Lyra Delos og Kleos

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Siden tidligere tråd om emnet ble omdøpt og mange av innleggene ble fjernet starter jeg en ny slik tråd.
Lyra Kleos er altså "storebror" til den allerede geniforklarte ( av undertegnede ihvertfall ;-) Delos.
Ellers finnes det endel informasjon om disse i denne tråden her:
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1258844370&openfrom&1&4#1
eller denne:
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1258844370
hvor blant annet konstruktøren Jonathan Carr svarer villig vekk på spørsmål.

Angående Scan Tech og Lyra så eies dette fortsatt av den utvandrede nordmann Stig Inge Bjørge, mens selve konstruksjonen gjøres av nevnte Jonathan Carr ( en Japan-Amerikaner ).
Foruten sine egne Lyra pickup'er så lager de også alle de dyre pickup'ene til Linn.
Dette er altså et ganske lite spesialist firma og av denne grunn kan det i perioder være vanskelig å få tak i visse pickup'er når etterspørselen overgår produksjonskapasiteten.
Jonathan forklarer forøvrig dette ganske inngående her:


"Lyra is a small manufacturer, and while we use a lot of modern techniques like NC machining and EDM machining to fabricate our components, all of our cartridges are assembled, adjusted and voiced by hand. That includes the Delos.

From our earliest days as a manufacturer, we decided that all of our cartridges should be built by hand, and that before being shipped, each and every cartridge should be listened to and sonically verified to be up to our standards of quality. Our experience has also been that the very same components can result in rather different sound, depending on who the builder is.

For these reasons, we only employ one cartridge builder. Yoshinori Mishima, and his assistant/apprentice, Akiko Ishiyama. The Dorian, Delos and Kleos models are built partly by Akiko, with Mishima in charge of the final stages of assembly and all adjustments, voicing and measurements. All of our other cartridges are made by Mishima only.

The end result is that our averaged monthly production capacity caps out at about 100 cartridges (different cartridge models require different amounts of time and work). The 100 number includes all cartridges that we do - cartridge rebuilds/repairs and new cartridges for Lyra, also work for our OEM clients. Neither Mishima nor myself intend to exceed 100 cartridges per month, because doing so would force the work to be rushed, and standards of quality would suffer.

Delos's are being made at the rate of about 50 units per month, and while there are no manufacturing problems, demand has consistently and steadily outpaced this number. Our order books suggest that we have now slipped to about 60~75 Delos' behind where our distributors, dealers, and customers would like for us to be; representing about 1.5 months production. I acknowledge that this isn't a happy state of affairs, but given our 100-cartridge production capacity ceiling, in order to deliver more Delos' per month, we would need to drop or severely reduce production of other cartridges, which is an even less palatable alternative.

I apologize for this situation, but as long as all of our cartridges remain hand-built by one man and his assistant, and to the standards of quality that we consider acceptable, there is no quick solution. The only sensible thing for us to do is to keep focused on our work, and deliver as many cartridges as we can without compromising on build or sonic quality.

We hope that our customers will understand and be patient, and we also hope that, when they listen to the Delos (or Kleos), it will make them feel that it was well worth the wait."
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Har du en Kleos på vei selv kanskje? :D

Mvh
Geir
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Geir_O skrev:
Har du en Kleos på vei selv kanskje? :D

Mvh
Geir
Før eller senere er det nok det, men tror vi venter til vinteren :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Selv om "vinylgalskapen" ikke er så stor på verdensbasis, er det jo svært lave produksjonsvolum vi snakker om. Skjønner godt at det blir ventelister, kan jo nesten forvente innslag av en viss samleverdi.

Spennende greier, ikke noe for min del akkurat nå, men "slemme" ideer er allerede sådd i hodet mitt. ::)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ScanTech er vel fortsatt på høyden med konkurransen (ie i praksis Ortofon og få andre) teknisk/produksjonsmessig, er de ikke? Som eier av Linn mc'er (produsert av ScanTech) så har jeg jo et godt øye til produsenten.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
ScanTech er vel fortsatt på høyden med konkurransen (ie i praksis Ortofon og få andre) teknisk/produksjonsmessig, er de ikke?
Det er selvfølgelig endel snakk om smak og behag, men Lyra hviler absolutt ikke på laurbærene.
At 33% av firmaets ansatte utelukkende driver med utvikling ( riktignok bare én mann ;-) er jo også en så fremtidsrettet tenking at noen og enhver kunne vært stolt.............. 8)

I mine ører har også Lyra alltid hatt sitt helt klare særpreg og sin helt klare lydfilosofi og har aldri blitt beskyldt for å låte "kjedelig" og mangle særpreg som bl.a. flere ( men slettes ikke alle ) Ortofon og Benz pickup'er.
Lyra startet med relativt lystklingende produkter hvor renhet, attack, hurtighet, oppløsning og rytme var det aller viktigste.
Tsurugi, Clavis, Parnassus og også delvis Helikon ( fortsatt i produksjon ) er typiske eksempler på dette, men samtidig har lyden gradvis beveget seg mot det varme.
Dog uten å miste fokus på de opprinnelige verdier.
Etter Helikon kom så Titan og flere andre for ikke å glemme Skala som gikk enda mer mot det varme enn tidligere modeller.
Siste skudd på stammen er altså Delos og Kleos og utifra det undertegnede har hørt av Delos ihvertfall så blir det vanskelig å kunne kalle "Lyra-lyden" kald, analytisk og steril lengre.
Egentlig en tanke på den varme siden vil jeg si og med en fantastisk "kropp" og musikalitet i mellomtonen, men allikevel med en flott renhet, "attack", rytme og oppløsning som er så typisk for Lyra og som få andre pickup'er gjør dem etter.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Jens skrev:
Vidar P skrev:
ScanTech er vel fortsatt på høyden med konkurransen (ie i praksis Ortofon og få andre) teknisk/produksjonsmessig, er de ikke?
Det er selvfølgelig endel snakk om smak og behag, men Lyra hviler absolutt ikke på laurbærene.
At 33% av firmaets ansatte utelukkende driver med utvikling ( riktignok bare én mann ;-) er jo også en så fremtidsrettet tenking at noen og enhver kunne vært stolt.............. 8)

I mine ører har også Lyra alltid hatt sitt helt klare særpreg og sin helt klare lydfilosofi og har aldri blitt beskyldt for å låte "kjedelig" og mangle særpreg som bl.a. flere ( men slettes ikke alle ) Ortofon og Benz pickup'er.
Lyra startet med relativt lystklingende produkter hvor renhet, attack, hurtighet, oppløsning og rytme var det aller viktigste.
Tsurugi, Clavis, Parnassus og også delvis Helikon ( fortsatt i produksjon ) er typiske eksempler på dette, men samtidig har lyden gradvis beveget seg mot det varme.
Dog uten å miste fokus på de opprinnelige verdier.
Etter Helikon kom så Titan og flere andre for ikke å glemme Skala som gikk enda mer mot det varme enn tidligere modeller.
Siste skudd på stammen er altså Delos og Kleos og utifra det undertegnede har hørt av Delos ihvertfall så blir det vanskelig å kunne kalle "Lyra-lyden" kald, analytisk og steril lengre.
Egentlig en tanke på den varme siden vil jeg si og med en fantastisk "kropp" og musikalitet i mellomtonen, men allikevel med en flott renhet, "attack", rytme og oppløsning som er så typisk for Lyra og som få andre pickup'er gjør dem etter.
Skummet fort en av de trådene du hadde linka til. Ser ut som om Delos kommer til å koste ca 1500USD, dermed er den jo innen rekkevidde for de aller fleste som har en vinylrigg av god kvalitet og ønsker en PU som nyttegjør seg av potensialet.
Mvh
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hørte på Lyra Delos i dag, skiva Morph the Cat. Det låt aldeles ikke galt. Det låt faktisk rimelig bra. Litt mørkere i lyden, men det kler anlegg av 2010. Husker ikke hva prisen er, men skjønte det slik at de hadde et par liggende til salgs på Oslo Hi Fi Center.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Skink_123 skrev:
Hørte på Lyra Delos i dag, skiva Morph the Cat. Det låt aldeles ikke galt. Det låt faktisk rimelig bra. Litt mørkere i lyden, men det kler anlegg av 2010. Husker ikke hva prisen er, men skjønte det slik at de hadde et par liggende til salgs på Oslo Hi Fi Center.
Hvis du sier 9995.- så er du nok temmelig nærme på krona ;)
Forøvrig ser det ut til at OHFC har justert ned prisen et hakk på Lyra. :) Noen finner sikkert noe negativt ved det også. ::)
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Har hatt Lyra Delos nokre veker no og den er nok langt frå innspelt.

Tykkjer at den har ein litt for pågåande diskant, vert ikkje heilt fortruleg med dette.

Nokon andre som har liknande opplevelsar?

Eg skjønar ikkje uttalelsar på nett om at den skulle vere so mørk.

Anlegget består av ASR Riaa Sugden A21SE og Patos Symphonic.

mvh
Jan Ove
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.023
Antall liker
3.335
Torget vurderinger
8
Opplever den ikke som hissig i toppen her. Hva slags last kjører du på?

mvh
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Har prøvd last frå 82 ohm opp til 750 ohm der det siste definitivt var det beste.
Kva last køyrer du på?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare sånn fra sidelinja; dette er jo parallell motstand, og dermed er 750? en lavere last enn 82? som du sikkert vet. Dette betyr at pu'en har det lettere med høyere impedans. Jeg har samme opplevelser med andre pu'er; svært mange av de jeg har ramlet borti trives best med lette laster, og kvitterer med bedre lydkvalitet.

Man merker det gjerne godt på at pu'en livner til i pr&t-avdelingen, og spiller friskere og mer engasjerende. ScanTech sine har ikke vært noen unntak. Men klangbalanse har jeg ikke vært kar om å klare å endre nevneverdig med last.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.023
Antall liker
3.335
Torget vurderinger
8
bruker 190 ohm og synes det funker greit. Synes pu'en kan bli hissig i toppen med positiv vta, har du sjekket dette?

mvh
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
VTA er noko eg vil prøve meg meir på å justere.
Når det gjeld friskare attgjeving ved høgare ohms verdi so oppfattar eg vel at klang/klangbalanse vert endra, men eg veit ikkje.....
Parallellkopling er det vel ikkje, snarare ein motstand som pickupen "ser"
I'll be back.........
Mvh
Jan Ove
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
JanOve skrev:
.. Parallellkopling er det vel ikkje, snarare ein motstand som pickupen "ser"
I'll be back.........
Mvh
Jan Ove
Jo denne lasten står i parallell, dvs mellom + og - i inngangstrinnet på riaa'en. Så pu'en ser den, det er det liten tvil om, men ikke i serie. Men det er OT forsåvidt :)
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Ok Vidar, ser at dette kan definerast som parallellkopling.
@Vidar: har du nokon erfaring med at VTA kan forårsake ein aggresiv diskant?
Mvh
Jan Ove
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Absolutt; en positiv VTA (i den forstand at armen er høyere ved armbasen enn ved headshell) er dømt til å gi en aggressiv diskant og en tendens mot pistrende lyd i de aller fleste tilfeller. Imo.
Armen bør være parallell med vinylen, og for noen pu'er bør den sågar helle en anelse bakover.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
JanOve skrev:
Ok Vidar, ser at dette kan definerast som parallellkopling.
@Vidar: har du nokon erfaring med at VTA kan forårsake ein aggresiv diskant?
Mvh
Jan Ove
Man kan også se på SRA (stylus rake angle). Dette er nålens vinkel i forhold til vinyloverflaten og det er jo denne vinkelen som endrer seg når man justerer VTA.
VTA vil vel i de fleste tilfeller være tilstrekkelig vil jeg tro, siden produsentene (sansynligvis) tar høyde for compliance og anbefalt VTF (vertical tracking force).
Men det kan vel kanskje være litt forskjeller fra pu til pu, selv innenfor samme modellrekke. Ifølge "vinylguruen" Fremer skal SRA være omkring 92 grader, om jeg ikke husker feil. Da må man bruke urmakerlupe med bra forstørrelse. Men hvordan man kan se at vinkelen er 92 grader og ikke f.eks 90 eller 94 har jeg litt vanskelig for å forstå etter å ha forsøkt dette selv.
Bare til info om du skulle ønske å komplisere det hele ;)
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg registrerer at det er flere og flere som ranker Kleos over Titan i. Noen som har prøvd den?

Puma
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Nightpuma skrev:
Jeg registrerer at det er flere og flere som ranker Kleos over Titan i. Noen som har prøvd den?

Puma
Hva med Kleos vs Skala? Noen innputs? Hvor leser du dette?
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
JanOve skrev:
Har hatt Lyra Delos nokre veker no og den er nok langt frå innspelt.

Tykkjer at den har ein litt for pågåande diskant, vert ikkje heilt fortruleg med dette.

Nokon andre som har liknande opplevelsar?

Eg skjønar ikkje uttalelsar på nett om at den skulle vere so mørk.

Anlegget består av ASR Riaa Sugden A21SE og Patos Symphonic.

mvh
Jan Ove
Sit her no etter mange timar på denne pickupen med samme følelsen eg hadde i innlegget over. Usikker på om det er ein dårleg match ute og går her eller det rett og slett er feil på pickupen.

Har folket noko tips? For ordens skuld spelaren er ein Michell Gyrodeck med SME309 arm.

mvh
Jan Ove
 

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
1.650
Antall liker
1.198
JanOve skrev:
JanOve skrev:
Har hatt Lyra Delos nokre veker no og den er nok langt frå innspelt.

Tykkjer at den har ein litt for pågåande diskant, vert ikkje heilt fortruleg med dette.

Nokon andre som har liknande opplevelsar?

Eg skjønar ikkje uttalelsar på nett om at den skulle vere so mørk.

Anlegget består av ASR Riaa Sugden A21SE og Patos Symphonic.

mvh
Jan Ove
Sit her no etter mange timar på denne pickupen med samme følelsen eg hadde i innlegget over. Usikker på om det er ein dårleg match ute og går her eller det rett og slett er feil på pickupen.

Har folket noko tips? For ordens skuld spelaren er ein Michell Gyrodeck med SME309 arm.

mvh
Jan Ove
Du kan jo sjekke denne tråden på Audiogon;
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?eanlg&1268751339&&&/Anyone-using-a-Lyra-Delos-yet-

mvh
 

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
127
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
Hva består kjeden av ellers?
Hei Skink123
Oppsettet mitt står i innlegget over ditt.

mvh
Jan Ove
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mike Fremer tester i siste Stereophile. Kort resyme av min forståelse: De beste egenskapene fra Helikon/Helikon SL og Skala. Et slags endelig svar på all kritikk som har vært rettet mot Helikons kjølighet. Han mener det er Jonathan Carr's mest vellykkede konstruksjon så langt. Jeg er usikker på om dette er ment i forhold til pris eller ikke, og dermed om han mener den er bedre enn Titan I (eller bare et bedre kjøp).

Ingen tvil om at det kan leses som en anbefaling.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
JanOve skrev:
JanOve skrev:
Har hatt Lyra Delos nokre veker no og den er nok langt frå innspelt.

Tykkjer at den har ein litt for pågåande diskant, vert ikkje heilt fortruleg med dette.

Nokon andre som har liknande opplevelsar?

Eg skjønar ikkje uttalelsar på nett om at den skulle vere so mørk.

Anlegget består av ASR Riaa Sugden A21SE og Patos Symphonic.

mvh
Jan Ove
Sit her no etter mange timar på denne pickupen med samme følelsen eg hadde i innlegget over. Usikker på om det er ein dårleg match ute og går her eller det rett og slett er feil på pickupen.

Har folket noko tips? For ordens skuld spelaren er ein Michell Gyrodeck med SME309 arm.

mvh
Jan Ove
Hei!

Kjenner igjen noe av det du beskriver. Jeg hadde på et tidspunkt omtrent den samme kjeden – ASR mini – Gyrodec – RB300 - Lyra Argo i. Argo brukte svært lang tid på å stabilisere seg. Låt veldig spisst de 100 første timene, men ble etter hvert bedre. Likevel var det ikke før jeg byttet til ARC PH5 den litt aggressive spillestilen virkelig ga seg. Senere har jeg byttet til SME V og ARC PH7. Argo har nå godt over 500t, og alle tegn til hardhet er helt forsvunnet.

Delos skal etter det jeg har lest ha en noe ”varmere” signatur enn Argo, så det er litt merkelig at du opplever dette. Regner med du har fulgt rådet med å eksperimentere med VTA innstillinger. Det kan rette på problemet. Anbefaler deg også å forsøke med et annet riaa trinn for å se om lyden endrer seg til det bedre. Jeg hadde gode erfaringer med dette.

mvh
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
SOA skrev:
Kjenner igjen noe av det du beskriver. Jeg hadde på et tidspunkt omtrent den samme kjeden – ASR mini – Gyrodec – RB300 - Lyra Argo i. Argo brukte svært lang tid på å stabilisere seg. Låt veldig spisst de 100 første timene, men ble etter hvert bedre. Likevel var det ikke før jeg byttet til ARC PH5 den litt aggressive spillestilen virkelig ga seg.
Har nøyaktig samme erfaring som deg. Har en Argo "i" på en Nottingham Spacedeck. Hadde også etchy diskant til tider. Den forsvant da jeg skiftet til PH-5; de platene med mest pågående diskant ble forvandliet til plater med mest utstrakt diskant - nærmet stratosfærisk. ;D
Jeg hadde ikke en ASR men en Rotel Michi. RIAA er en undervurdert komponet men den har større innvirking på lyden enn noen annen forsterkerkomponent i et vinyloppsett.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Kleos testen min ble klar i går, skal bare rettskrives, så kjem den nok snart. Ligger det noen tester ute noe sted ? Er gøy og sammenligne nå etter at jeg har skrevet ferdig min test.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
Kleos testen min ble klar i går, skal bare rettskrives, så kjem den nok snart. Ligger det noen tester ute noe sted ? Er gøy og sammenligne nå etter at jeg har skrevet ferdig min test.
ser fram til den!
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Kleos testen min ble klar i går, skal bare rettskrives, så kjem den nok snart. Ligger det noen tester ute noe sted ? Er gøy og sammenligne nå etter at jeg har skrevet ferdig min test.
Den er testet i tyske stereoplay, og der hevder de sogar at den er bedre enn Titan i. De kommer med følgende konklusjon (for de som har litt tysk fra skolebenken): "Lyra hat es geschafft. Mit neuem Aufbau übertrumpft das Kleos den bisherigen Spitzenreiter Titan i recht deutlich – und dies fast zum halben Preis. So etwas kann man nur als analoge Sensation bezeichnen."

De som ønsker pdf format av hele testen (PÅ TYSK!!) kan sende meg en PM med mail adresse, og jeg sender stereoplays test (pdf format) av sist utviklet og kommersielt tilgjengelige Lyra kreasjon.

Mvh
terryboy
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
Nå er det mulig og lese litt om hva jeg mener om Lyra Kleos på audiophile.no ...... enjoy ;)
Er allerede i gang med lesing! Hadde jeg valgt i dag hadde jeg valgt Kleos over Skala, men jeg ville ha Skala for å sammenligne spillerne når jeg byttet. Har du noen tanker om Skala Vs. Kleos Rudi?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Skink_123 skrev:
Rudi skrev:
Nå er det mulig og lese litt om hva jeg mener om Lyra Kleos på audiophile.no ...... enjoy ;)
Er allerede i gang med lesing! Hadde jeg valgt i dag hadde jeg valgt Kleos over Skala, men jeg ville ha Skala for å sammenligne spillerne når jeg byttet. Har du noen tanker om Skala Vs. Kleos Rudi?


Tanker har man jo........ Skala er veldig bra, men jeg koser meg med Kleos nå og tenker ikke så mye på testing av pickuper akurat nå, kom akurat på at jeg kjøpte meg en ny forsterker til "kontoret" for snart 2 uker siden og den har jeg ikke fått prøvd engang......... livet er for kort...... :-*
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
Skink_123 skrev:
Rudi skrev:
Nå er det mulig og lese litt om hva jeg mener om Lyra Kleos på audiophile.no ...... enjoy ;)
Er allerede i gang med lesing! Hadde jeg valgt i dag hadde jeg valgt Kleos over Skala, men jeg ville ha Skala for å sammenligne spillerne når jeg byttet. Har du noen tanker om Skala Vs. Kleos Rudi?


Tanker har man jo........ Skala er veldig bra, men jeg koser meg med Kleos nå og tenker ikke så mye på testing av pickuper akurat nå, kom akurat på at jeg kjøpte meg en ny forsterker til "kontoret" for snart 2 uker siden og den har jeg ikke fått prøvd engang......... livet er for kort...... :-*
Hehe, jeg trenger ikke annet enn tanker :)

Kos deg med Kleos!
 
Topp Bunn