Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Vurderer Lyndorf litt for tiden selv :). Spennende produkter det altså. Men får ikke bestemt med om jeg skal gå for TDA2200 eller DPA1 og investere i en Lyngdorf effekt attåt. ARg, hadde bare 2200'en hatt 2 sett med preout :).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm, noen av dere som vet om Lyngdorf har "theater" inngang på sine forsterkere/preamps?

    Enda et spørsmål. Kan jeg bruke PC'en som signalkilde ved å bruke et looseless format digitalt inn i Lyngdorf sine preamp? Hva slags formater tar den da ?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Da melder jeg meg inn i denne klubben. Har en DPA-1 i bestilling som ankommer på torsdag eller fredag :)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Rizzo skrev:
    Da melder jeg meg inn i denne klubben. Har en DPA-1 i bestilling som ankommer på torsdag eller fredag :)
    HÅHÅ.. samme som jeg har planer om.. si litt om anlegget ditt agitt ;). effekttrinn og høyttalere :D. Spent på inntrykk nå!
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Effekttrinnet mitt er en Bryston 14BSST og høyttalere er Dali MS4. Klarer nesten ikke vente til imorgen eller fredag når den kommer:)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Er utrolig spent på hvordan den greier å sette opp mine BW 703 og BW ASW 850 sub. Om den greier å integrere dette på en konge måte :). SPEEEENT :D. Blir Lyngdorf effekten på meg da :).
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Jeg ble frelst etter å ha prøvd RP-1 her, og har alltid likt lyngdorf lyd. Så dette blir bra!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm.. lurer på om Lyngdorf har planer om å komme med et litt sterkere effekttrinn snart. Syns SDA2175 er veldig bra, men TROR den kanskje er litt svak på større høyttalere?! Noen som vet?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    spurv skrev:
    Hmm.. lurer på om Lyngdorf har planer om å komme med et litt sterkere effekttrinn snart. Syns SDA2175 er veldig bra, men TROR den kanskje er litt svak på større høyttalere?! Noen som vet?
    Hva med biamping av 2 stk SDA 2175? ;D

    Bruker selv denne forsterkeren på B&W Matrix 801 som jo er en større høytaler og det fungerer bra...(Det blir på sikt bruke 2 stk SDA 2175 til biamping.)

    //Terka
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    bwd skrev:
    Rizzo skrev:
    Jeg ble frelst etter å ha prøvd RP-1 her, og har alltid likt lyngdorf lyd. Så dette blir bra!

    Har du fått testet DPA- en?
    Ble utsatt en uke da DPA-1'n ikke kom den uka som var, så torsdag som kommer blir det oppkobling og testing :)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Terka skrev:
    spurv skrev:
    Hmm.. lurer på om Lyngdorf har planer om å komme med et litt sterkere effekttrinn snart. Syns SDA2175 er veldig bra, men TROR den kanskje er litt svak på større høyttalere?! Noen som vet?
    Hva med biamping av 2 stk SDA 2175? ;D

    Bruker selv denne forsterkeren på B&W Matrix 801 som jo er en større høytaler og det fungerer bra...(Det blir på sikt bruke 2 stk SDA 2175 til biamping.)

    //Terka

    Det er jo fullt mulig :).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da er "alt" solgt. Sitter igjen med
    Arcam cd192T
    B&W ASW 850 subwoofer.

    Elektronikken er rimelig bankers, DPA-1 + SDA2175. Muligens bare TDAI2200 m/roomperfect, men ligger ann til det første.

    Høyttalere derimot: B&W 804s, 803s eller Dali Mentor 8.

    Dali har kommet seg skikkelig, men syns de kan låte litt hardt og ubehagelig når man drar på litt. Men det var ikke på Lyngdorf elektronikk.
    B&W, solid ifra topp til bunn, dyrere, spessielt 803s. 804s har jeg lytta endel til, og det låter veldig godt på lyngdorf. Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!

    Møkkavalg :p.
     

    Lydolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    216
    Antall liker
    141
    spurv skrev:
    Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!
    Det tror i hvert fall jeg. Jeg har selv kjørt TDAI2200RP mot CM7 og ASW675. Det var helt fantastisk viste det seg når RoomPerfect fikk arbeide.

    Jeg dyttet sub'en inn i hjørnet, og kjørte RoomPerfect målinger.

    Med 2200 satt i bypass oppførte sub'en seg som en dårlig konstruert vaskemaskin gjør når den sentrifugerer, den begynner nesten å flytte seg bortover gulvet. Med RoomPerfect ble subwooferen slik den skal. Du hører den bare når du skal. Både løsningen med å filtrere sub signal og hovedsignal så vel som løsningen med å la hovedsignal være fulltone og sub'en som add-on virker. På CM7 kan det være en greie å frita kabinettet for de dypeste bassvibbene, den problemstillingen har du garantert ikke med 804.

    Men, ved å frita hovedsystemet for den dypeste bassen (i praksis nedenfor omtrent 80Hz) så vil hovedhøyttalerne og forsterkeren deres få veldig mye mindre å gjøre. Det vil bidra til at du opplever systemet som mere ressurssterkt og avslappet, det har mer å gi og det kan fort oppleves som mer dynamikk. Verdt å prøve!

    Er det ikke like greit å kjøre en TDAI2200RP og la det hele være digitalt, enn å kjøre via 1275?

    Ikke for det, 1275 er bestemt ingen dårlig greie. Vi bruker den selv som bassforsterker i et oppsett med 2200RP og CD1 mot et sett B&W802D og det låter helt fantastisk!

    Lykke til uansett hva du lander på! Det kan ikke bli annet enn bra!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Lydolf skrev:
    spurv skrev:
    Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!
    Det tror i hvert fall jeg. Jeg har selv kjørt TDAI2200RP mot CM7 og ASW675. Det var helt fantastisk viste det seg når RoomPerfect fikk arbeide.

    Jeg dyttet sub'en inn i hjørnet, og kjørte RoomPerfect målinger.

    Med 2200 satt i bypass oppførte sub'en seg som en dårlig konstruert vaskemaskin gjør når den sentrifugerer, den begynner nesten å flytte seg bortover gulvet. Med RoomPerfect ble subwooferen slik den skal. Du hører den bare når du skal. Både løsningen med å filtrere sub signal og hovedsignal så vel som løsningen med å la hovedsignal være fulltone og sub'en som add-on virker. På CM7 kan det være en greie å frita kabinettet for de dypeste bassvibbene, den problemstillingen har du garantert ikke med 804.

    Men, ved å frita hovedsystemet for den dypeste bassen (i praksis nedenfor omtrent 80Hz) så vil hovedhøyttalerne og forsterkeren deres få veldig mye mindre å gjøre. Det vil bidra til at du opplever systemet som mere ressurssterkt og avslappet, det har mer å gi og det kan fort oppleves som mer dynamikk. Verdt å prøve!

    Er det ikke like greit å kjøre en TDAI2200RP og la det hele være digitalt, enn å kjøre via 1275?

    Ikke for det, 1275 er bestemt ingen dårlig greie. Vi bruker den selv som bassforsterker i et oppsett med 2200RP og CD1 mot et sett B&W802D og det låter helt fantastisk!

    Lykke til uansett hva du lander på! Det kan ikke bli annet enn bra!
    Takk for fint og utfyllende svar!

    Er veldig synd at det ikke er mulighet for å koble til subwoofer OK effektforstekrer samtidig på TDA2200, mangler en preout til det liksom, ellers hadde den vært et bankers valg. grunnen til at jeg velger DPA-1 er for fremtidige oppgraderinger, tror ikke lydkvaliteten er så mye dårligere om man bruker 2175!?!

    Huff, usikkerheta kommer smygende :p.
     

    Lydolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    216
    Antall liker
    141
    En balansert analogutgang fra 2200 i tillegg til den ubalanserte som er der allerede, hadde vært topp.

    2200 har digitalutgang i tillegg til den analoge. Er du hard core hifi nut med grei bankkonto kan du derfor alltids kjøpe deg en ekstra 2200 uten RP og bruke den som slave fôret med digitalsignalet fra 2200 brukt som master. Det er et eget menu-oppsett i 2200 for slikt.

    Men... det blir fort i meste laget!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Lydolf skrev:
    En balansert analogutgang fra 2200 i tillegg til den ubalanserte som er der allerede, hadde vært topp.

    2200 har digitalutgang i tillegg til den analoge. Er du hard core hifi nut med grei bankkonto kan du derfor alltids kjøpe deg en ekstra 2200 uten RP og bruke den som slave fôret med digitalsignalet fra 2200 brukt som master. Det er et eget menu-oppsett i 2200 for slikt.

    Men... det blir fort i meste laget!
    Haha, det skjer nok ikke ;). Rart ikke lyngdorf har kommet med en slik passende effektforsterker enda. Men men, nå skal det ut og testes.. Muligens endel på Lørdag :). GLEDER MEG!
     

    Lydolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    216
    Antall liker
    141
    Sjekk ut Steinway Lyngdorf for å ta en titt på hvor langt Peter Lyngdorf driver det for tiden. Du finner dem på www.steinwaylyngdorf.com. Heftige greier, men man kan se slektskapet med de litt mer jordiske greiene vi alminnelig dødelige benyter oss av.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Stemmer, er sykt pent å se på :).. hehe..
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Ikke noe DPA-1 på meg i dag heller.. Uff denne ventingen er uutholdlig..
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Rizzo skrev:
    Ikke noe DPA-1 på meg i dag heller.. Uff denne ventingen er uutholdlig..
    GRRR. Samme er dine inntrykk når den kommer :D.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm, da har jeg vært litt på klubben idag. Hørte på 804s og Mentor 8. Syns Mentor å blir litt "skurrete" i mine ører. Det ble kjørt på den nye effekt/forforsterker til Cambridge. Tror dere at Lyngdorf sin RP vil forbedre dette området på noen måte? hørt at den iallefall rydder opp skikkelig i bassen, men er mellomtone/diskant som jeg syns mangler litt til tider..
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Da er DPA-1 og CD-1 akkurat pakket opp hjemme :) Lytteinntrykk kommer etterhvert!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Rizzo skrev:
    Da er DPA-1 og CD-1 akkurat pakket opp hjemme :) Lytteinntrykk kommer etterhvert!
    HÅHÅ... gleder meg til lesing i morgen da :D.


    EDIT 1 døgn etter: AAAAND?!?!?!?!?! :p.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    spurv skrev:
    Rizzo skrev:
    Da er DPA-1 og CD-1 akkurat pakket opp hjemme :) Lytteinntrykk kommer etterhvert!
    HÅHÅ... gleder meg til lesing i morgen da :D.


    EDIT 1 døgn etter: AAAAND?!?!?!?!?! :p.
    He-he, utålmodig du :)
    Er veldig lite flink til å beskrive lytteinntrykk, men her kommer et vaklende forsøk på å beskrive de aller første inntrykkene:
    I går/natt hørte jeg på det nye oppsettet uten RP innkoblet, og kan vel ganske greit konkludere med at det slår det gamle settet i forhold til mine preferanser, selv om det nok ikke på noen som helt måte er ferdig innspilt enda. CD-1 og DPA-1 erstattet Nad M5, EC ECD-1 og Bryston BP25. Alle instrumenter får bedre plass, noe som gjør at det er lett å "følge" det instrumentet man vil og jeg hører ting og oppdager nye detaljer jeg ikke visste fantes i opptakene mine. Bassen har blitt strammere og det er opplagt at jeg har gått glipp av en del informasjon i dette området.
    I dag har jeg hatt første gjennomkjøring med RP innkoblet.. Og dette er definitivt noe jeg kommer til å bli skremmende avhengig av:) Lydbilde vokste enda et par hakk i bredde, og dybde. Merker at jeg nå kan sette opp bandet foran meg, ikke bare sidelengs men også i dybden. Dette fører til at jeg føler meg enda nærmere, eller mer "i", musikken enn tidligere.
    Dette er nok den største oppgraderingen jeg har hatt i anlegget mitt.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Håhå. Dette høres ut som skikkelige saker :). Blir nok å bestille en demo på Oslo hifiklubben neste mnd. Hvor de skal få sette opp:

    Lyngdorf TDAI2200 RP.
    B&W 804 og 803.
    Dali Mentor 6-8 og Helicon 400.
    CDspiller blir en arcam som jeg allerede har, så da får dem bare finne en cambridge :). koble til "DAC'en" i Lyngdorfen :).
    Med litt flax har dem B&W ASW855 subben, som er ganske lik min 850, så vi kan se integrasjonen der og. Kanskje det holder med f.esk de minste høyttalerene (rimeligste) når Lyngdorfen får gjort sitt :).

    GLEDER MEG! ;D ;D
     

    Nocturnal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    112
    Antall liker
    67
    Sted
    Sørnorge
    Får vel melde meg på her, er *meget* fornøyd med TDAI-2200 m/RP og CD-1. Med RP innkoplet hørte jeg for første gang mine Forsman VSSIII SE som de burde høres. Det er så utrolig godt å slippe å bygge om rommet sitt på grunn av vanskelige høyttalere, RP fikset det meste.

    Det fine er at moroa med eksperimentering også er tilbake; det er masse rart man kan gjøre med en TDAI. For eksempel å kople meg til den med en bærbar PC, og lage meg en "loudness" jeg kan bruke til gamle, "tamme" CD`er.

    CD-1 er jo fantastisk...sampler rett opp til 24/192 og så går det rett i effektrinnet. Genialt.

    Men CD-1 er min siste (og beste!) CD-spiller. Jeg har nå alle mine 750 CD`er på en NAS, og det spilles mye fra en Linn Sneaky DS, digitalt rett i forsterkeren.

    Er grusomt fornøyd med denne riggen, den gjør ting jeg lenge har ønsket meg på rett vis, med kortest mulig signalvei og lite mekanikk, digitalt frem til høyttalerkablene.

    PS: Ja må jo nevne hva jeg hadde før: Wadia 830 balansert rett i en DP 6.4.

    Mvh,
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Spennende løsning du sitter på ja. Har vurdert det samme selv. et kjapt spørsmål. Er det mulig å dempe diskanteer etc på Lyngdorfen (slik jeg har forstått det kan lyden styres i huggu og ræva med lyngdorfen). Vurderer Dali skjønner dere, og de KAN være litt skarpe i diskanten ( eller iallefall uhyre fokusert på det området).
     

    Aurjan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.12.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    14
    Sted
    Sykkylven
    Rizzo skrev:
    Er det noen her som har erfaring med Millenium MK4? Jeg har et par Dali MS4 og et monster sett fra Bryston pr idag (14BSST effekttrinn og BP 25 forforsterker), og er nå klar for noe nytt etterhvert.
    Lyngdorf trigger elektronikk-nerden i meg og jeg er meget imponert over de billigere variantene deres (og da spesielt TDAI2200): Men jeg har ennå ikke fått muligheten til å høre Millenium. Er det noen her som kan si meg kort deres mening om lydforskjellene på Milleniumen og TDAI'en, regner med at alt er bedre på millenium selvfølgelig, men har hørt at den er en aning varmere i klangen og føles mere utstrakt i bassen, stemmer dette?
    Hei hei
    Mulig det er en litt sen kommentar dette, men for de av dere der ute som fortsatt lurer på forskjellen mellom Millennium og TDAI kommer jeg med mine erfaringer her:

    Trinn 1: TDAI2200
    Denne ble kjøpt direkte fra Peter Lyngdorf i 2005 (det var i "gamle dager"... ;))
    Var lenge strålende fornøyd med denne. Spesielt "stillheten" i forsterkeren. Ingen støy som i analoge forsterkere. Dette ble jeg spesielt oppmerksom på da jeg tok den med til Oslo Hifisenter og testet den opp mot en Adyton forsterker til 100'. Gikk derfra superfornøyd etter at jeg etter min mening hadde "parkert" Adytonen med min lille integrerte! (Ble så opphengt i all støyen jeg hørte i Adytonen)


    Trinn 2: TDAI2200RP
    Alt snakket om RoomPerfect og hva den kunne gjøre med lydbildet resulterte i at jeg bare MÅTTE oppgradere til RP når eg allikevel måtte sende TDAI'en til reparasjon hos Lyngdorf.
    Dette kostet meg ca 17' tror jeg og jeg syntes ikke det var vært pengene idet heletatt!
    All oppstramming av bassen, og perspektivet som skulle bli så mye bedre var tilnærmet ubetydelig i min stue.
    På denne tiden kjørte jeg på et sett MH1 kopier med W210 bassystem drevet av en 2175 etter beste Lyngdorf 2+2 teorier - Men fikk ikke dette til å spille noe særlig. Dette ble byttet ut med et ar ML Summit - og da begynnte det virkelig å svinge! (W210 bassystemet er forresten tilsalgs om noen skulle være interessert)
    Med elektrostater fikk jeg "blod på tann" og ville oppgradere ytterligere.

    Trinn 3: Tact Millennium Mk3
    Denne kom ihus før jeg solgte TDAI'en, for jeg var litt spent på å høre forskjellen da ML'ene har egen innebygget forsterker til basselementene fra 270 Hz og ned, og Millenniumen skulle være så mye bedre enn TDAI'en i nettopp bassområdet...
    Rigget til en blindtest for min kone, for å få en nøytral part til å vurdere kost/"nytte" av denne utskiftingen. Og svaret kom kontant. Med bind for øynene plukket hun ut Millennium uten noe son helst tvil!

    Mer GLØD, LIV OG VARME i musikken, TDAI'en virket etter dette TAM og GRÅ.... Og da var dette altså en test fra 270 Hz og oppover og altså ikke i bassområdet som visst skal være denne forsterkerens store fortrinn!!
    Mk4 er visst (har jeg hørt) ennå hakket rundere/varmere i lyden...

    Jeg lever nå lykkelig med Mk3 og Summit. Alle år med søken/sug etter nye høyttalere/forsterker er borte... (kanskje bortsett fra en oppgradering til Mk4 da... og kanskje et par Decent i sub'er...) Nå er det bare musikken som gjelder... (apropos musikk Patricia Barber anbefales på det varmeste!!)

    Så... for de av dere som er lykkelige med TDAI2200... ikke prøv Millennium! Lev heller videre lykkelige uvitende... ;D
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Da er en stykk lungdorf tda2200 med roomperfect på vei:) Skal bruke den sammen med Gallo 3.1, og en ekstra effektforsterker for å aktivere den ekstra spolen i bassen, og la Roomperfecten ta seg av kurven. Noen som har testet? er litt spent på resultatet... Gleder meg som en liten unge til fredag:)
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Er der nogen ide i, at købe CD-1 hvis man alligevel vil benytte DAC'en i TDAI2200 / DPA-1?
    Kan man ikke ligeså godt købe et godt drev? (Jeg går ud fra at man kan få drevet / transporteren alene billigere end CD-1)
    Hvad er forskellen på en TDAI2200 og en kombo af DPA-1 og SDA-2175?
    Har nogen erfaringer med Squeezebox + DPA-1 / TDAI2200?

    Mvh. Qurious Nolfi
     

    Mindstream

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    266
    Antall liker
    1
    En kombinasjon av DPA-1 og Squeezebox er noe jeg også har tenkt på.

    Har planer om og kjøre aktiv deling og da er jo DPA-1 en god kandidat, men lurer på om det er noen forskjell på forforsterker delen på denne og TDAI-2200. De har jo omtrent samme pris. ( Med TDAI får du en "gratis" forsterker )

    Videre lurer jeg på om jeg kan bruke mine egne forsterkere (Doxa 72) i et aktivt oppsett, til toppene og TDAIs efekt forsterker til bassene.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hvod god er dac'en i TDAI2200?
    Klarer den et 24/96 signal?
    Kan squeezebox / transporter levere et sådant?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Nolfi skrev:
    Hvod god er dac'en i TDAI2200?
    Klarer den et 24/96 signal?
    Kan squeezebox / transporter levere et sådant?
    Dacen i TDAI 2200 skal klare å ta i mot opptil 24 bit /192kHz.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Rizzo skrev:
    Nolfi skrev:
    Hvod god er dac'en i TDAI2200?
    Klarer den et 24/96 signal?
    Kan squeezebox / transporter levere et sådant?
    Dacen i TDAI 2200 skal klare å ta i mot opptil 24 bit /192kHz.
    Men hvor _god_ er den? Er der en idé i, at købe en Transporter, for så at sætte den sammen med en ekstern TDAI2200? En SB Duet koster ~2500 kr. En Transporter ~11500 kr. Hvad er det, der retfærdiggør prisforskellen? Og vil det stadig være retfærdiggjort, hvis man sætter Transporteren til TDAI2200?

    Poster denne i SB's venner også :)

    Mvh. Nolfi
     

    Stereobloiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2006
    Innlegg
    186
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    0
    AKA skrev:
    Da er en stykk lungdorf tda2200 med roomperfect på vei:) Skal bruke den sammen med Gallo 3.1, og en ekstra effektforsterker for å aktivere den ekstra spolen i bassen, og la Roomperfecten ta seg av kurven. Noen som har testet? er litt spent på resultatet... Gleder meg som en liten unge til fredag:)
    Fortell da vel! Har selv TDA2200 og Gallo 3.1 (i et kukete OBOS-rom...) :)
     

    extenso

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.01.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    0
    Stereobloiden skrev:
    AKA skrev:
    Da er en stykk lungdorf tda2200 med roomperfect på vei:) Skal bruke den sammen med Gallo 3.1, og en ekstra effektforsterker for å aktivere den ekstra spolen i bassen, og la Roomperfecten ta seg av kurven. Noen som har testet? er litt spent på resultatet... Gleder meg som en liten unge til fredag:)
    Fortell da vel! Har selv TDA2200 og Gallo 3.1 (i et kukete OBOS-rom...) :)
    Ja, fortell. Jeg vurderer å kjøpe 2200 til å drive Gallo 3.1. Særlig interessert i hvordan den behandler mindre gode innspillinger. Jeg kan jo ikke slutte å spille metall bare fordi forsterkeren er bra!
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Som systemet står nå driver bare Lyngdorfen spole nr. 2 i bassen og har dermed mindre innvirkning på lyden som helhet i forhold til effektforsterkeren som driver spole 1 i bassen samt mellomtone og diskant.
    Jeg har testet bare med Lyngdorf. I forhold til mine preferanser ble mellomtonen litt for ”kjølig”. Ellers funket det utmerket, vanvittig fin og kontrollert bass. Lyngdorfen er nøytral og detaljert. Ingen tvil om at roomperfect i mitt tilfelle er den største oppgraderingen jeg har gjort… Hadde en del problemer med lite dypbass som ble rettet opp. Håper det var litt informativt, bare å spørre mer :)

    mvh
     

    extenso

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.01.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    0
    AKA skrev:
    I forhold til mine preferanser ble mellomtonen litt for ”kjølig”.
    Men du kan også gjøre noen egne eq-valg for å kompensere for dette?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    WOHO..

    Da var Lyngdorf DPA-1 på plass.

    Da har jeg følgende utstyr.
    Lyngdorf DPA-1
    Lyngdorf SDA 2175 (veldig undervurdert effekttrinn ifra mitt ståsted).
    Arcam CD192T
    Cerwin-Vega! AL1000mk2.

    JADA. Skal ha nye høyttalere, men driver og sparer opp ;). Mangler ca 10k. så det kommer til å vare noen måneder. HAdde jo BW 703 lenge, men "måtte" selge de da sjangsen bydde seg.

    Kjørte 1 roomperfect oppsett og fikk 92% roomknowlege vha 4 målinger. Syns det virker veldig låvende, og det får AL1000 til å spille veldig brukbart egentlig. Men dette kommer til å ta litt tid å få skikkelig til tror jeg, er MASSE å kunne stille inn på :)... gleder meg til å få brukt mer tid på boksen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn