MAE SET1'ns venner!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Siden MAE SET 1 i sort acryl og en smule smukt treverk fortsatt befinner seg i Danmark, var Ludo så grei å låne bort sin til HiFi messa i Horten. Den ga nok mersmak hos enkelte :)
    Ludo er også mannen bak kameraet som tok dette bildet. Rörende :)
    http://www.varveien.no/bilder/MAE-IMG_1283.jpg
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal skifte jobb 1 januar, og i den forbindelsen tenkte jeg at det var en idè å lage opp noen kabinetter, til de som evt kunne tenke seg å ha det på sine MAE'er. Det vil ikke bli laget noen fler. Så fremover til lageret blir tomt, er det tilgjengelig 4 stk Mahogny, 2 stk Eik, 1 stk svartor, og 2 stk Bjørk.
    Dette er ikke et kommersiellt produkt, men kun et tilbud til DIY'ere som vil pynte litt på sine MAE kreasjoner.
    Send meg et PM hvis det er interessant.
    Her i Mahogny :





    Mvh
    Lars
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser meg nødt til å kommentere at det der var utrolig pent! :D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Steike Lars, skal si du har kreative evner!! Dette er jo kjempeflott!!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Tja, har jo maskiner (enn så lenge) til å gjøre det vanskeligste for meg. Må se å få kjøpt meg en MAE selv en dag. Sitter å lurer på hvordan den ville blitt med Acryl rund baut?

    Lars
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    Jeg skal skifte jobb 1 januar, og i den forbindelsen tenkte jeg at det var en idè å lage opp noen kabinetter, til de som evt kunne tenke seg å ha det på sine MAE'er. Det vil ikke bli laget noen fler. Så fremover til lageret blir tomt, er det tilgjengelig 4 stk Mahogny, 2 stk Eik, 1 stk svartor, og 2 stk Bjørk.
    Dette er ikke et kommersiellt produkt, men kun et tilbud til DIY'ere som vil pynte litt på sine MAE kreasjoner.
    Send meg et PM hvis det er interessant.
    Her i Mahogny :





    Mvh
    Lars
    Her med Svartor på toppen, og Eik i bunn.

     

    Melges

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    148
    Antall liker
    0
    Hei alle venner!

    Har bygd litt i ledige stunder, resultatet ble denne røde... Det låter bra og jeg regner med at jeg har mer i vente.
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Velkommen til hfs.
    Fader,den var flott :)
    Eneste som mangler er svarte skruer,passer veldig bra til rødt syns jeg.

    /jan
     

    Melges

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    148
    Antall liker
    0
    Her er litt mer info:

    Sidene er av palisander, de er frest ut og chassis fellt inn slik at front og topp får en 6mm kant. Under og bak flukter sidene med chassis. Takk til deg Lasse! De er pusset og sprøytelakkert med halvblank syrelakk av samme gutta som lagde møblene på Stortinget. En takk til Knut Rose Jensen for dette!

    Chassis er lakkert av Kenneth Sveinungsen, han skal også ha litt av æren, det ble blankt! Det var min kjære som valgte fargen, hun sa rød! Da jeg har en kjærlighet til motorsykler fant jeg og Kenneth "Ducati 2004 Anniversori - red".

    Rødforsterkeren spiller sammen med Cambridge Audio Azur 640C, Doxa NLE12 og Triangle Altea ESW. Nå har den spilt 10 timer og det høres. Gleder meg til helga er over!

    God Jul til alle!
     

    Vedlegg

    Melges

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    148
    Antall liker
    0
    Hei Jan

    Jeg turte ikke bytte skruene på trafoen, er ikke de dradd til med moment?
    Ville jo matche de... ;D



    JanR skrev:
    Velkommen til hfs.
    Fader,den var flott :)
    Eneste som mangler er svarte skruer,passer veldig bra til rødt syns jeg.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Er imponert,ser skikkelig bra ut :) Lagt litt i det også ser/skjønner jeg.
    Skruer og trafo,aner ikke.
    Kan vel ikke være værre enn å bytte de hvis du føler at svarte skruer er "penere" :)
    Kanskje en mail til Motron hadde oppklart skrue "problematikken" ?

    Misforstå meg rett,ser kjempebra ut som den gjør.Personlig ville jeg har byttet ut skruene men det er meg ;D
    Du har mange gode timer foran deg med ampen :)

    /jan
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Her er en variant i Amerikansk Nøtt:



    Og så har jeg lekt meg litt med Fresen igjen:



    Lars
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Fy f..n! Dette er jo kjempeflott Lars, hvilken av disse skal du ha på din egen da?

    Lekre saker!!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Denne tar jeg dersom ingen andre har tatt den til nå! ;D

    sclalars skrev:
    Her er en variant i Amerikansk Nøtt:

    mvh
    Morten
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Ludo skrev:
    Fy f..n! Dette er jo kjempeflott Lars, hvilken av disse skal du ha på din egen da?

    Lekre saker!!
    Tenkte jeg skulle ha en fire-fem forskjellige, så jeg kan bytte på etter sinnstemning ;) ;D
    Er nødt til å lage meg en i Akryl etter hvert også. Får se hva jeg finner på.

    Lars
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Melges skrev:
    Her er litt mer info:

    Sidene er av palisander, de er frest ut og chassis fellt inn slik at front og topp får en 6mm kant. Under og bak flukter sidene med chassis. Takk til deg Lasse! De er pusset og sprøytelakkert med halvblank syrelakk av samme gutta som lagde møblene på Stortinget. En takk til Knut Rose Jensen for dette!

    Chassis er lakkert av Kenneth Sveinungsen, han skal også ha litt av æren, det ble blankt! Det var min kjære som valgte fargen, hun sa rød! Da jeg har en kjærlighet til motorsykler fant jeg og Kenneth "Ducati 2004 Anniversori - red".

    Rødforsterkeren spiller sammen med Cambridge Audio Azur 640C, Doxa NLE12 og Triangle Altea ESW. Nå har den spilt 10 timer og det høres. Gleder meg til helga er over!

    God Jul til alle!

    Jeg var å så (..og hørte) dette røde godbiten i går kveld! Bildene kan ikke på noen måte rettferdigjøre finnish og byggekvalitet! Den var rett og slett deilig fin å se på,- i tillegg spilte den nydelig!
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    DIY'ere kan få det til vet dere!
    Jeg trodde et øyeblikk at byggeren var en kjenning, men da skulle fargen vært Ferrari rosso.
    Kanskje lakkereren kan gjøre noe tilsvarende med bilen min? Nesten samme farge ;)
    Bare et spørsmål (som også kan være et tips til andre): Er dette et av de tidlige byggesettene? Med fire keramisk 10 watt motstander?
    De og noen andre bør byttes.
    Mht skruer: De som holder trafoblikket sammen er det ikke så kritisk med. Hvis momentet er for lavt, kan det bli klirr i blikket. For høyt? Trekk til så du tror det er passe. Det blir ikke mye galt.
     

    Melges

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    148
    Antall liker
    0
    Audiomix skrev:
    DIY'ere kan få det til vet dere!
    Jeg trodde et øyeblikk at byggeren var en kjenning, men da skulle fargen vært Ferrari rosso.
    Kanskje lakkereren kan gjøre noe tilsvarende med bilen min? Nesten samme farge ;)
    Bare et spørsmål (som også kan være et tips til andre): Er dette et av de tidlige byggesettene? Med fire keramisk 10 watt motstander?
    De og noen andre bør byttes.
    Mht skruer: De som holder trafoblikket sammen er det ikke så kritisk med. Hvis momentet er for lavt, kan det bli klirr i blikket. For høyt? Trekk til så du tror det er passe. Det blir ikke mye galt.
    Hei Audiomix

    Settet ble kjøpt for et par-tre mnd siden, det skulle være siste versjon? (står ikke noen 10W resistanser i den...) Er det flere oppdateringer som kan gjøres?

    Håkan
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg må ta det litt etter husken...............
    De fire hvite 10W motstandene erstattes med 2W Beysclag. Mulig at det er 2+2 i paralell for å tåle effekten.
    Det er også et par steder til der det bør byttes motstander.
    Den store ELNA kondensatoren i filteret til høyspenningen parallellkobles med en til.
    Sjekker for å få dette riktig.
     

    Melges

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    148
    Antall liker
    0
    Audiomix skrev:
    Jeg må ta det litt etter husken...............
    De fire hvite 10W motstandene erstattes med 2W Beysclag. Mulig at det er 2+2 i paralell for å tåle effekten.
    Det er også et par steder til der det bør byttes motstander.
    Den store ELNA kondensatoren i filteret til høyspenningen parallellkobles med en til.
    Sjekker for å få dette riktig.
    Da har jeg siste versjon rødforsterker! Grunnen til at chassiet er av gammel type(?) er at det var skadet og gratis... Kjøpte bare komponentene fra MOTRON etter at en kompis kjøpte byggesettet og ikke var fornøyd med kvaliteten på chassi. (det var ripet, så han ville sende det i retur...) Jeg ville lakke det uansett så det var samme for meg....

    Håkan
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg prøve meg på den første dødsynden: Begjær. Fra en vakker forsterker til en veldig vakker forsterker!

    Rammen kom fram like fin som den ble sent:





    Akkurat nå så har jeg løsnet på noen skruer og sprayet alu-chassis med sort maling, men jeg ser en ting som må bort før jeg får topplata på plass: trafoen...





    Dette kommer til å bli noe knot ::)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Da skal jeg prøve meg på den første dødsynden: Begjær. Fra en vakker forsterker til en veldig vakker forsterker!

    Rammen kom fram like fin som den ble sent:





    Akkurat nå så har jeg løsnet på noen skruer og sprayet alu-chassis med sort maling, men jeg ser en ting som må bort før jeg får topplata på plass: trafoen...





    Dette kommer til å bli noe knot ::)
    Dette fikser du vettu! Hyggelig at den kom frem på en ordentlig måte. Stoler ikke alltid helt på posten's evne til å ta vare på ting ;)

    Lykke til, og slit den med helsa!

    Mvh
    Lars

    EDIT: Ta gjerne noen bilder underveis i monteringen, så vi får litt å glede oss over i tråden her ;) ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dette går helt sikkert bra ;D bilder ja.. jo nå har den fått 3 strøk med maling. Det er litt kaldt i kjelleren så den skal få lov til å stå i stua over natten slik at den får tørket seg skikkelig før jeg begynner å montere.





    Nå er planen:

    1. skru fast rørholderene
    2. lodd av trafo
    3. skru fast treramme
    4. ta bort resten av skruene
    5. legg på topplata
    6. bor hull fra undersiden (var og kjøpte nye metallbor 3 og 4mm slik at det blir best mulig hull)
    7. skru fast komponentene
    8. lodd på trafo

    burde ikke dette være en grei plan?

    Sorte sekskant skruer var ingen enkel sak å finne i Kristiansand. Fikk tak i 4mm hos en hobbybutikk i Dronningensgate. Han hadde ikke 3mm, men kun 2.5mm - de er helt på kanten og jeg burde nesten hatt noen skiver på oversiden for at det skal gå - men det hadde han ikke. Prøvde resten av butikkene nede i sentrum også, får vel ta en tur opp til sørlandsparken og se om jeg ikke kan finne noe der.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Dette går helt sikkert bra ;D bilder ja.. jo nå har den fått 3 strøk med maling. Det er litt kaldt i kjelleren så den skal få lov til å stå i stua over natten slik at den får tørket seg skikkelig før jeg begynner å montere.



    Nå er planen:

    1. skru fast rørholderene
    2. lodd av trafo
    3. skru fast treramme
    4. ta bort resten av skruene
    5. legg på topplata
    6. bor hull fra undersiden (var og kjøpte nye metallbor 3 og 4mm slik at det blir best mulig hull)
    7. skru fast komponentene
    8. lodd på trafo

    burde ikke dette være en grei plan?
    Bare sørg for å bore før du tar av plasten. Regner med at det egentlig ikke er nødvendig å si, men det er fort gjort å bli ivrig.


    Lars
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har nylig bygd om en av de første MAE SET 1 som ble laget.
    Skulle egentlig bare få lyd i den igjen, men det ble "extreme makover".
    Følgende er endret siden begynnelsen:
    En ekstra filterkondensator i høyspenningen kobles i parallell med den originale. Det blir da 2 x 470µF.
    Sjekk at det sitter 2 x 39 kohm i parallell i anoden til E83F. Hvis ikke, sett inn 2 x 39 kohm 2W Beyschlag.
    Hvit 10W keramisk motstand fra høyspenningen (B+) til E83F g2 byttes med 2 x 43 kohm 2W Beyshlag.
    Hvit 10W keramisk motstand fra E83F g2 til jord byttes med 15 kohm 2W Beyschlag.
    Hvit 10W keramisk motstand fra B+ til 5B/255M g2 byttes med 6.8 kohm 2W Beyschlag.
    Hvit 10W keramisk motstand fra 5B/255M g2 til jord byttes med 2 x 68 kohm 2W Beyschlag i parallell.



     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du får ta en titt under og se om det ligner.
    Din er såpass ny at alle endringer bør være med. Tror det er slik på alle de med nytt chassis. Det vil si de med to ringer med hull rundt hvert rør og litt ekstra for lufting ellers også.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Audiomix skrev:
    Jeg har nylig bygd om en av de første MAE SET 1 som ble laget.
    Pent loddet!

    Nå trenger jeg en liten pustepause. Har gjennomført en god del av punktene på lista mi, mangler 2 skruer så det blir nok ikke lyd før imorgen.

    Først så var det å ta bort trafo samt skru fast rørsokklene:





    Så på med ramma til sclalars:





    På med topplata og litt borring





    Deretter skru fast trafo





    Nå kaffe!! Så blir det litt lodding etterpå.

    Edit: Jeg ser at dette blir meget pent ;D
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Er det ikke kjekt med DIY?
    Du har skaffet deg litt ekstra jobb ved å lage ny "innpakning". Morsomt når det blir så bra.
    For de som tenker på å lage remote volumkontroll er det fullt mulig uten at en må lage hull i fronten. Et motorpotmeter kan plasseres der det er plass. På vers eller langs spiller ingen rolle. Sensoren for mottakeren må ha litt utsyn, men det holder med et "usynlig" hull på undersiden foran.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    DIY er morsomt ja.

    Nå er det lyd igjen!! Meget fornøyd med hvordan denne ble - bildene yter ingen rettferdighet.









    Dette blir nok en fin støvsamler....
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Berre lekkert!

    Og støvsamler? Det kan jeg skrive under på. Har en sånn fjærkost liggende i umiddelbar nærhet, for å børste bort støvet hver gang jeg spiller, dvs hver dag ;D

    mvh
    Lars
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    mteinum skrev:
    DIY er morsomt ja.

    Nå er det lyd igjen!! Meget fornøyd med hvordan denne ble - bildene yter ingen rettferdighet.









    Dette blir nok en fin støvsamler....
    Kjempeflott mteinum! :)
    Hvordan gjør den seg sammen med Klipsch?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Hvordan gjør den seg sammen med Klipsch?
    Den gjør seg veldig bra! Med Heresy sine 99dB/1W så er det ikke mye effekt som skal til for å fylle stua med lyd. Og det som er så morsomt med Klipsch er at man ikke trenger å spille så veldig høyt for at det skal være engasjerende - dette kan selvsagt ha mye å gjøre med kombinasjonen horn <-> SET.

    Fungerer veldig bra på jazz, blues og annet rundt dette. Dette er derimot ikke noe typisk oppsett for strykekvartett. Nå har jeg en bitteliten DIY sub som fyller oktaven i bunn - og dette blir nok neste prosjekt; 15" sub. Det er noe med bass og 15" ;)

    Nå skal jeg ta en runde til med Inguz og DRC som virket veldig lovende, men her er det viktig å ta det rolig med gain da MAE's 6,5W er ikke mer en 6,5W - så dersom DRC lager et filter som booster noen frekvenser 6-10dB så sier det seg selv at headroom spises opp.

    Men at jeg har fått mye lyd for få penger er helt klart. Meget godt fornøyd med hva 2007 har gitt på lydsiden ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    mteinum skrev:
    Continuo skrev:
    Hvordan gjør den seg sammen med Klipsch?
    Den gjør seg veldig bra! Med Heresy sine 99dB/1W så er det ikke mye effekt som skal til for å fylle stua med lyd. Og det som er så morsomt med Klipsch er at man ikke trenger å spille så veldig høyt for at det skal være engasjerende - dette kan selvsagt ha mye å gjøre med kombinasjonen horn <-> SET.

    Fungerer veldig bra på jazz, blues og annet rundt dette. Dette er derimot ikke noe typisk oppsett for strykekvartett. Nå har jeg en bitteliten DIY sub som fyller oktaven i bunn - og dette blir nok neste prosjekt; 15" sub. Det er noe med bass og 15" ;)

    Nå skal jeg ta en runde til med Inguz og DRC som virket veldig lovende, men her er det viktig å ta det rolig med gain da MAE's 6,5W er ikke mer en 6,5W - så dersom DRC lager et filter som booster noen frekvenser 6-10dB så sier det seg selv at headroom spises opp.

    Men at jeg har fått mye lyd for få penger er helt klart. Meget godt fornøyd med hva 2007 har gitt på lydsiden ;D
    Høres bra ut! :)
    Tenker du koser deg med lyden, har ikke hørt Heresy, men tenker det ikke er så fryktelig ulikt andre Klipsch, f.eks. Forte?
    2007 har gitt meg også mye på lydsiden, Klipsch er noe helt eget. ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Tenker du koser deg med lyden, har ikke hørt Heresy, men tenker det ikke er så fryktelig ulikt andre Klipsch, f.eks. Forte?
    Av det jeg har lest så har alle utgavene i Heritage serien veldig lik lydsignatur. Forte har vel litt mer i bunn grunnet sine 15" slaver.

    En ting er sikkert - og det er at disse blir. De er veldig plasseringsvennlige. De skal helst tett inntil vegg og siden jeg får passasje ved siden av disse så er det også en fordel at du klarer ikke å velte dem - og det klarer du ikke ;)

    Veldig fin match sammen med MAE er helt sikkert. Diana Krall, Eva Cassidy, Ole Paus, Bjørn Eidsvåg, The Real Ting, storband mm. - passer veldig bra i dette oppsettet.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    mteinum skrev:
    Continuo skrev:
    Tenker du koser deg med lyden, har ikke hørt Heresy, men tenker det ikke er så fryktelig ulikt andre Klipsch, f.eks. Forte?
    Av det jeg har lest så har alle utgavene i Heritage serien veldig lik lydsignatur. Forte har vel litt mer i bunn grunnet sine 15" slaver.

    En ting er sikkert - og det er at disse blir. De er veldig plasseringsvennlige. De skal helst tett inntil vegg og siden jeg får passasje ved siden av disse så er det også en fordel at du klarer ikke å velte dem - og det klarer du ikke ;)

    Veldig fin match sammen med MAE er helt sikkert. Diana Krall, Eva Cassidy, Ole Paus, Bjørn Eidsvåg, The Real Ting, storband mm. - passer veldig bra i dette oppsettet.
    Mine forblir her en stund også. :D
    En ting som er sikkert, er at når det kommer nye HT inn av døra, så står det KLIPSCH på de. 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn