Lyttetest - lyden av kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • W

    WayAhead

    Gjest
    Den gjør det på min enhet men om en laster ned iCabMobile nettleseren fra app.store laster den ned selve filen til iDingser om en ønsker.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det er ganske mange som har lastet ned filene ser jeg, men ikke så mange som har postet sine lytteinntrykk enda. Det er bare å kjøre på folkens. Jeg forventer at det spriker i alle retninger, noe det jo allerede gjør.

    Det er ikke så vanskelig dette her heller, for jeg klarer å identifisere de forskjellige opptakene selv over et råttent Jabra headset tilkoblet en laptop.
     
    Sist redigert av en moderator:

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Rigtigt: filerne spiller ret ud fra boxen på Ipad ret som det er :) Men for optimale lytteforhold - og det er vel subtile forskelle vi snakker om - ville jeg gerne ha lyden over på anlægget, og altså via Bluesound streamer. Har ikke prøvet sånt før beklager, men den eneste mulighed jeg ser er at kunne lagre fil på Ipad - Bluesound appen skulle så gi mig mulighed for at avspille.

    No fuss boys, går den ikke så er det ok :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Den gjør det på min enhet men om en laster ned iCabMobile nettleseren fra app.store laster den ned selve filen til iDingser om en ønsker.
    Hmm skal prøve dette ja..

    Edith: Feiger ut.. Har ikke tiden til at sætte mig ind i ny browser ugh!
     
    Sist redigert:

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt hodetelefoner.
    Hører nesten ingen forskjell.
    Tror første linken er til originalen.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Dette er veldig enkelt.
    Bruk iCab. Gå til HFS siden med filene, trykk og hold på ønsket fil. Da får du opp en meny hvor last ned fil er et alternativ. Trykk på den.
    Når alt er klart kommer det opp et symbol med pil ned, sannsynligvis i den nederste menyen, trykk på den og der er filen.

    Mye enklere enn denne beskrivelsen tilsier. 3 trykk.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Litt mer info: De som har problemer med å streame filene kan jo prøve å laste de ned og spille de lokalt.

    Det etterlyses opptak med stemmer. Selv om det er noe grynting i det som er lagt ut, er det muligens ikke nok.
    Stemmer kommer som en egen kabeltest, kall det MK2, med de samme kablene. Skal se om jeg klarer å få til det i kveld!
    Hva foretrekkes av solo sopran eller kor? Kanskje begge deler?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva med sopran OG tenor?

    Kor blir kanskje litt "mølje", men for all del. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Litt usikker på om jeg har noe, men skal se. Utfordringen er å finne noe som ikke er copyrightet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det e jo masse «public domain»-musikk på nettet, men det var kvaliteten og formatet, da.

    Det vesentlige var vel stemmer, så et godt opptak av en stemme er kanskje tilstrekkelig?
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg sitter på jobben med noen veldig middelmådige høyttalere. Jeg har hørt de første sekundene en del ganger i forskjellig rekkefølge og det er utrolig vanskelig men opptak 4 er det jeg synes høres mest natulig ut i forhold til hvordan tonene varierer i timeing og dynamikk.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Litt mer info: De som har problemer med å streame filene kan jo prøve å laste de ned og spille de lokalt.

    Det etterlyses opptak med stemmer. Selv om det er noe grynting i det som er lagt ut, er det muligens ikke nok.
    Stemmer kommer som en egen kabeltest, kall det MK2, med de samme kablene. Skal se om jeg klarer å få til det i kveld!
    Hva foretrekkes av solo sopran eller kor? Kanskje begge deler?
    Helt vanlig stemme,gjerne damestemme
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har nok noe skal man se. Tar helst av egne ting jeg, gidder ikke lete på nett etter noe som låter bra og kan egne seg.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg og waffe har spilt gjennom alle fire sporene to ganger på JBL skrothaugen her i staua.
    Samme volum, samme posisjon og sitte helt i ro.

    Waffe har gode ører, hun hører til og med at jeg bare tenker på å finne på faenskap! :)

    Vi, altså begge to, klarer overhode ikke høre så mye som en eneste forbanna forskjell!!
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Dette er veldig enkelt.
    Bruk iCab. Gå til HFS siden med filene, trykk og hold på ønsket fil. Da får du opp en meny hvor last ned fil er et alternativ. Trykk på den.
    Når alt er klart kommer det opp et symbol med pil ned, sannsynligvis i den nederste menyen, trykk på den og der er filen.

    Mye enklere enn denne beskrivelsen tilsier. 3 trykk.
    Done! Ganske simpelt ja :)

    men... finder fortsat ikke filerne via Bluesound appen. Ved at holde på filen får man en række valg, men ingen til at åbne/avspille, hele driten sandsynligvis bundet op til Itunes. Muligt man skal ha gang i nogle flere apps, men det er precist sånt jeg ikke har lyst at bruge tid på. Apple soupnazis grr..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har også spilt gjennom dem noen ganger hos meg, første gang i rekkefølge 2,4,1,3, deretter en del parvise sammenligninger.

    Observasjon: Det er veldig lett å danne seg en tidlig hypotese om at "den er sånn og den er slik" for så å begynne å lytte etter bekreftelse på den oppfatningen. Så tar man en liten pause, glemmer hva man trodde var hva, spiller dem i en annen rekkefølge, og så danner det seg et helt annet inntrykk i stedet.

    Om jeg har rett i min lille teori om hva forskjellene mellom disse består i, så vil ikke opptak av stemmer være spesielt velegnede testspor. Ihvertfall ikke bedre egnet enn dette sporet, men jeg kan selvsagt ta feil om det også. :)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    457
    Antall liker
    412
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Morsom tråd :)

    Kabel i kabeltest2 er jo åpenbart ikke ferdig innspilt.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Vil si det er kjekt at Syncrolux har laget til testen :)
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Sånne opptak som dette er ikke lette å bedømme, Tom Waits-inspirerte greier kan jo låte både slik og sånn, avhengig av lydidealet til den som skrur...
    Men jeg vil si:

    Nr. 2 høres mest naturlig ut, i piano og trommer. Den høres litt "større" ut enn de andre, med størst dynamisk utsving - og her kan det jo ligge en felle :)
    Men den skiller seg ut for meg, med noe rikere klangfarger, så da har jeg vel ikke noe annet å gjøre enn å tippe den som originalsporet da :)

    De andre sporene er noe slankere. Tipper de har gått gjennom kabler da.
    Nei, dette var ikke enkelt.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har også spilt gjennom dem noen ganger hos meg, første gang i rekkefølge 2,4,1,3, deretter en del parvise sammenligninger.

    Observasjon: Det er veldig lett å danne seg en tidlig hypotese om at "den er sånn og den er slik" for så å begynne å lytte etter bekreftelse på den oppfatningen. Så tar man en liten pause, glemmer hva man trodde var hva, spiller dem i en annen rekkefølge, og så danner det seg et helt annet inntrykk i stedet.

    Om jeg har rett i min lille teori om hva forskjellene mellom disse består i, så vil ikke opptak av stemmer være spesielt velegnede testspor. Ihvertfall ikke bedre egnet enn dette sporet, men jeg kan selvsagt ta feil om det også. :)
    Jeg tippet spor 1 som best, men enig i at nr 3 låt dårligst :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hosannaråb og almindelig jubel i heimen! Fik sgu lyd igennen: løsningen er bluetooth :) Hvad det gør for lyden aner jeg ikke, men også ligeglad. Er klar som fan jeg! Vender tilbage :)

    Ps beklager at spamme tråden da..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tippet spor 1 som best, men enig i at nr 3 låt dårligst :)
    Men det sa jeg ingen ting om. :)

    Jeg skrev bare at første gang jeg spilte gjennom sporene, spilte jeg dem i denne rekkefølgen. Som forventet låt det første og siste avspilte sporet "best" ved en slik kjapp gjennomspilling. Så prøvde jeg et antall parvise sammenligninger (f eks 1-2-1-2-1-2), tok en pause, og spilte deretter alle sporene igjen i en annen rekkefølge enn første gang. Og fikk et annet inntrykk enn første gang.

    Jeg skal forsøke å finlytte litt mer før jeg sier noe om hvilke spor jeg tror er hva. Om det i det hele tatt er noen forskjell å høre, da.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Jeg sliter med å høre forskjell.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hører absolutt ingen forskjell på lydsporene. Jeg klarer ikke engang å innbille meg at jeg hører forskjell, selv ikke når jeg prøver hardt ;D

    Har sikkert for billig anlegg.
     
    Sist redigert:

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Hører ikke forskjell etter å ha vært gjennom to runder.

    Bra lagt opp test, enkelt og greit.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Dette er veldig enkelt.
    Bruk iCab. Gå til HFS siden med filene, trykk og hold på ønsket fil. Da får du opp en meny hvor last ned fil er et alternativ. Trykk på den.
    Når alt er klart kommer det opp et symbol med pil ned, sannsynligvis i den nederste menyen, trykk på den og der er filen.

    Mye enklere enn denne beskrivelsen tilsier. 3 trykk.


    Done! Ganske simpelt ja :)

    men... finder fortsat ikke filerne via Bluesound appen. Ved at holde på filen får man en række valg, men ingen til at åbne/avspille, hele driten sandsynligvis bundet op til Itunes. Muligt man skal ha gang i nogle flere apps, men det er precist sånt jeg ikke har lyst at bruge tid på. Apple soupnazis grr..

    Mulig, men den spiller jo filen direkte i iCab. Aner ikke hva slags formidling bluesoundappen har til ditt hifi system men phone/pad kan spille filen direkte feks over wifi nettet ditt om hifien er tilknyttet det på noe vis. Anywayhow, en filutforsker kommer til iOs nokså snart, den er i hvertfall i kjømda fot iPad pro.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hører ikke forskjell. Har hørt gjennom alle sporene 3-4 ganger. IMO er det større forskjell ved å flytte seg 30 cm. sidelengs i sweetspot.

    Brukte høretelefoner på å lytte i denne testen.

    Mvh
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Man skal lete godt for å finne noe mer polarisert enn kabeldebatter!
    På den ene siden har man de som mener at det er til dels svært store og helt åpenbare forskjeller på kabler.
    På den andre siden mener man kabler i verste fall kun kan føre til en mild EQ-effekt, antagelig et godt stykke over det hørbare området, eller om utstyret et grovt feilkonstruert.

    Well - the proof of the pudding is in the eating .. som det heter. Hvis forskjellene er åpenbare burde de være lett å høre, og i motsatt fall burde man jo ikke høre noen forskjell.

    Jeg har derfor rigget til en høyst uhøytydelig lytte-test. Dette er gjort ved å gjøre opptak av lyd som passerer tre forskjellige kabler, samt at ett av sporene jeg har lagt ut er en kopi av selve originalen, som dermed ikke har vært gjennom hverken kabler, AD- eller DA-convertere. Musikken er noe jeg har gjort selv på en øvelse på NMH for ca 20 år sida. Har valgt dette da det ikke konflikter med noen opphavsrett. Låta er en kort morrosnutt på litt over 1 minutt.

    Det er tre (balanserte) kabler involvert, og bilde av alle tre vises under. Disse er:
    Supra EFF-I 0,5 meter
    Vis vedlegget 461096

    Black Magic Digital 0,5 meter
    Vis vedlegget 461097

    Supreme High End Pro 9 meter
    Vis vedlegget 461098

    Den fjerde "kabelen" er som nevnt selve originalopptaket

    Utstyr brukt for playback og record:
    DAC - DAD AX24
    PC interface og ADC - RME Fireface UC
    Software - Samplitude Pro X2

    Alle sporene er nivåmatchet innenfor 0,1 dB.
    Sånn ser det ut inne i opptaksprogrammet:
    Vis vedlegget 461095

    Da er det bare å lytte i vei og høre etter forskjeller!
    Den egentlige oppgaven er å identifisere hvilket opptak som er hvilken av følgende kabler (her i alfabetisk rekkefølge):
    a) Black Magic
    b) Originalopptaket
    c) Supra
    d) Supreme

    Og her er linker til opptakene:
    http://195.254.209.194/kabeltest/Kabeltest-1.wav
    http://195.254.209.194/kabeltest/Kabeltest-2.wav
    http://195.254.209.194/kabeltest/Kabeltest-3.wav
    http://195.254.209.194/kabeltest/Kabeltest-4.wav

    Filformat er WAV 44.1 kHz / 24-bit.
    Hvis noen ønsker 16-bit eller andre formater, så si fra.

    Takk til Asbjørn for utlån av Supra og Black Magic kabler.

    Mvh,
    Syncrolux
    Tilsynelatende enkelt å sette opp og gjennomføre, men det er noen potensielle fallgruver som kan velte hele eksperimentet, og disse er ikke nødvendigvis helt åpenbare.

    Det kan være lurt å sjekke at opptaksloopen faktisk har den ytelsen som er forventet ut i fra speccs. For eksempel sjekke frekvensrespons, at det ikke lurer seg inn noe ekstra støy.

    Jeg så kjapt på disse filene, og et eller annet sted så ruller det av i bassen (under 30hz), slik at frekvensresponsen ikke lenger er lik på original og opptak. Dette medfører at det blir vanskelig å få justert nivået eksakt likt, fordi fasen dreier bittelitt og da blir forholdet mellom peak og rms endret.

    En sjekk med fx RightMark avslører slike ting. Audio Diffmaker kan også gi noe informasjon, du bør ende opp med diff på bedre en la oss si en 20dB, hvis ikke er det noe galt.

    Å sjekke filene ved å sammenligne kurvene på samplenivå vil ikke gi noe nyttig informasjon fordi klokkene alltid vil drifte litt, slik at opptaket aldri vil bli en bitkorrekt kopi uansett.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Må nok vente.Får ikke lastet ned,ikke en gang netthastigheten får jeg målt.
    Men snakket med eldste datter,hun laster ned og brenner.
    Her gjøres alt for å drite seg ut;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Morsom test - og morsom musikk, selvom fremførelsen kanskje ikke er helt 100:)

    Har spilt samtlige spor noen ganger med random rekkefølge - og litt små pauser innimellom samtidig som jeg har gjort noen notater underveis.
    Avspilt med htlf (Edition8 ) og Violectric HPA V200.

    Så her er det bare å legge seg laglig til for hugg:cool:

    Fil 1:
    Den som umiddelbart engasjerte mest, og gav mest fot. Mest "fargerik" for å bruke et slikt uttrykk. Samtidig har den et lite "softslør" og er noe mer avrullet i toppen. Mer udefinert i bassen enn de øvrige. Noe mørkere/varmere lydbilde enn de øvrige.

    Fil 3:
    Strammere, og mer "smekk" enn Fil 1, men her tenderer blåserekka mot skarp, "bitende" og gneldrete i de høyeste tonene. Mer definert og klarere enn Fil 1 (finere, men stivere bust på kosten.

    Fil 2: Her løper fingrene med lettere anslag over tangentene i starten. Lysere, og mer fokusert enn Fil 1, og strammere, mer definert bass. I motsetning til Fil 3, så "biter" ikke blåserekka like mye i toppen. Litt rikere med detaljer og utringing enn Fil 1. Mykere bust på kosten enn Fil 3. Tipper dette er det opprinnelige sporet.

    Fil 4: Vanskelig å skille fra Fil 2, men synes den er en liten tanke fyldigere lydbilde - litt mer kropp. Noe midt i mellom Fil 1 og Fil 2.

    Skal gjøre øvelsen igjen i morgen, og da blir det interessant å se om jeg kommer til samme resultat:eek:.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har lyttet litt mer. Avspilt via Logitech Media Server via Logitech Transporter/DEQX HDP4/Hypex UcD/hjemmesnekrede høyttalere.

    Jeg forsøkte først å finne ut hvilket av disse som er forskjellig fra de tre andre. Jeg er rimelig sikker på at spor 2 er originalsporet. Jeg opplever det som litt mer dynamisk og detaljert. Eventuelt kan det tenkes å ha ørlittegranne høyere volum enn de andre tre, men uansett mener jeg dette er "the odd one out".

    Å høre forskjell på de andre tre er bortimot umulig. Skal forsøke litt mer, men det er nokså nær ren tipping så langt. Om noe synes jeg kanskje #4 er litt mer farget enn de andre to, og at den i så fall kan være den lengste kabelen.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Tenkte jeg kunne høre på det også, og det var lurt, for dette er veldig bra - rent lydteknisk.

    Jeg lurte også på om jeg kunne høre forskjell, og det kan jeg tydeligvis. Og det skyldes nok avrullingen i bassen - transientgjengivelsen blir litt forskjellig når det ruller av, mest fordi fasen dreier litt. Hører det også så vidt på bakgrunnstøyen.

    Foobar utskrift, slik at dere - og jeg selv - kan se at jeg ikke tuller:


    foo_abx 2.0.2 report

    foobar2000 v1.3.14

    2017-10-09 21:03:59



    File A: Kabeltest-2.flac

    SHA1: 553d57fe3c8a5f0d7e99c2d4f3a8163f80307527

    File B: Kabeltest-1.flac

    SHA1: 6f226ce2a5c0eed48adb98b0c000331ac3ff3db1



    Output:

    DS : DENON-AVAMP (Intel SST Audio Device (WDM))

    Crossfading: NO



    21:03:59 : Test started.

    21:05:47 : 01/01

    21:09:15 : 02/02

    21:10:07 : 03/03

    21:14:45 : 04/04

    21:15:42 : 05/05

    21:16:21 : 06/06

    21:17:08 : 06/07

    21:19:26 : 07/08

    21:19:26 : Test finished.



    ----------

    Total: 7/8

    Probability that you were guessing: 3.5%



    -- signature --

    70d00b508cc3ece58c7dad8ed7915d00b4a4e43a
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Tar jeg feil, eller har du kun testa 2 av spora ;) ?
    Kun 2 i gangen, ellers blir det helt håpløst.

    Først høre, finne ut om det er forskjell, så finne spesifikke delelementer i lyden som en kan fokusere på. Når jeg er noenlunde sikker på ett eller flere elementer som er forskjellig, gjør jeg en abx for å finne ut om jeg virkelig hører det jeg tror.

    Uten abx-utskriften er lyttetesten totalt verdiløs. Med abx så dokumenteres det jeg tror jeg hører.

    En slik fremgangsmåte blir håpløs med flere filer på en gang, det er vanskelig nok med 2. Hvis en vil sjekke flere filer, må testen gjentas på samme vis for disse filene.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vi vet fra før at det er målbare forskjeller, også mellom disse. Det er derfor ingen overraskelse at sinep kan påvise at opptakene ikke er identisk like. Dermed bekrefter sinep at opptakene Syncrolux har lagt ut er eksakt hva de sies å være. De har faktisk gått gjennom ulike kabler. Jeg kan også bekrefte at noen av dem kom fra min rotekasse med diverse kabler, og jeg har selv en teori om hva forskjellene mellom dem består i. Et signalsveip gjennom dem ville vise det ganske fort.

    Men poenget her er om noen greier å høre forskjell på om et musikksignal har gått gjennom kabling til tre hundre kroner eller til flere titusener. Du vet, høre med ørene i eget, høyoppløste anlegg.

    Så langt noterer vi at to personer avslår å forsøke.
    Jeg får ikke lov!!! av fruen, med baby + ho skal sove :p
    Har ikke godt nok anlegg:p heller
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Forslag til svar, ihvertfall nesten fullstendig:
    2- b (original)
    4- d (7 m supreme)
    De to andre er hipp som happ.

    Grunngiving:
    Når 2 er tenkt å være originalopptaket, og 1 og 3 låter ganske likt hos meg, tipper jeg i mangel på bedre forklaring at de har samme lengde. (Men så kommer jeg ikke lenger.)
    Etter dette blir spor 4 kabel d.

    Sånn. Da har vi stukket hodet skikkelig langt fram her.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    DAC'en min har kun coax. Forslag på hvordan jeg skal få hørt på dette?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Om cd-drevet ditt takler cd-r kan du laste ned og brenne filene på en cd-r.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn