Lytterunde i Roma

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Hei til dere som ikke er ut å farter i ferien. ;)
    Er det noen som har vært innom noen fine lokaler med god lyd i Roma? :D
    Reiser neste fredag.

    Sonicfrontiers
     

    Vedlegg

    S

    so

    Gjest
    Hei til dere som ikke er ut å farter i ferien. ;)
    Er det noen som har vært innom noen fine lokaler med god lyd i Roma? :D
    Reiser neste fredag.

    Sonicfrontiers
    Peterskirken, alvorlig talt. ;)...
     

    Vedlegg

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du reiser til Roma og bruker tiden på å lytte til HiFi har du etter min helt ærbødige mening ett problem. Bruk tida til noe annet. Sagt i alle respekt!
     

    Psyklisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    993
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du reiser til Roma og bruker tiden på å lytte til HiFi har du etter min helt ærbødige mening ett problem. Bruk tida til noe annet. Sagt i alle respekt!
    Så var det på`n igjen. Et helt uskyldig spørsmål blir svart med synsing og helt off topic svar. Er det ikke mulig å holde kjeft hvis man ikke har noe fornuftig å komme med? Måtte bare få det ut.

    Kos deg i Roma, hadde sikkert sett etter HI-FI sjapper selv etter noen timer i utgamle ruiner og svett etter å ha sett kjærringa dra kortet i butikkene.
     

    Vedlegg

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal til Roma i september, skal være der i to mnd. Så hvis trådstarter finner noen ok sjapper, vil jeg også gjerne få vite om dem!

    swr
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så var det på`n igjen. Et helt uskyldig spørsmål blir svart med synsing og helt off topic svar. Er det ikke mulig å holde kjeft hvis man ikke har noe fornuftig å komme med? Måtte bare få det ut.

    Kos deg i Roma, hadde sikkert sett etter HI-FI sjapper selv etter noen timer i utgamle ruiner og svett etter å ha sett kjærringa dra kortet i butikkene.
    Vel, vel. Han ba om råd, han fikk det. Har vært en del i Roma og kan ikke se at HiFilytting er vel anvendt tid (avhenger av hvor lenge man skal være der). Ser man på Roma som en samling utgamle ruiner er sikkert HiFi-lytting et alternativ.

    Er han uenig kan han bare se bort fra svaret.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Med all respekt å melde her også; roma er en fantastisk by som det tar lang tid å få sett og litt tid å komme i "rytme" med, dette er byen hele verden valfarter til for å oppleve lyset, stemningen, folket, maten, alt sammen, man bør virkelig ha sett denne byen godt før man bruker tiden på hi-fi. På den annen side, vi nærmer oss august, og på denne tiden tømmes byen for italienere pga varmen, så finner du en åpen hi-fi sjappe med air condition, så er det kanskje en glimrende mulighet til å få avkjølt seg litt og gjøre noe annet, men du bør virkelig ha noe annet som ditt primærmål :D

    Hvis du reiser til Roma og bruker tiden på å lytte til HiFi har du etter min helt ærbødige mening ett problem. Bruk tida til noe annet. Sagt i alle respekt!
     

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Et bra Kor i Peterskirken er ikke og forakte
    akustikk på høytnivå ;D
     
    S

    so

    Gjest
    Peterskirken, alvorlig talt. ;)...
    Fra min side var det alvorlig, les spørsmålsstillingen en gang til, "lokaler med god lyd".

    Selvfølgelig skjønte jeg hva han var ute etter. Jeg kjenner ingen hifi butikk i Roma, men har vært på messe i Peterskirken. Det er lokaler med god lyd...og atmosfære...og et bra budskap også for noen.
     

    Vedlegg

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Fra min side var det alvorlig, les spørsmålsstillingen en gang til, "lokaler med god lyd".

    Selvfølgelig skjønte jeg hva han var ute etter. Jeg kjenner ingen hifi butikk i Roma, men har vært på messe i Peterskirken. Det er lokaler med god lyd...og atmosfære...og et bra budskap også for noen.
    Ingen spøk fra min side ,har nemelig blitt referert en slik opplevelse ,opplevelsen var nesten åndelig sa referenten
    Store stenkirker passer fantastisk til Kor.
    Her slipper vi og bruke elektronikk heldigvis

    :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Peterskirken er flott, men synes ikke lyden var så bra der. Mange andre kirker med vakker sang. Blir så mye folk i Peterskirken til at lyden kan nytes til fulle.

    Kan anbefale:
    - Santa Maria Sopra Minerva (Ligger rett ved Pantheon)
    - Santa Maria In Trastevere (Var på en messe her, utrolig flott mangestemt sang, ble helt bergtatt)

    Andre obligatoriske ting i Roma er:
    - Den spanske trapp (litt oppskrytt men gøy å ha vært der)
    - Sende brev fra Vatikanstaten
    - Broene over Tiberen
    - Forum Romanum
    - Piazza Navona by night + kaffe
    - Katakombene
    - Colosseum (Litt oppskrytt, men er jo veldig kjent)

    Ja, og husk å passe på for tyver, florerer i Roma.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sett pantheon høyt på listen. Og ikke minst det sixtinske kapell. Selv om man må stå noen timer i kø for å komme inn.  Det mest avsindige jeg har sett. Goethe: Man har ingen forståelse for hvilke høyder den menneskelige ånd kan oppnå før man har sett det sixtinske kapell.

    Og for all del - les litt på forhånd om disse stedene, så du har noen anelse om hva de inneholder, hva innholdet betyr og hva som har foregått her.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Dette blir jo veldig OT, men pass også på å få med deg Palatinerhøyden og Capitol, men naturligvis også sykkeltur og picnic i Villa Borghese med litt god mat og en god vin. Espresso på "Tazza D'Oro" rett ved Pantheon bør også prøves :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og sørg for å få sett alt du kan av Caravaggio - min favorittmaler. Utrolig sterke bilder. Verkene hans er spredt ut over hele Roma men er unike. Gjør litt research på forhånf. Italienske høyttalere kan du høre i Oslo.........
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg stillte spørsmålet "Er det noen som har vært innom noen fine lokaler med god lyd i Roma?"
    Svar "Hvis du reiser til Roma og bruker tiden på å lytte til HiFi har du etter min helt ærbødige mening ett problem. Bruk tida til noe annet."
    Det er vel heller ett problem for de som sitter her på sentralen å bruker tid til å rettlede andre....
    Bruk heller tiden på noe mer konstruktivt selv.
    Jeg ba ikke om RÅD.
    Jeg spurte om det er noen fine lokaler med god lyd
    Hva jeg skal gjøre i Roma er vel opp til meg ;D
    En del av svarene kan dere spare dere.
    Ellers takk til de som er litt mer forståelsesfull.

    Sonicfrontiers
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Ellers er det vel faste messer i San Giovani in Laterano, det er selve domkirken i Roma. Ville vel kanskje forhørt meg på hotellet el. hvor det er flest messer og konserter med sang ol. Skal dit selv i september, gleder meg som en unge. God tur!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Skal reise til Roma 29 august. Men vi skal bare være en
    uke, så i en sånn by er det vel bare brøkdelen man får med seg på den korte tida. Det er jo ferie, så det er vel heller ingen vits i å løpe fra plass til plass. Vi tar det som det kommer. :)
     

    Augustus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.09.2004
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Nå har jeg vært her i Roma i seks uker, og hjemreisen nærmer seg med stormskritt... Har studert og sett, så nå begynner kulturkvoten å næreme seg brukbart fylt. Jeg lurer da på om det er noen som vet om en bra hifisjappe i Roma? Hobbyen skal tross alt også ha sitt! For ordens skyld, alt som er foreslått ellers i tråden er sett, hørt og opplevd, og mye mere til!
    Derfor, om noen vet om en hifisjappe i Roma blir jeg veldig glad! De jeg bor hos har ingen anelse, og klarer ikke å spore opp en heller. Den eneste jeg har funnet er B&O, og det er jo dessverre ikke så spennende!

    På forhånd takk

    swr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn