller Altair og Arrakis. Monocoque betyr at kabinettet er av et stykke og ikke flere sammensatte deler.

    Rockport Technologies Altair Loudspeaker (TAS 214) | The Absolute Sound

    Mvh
    Roysen
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Har lest noen presentasjoner av S1 og der står det at de har verdens første monocoque høyttalerkabinett. Er det noen som kan være så vennlige å fortelle meg hva som menes med det. Kansje SAL føler seg kallet, det er jo brukt i bilverdenen.

    Mvh Morten
    Tipper det betyr det samme som i bilverdenen. At det ytre (karosseriet) som man ser med det blotte øyet er det som gir styrke og stivhet. Ikke nyskapende, det er mer en følge av at kabinettene er alu, og dermed egner seg både som styrkebærer og finish.
    Blandt flere forklaringer er nok denne, etter min mening, den mest riktige. Støttes.


    Geir Arne
     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Magico er et spennende høyttalermerke, som jeg dessverre ikke har hørt ennå. Men det burde vel la seg gjøre å få en demo på en av modellene siden jeg ser det allerede er en del nye eiere av dette merke. Alu i høyttalere er tøft:) - har også noe alu i mine selvbygg, men likheten stopper nok med det.

    Gratulerer til alle nye Magico eiere

    Mvh-
    Tor
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    Slik jeg har oppfattet monocoque er begge disse forklaringene relevante. "Karosseriet" er støpt i ett stykke, riktignok oftest i carbon eller lignende, for å bli lett, stivt og selvbærende, - altså det som gir styrke og stivhet.

    Det er ihvertfall slik jeg fikk det beskrevet dengang jeg solgte ski og Salomon var de første med monocoque-konstruksjon. Begrepet ble lånt fra Formel-1 hvor den indre cockpit'en var støpt i ett helt og selvbærende stykke av carbon for å kunne beskytte føreren selvom en krasj nærmest pulveriserte resten av bilen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn