Magico - markedets ledende highend-høyttalermerke?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Joda, jeg skjønner at det koster en del å få laget to stk slike til deg som en custom bestilling. Men om en fabrikk i Kina (eller i Sverige for den saks skyld) skulle ha produsert 10.000 slike så ville selvsagt stykkprisen vært enormt mye lavere
    En god del lavere, i alle fall.

    Når det er sagt, tviler jeg på at det produseres 10.000 stk av høyttalere som Magico Q7. Hvor mange selger de, tro? Noen få hundre par?
     

    anders1234

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Innlegg
    283
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Impact alu base.
    Prisen på denne har ingenting med high end segmentet å gjøre, men et tilbud gitt av et anerkjent mekanisk produksjonsverksted i Stavanger, basert på Autocad og 3D tegninger.
    Stilig sak!

    Joda, jeg skjønner at det koster en del å få laget to stk slike til deg som en custom bestilling. Men om en fabrikk i Kina (eller i Sverige for den saks skyld) skulle ha produsert 10.000 slike så ville selvsagt stykkprisen vært enormt mye lavere
    Joda, men råvareprisen på aluminiumskvaliteten som ble brukt svir også skikkelig.
    Kan derimot helt utelukke masseproduksjon til prisen.... ;)
    Eg sjekket nettop pris på alu eg skulle maskinere kjøleribber til diy forsterker. Det var 12 stykk ca 300x100x60 mm . Prisen på matrial kom på 12k
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nå vi snakker om pris her hva er det som gjør kef muon så bra til 1999990 høyttalere det er bra mye penger.

    Imagine
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Som sagt, prisen varierer med kvaliteten på aluminiumet.
    I mitt tilfelle så er det nok noe overkill i så måte.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Går vel ikke an å sammenligne Gaia med magico? Der hvor Magico har fått flere priser for god lyd tok det lang tid før det ble greit nok med Gaia. Første eier, karma her inne, snakket jeg med. Og han var svært misfornøyd. På flere nivåer. Uten at jeg skal rippe opp i det nå.
    Diskusjonen gikk på pris. Selv om Gaia er en kostbar høyttaler, så er det mye enklere å forsvare prisen enn en tradisjonell passiv kassehøyttaler som er litt heftig bygget med materialer.

    Skulle man sagt noe vettugt om lyden opp mot hverandre, så måtte man selvsagt også testet de direkte. Argumentasjon om at Magico har fått flere priser synes jeg blir litt tåpelig. For det første sier ikke nøvendigvis slike utmerkelser så veldig mye da hifi pressen innen det segmentet har relativ liten troverdighet. Dessuten fikk Gaia aldri noe test og presseomtale foruten den i Fidelity, som forøvrig var svært bra.

    Uansett handlet dette om prissetting og hvorvidt man kan forsvare en høy pris.

    At du synes det er "litt tåpelig" får stå på din kappe. Uansett er det ofte slik at folk leser om ting i diverse blader. Hvor stor tiltro en skal ha til disse kan saktens diskuteres, men omtale er viktig. Det stemmer at pedal syntes det låt bra i Fidelity, men det er også noe vi ikke trenger legge så mye vekt på da ? At det uansett ble tapt mye penger i det prosjektet uten at det manifestere seg som noe ultimate den gang er kanskje og en sannhet ? Jeg forholder meg til det forrige eier har sagt, som jeg nevner, men historien har gjerne to sider. Og det å nevne Gaia ,som var et eksperiment ,imot en produksjonshøyttaler blir tåpelig i min bok.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Impact alu base.
    Prisen på denne har ingenting med high end segmentet å gjøre, men et tilbud gitt av et anerkjent mekanisk produksjonsverksted i Stavanger, basert på Autocad og 3D tegninger.
    Stilig sak!

    Joda, jeg skjønner at det koster en del å få laget to stk slike til deg som en custom bestilling. Men om en fabrikk i Kina (eller i Sverige for den saks skyld) skulle ha produsert 10.000 slike så ville selvsagt stykkprisen vært enormt mye lavere
    Joda, men råvareprisen på aluminiumskvaliteten som ble brukt svir også skikkelig.
    Kan derimot helt utelukke masseproduksjon til prisen.... ;)
    Eg sjekket nettop pris på alu eg skulle maskinere kjøleribber til diy forsterker. Det var 12 stykk ca 300x100x60 mm . Prisen på matrial kom på 12k
    Råvareprisen på aluminium i den mengden er omkring 750kr. I tillegg er det et visst fratrekk for spon som returneres. Produsentene og distributørene har selvsagt påslag, men det er ikke så voldsomt stort faktisk.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Uansett handlet dette om prissetting og hvorvidt man kan forsvare en høy pris.
    Enkelt sagt så kan man kanskje si at prisen ikke trengs å forsvares hvis markedet et villig til å betale prisforlangende?
    At påslaget er i størrelsesorden 10-gangen får heller være. Vi er fremdeles langt unna å definere det som svindel....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Nå kommer aluminium i et utall ulike kvaliteter med ulike egenskaper som vektlegges utfra hva det skal brukes til, men den som handles i det finansielle markedet koster i skrivende stund i underkant av 1500 dollar pr. metrisk tonn. Som de fleste andre råvarer har prisen gått rett i driteren de siste årene - for 4 år siden var prisen det dobbelte. Hvor en bestemt legering prises og hvor ting prises i små mengder er selvsagt noe annet.

    Aluminiumsrammen og karosseriet på en Tesla Model S veier ca 450 kg totalt. Komplett med batteri, inverter, to elektromotorer, fire dekk på felg, bremser, klimaanlegg,differensial, interiør, fjæring, bremser, et lass av software, visstnok 35 CPUer,en garanti man faktisk kan få bruk for og fri tilgang til superladenettverk samt en bråte med andre ting begynner prisen i USA på 75.000 dollar indkludert en av bilbransjens høyeste fortjenestemarginer. For samme pris kunne man altså fått ca 10 stk baser til høyttalere fra et anerkjent mekanisk verksted i Sverige (regner begge prisene eks mva) basert på et ferdig design levert av noen andre i Autokødd.

    Så når noen skal ha 12k for materialer til noen kjøleribber sier det seg selv at det er et ganske stort påslag i flere ledd før den prisen ender opp hos sluttkunden.

    Ikke at noen av dere har blitt lurt eller forholder dere til grådige leverandører - poenget mitt er egentlig bare å illsturere hvor ganske annerledes regnestykkene ser ut når man snakker effektiv masseproduksjon.
     

    anders1234

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Innlegg
    283
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men råvareprisen på aluminiumskvaliteten som ble brukt svir også skikkelig.
    Kan derimot helt utelukke masseproduksjon til prisen.... ;)
    Eg sjekket nettop pris på alu eg skulle maskinere kjøleribber til diy forsterker. Det var 12 stykk ca 300x100x60 mm . Prisen på matrial kom på 12k
    Råvareprisen på aluminium i den mengden er omkring 750kr. I tillegg er det et visst fratrekk for spon som returneres. Produsentene og distributørene har selvsagt påslag, men det er ikke så voldsomt stort faktisk.
    Veldig lite å hente på spon som retuneres. Menn prisen eg fikk var inkludert vannsjæring så blir helt naturleg å gjøre på slike ting
     

    anders1234

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Innlegg
    283
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer aluminium i et utall ulike kvaliteter med ulike egenskaper som vektlegges utfra hva det skal brukes til, men den som handles i det finansielle markedet koster i skrivende stund i underkant av 1500 dollar pr. metrisk tonn. Som de fleste andre råvarer har prisen gått rett i driteren de siste årene - for 4 år siden var prisen det dobbelte. Hvor en bestemt legering prises og hvor ting prises i små mengder er selvsagt noe annet.

    Aluminiumsrammen og karosseriet på en Tesla Model S veier ca 450 kg totalt. Komplett med batteri, inverter, to elektromotorer, fire dekk på felg, bremser, klimaanlegg,differensial, interiør, fjæring, bremser, et lass av software, visstnok 35 CPUer,en garanti man faktisk kan få bruk for og fri tilgang til superladenettverk samt en bråte med andre ting begynner prisen i USA på 75.000 dollar indkludert en av bilbransjens høyeste fortjenestemarginer. For samme pris kunne man altså fått ca 10 stk baser til høyttalere fra et anerkjent mekanisk verksted i Sverige (regner begge prisene eks mva) basert på et ferdig design levert av noen andre i Autokødd.

    Så når noen skal ha 12k for materialer til noen kjøleribber sier det seg selv at det er et ganske stort påslag i flere ledd før den prisen ender opp hos sluttkunden.

    Ikke at noen av dere har blitt lurt eller forholder dere til grådige leverandører - poenget mitt er egentlig bare å illsturere hvor ganske annerledes regnestykkene ser ut når man snakker effektiv masseproduksjon.
    Prisen eg fikk på 12k er gjennom jobb. Denne prisen hadde nok blitt høyere om eg gikk som privatkunde. D var vannsjæring inkludert i prisen. En vansjærer har vel ca samme timepris som ein cnc fres. Fresen eg kjører har ein timepris på gått over tusenlappen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Uansett handlet dette om prissetting og hvorvidt man kan forsvare en høy pris.
    Enkelt sagt så kan man kanskje si at prisen ikke trengs å forsvares hvis markedet et villig til å betale prisforlangende?
    At påslaget er i størrelsesorden 10-gangen får heller være. Vi er fremdeles langt unna å definere det som svindel....
    Mitt poeng med kommentaren fra Griffenfelt var at med Gaia er prisen mer forståelig utifra konstruksjonen, ideene og at det ble levert som et komplett system med all elektronikk hjemme hos kunden. Uavhengig av hva man mener om lyden, så er en slik konstruksjon veldig mye mer kompleks enn kassehøyttalere. Bassløsningen med hybriddipol var f.eks basert på en helt nye ide, selv om den ikke riktig nok ikke ble utnyttet på det tidspunktet p.g.a. mangler i den daværende prosessoren.

    At mange tar den prisen de vet markedet er villig til å betale er ikke å betvile. Høy pris er i selv en markedsstrategi og ofte helt nødvendig for å nå et visst segment.

    Vi holder på å utvikle hornhøyttalere og noe vi mener selv er rimelig kompromissløst. . Skal vi nå high-end markedet så må vi derimot både designe det deretter (utseendet), prise det deretter og markedsføre det på en måte som tiltrekker det kundesegmentet. Det handler ikke nødvendigvis om at prisen kan rettferdiggjøres eller lydkvaliteten er bedre. Forøvrig har vi ingen planer om det, så det er nevnt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hvordan er egenresonansen i disse kabinettene da? Så harde materialer må gi helt andre resonanser enn tre, tenker jeg. Og de kan da umulig gå nedover i frekvens...
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er egenresonansen i disse kabinettene da? Så harde materialer må gi helt andre resonanser enn tre, tenker jeg. Og de kan da umulig gå nedover i frekvens...
    Det finnes i alle fall ikke noen uavhengige resonansmålinger av de nyere kabinettene til Magico. Eneste er av den eldre V3 modellen hos Stereophile som måler midt på treet. Regner med de nyere Magico modellene er bedre og på nivå med B&W sine dyreste høyttalere.

    Magico V3:
    magico v3.jpg



    B&W 800 Diamond:
    B&W 800 D.jpg
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er det man kaller reklame Dazed. MDF kan nemlig gjøres resonansfritt med riktig metode.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    ^ Er jo "litt" søkt å sammenligne en spesifikk modell med såpass brede kategorier som "Alumnium only" og "MDF only" - men bevares, kan være ypperlig for det. Men må - som det meste annet - leses med markedsføringsbrillene på.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Nå er det ikke alle som er enig at kassa skal være død heller da... f.eks Audio Note.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan er egenresonansen i disse kabinettene da? Så harde materialer må gi helt andre resonanser enn tre, tenker jeg. Og de kan da umulig gå nedover i frekvens...
    Det finnes i alle fall ikke noen uavhengige resonansmålinger av de nyere kabinettene til Magico. Eneste er av den eldre V3 modellen hos Stereophile som måler midt på treet. Regner med de nyere Magico modellene er bedre og på nivå med B&W sine dyreste høyttalere.

    Magico V3:
    Vis vedlegget 353238


    B&W 800 Diamond:
    Vis vedlegget 353239
    Nå ble jeg paff dette var stor forskjell se det dazed la ut her slår , ikke bw q7 på målingene her eller er jeg blitt blind.

    Imagine
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    En mdf kasse i kasse med viskoelastisk masse som separarer de to lagene kombinert med Matrix avstivning inni vil vel også være relativt kompromissløst. Blir litt søkt med en slik sammenligning som er vist der. Det kan gjøres bra med mange typer materiale, sålenge det blir brukt riktig metode.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvor vil du hen med dette?
    Jeg vil bare anta og synse litt. Akkurat som deg når du antar monteringstid og priser sammenlignet med intel osv osv.
    Ville du føle deg bedre om jeg fortalte at jeg, i tillegg til å ofre over et halvt årsverk bare på å få dem produsert, tapte en god del penger da kostprisen ble vesentlig over hva jeg solgte dem for?
    Hva jeg føler er ikke relevant, men hvor mye ville prisen økt med i prosent hvis du skulle lagt til et distrubisjonsnettverk og fraktet det til Usa ( inkl mva ) og skulle lønnet et team med konstruktører? Tør jeg tippe dobbel pris +\- ?

    Orso:
    Magico blir også fraktet hjem til kunden og satt opp med representanter fra merket.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå ble jeg paff dette var stor forskjell se det dazed la ut her slår , ikke bw q7 på målingene her eller er jeg blitt blind.

    Imagine
    Det er en uavhengig måling som gjelder og ville ikke lagt så mye vekt på det Magico har på siden sin. Q5 ble aldri målt for resonanser hos Stereophile. Ifølge John Atkinson så glemte han å ta med akselerometeret.
    I had to pack my speaker measuring gear and I mislaid the accelerometer

    Jeg tror uansett at kabinettene til Magico er meget resonansfrie. Men som nevnt kan det altså gjøres på langt rimeligere måter. Spørsmålet er om det selger hjem til folk like godt som en metode som fremstår som mer high-tech.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Nå ble jeg paff dette var stor forskjell se det dazed la ut her slår , ikke bw q7 på målingene her eller er jeg blitt blind.

    Imagine
    Det er en uavhengig måling som gjelder og ville ikke lagt så mye vekt på det Magico har på siden sin. Q5 ble aldri målt for resonanser hos Stereophile. Ifølge John Atkinson så glemte han å ta med akselerometeret.
    I had to pack my speaker measuring gear and I mislaid the accelerometer

    Jeg tror uansett at kabinettene til Magico er meget resonansfrie. Men som nevnt kan det altså gjøres på langt rimeligere måter. Spørsmålet er om det selger hjem til folk like godt som en metode som fremstår som mer high-tech.
    Glemt det ja vel men han husket måling av høyttalere men ikke akselerometer hmmm , dette skulle jo noen ha få gjort i stereophile kanskje det kommer. Men utrolig hva bw har fått til her med 800 diamond serien tommelen opp for det.

    Imagine
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    hvor mye ville prisen økt med i prosent hvis du skulle lagt til et distrubisjonsnettverk og fraktet det til Usa ( inkl mva ) og skulle lønnet et team med konstruktører? Tør jeg tippe dobbel pris +\- ?
    Godt spørsmål. Vi rotet oss borti en forferdelig ustrukturert snekker og måtte dra til trøndelag og overnatte der en ukes tid for å få sparket dem i gang. Allikevel endte fakturaen derfra til slutt på 120 lapper og 4-5 måneder på overtid. Det var nok den aller største frustrasjonen til sluttkunden. Det var i hvertfall det jeg fikk høre oftest. Videre var bassdriverne alene ekstremt dyre. Jeg husker ikke akkurat hva vi betalte for dem, men retail-prisen var 900 USD/stk, og det gikk med 8 stk. I dag tilsvarer det rundt 75k + frakt bare for dem. Så var det alt det andre da...

    Vel, poenget er at å produsere flere par på den måten var ikke aktuelt. Vi skulle få en helt annen pris på bassene, men leverandøren kunne ikke levere. Vi skulle produsere kassene en helt annen plass, osv osv. Vi hadde laget en reverse-kalkyle på at rundt i området 700k var nok dersom vi hadde en viss produksjon (noen få par i året) så vi fikk en viss repeterbarhet på det. Vi hadde fått ned prisene på de aller fleste komponentene osv. Vi kom bare ikke dit.

    Når det gjelder lyden så synes jeg ikke det vil være riktig av meg å diskutere den. Ikke bare er premisset for at jeg skal delta i en slik diskusjon galt, men jeg føler kildebruken som en annen debattant brukte her kunne få en slik diskusjon til å bli ekstremt langdryg. Spesielt med tanke på at lyden var skreddersydd for en kunde og hans favorittplater.

    Når jeg uttaler meg om materialer, maskinering, sammenstilling osv så er det fordi jeg har jobbet ganske mye med dette også. Spesielt på fabrikker i Kina der man er nødt til å trekke "kunnskap" ut av regnestykket. Ikke sånn å forstå at den som gjør jobben er dum, men med 50 personer du ikke kjenner som skal bygge et produkt du skal gå god for kvaliteten på så må man lage idiotsikre rutiner som er raske å utføre, raske å lære og gir god repeterbarhet.

    Når vi ser på assemblytid så synes jeg det er interessant å sammenlikne produksjonen av en vanlig motor til en mellomklassebil med produksjonen av en AMG-motor. Den ene tar 20 ganger lenger tid, og de aller fleste prosessene er faktisk like gode på den rimeligere motoren.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Siden tråden diskuteres mye på kostnadsproduksjon og prissetting på Magico.
    10 gangern er da ikke så uvanlig i denne eller andre bransjer. Som mange også sier, markedet er også med på å bestemme prissetting.
    Det med 10 gangern folk snakker om her; forundrer meg litt på denne "sytingen"
    når det er mange flere her på hfs som kjøper kabler for flere 10 talls tusen kroner uten å blunke.
    Her tror jeg vi snakker mange ganger mer enn 10 gangern på kostnad vs. prissetting.
    Men kabelfanatikere om det, jeg bryr meg ikke.

    Eller jo, jeg hater kabler. De er bare i veien og til irritasjon. Vanskelig å skjule.
    Kjerringa klager, og sier; kan ikke du snart legge de i kabelskjulere.
    Jeg orker ikke, i og med at jeg stadig tester nye setuper og må dra dette inn og ut til stadighet.
    Igjen, jeg HATER kabler.
    Sånn, der fikk jeg blåst ut litt frustrasjon i dag og.
    Tolk det som dere vil.:p

    Mvh. B
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hater kabler. Ikke hele tiden naturligvis.
    Kabler er kjent for å holde sammen i par, og det synes vi jo er så sympatisk.
    Men kabler eier ikke samfunnssans!

    :)

    (fritt etter Odd B.)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Her er et regnestykke jeg føler er relevant for høyttalerprodusenter som i stor grad kjøper inn drivere og mer eller mindre ferdige kabinetter:
    Kostpris på innkjøpte deler til en høyttaler.
    x1,5 = prisen på en ferdig assemblet og testet høyttaler.
    x1,6 = prisen ut fra produsenten til distributør.
    x1,5 = prisen ut fra distributør til forhandler, inkl frakt til distributør.
    x1,6 = prisen ut fra forhandler.
    x2 = prisen for et par
    x1,25 er inkl norsk/svensk MVA.

    I dette regnestykket er det ingen som blir fete før omsetningen blir høy. Allikevel øker utprisen med 14 400kr om man bruker en tusenlapp mer på delene inn.
     

    Johan59

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2015
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    "Magico - markedets ledende highend-høyttalermerke."

    Er det OK å skrive dette i en annonse? Det er vel ikke hold i markedsføre Magico som markedes ledende merke?
    Det er vel ikke noe galt i å skrive at de er ledende, men de burde tilføye hva de er ledende på - om det er lyd, pris, miljøvennlig produksjon, billige råvarer, fornøyde kunder i Negombo, flest farger på kabinettene, bruk av plast i elementene eller noe annet.
    Og kanskje de er ledende innenfor sitt spesialområde - hvem vet?
     
    6

    65finger

    Gjest
    de er markedets ledende highend-høyttalermerke.
    Magico mener at det er det de er ledende på altså
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    BTW så koster nye Beolab 90 som ble nevnt tidligere i tråden kr 650.000,- pr par ferdig oppsatt hos kunde. Stilig! Personlig hadde jeg gått for B&W 802D3 og noen gromme forsterkere men kan hende jeg er inhabil på det feltet, ikke er jeg BO's kjøpegruppe heller tipper jeg. Magico låter BTW ikke så halvgalt :)
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    i motsetning til b&w og magico har b&o gått dypt inn i den akustiske sammenhengen, istedenfor enkeltdeler. medfølger en app som kan endre spredningsresponsen betydelig.
    mener b&o repareres på stedet også..vi husker jo hvor samarbeidsvillig Magico var med Roysen ;)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.796
    Antall liker
    21.705
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    B&O lager høyttalersystemer. Passive høyttalere med passive delefiltre foret fra en enkel effektforsterker er steinalder. Sorry Magico.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er det man kaller reklame Dazed. MDF kan nemlig gjøres resonansfritt med riktig metode.
    Du, jeg kjenner til konseptet reklame.

    Det vesentlige i bildet var grafikken merket Q5, som jeg jo tror må komme fra en måling på den faktiske høyttaleren.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    mener b&o repareres på stedet også..vi husker jo hvor samarbeidsvillig Magico var med Roysen ;)
    Tror nok vi som er kunder av Magico i dag definitivt er fornøyd med både produsent og leverandør i Norge. Hadde nå alle forhandlere oppført seg like eksemplarisk med tanke på seriøsitet og oppfølging.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    i motsetning til b&w og magico har b&o gått dypt inn i den akustiske sammenhengen, istedenfor enkeltdeler. medfølger en app som kan endre spredningsresponsen betydelig.
    mener b&o repareres på stedet også..vi husker jo hvor samarbeidsvillig Magico var med Roysen ;)
    Roysens hifihandler var som regel ekstremt kompliserte så det blir vel ikke riktig å dømme Magico på denne enkelthendelsen. Jeg er sikker på at man må yte ekstrem sørvis i disse prissegmentene
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn