Lyttekveld PM-audio med bilder.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
;D Sikkert ikke langt unna sannheten nei

hmm mener å ha sett prisen en gang, lurer på om den ikke er litt rimeligere enn base plattformene, men er veldig usikker. :-/

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Tror faktisk du har rett i det. Har også sett prisen en gang, og kan ikke huske å ha fått hjerteinfarkt, og det er jo ett godt tegn. :)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Noen som vet hvilke typer runde "matter" som ligger i førsterefleksjonspunktet på gulvet foran HT? De sorte? Gummi el.l. ?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Det er stoffmatter. Ganske tykke og flettede.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Kjøpte en Piccolo i sommer hos Paul i sommer og fikk meget god service ... mang en HiFi butikk burde gå i lære om service hos PM Audio ... når man blir behandlet så godt og vennlig er sannsynligheten meget større for at det blir et kjøp. Og man vil komme igjen.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har handlet mye hos Paul det siste årene. Spesielt innen Furutech plugger og kabel. Anbefales på det varmeste.

Ikke mange forhandlere som gir deg lyst til å ringe igjen neste gang her i Norge gitt... :(

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
2.011
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hei, fin rapport. Morsom lesning.

Er PM Audio kun nettbutikk nå etter at virksomheten er flyttet "hjem igjen"? Eller er det en butikk med vanlige åpningstider?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Kan vel kalles butikk med "uvanlige" åpningstider. De er å treffe på tlf på vanlige åpningstider, men besøk vil de helst ha avtalt på forhånd. Som regel holder det å ringe å si at men stikker oppom en tur.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Har stått på repeat en natt. Må vel spille litt mer før lytteinntrykk kommer da den er ny. Førsteinntrykk(følelse) av spilleren er meget, meget god, da tenker jeg både på lyd, finish, tyngde og kvalitetsinntrykk totalt.  
Larry Cox skriver i sin anmeldelse på Positive Feedback;

What I can state about the balanced configuration is that the balanced outputs (XLR) sound great, much better than the unit's RCA outputs.

Har du mulighet for å sjekke dette i ditt oppsett, og muligens utdype litt rundt temaet?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.474
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Så det var en gjeng som Booket plass hjemme hos Paul? Bra service det.
Glimrende måte å få litt "gratis reklame" på også.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Bra service og gode produkter skaper entusiaster. Entusiaster er selve livsblodet på et forum som dette.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hvor har du fått det vondt henne?
Paul ba ikke om at jeg skulle legge ut bilder/skrive noe.
Dette gjorde jeg kun for at jeg selv synes det er artig å se slike artikler med bilder bl.a fra det svenske forum hvor det er vanlig.
Vi booket heller ikke noe plass. Vi var invitert til en koselig kveld med musikk i høysetet først og fremst for å ha det sosialt og gøy i sammen. Pm audio inviterer til slike kvelder ca. en gang i måneden, totalt uten noe slags kjøpepress. Jeg skulle ha ny cd-spiller og hadde nettopp lest test av denne og hadde lyst på denne helt uavhengig av denne kvelden. Synes det er kjempefint med slike uhøytidelige kvelder hvor man kan kose seg og bli kjent med hverandre. Kjøkkenkroken ble også mye brukt til ivrige diskusjoner. Har du flere sure oppstøt? Jeg la ut bilder kun for at det kunne være artig for andre.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Utrolig forskjell i "behandling" de forskjellige hifi-pusherne får her på forumet. Hver gang det står noe om OHFC så blir de hudflettet totalt. Arrogant, grisedyrt etc.
Nå har til og med folk vært hjemme hos en aktør og kommer med hjemme hos reportasje, men tilhørende bilder og skryt.
Er det så stor forskjell fra å vise bilder fra stands til forskjellige forhandlere på messer og slikt og skryte litt?

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Larry Cox skriver i sin anmeldelse på Positive Feedback;

What I can state about the balanced configuration is that the balanced outputs (XLR) sound great, much better than the unit's RCA outputs.

Har du mulighet for å sjekke dette i ditt oppsett, og muligens utdype litt rundt temaet?
Jeg skal se hva jeg kan få til men trenger litt tid på meg. Har ikke balansert for øyeblikket men skal se hva jeg kan få ordnet. Må nok vente et par uker :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.474
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror du misforstår litt Hagto, ihvertfall maler "fanden på veggen" som det heter på fint. Jeg konstaterer kun fakta. Ikke noe annet. Hadde jeg drevet innen audio og hadde hatt et topp tunet anlegg basert på "mine" egne produkter hjemme så hadde jeg absolutt ikke hatt noe imot hjemmebesøk. Og om det er gratis reklame så la det være det. Det er levebrødet til Paul... Markedsføring og reklame er essentielt for videre eksistens. Om andre lager reportasje om det så fint, sikkert ikke tilsiktet men det er bra. Det er også bra for oss som frekventerer HFS og få innblikk i de tusen hifi stuer.
Har selv snakket med Paul og han virket som en hyggelig og real fyr. Derimot har jeg utrolig dårlige erfaringer med OHFC, som jeg også bare nevnte en faktaopplysning om.

Hjemme hos reportasjer er artig det. Litt av poenget mitt er at kanskje andre aktører også burde gjort det for å få en litt "bedre status", og da tenker jeg spesielt på OHFC. Mulig vi kunne fått sett en annen side av Tømmervik.

Absolutt ingen sure oppstøt, og jeg kunne godt tenke meg å ikke bli beskyldt for det også.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Tror du misforstår litt Hagto, ihvertfall maler "fanden på veggen" som det heter på fint. Jeg konstaterer kun fakta. Ikke noe annet. Hadde jeg drevet innen audio og hadde hatt et topp tunet anlegg basert på "mine" egne produkter hjemme så hadde jeg absolutt ikke hatt noe imot hjemmebesøk. Og om det er gratis reklame så la det være det. Det er levebrødet til Paul... Markedsføring og reklame er essentielt for videre eksistens.  Om andre lager reportasje om det så fint, sikkert ikke tilsiktet men det , er bra. Det er også bra for oss som frekventerer HFS og få innblikk i de tusen hifi stuer.
Har selv snakket med Paul og han virket som en hyggelig og real fyr. Derimot har jeg utrolig dårlige erfaringer med OHFC, som jeg også bare nevnte en faktaopplysning om.

Hjemme hos reportasjer er artig det. Litt av poenget mitt er at kanskje andre aktører også burde gjort det for å få en litt "bedre status", og da tenker jeg spesielt på OHFC. Mulig vi kunne fått sett en annen side av Tømmervik.

Absolutt ingen sure oppstøt, og jeg kunne godt tenke meg å ikke bli beskyldt for det også.
Fikk følelsen av det etter de to innleggene dine, men har nok misforstått da, og beklager misforståelsen min. Paul er kjempekoselig og jeg føler absolutt ingen kjøpepress. Han er kjempeinterressert selv i musikk og han vil  helst fortsette etter at vi vil gå. Han hadde ikke peiling på at jeg dro med meg kamera denne gangen. At han fikk litt gratis reklame er jeg klar over og det unner jeg ham.
Alt ok :)  

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Hagto: Takk for sist. Var bare litt spent på hvordan nyanskaffelsen fungerer. Fornøyd?

BTW: Tror Paul fikk BCD conene i dag. Herregud som jeg gleder meg til å få de.

H

hordasped

Gjest
Heisann Thomand!!

Flere her som venter på De conene.

Fikk Giant i hus igår.Tilbakemelding kommer.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Heisann Thomand!!

Flere her som venter på De conene.

Fikk Giant i hus igår.Tilbakemelding kommer.
Hei og takk for sist.
Kjøpt BCD du også ja. Hele gjengen her nede har kjøpt og gleder seg. Alle ble like overbevist når vi prøvde de på mitt anlegg tidligere i år.
Tilbakemelding på GIANT ser jeg fram til. Har ikke fått testet de i eget anlegg enda, men får forhåpentligvis lånt ett sett av en kompis i løpet av kort tid.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Hagto: Takk for sist. Var bare litt spent på hvordan nyanskaffelsen fungerer. Fornøyd?

BTW: Tror Paul fikk BCD conene i dag. Herregud som jeg gleder meg til å få de.
Takk for sist selv. Spilleren høres kjempegod ut. Dette høres ut til å være meget god lyd for pengene. Får se om jeg senere, når jeg får anlegget helt på plass kan få testet den opp mot Accuphase DP-75Ven for å se hvordan utviklingen går. Den kostet 100000 kroner i 1999 så det er noe som kunne vært spennende.Den har jeg også prøvd mot mye annet så da har jeg bedre sammenlikningsgrunnlag, men jeg må ha alt på plass først. Ellers får jeg litt problemer med å få testet de balanserte utgangene på spilleren men ser ut til at Arild kjøper seg en skikkelig pre snart, håper det. Han skal også ha seg ny cd-spiller så da får vi nok enda mer å teste mot.
I will be back :)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Ser jaggu ut som om du la ut spilleren for salg lenge før du rakk på komme tilbake med lytteinntrykk ;D Svarte den ikke til forventningene?

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Ser jaggu ut som om du la ut spilleren for salg lenge før du rakk på komme tilbake med lytteinntrykk  ;D Svarte den ikke til forventningene?
Huff her er blitt noe feil i tråden min. Bruktbørsbildene mine er kommet inn i tråden. Forstår ingenting??

C.E.C var kjempegod og desidert den beste spilleren jeg har prøvd til 20000. Men under test mot min gamle Accuphase DP-75V synes jeg at Accuphasen matchet mitt anlegg nå bedre, og derfor kjøper jeg denne tilbake. På noen områder synes jeg C.E.C. var minst likegod som Accuphasen, men Accuphasen er litt varmere, rundere, og fyldigere i lyden og det synes jeg kler anlegget mitt best. Til prisen som kjøper fikk CEC for var et røverkjøp. Han var rask, kom med et bud og fikk den. Har aldri tatt av plastbeskyttelsen på fjernkontroll enda engang. Vet ikke om bedre kjøp til prisen.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Huff her er blitt noe feil i tråden min. Bruktbørsbildene mine er kommet inn i tråden. Forstår ingenting??

C.E.C var kjempegod og desidert den beste spilleren jeg har prøvd til 20000. Men under test mot min gamle Accuphase DP-75V synes jeg at Accuphasen matchet mitt anlegg nå bedre, og derfor kjøper jeg denne tilbake. På noen områder synes jeg C.E.C. var minst likegod som Accuphasen, men Accuphasen er litt varmere, rundere, og fyldigere i lyden og det synes jeg kler anlegget mitt best. Til prisen som kjøper fikk CEC for var et røverkjøp. Han var rask, kom med et bud og fikk den. Har aldri tatt av plastbeskyttelsen på fjernkontroll enda engang. Vet ikke om bedre kjøp til prisen.  
Ok. Noen ganger kan man gjøre veritable kupp på bruktbørsen, dette var nok en av disse gangene ;)

Topp Bunn