Møte hos Formannen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Møte hos Formannen, oppgradering på vei

Hehe, nytt forsterkersett på vei inn døra.....

Nå har jeg virkelig noe å se frem til.. ;D ;D

Kommer med en bilde del når jeg har fått hentet settet.

Følg med..

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.846
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    KW 500?
    tri vista 300?
    Eller et annet merke denne gangen?
    Vi venter i spenning ???

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Byttesyken, neida... oppgradering heter dette. Er ikke noe fra MF selv om det fristet.

Mulig det blir henting idag..

Følg med!!! Må nok invitere gjengen til en lyttekveld igjen. Er første gangen jeg kjøper noe uten å ha lytta, men av og til så må man bare ta en sjanse. Noen kjører motorsykkel, noen handler i blinde. ;D ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det ut døren. Nytt forsterkersett er å vei. Blir dette det siste på en stund. Mye tyder på det ivertfall. Har lovet dama en hyggelig kveld, natt siden hun er så snill å kjører med for å hente vidunderet. Så noe oppkobling ikveld blir det ikke. Men imorgen så skal jeg nok få lyttet litt, og lagt inn noen bilder tenker jeg.
    ;) ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hjemme rundt midnatt igår, pga omkjøringer og litt stopp for mat ol. Forsterkersettet låg hele tiden i baksetet. Jeg er sikker på at det snakket til meg flere ganger, så dette ble en lang tur gitt.. :)

Nå har jeg sittet et par timer og lyttet til musikk her og jeg smiler, en så sterkfølelse av god lyd har jeg ikke hatt her hjemme før. Det føles ut som om Josh Groban som står på nå synger til meg. Denne cd-en "the collection" har mye bruk av strykeinstrument og pauker. Jeg er ivertfall helt sikker på at det å putte på en sub er helt nytteløst her. Makan til dybde og samtidig detaljer som er i de dypeste oktavene har jeg ikke hørt her. Det viker også som om at det er stor avstand mellom Josh G og strykerene, Jeg hører faktisk at han står framfor i lydbildet. Utrolig artig.

Men hva er det jeg har kjøpt da....? Jo det får vi se om noen klarer å tippe. Mixture,, du har ikke lov til å vere med her. Da du veit hva jeg har kjøpt..

Here goes.

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    Tar en råkjangs på Cain eller noe annet Kinamikk.

/Tore

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    15.140
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    handcrafted in Italy by ? ;D
    mvh
    Leif

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    Gratulerer:)

Når blir det kake?

/Tore

R

Runesande

Gjest
    Electro-Harmonix 12AU7A / ECC82EH

The Electro-Harmonix 12AU7A / ECC82 is a brand new pre-amp tube that is made in Russia. It is a premium quality 12AU7 tube built to match the performance of the military-industrial original GE 6189 tube. Low microphonics and excellent linearity offer a musical and harmonic soundstage, making this 12AU7 tube equal to the original and a cut above the competition.

The 12AU7 tube type is equivalent to the European ECC82 tube and can be used in any 12AU7 or ECC82 circuit.

Bra rør! :)

Rune

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kake det må vi kunne få til. Mp nesten invitere hele gjengen da en dag, For dette er jeg meget godt fornøyd med. Hybrid rør og mosfet i effekttelen. Det betyr at her kan jeg spille metall, vokal og akkustisk musikk om en annen. Den mister ikke kontroll nedover med sine 150w i 8 ohm samt at mellomtonen er den mest magiske jeg har hatt her. Jeg hadde en Musical Fidellity A5 her en stund som jeg solgt for å kjøpe med MF tri-vista i fra en hos Søta bror, nå er jeg glad for at det gikk i vasken.

MF A5 er en meget god forsterker, men dette settet fra Unison Research er i en helt annen divisjon. Men det skulle vel egentlig bare mangle med tanke på prisforskjellen desse to imellom.

Nei har må det inviteres til møte, og plutselig har vi 1 rør-mann og en rør light i klubben.

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    Bra.

Jeg har også blitt rør light ;D

/Tore

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det, du har fått tak i en Copland pre. Så da er vi nesten i flertall.... ;D

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    grattis med ny dings Retep.
    rør eller ikke - viktigste at det får foten til å gå ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er litt annerledes denne ampen, en de jeg har hatt tidligere. Den trøkker noe hinsides all fornuft når jeg kaster på noe fra Megadeath, men blir så silkemyk når jeg spiller musikk fra Jamie Cullum, den forandre på en måte helt karakter. Jeg legger også merke til jeg har en tendens til å smile nå. Har hatt et stort glir om kjeften siden kl 11 tiden idag. 4 timer har nå bare forsvunnet, og jeg har fått besøk av dama i sofaen. Flott dette her.

Håper selger at dette utstyret finner sin nye forsterker.. for denne får han nok ikke tilbake.. ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    steinost skrev:
    Gratulerer.
    Dette ser spenende ut.

Mvh.
    Steinar.
    Hei hei.

Dette er spennende ja. Rør som er bra på både metall og vokal. Du får nesten bare ta en tur innom en (i)dag, Har ogå fått opp et lite annlegg på et soverom som jeg skal stort sett bruke til headsett oppsettet, men siden ingen vil ha de Triangle høyttalerene så har jeg satt dem opp her.

Peter

relløm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Antall liker
    190
    De var flotte , du får invitere snart .

Hilsen Tore .

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei Retep. Gratulerer dette så spennende ut, har du fortsatt rundtomkring lyd koblet til dette eller?
    Så nå er du blitt rør gutt, det tror jeg er en artig hobby.
    Har blitt en ny boks i stua her også, men noe mindre enn dine bokser, kjøpt western digital hd tv mediesenter.
    Så nå blir det mye film og sene kvelder.

Grattis med bokser, gleder meg til å høre og se.

Hilsen Morten

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    Grattis fine saker, blir morsomt å høre !

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    EC KONGEN skrev:
    Hei Retep. Gratulerer dette så spennende ut, har du fortsatt rundtomkring lyd koblet til dette eller?
    Har blitt en ny boks i stua her også, men noe mindre enn dine bokser, kjøpt western digital hd tv mediesenter.

Hilsen Morten
    Heisann.

Boksene er fine de og låter også fint. Rundtomkring er foreløbig satt på lillerommet til en senere anleding. Kanskje det blir hus på oss snart. Driver og ser seriøst fortiden på det. Da blir det eget rom.

Rør light kan vi kanskje si. Er Mosfet effekttrinn med rør, pluss en rør pre. Autobias og greier, så her er det bare plug and play---

Høre og se på dette, ingen problem. Det er bare å komme det. Kanskje det er på tide med ett nytt møte snart en eller annen plass. ;D

Legger ut en tråd om dette så får vi ta det derfra. Blir det Hortenmessa på deg iår el?

Mvh Peter

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Retep skrev:
    EC KONGEN skrev:

Hilsen Morten
    Heisann.

Boksene er fine de og låter også fint. Rundtomkring er foreløbig satt på lillerommet til en senere anleding. Kanskje det blir hus på oss snart. Driver og ser seriøst fortiden på det. Da blir det eget rom.

Rør light kan vi kanskje si. Er Mosfet effekttrinn med rør, pluss en rør pre. Autobias og greier, så her er det bare plug and play---

Høre og se på dette, ingen problem. Det er bare å komme det. Kanskje det er på tide med ett nytt møte snart en eller annen plass. ;D

Legger ut en tråd om dette så får vi ta det derfra. Blir det Hortenmessa på deg iår el?

Mvh Peter
    Hei må beklage og si at Horten messa ikke passer i år, jeg er da i barnedåp til ei jente som jeg er onkel til. Men nå er det så mye nytt utstyr på gutta i klubben så tenker det blir mange spennende møter fremover, hvem er føste mann ut.Tror johnnygrandis er sugen på møte med sine nye marten ht, og vet interessen er stor. vi får se, kanskje han gir en kommentar, vet det er bygge prosjekt hos han snart.

Hilsen eckongen

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    kanari skrev:
    Bra.

/Tore
    Hva,- rør light, hvordan hvorfor.. ;D Kanskje vi må tenke på å omdøpe oss til Skedsmo RørAudio :-*

Rør pirrer nysjerrigheten min også men noe særlig lenger er jeg ikke kommet.. 8)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.501
    Torget vurderinger
    13
    H.R skrev:
    grattis med ny dings Retep.
    rør eller ikke - viktigste at det får foten til å gå ;D
    Så sant som det er skrevet !

kanari

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    17
    johnnygrandis skrev:
    kanari skrev:
    Bra.

/Tore
    Hva,- rør light, hvordan hvorfor.. ;D Kanskje vi må tenke på å omdøpe oss til Skedsmo RørAudio :-*

Rør pirrer nysjerrigheten min også men noe særlig lenger er jeg ikke kommet.. 8)
    He He, byttet en boks mellom dac og effekt og der er det 4 rør inni. 2 til riia og 2 til pre.
    Gleder meg til å høre ditt anlegg.
    /tore

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn