Trane skrev:
Soundproof skrev:
Den høye ryggen/nakken ligger rett bak hodet, og skaper øyeblikkelige refleksjoner inn i øret. Slik sett kan man forsterke effekten av det man lytter til, litt som du gjør når du setter hendene bak ørene.
Stolen er selvsagt uegnet til multi-kanal, der du har høyttalere bak deg, på siden, da nakken sperrer for disse lydbølgene.
I tilfelle er du en dverg....eller kortvokst som det vel heter.....for det er ingen hodestøtte, men støtter øvre del av ryggen, i skulderhøyde. Refleksjoner pga. tre/skinn tviler jeg på vil gjøre seg særlig gjeldende. Det meste av stolen dekkes jo av den som sitter i den...såfremt man ikke har en svært faretruende BMI.
Beklager, Trane. Jeg har ikke tidligere fått med meg ditt sjarmerende svar.
Hvorvidt jeg er kortvokst eller har høy BMI berører ikke mine ankepunkter mot Eames Lounge Chair som lyttestol. Refleksjoner pga tre er uten betydning, men skinnet på begge sider av ørene dine, mens du lytter, vil reflektere lydbølger inn i øret ditt. Ikke noe galt i det, spesielt bra for diskanten om du er begynt å falle av der.
Lytter du derimot til multikanal så har du et problem.
Når det så gjelder lytteposisjon kan vi jo ta en kikk på Adam Sandler, som sitter i denne stolen.
Sitter du spikrakt klarer du vel å få hodet opp over kanten på stolen, men ellers blir du sittende som Sandler. Not good for listening.
Av samme grunn vil jeg sterkt avbefale Stokke Variérs pinlige Eames kopi.