S
Stereo_Mono
Gjest
Mulig jeg kanskje ikke ser ironien i innlegget ditt, men herlig syn du har på Kina da. Ikke skjønner jeg helt hva du prater om. Er det lederskapen i landet som plager deg? Eller lav kvalitet på noen produkter du har kjøpt fra Kina?Hugh skrev:Mine klær og sko kommer fra Italia. Hvorfor velge noe annet enn f.eks Gran Sasso, Ermenegildo Zegna, Luigi Borrelli, Belstaff, Sutor Mantellassi, Enzo Bonafè, We are Replay, Jacob Cohen, Brioni eller Cornelliani? Koster litt, men varer evig. Hva er dessuten galt med skreddersøm?f skrev:Hvor tror dere f.eks. klær, eller annen forbruks vare kommer ifra?
Det er snart så vi ikke sår/planter vår egen mat en gang...
Mine møbler kommer i sin helhet fra Norge, Sverige, Danmark eller Italia. Greit at en skarve stol kanskje koster mellom 20 og 80kkr, men hva så? Igjen; varer evig og er garantert urørt av kinamann.
Mine lamper kommer i sin helhet fra Italia og Danmark. Ikea, hva er det? Hvorfor skal en lampe koste under 3500kr?
Selv min flatskjerm er IKKE produsert der selv om navnet er Samsung.
Greit at en del komponenter i dag er fra helvete på jord, men da får man heller handle vintage da.
PCer spill konsoller etc kan man ikke unngå er fra de traktene. Beklageligvis.
Mange kan nok tyde innleget ditt, som at du er en ekstrem bortskjemt merkesnobb spør du meg. Men men, hver sin smak. Godt det finnes mange valg her i verden. For min egen del har jeg aldri hengt meg oppi produksjons land på forbruker artikler. Synes det blir så fjortis.