Møte hos Formannen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal prøve å sende katta på dør rett før Eckongen kjem, Er ikke heilt trygg på den kombinasjonen, ang kake, det skal jeg prøve å få til. Men lover ingenting..

Peter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Då ser det ut som om jeg får fatt i min nye Musical Fidelity A5 forsterker på søndag el mandag (11-12.04) Gleder meg, blir bare såååååå lenge til.

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Retep skrev:
    Då ser det ut som om jeg får fatt i min nye Musical Fidelity A5 forsterker på søndag el mandag (11-12.04) Gleder meg, blir bare såååååå lenge til.
    Tiden og vente er halve morroa, da er det ekstra gøy når den kommer.
    Så at det var regnestykke på røykinga di, du må røyke mye da en slik forsterker allerede er i hus haha.
    Jammen bra det er flere som handler så man ikke er alene om dette.
    Tror nok du får et stort løft med mer muskler peter. Ht dine vil kose seg med hver watt ekstra du putter på dem.
    Gratulerer på forhånd.

Hilsen Eckongen

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    søndag el mandag (11-12.04) Gleder meg, blir bare såååååå lenge til.
    Flott men ehhh,.... hvilken dag er det ? 11-12.04 (er det i 2011) ;D Litt lenge å vente ;D

Kake for å feire... ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    johnnygrandis skrev:
    Retep skrev:
    søndag el mandag (11-12.04) Gleder meg, blir bare såååååå lenge til.
    Flott men ehhh,.... hvilken dag er det ? 11-12.04 (er det i 2011) ;D Litt lenge å vente ;D

Kake for å feire... ;D
    Hmm.. det var jo 2010 jeg tenkte på.. Er det samme kake som sit du ønsker? hehe ;D
    Så jeg regner med at forsterkeren er i hus iløpet av tidlig neste veke.

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg vet dere kan google etc.. men om det skulle være noen lazy dudes her.. så kan dere lese litt her :
    http://www.6moons.com/audioreviews/musicalfidelity/A5.html

Skumma gjennom jeg, siden det er ørret i ovnen og jeg ikke tør å brenne den, men denne ampen virker jo veldig lovende, både utseende messig og hvordan de beskriver lyden ?

Den er jo rett & slett sexy ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    pstraums skrev:
    Ja jeg vet dere kan google etc.. men om det skulle være noen lazy dudes her.. så kan dere lese litt her :
    http://www.6moons.com/audioreviews/musicalfidelity/A5.html

Skumma gjennom jeg, siden det er ørret i ovnen og jeg ikke tør å brenne den, men denne ampen virker jo veldig lovende, både utseende messig og hvordan de beskriver lyden ?

Den er jo rett & slett sexy ;)
    Hehe ørreten må du passe på.... Den reviewwn har jeg lest 2 ganger daglig i det siste. Jeg håper den er i nærheten så bra som reviewen sier. MF er sexy ja, det er vel rette ordet å bruke.

Gleder meg utrolig til å hente den. Får beskjed om når dette kan skje iløpet av kvelden, evnt morradagen. Jeg mener det blir et godt løft lydmessig.

Peter

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Retep skrev:
    Hehe.

Testet en nordic MingDa her noen dager, det gav golyd, når jeg spilte enkel akustisk musikk, men med mere kompleks metall og rock på godt nivå så ramlet det hele sammen, prøvde også en Music Angel men det er nok ikke det jeg skal ha. Det som kommer inn nå er noe som folk kaller mener er rør lyd av transistor forsterker. Jeg sankker ikke om Elkomp, men et annet merke som jeg har hatt tidligere, dog ikke på Triangle, som jeg likte meget godt på System Audio.

Den som venter vil få se..
    Hei , det dukker stadig opp rørforsterkere med litt krefter , til en relativt billig penge , eksemler er

Rogue stereo 90

Mesa Baron med 5881 ( fantastisk amp)

Copland 505

alle pentoder selvsagt og i push pull.....selvsagt er det ikke no galt med transistor , men du bør absoultt prøve rør , ev låne for test , ofte virker rørforsterkere mye krafitgere enn oppnevnt watt.

en 50 watter med kt88 kan spille langt bedre enn en transistor på 100watt som oftest......

strømforsyninger er viktige , det fikk du nok erfart med arcam matchingen , da den gikk tom.

Mc intosh 275 er og ett flott effekt trinn,men går skjelden for under 15k

rogue stereo 90 er en killer til den latterlige bruktprisen ( 20k ny)

Snapa forhandler rogue , ett spennede merke , relativt rimlig i forhold til hva man får , jeg har prøvd og det var bra saker.

Espen

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    ssm skrev:
    en 50 watter med kt88 kan spille langt bedre enn en transistor på 100watt som oftest......

Espen
    Akkurat det er det vel delte meninger om..., det som låter bra for noen er ikke alltid fasiten for andre.

Lyd er en subjektiv ting vet du.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da står det en som ny Musical Fidelity A5 i hyllen der jeg hadde Arcam. Selttes ikke noe dårlig bytte det om jeg må få si det selv. A5 er en Langt bedre forsterker som ikke kneler ved høyt volum slik som a85 gjor. Her er det mye mere krefter og kontroll samtidig som jeg aner en fin fylde i lyden uten at det lite detaljert. Her er alt.

Så nå har jeg tenkt til å bruke litt tid på å lytte til musikk og kjøpe meg cd-er....

Mvh Peter

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Grattis Peter, dette blir det gøy å høre på.

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    190
    Gratulerer ,ellers har du noen nydelige høytalere.

Hilsen Tore .

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Høytalerene ser ikke bare fine ut lenger, nå med MF så spiller dem mye flottere enn noen gang.

Og om noen vil høre på MF og Triangle så er det brae å ta turen, send meg en liten pm på forhand. Jeg har ivetfall ikke hatt bedre lyd i hus.

Peter

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.901
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vi vill ha bilder snille deg, det sier mer en 1000 ord ;D

Mvh.
    Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bilder kommer...

Kommer ogsp en Squeezebox snart, så er det noen som melder seg til å hjelpe meg med å sette den opp. Jeg trenger vel også en ruter, er det noen som har en liggende?

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Dette var saker det !

Skal sjekke ruteren Peter,- kan jo alltids ta en tur om du trenger hjelp med SB.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    johnnygrandis skrev:
    Dette var saker det !

Skal sjekke ruteren Peter,- kan jo alltids ta en tur om du trenger hjelp med SB.
    Ja, Johnny... jeg regna nesten med at du tok turen og fikk opp SB til meg. Sitter her med dotter i ørene, det er ikke like gøy.

Regner med å bli bra om et par dager, slik at jeg kan ta imot besøk. Er et par stykker som har lysst til å ta turen for å lytte til den siste oppgraderingen.

Mvh Peter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flere oppgraderinger faktisk.

Får forhåpentligvis levert en SB duett på døra i kveld, så da blir det spennende å se om noen klarer å skaffe meg en ruter billig. Og om Johnny klarer å sette opp den SB boksen her.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Flere oppgraderinger faktisk.

Får forhåpentligvis levert en SB duett på døra i kveld, så da blir det spennende å se om noen klarer å skaffe meg en ruter billig. Og om Johnny klarer å sette opp den SB boksen her.
    Det må vi prøve å få til.

Jeg skal teste gamle ruteren senere idag og se om den er iorden.

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    190
    Hei!
    Oppgraderingen av cd spilleren ga utrolig mye . Hadde aldrig trodd at det var mulig
    å hente ut så mye mer fra en god cd spiller .
    Hvis du er på disse kanter eller får lyst til å høre får du ta deg en tur innom

Hilsen Tore.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bor jo ikke lange biten fra deg, emn slik situasjonen er idag så er det liten vits med seriøs lytting da den bøtta jeg har fått rundt ørene ikke vil bort. Og jeg synes det låter utrolig fint oppe hos deg slik det var....

Mvh Peter

Skal invitere når jeg har fått ørene tilbake.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er SB i hus. Så nå trenger jeg bare ruteren.......

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jeg testet ruteren og typisk viser det seg at strømforsyningen er gåen på den jeg mente vi skal bruke. Den andre er operativ men den er uten den trådløse biten.
    Jeg går utifra du ikke bil kople deg til med kabel. Typisk. :(

Jeg sjekket hva en trådløs ruter kostet på Elkjøp og du ryker på 300kr om du kjøper en ?

Eller om det er noen andre som muligens har noen liggende ....?

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-bredband/DIR615/d-link-tradlos-router

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med SB retep, herlig å ha samlingen ett "trykk" unna.

Når jeg tenker etter kan du sikkert gå inn på innstillinger på Controlleren og legge inn din egen mail
    konto og brukernavn- noe jeg jeg tror vil være en fordel.

Her er programmet for å tagge inn info på filene

Mp3tag

Du kan sette programmet til å lete opp Cover fra f.eks Amazon o.l
    Husk å merke alle filene når du har lagt inn cd`en du skal tagge, når du først har skjønt prinsippet er det enkelt å bruke programmet.

Fin lyd var det av den nye Musical Fidelity effekten din også..

Hendig liten sak er det...

Vedlegg

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Grattis med SB retep, herlig å ha samlingen ett "trykk" unna.

Når jeg tenker etter kan du sikkert gå inn på innstillinger på Controlleren og legge inn din egen mail
    konto og brukernavn- noe jeg jeg tror vil være en fordel.

Her er programmet for å tagge inn info på filene

Mp3tag

Du kan sette programmet til å lete opp Cover fra f.eks Amazon o.l
    Husk å merke alle filene når du har lagt inn cd`en du skal tagge, når du først har skjønt prinsippet er det enkelt å bruke programmet.

Fin lyd var det av den nye Musical Fidelity effekten din også..

Hendig liten sak er det...
    Gratulerer med SB og MS. løft ble det og lydbildet var noe annet en sist gang. godt og høre at det er muskler i anlegget ditt.
    Tenk nå slipper du og reise deg å bytte plate, slpper å gå ut å røyke, for å reise deg må du håpe på at data hekter seg opp som det vil gjøre haha.
    Du får ha noen fine lytte timer.

Hilsen Morten

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for hjelpen med å sette opp SB, Johnny. Har sittet å kosa meg med musikk siden dere dro! Masse musikk som jeg ikke har her på cd. Da jeg har rippet det jeg har av musikk og satt mye igjen hos mor på sunnmøre.

Har funnet en måte å tagge med Mediamonkey. Er ferdig med alle albumene som starter med A nå. tenkte å ta ting litt etterhvert.

Ja. Morten, ikke må jeg røyse meg fra sofaen for å skifte cd, ikke for å justere volum, ikke må jeg ut å røyke. Kommer til å ende opp som katta! Tung og dvask ;D ;D ;D men jeg får kose meg med musikk.

Endatil dama er glad for SB.

Hehe.. Går nok ikke tilbake til avspilling fra sølvplater med det første.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, den SB dueten er faktisk utrolig fin. Sitter nå her og lyttet til det jeg vil.

Men bare et spørsmål, jeg har ikke tagget velidig mye av musikken. Men har den noen annen praktisk betydning enn coverene? Dvs, ja jeg ser enketle av cd-ene kommer frem i SB med bilde av cover, men er det heleDet er litt av en jobb dette å tagge i etterkant.... sukk..

Peter

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    190
    Gratulerer kunne vært moro å høre hvordan det har blitt .

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    Grattis.
    Det er bærre lækkert.

Du får ta med deg en disk på lørdag så kan vi ordne litt backup.

/Tore

pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Det som er så fint med bra tagga musikk er jo at du kan velge en musikk sjanger, eller la oss si at du har lyst å høre på musikk fra 1999, så kommer alle albumma i den sjanger`n/det året frem.. så det er jo ikke BARE cover.. Men dersom man stort sett holder seg til "katalogvisning" så er det jo ikke så farlig.. (jeg prøver å ta tagging etter hvert som jeg oppdager utagga musikk.. men det er en helv... .. møkka jobb :)

Retep skrev:
    Hehe, den SB dueten er faktisk utrolig fin. Sitter nå her og lyttet til det jeg vil.

Men bare et spørsmål, jeg har ikke tagget velidig mye av musikken. Men har den noen annen praktisk betydning enn coverene? Dvs, ja jeg ser enketle av cd-ene kommer frem i SB med bilde av cover, men er det heleDet er litt av en jobb dette å tagge i etterkant.... sukk..

Peter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    16 mai 2010 så hadde jeg besøk av et av klubbens medlemmer. Han hadde med seg en dal kabling, strøm, signal og høytalerkabel. jeg tenkte jeg ville teste dette i min egen stue.

Kablene var fra Stereofox der han ( Relløm) hadde med seg 2 sett. Desse ble testet opp mot mine Silk mkII. Høytalerkablene var ifra samme fabrikant og strømkabler fra furutech. Jeg bruker Supra 3.4 med biltema banan.

Først koblet vi inn strømkabler og rørte ikke resten. Jeg hadde plukka ut et noen låter fra klubbens testcd. Etter å ha spillt igjennom desse sangene, så kan jeg si, jag hørte ikke et fnugg av forskjell. Men jeg la merke til en ting, volumknotten sto på kl 9. vanligvis så lytter så står den på kl 10-11 når jeg lytter. Dvs noe skjedde, kanskje min MF forsterker klarte å trekke mere strøm igjennom kablen...? ??? Jeg bruker standart lakriskabel til strøm.

Deretter koblet vi ifra min Silk og koblet inn de dyreste signalkablene ifra stereofox, ( om dette skrives på noen annen måte så får det vere) På sangen fra Johnny Cash så hørte vi umiddelbart forskjell. Dette viste seg også på gitarspillingen til Bjørn Berge. Mellomtonen kom bedre frem og det var flere detaljer.

Så koblet vi ut mine Supra kabler og satt inn Relløms stereofox. Jeg hørte ikke noen forskjell, menst Relløm kunne konstatere at det var litt forskjell, han mente at det var noe mere ro i lydbildet, men ikke noen store forskjeller.

Så koblet vi inn Stereofox signalkabler utgave 2 som er noen rimeligere utgave av nr 1. Her høre jeg en degradering av lydbildet. Jeg føler at det ble mindre detaljer og anslagene til Bjørn Berge på gitar ble noe matte. Relløm hørte ikke noen forskjell.

Så kommer vi til det rare. Så koblet vi inn Silk signalkablene igjen. Verken jeg eller Relløm hørte noen foskjell i lyden. Kankje litt, men slett ikke mye. Og ivertfall ikke noe som skal kunne forsvare at jeg kjøper nye signalkabler.

Deretter så satte vi inn mine Supra høytalerkabler. Igjen så hørte verken jeg eller Relløm noen store forandringer i lyden. Forskjell ja, men ikke mye.

Konklusjonen min på denne lille lyttetesten med kabler. Og jeg vet at vi brukte kort tid på dette er, at det er forskjeller, men de var hos meg små. Og ivertfall ikke så store at jeg kan forsvare å kjøpe kabler til rundt 10k. Jeg kommer til å prøve å kjøre med dobbet sett kabler fra forsterker til ht for å få større kvadrat.

Jeg tror fortsatt at det er forskjeller i kabler, men at de er små, og det vil variere fra oppsett til oppsett. Jeg tror som jeg alltid har gjort at det er andre ting som er viktigere å ha kontrollen på, jeg nevner rommet, vinkling av ht og matching av komponenter for å ta de største.. Når alt dette er på plass så vil jeg tro at kabler vil kunne fungere som krydder. Dvs tilføre det siste som gjør retten ( anlegget ) optimalt.

Takker mye for besøket fra Relløm ikveld.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter inspirasjonen med kablene til Relløm så har jeg gått til anskaffelse av et sett Kimber Monocle XL høytalerkabler. Ikke vet jeg om det har følt til bedre lyd, men det føles ivertfall slik. Det har ivertfall gjort godt for psyken. ;D

Men jeg føler at det kommer mere lyd ut av høytalerene nå. Dårlig beskrivelse, men det er det jeg føler. Rart dette med psyken, men om jeg føler at det er en oppgradering så er det vel det.. ;)

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    190
    Jeg synes det var en stor forbedring sist jeg var hos deg .
    Det gjorde nok undrverker med kraftigere forsterker .
    Synes cd spilleren matchet bra , prisen tatt i betraktning var det meget bra .

Hilsen Tore .

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn, da her jeg fått fred og ro hjemme en tre fire timer idag. Har lyttet til mye god musikk og byttet et par ganger mellom Kimber og Supra kablene. Jeg er helt sikker på at jeg hører en forbedring når jeg bruker Kimber XL kabelen.

For meg så virker det som og det kommer mere detaljer i mellomtonen, og diskanten er ikke så tøff/hard på høyt volum. Bassen er betydelig strammet opp, og den virker å komme bedre frem.

Men om oppgraderingen er verdt desom Kimber kablene koster veil... Nei, absolutt ikke. Jeg fikk desse brukte for en svært hyggelig pris. Så jo, jeg synest dette er verdt pengene.

Og så har vi det psykologiske aspektet, det føles mye bedre å ha Kimber til 17-18k innkoblet enn supra til ca 300kr.

Tror jeg har kommet langt i min prosses nå med å bygge opp et anlegg der man kan spille av alt av musikk. Uten å bli lyttetrett, selv etter flere timer med musikk. Jeg har hele tiden hatt et meget strengt budsjett som jeg har klart å holde.

Det neste som skal gjøres her er å prøve noen akkustikk plater, og diffusorer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg blitt bitt av kino delen av denne hobbyen. Har i den forbindelse skaffet meg en brukt Rotel surroundreciver. Den er koblet opp mot MF ampen, slik at jeg nå ka høre musikk og se film uten å måtte koble om.

Og jeg må si, det å se film i 5 kanaler mot 2 er meget artig. Rotelen har ikke dekoding av de siste formatene, men denne var tenkt som et prøveprosjekt. DD og DTS for holde for nå.

Det positive med denne reciveren er at den er faktisk god på musikk i 2 kanaler også. Og så har jeg fått radio... ;D

Fortsatt så sitter jeg å tenker knallhardt på en ny dac, da jeg tror at flaskehalsen sitter der. Jeg har ivertfall lysst til å prøve en ny dac i oppsettet. Denne dac-en fra W4S (dac-2) som det blir sagt mye godt om er meget intr. Men denne har vel ikke kommet i salg enda, så jeg venter nok litt for å se hva folk skriver om den. Emotiva skal også komme med en Dac, men denne har blitt utsatt flere ganger. Ampene er ivertfall bang for bucks.

Hva som skjer, det finner vi nok ut av.

Mvh Peter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må man på apoteket for dette?

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei retep, jeg er enig med deg, kombinasjon går super bra.
    Du trenger ikke medisiner. Løsningen hos meg gjør at jeg har den samme high end lyd i stereo, samtidig som at vi har det råkult når vi ser film.
    Har bare et spørsmål, har du sub eller? etter det jeg husker hadde du ikke det før, i kino er det et must for å få skikkelig uttelling.
    Vet du solgte PS3, har du skaffet deg blueray spiller eller?
    Jeg selv bruker PS3, er sikker på at det er blitt bedre med en skikkelig spiller for min del.
    Men nå blir det WD mediespiller hos meg, takket være dataguru johnnygrandis, da blir det full HD og super masse filmer på ekstern discen. Dette gleder heimen seg til, er nok i hus og ca 3 uker.

Hilsen Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn