Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en TDAI 2200 (en fantastisk sak). Jeg ønsker å kjøre en effektforsterker til. TDAI en til en høytaler og en effektforsterker til den andre. Men SDA 2175 har litt andre spesifikasjoner enn TDAI en. Må jeg kjøpe en TDAI til for å få dette perfekt?

Mindstream

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Antall liker
    1
    Noen som har testet Millennium ADC fra Lyngdorf ?

Med tanke på hvor god DACene til de billigere lyngdorf produktene er så må jo denne hvere i verdens klasse.

Har forøvrig veldig lyst og test ut forforsterkeren DPA-1, og det kunne hvert spennende og og hørt fra dere som har testet denne, da jeg mener at den må jo være den perfekte pre, da den har god forforsterker del, gode DACer, romkoreksjon, og muligheter for aktiv deling osv...

O

OldBoy

Guest
    breuer skrev:
    Jeg har en TDAI 2200 (en fantastisk sak). Jeg ønsker å kjøre en effektforsterker til. TDAI en til en høytaler og en effektforsterker til den andre. Men SDA 2175 har litt andre spesifikasjoner enn TDAI en. Må jeg kjøpe en TDAI til for å få dette perfekt?
    Som du sier, er effekkttrinnene forskjellige. Deror kan du ikke sette det ene effekttrinnet til å drive én av høyttalerne og det andre effekttrinnet til å drive den andre høyttaleren. Da vil då forskjellig klang i høyre og venstre høyttaler. Det du muligens kan gjøre, er å la det ene effekttrinnet drive høyre+venstre bass, mens det andre effekttrinnet tar seg av høyre+venstre mellomtone+diskant. Men hvis ikke effekttrinnene har like stor "gain", er du nødt til å finne på ett eller annet. Min erfaring er at til biamping for folk flest, bør effekttrinnene være helt like.

eosten

Medlem
    Ble medlem
    15.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    breuer skrev:
    En mulighet for deg er å bruke en ekstern stereo effektforsterker til å drive bassene i dine høyttalere. TDAI kan da ta seg av mellomtone og diskant. Det er mulig å justere gain på TDAI sine analoge utganger via menysystemet.

En annen mulighet(og sansynligvis den beste) er å kjøpe en ekstra TDA uten RP og sette den som slave for den TDAI'en(master) du allerede har. Da brukes kun digital overføring av lyd via spdif pluss signalering via et eget grensesnitt for justering av volum osv. Dette gir deg heldigital forsterking til alle elementer. Mellomtone og diskant elemetene driver du fra master og basselementene driver du fra slave.

Du har også en tredje mulighet. Lyngdorf har nettopp lansert en serie med surround produkter. I denne serien har de en heldigital stereo stereo effektforsterker på 2x300 w. Slik jeg skjønner det skal denne kunne brukes på samme måte som om du har en ekstra TDA i slave modus slik jeg beskrev over.

Jeg vil anbefale deg å gå for et av de heldigitale alternativene. Da unngår du DA konvertering før høyttalerutgangene, og vil ha full glede av et integrert og gjennomtenkt system fra Lyngdorf.

Håper dette var noenlunde forståelig skrevet. Det ligger informasjon med tegninger osv på www.lyngdorf.com som forklarer hvordan dette gjøres rent praktisk. Lykke til!

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    4
    Eirik O skrev:
    breuer skrev:
    En mulighet for deg er å bruke en ekstern stereo effektforsterker til å drive bassene i dine høyttalere. TDAI kan da ta seg av mellomtone og diskant. Det er mulig å justere gain på TDAI sine analoge utganger via menysystemet.

En annen mulighet(og sansynligvis den beste) er å kjøpe en ekstra TDA uten RP og sette den som slave for den TDAI'en(master) du allerede har. Da brukes kun digital overføring av lyd via spdif pluss signalering via et eget grensesnitt for justering av volum osv. Dette gir deg heldigital forsterking til alle elementer. Mellomtone og diskant elemetene driver du fra master og basselementene driver du fra slave.

Du har også en tredje mulighet. Lyngdorf har nettopp lansert en serie med surround produkter. I denne serien har de en heldigital stereo stereo effektforsterker på 2x300 w. Slik jeg skjønner det skal denne kunne brukes på samme måte som om du har en ekstra TDA i slave modus slik jeg beskrev over.

Jeg vil anbefale deg å gå for et av de heldigitale alternativene. Da unngår du DA konvertering før høyttalerutgangene, og vil ha full glede av et integrert og gjennomtenkt system fra Lyngdorf.

Håper dette var noenlunde forståelig skrevet. Det ligger informasjon med tegninger osv på www.lyngdorf.com som forklarer hvordan dette gjøres rent praktisk. Lykke til!
    Må nok bli en ekstra TDAI 2200. Jeg har fulltone elektrostater, så biamping av Bass/diskant går ikke. Litt av problemet mitt var at jeg hadde kjørt opp gainen på utgangen. Jeg fikk da klipping ved høye nivåer. Nå har jeg skrudd ned denne, og da er ikke det noe problem lengere (nå kobler høytaleren ut før forsterkeren:)). Uansett, takk for hjelp til alle her.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Hei!

Ser at enkelte her har Lyngdorf forsterkere på B&W høytalere. Jeg har i dag et sett B&W Matrix 801 S3 høytalere som er kjent for å ha en relativ vanskelig impedans (Går ikke under 4 ohm, men er mer snakk om faseforskyving mellom strøm og spenning).
    Vil effektrinn fra Lyngdorf være en god match til disse høytalerene?

Tenker da på evt å kjøre rent effektrinn da jeg har en bassalligment filter (laget for denne høytalermodellen av B&W) mellom pre og effektforsterker. Evt full "Lyngdorf-kjede" med en integrert forsterker og biamping med tilsvarende effektforsterker.

Mvh,
    Terka

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    123
    Rapport fra Lydolf:

Lyngdorfs forsterkere er i utgangspunktet laget for å betjene mindre besværlige impedanser enn det B&W ofte "tilbyr" på sine større systemer. Vi har selv et sett B&W 802D som drives fra CD1/TDAI2200RP. Dette viste seg allerede under demo'en vi booket hos HiFi-Klubben å være i underkant, men vi (min kone og jeg) hadde lyst til å prøve det hele hjemme først.

Etter to måneders tid vurderte vi høyttalerne til å være sånn rimelig tilspilt og det var blitt åpenbart at det behøvdes forsterkninger. Vi har derfor supplert med en SDA2175 som driver basselementene mens TDAI2200RP nå "bare" driver mellomtone og diskant. Biamping, med andre ord. Rent formelt blir forskjellen i totalt tilgjengelig forsterkereffekt bare 3dB (fordobling), men ettersom basselementene nå ikke lenger krangler med mellomtone og diskant om strømressurser, så blir forskjellen i praksis ganske dramatisk.

Det handler ikke bare om evnen til å kunne spille uanstrengt ved høyere volum, det handler faktisk mest om at en i utgangspunktet ganske så silkemyk diskant gjengis enda mykere og virkningen er merkbar også ved svært moderate volum-settinger. Forskjellen er med andre ord påtagelig ved alle volum!

Når det gjelder følsomhet - altså i denne sammenheng hvorvidt de to forsterkerne oppleves som å spille like høyt, så kan jeg berolige med at det ikke er noe problem. Både med og uten RoomPerfect (Focus/Global vs. Bypass) spiller høyttalerne med, i praksis, like god nivåbalanse som dengang vi bare hadde TDAI2200RP tilkoplet.

SDA2175 henter sitt signal fra analogutgangene på TDAI2200. Disse utgangene ville i andre sammenhenger typisk vært benyttet til en subwoofer. Det faktum at signalet konverteres til det analoge domene og deretter tilbake til det digitale har så langt vi kan konstatere, ingen degraderende effekter. Vi må huske på at 802D's basselementer har sin knekkfrekvens på 450Hz. Det betyr at vi hele tiden holder oss i det området der SDA2175 er virkelig god (noen kritikere mener at 2200 fikser mellomtone og diskant på en bedre måte, men at de begge fikser bass svært godt, vi har ikke etterprøvd det).

Spesielt for bruk med subwoofer har TDAI220 en snedig egenskap som går ut på at man kan sende bassignalene ut på den analoge utgangen og la TDAI2200's egen digitaldel ta seg av resten. Man kan definere knekkfrekvenser, filtertype og filtersteilhet. En veldig fin egenskap som vi tidligere brukte med våre CM7 i kombinasjon med ASW675. Disse er forøvrig alle nå resirkulert i vår hjemmekino i kjelleren med godt resultat.

Man kunne tenke seg å ville gjøre en liknende filtrering også ved biamping av fulltonesystemer (som f.eks. våre 802D). Det vil jeg imidlertid advare på det sterkeste mot fordi man da får en kaskadering av delefiltre (først forsterkerens og så høyttalerens eget). Dette vil gå totalt på tvers av høyttalerkonstruktørens ideer og kan lede til ganske utilsiktede effekter.

I praksis vil fraværet av filtrering i Lyngdorf'en ha nokså liten virkning på effekttrinnene: De vil jo aldri bli "spurt" om å levere strøm (og derfor heller ikke effekt) utenfor elementenes passbånd.

Så nå sitter vi og nyter den gode lyd. Uengasjerende mener mange rundt om i ulike fora, ser vi. Venner som har vært på besøk har derimot forgjeves speidet etter surroundhøyttalerne (og forundret konstatert at det var ingen). De har brukt uttrykk som at "dette er ikke et musikkanlegg, det er en konsertgjengivelse".

Det er nok antakelig uvant for mange ikke å høre betoninger man er vant til å høre. Det, sammen med at demo av systemet i butikken ikke på noen måte ytet systemet full rettferdighet da vi var hos HFK, gjør nok at man lett kan danne seg feilaktige oppfatninger av hvor bra dette er, hvis man har hatt liknende opplevelser. Skal vi selv si noe som helst "negativt" så måtte det være at dette er sterkt vanedannende. :)

Selv med såvidt mye forsterkerkraft (og evne til å levere strøm - sånn omtrent 40A pr kanal!) som vi nå disponerer, er det allikevel intet problem å aktivere sikringskretsløpene til SDA2175 (lampen blinker) med Kari Bremnes Live. Hvorvidt det er høyttalerne som krever for mye strøm eller om det er vårt eget strømnett som ikke leverer tilstrekkelig er noe vi skal se nærmere på over sommeren. Vi får da evt be en elektriker legge inn en ekstra kurs for musikkanlegget.

Moralen er dermed: Lyngdorf er bra, to Lyngdorf er enda bedre. De fungerer utmerket med store B&W systemer som B&W 802D. Og sist men ikke minst TDAI2200 og SDA2175 arbeider fint sammen etter prinsippet "plug-and-play".

HKviking

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    14
    Kan vel melde meg inn her med mine Lyngdorf MH-1 MKII Høyttalere.

Her er det bare å koble fra det passive delefiltret å kjøre aktive Lyngdorf hele veien!

Vedlegg

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen her som har erfaring med Millenium MK4? Jeg har et par Dali MS4 og et monster sett fra Bryston pr idag (14BSST effekttrinn og BP 25 forforsterker), og er nå klar for noe nytt etterhvert.
    Lyngdorf trigger elektronikk-nerden i meg og jeg er meget imponert over de billigere variantene deres (og da spesielt TDAI2200): Men jeg har ennå ikke fått muligheten til å høre Millenium. Er det noen her som kan si meg kort deres mening om lydforskjellene på Milleniumen og TDAI'en, regner med at alt er bedre på millenium selvfølgelig, men har hørt at den er en aning varmere i klangen og føles mere utstrakt i bassen, stemmer dette?

DagHenrik

Fersking
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    0
    Sted
    Horten i Vestfold
    Lyngdorf Millennium MK IV er en forsterker som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har eid en slik i tre uker nå. Bakgrunnen til kjøpet er at jeg i mange år har ønsket meg et par Dali MS4 høyttalere. Til disse høyttalerene trenger man en god forsterker. Helst en veldig god forsterker. Jeg tenkte lenge at Lyngdorf TDAI2200 var svaret. Jeg surfet endel på nettet, og kom over to - tre fornøyde eiere av Millennium. Felles for dem var at de først hadde kjøpt TDA2200. Etter en tid fant de ut de ønsket en mer musikalsk forsterker. Så solgte de TDA2200 og kjøpte Millennium. For å spare tid og penger, kjøpte jeg Millennium direkte, uten å gå veien om TDAI2200. Jeg har ikke hatt anledning til å gjøre en nøye sammenligning av disse forsterkerene selv. Men det jeg har lest på internett-forum har overbevist meg om at Millennium er en vesentlig bedre forsterker enn TDAI2200.

For tiden bruker jeg et par Dali Grand Diva høyttalere sammen med Millennium. Tidligere brukte jeg en integrert forsterker i 15-20000 kroners klassen, og fikk grei lyd fra disse høyttalerene. Men jeg trengte subwoofer for å få brukbart bunndrag. Med Millennium får jeg flott dypbass direkte, så subwooferen har jeg koblet fra. Subwooferen kunne være temmelig slitsom å høre på med enkelte CDer, så det er fint å slippe å bruke den. Høyttalerene har totalt forandret karakter til det bedre i mellomtone og diskant også. Jeg får en fin fornemmelse av at artistene er hjemme hos meg og fremfører musikken.

Jeg har hørt Dali MS4 med Millennium, og de spiller vesentlig klarere enn Grand Diva som jeg har nå. Så MS4 står fortsatt på ønskelisten min. Jeg tror Millennium+MS4 er en god match.

Vennlige hilsener,
    Dag Henrik

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Vurderer Lyndorf litt for tiden selv :). Spennende produkter det altså. Men får ikke bestemt med om jeg skal gå for TDA2200 eller DPA1 og investere i en Lyngdorf effekt attåt. ARg, hadde bare 2200'en hatt 2 sett med preout :).

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Hmm, noen av dere som vet om Lyngdorf har "theater" inngang på sine forsterkere/preamps?

Enda et spørsmål. Kan jeg bruke PC'en som signalkilde ved å bruke et looseless format digitalt inn i Lyngdorf sine preamp? Hva slags formater tar den da ?

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    Da melder jeg meg inn i denne klubben. Har en DPA-1 i bestilling som ankommer på torsdag eller fredag :)

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Rizzo skrev:
    Da melder jeg meg inn i denne klubben. Har en DPA-1 i bestilling som ankommer på torsdag eller fredag :)
    HÅHÅ.. samme som jeg har planer om.. si litt om anlegget ditt agitt ;). effekttrinn og høyttalere :D. Spent på inntrykk nå!

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    Effekttrinnet mitt er en Bryston 14BSST og høyttalere er Dali MS4. Klarer nesten ikke vente til imorgen eller fredag når den kommer:)

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Er utrolig spent på hvordan den greier å sette opp mine BW 703 og BW ASW 850 sub. Om den greier å integrere dette på en konge måte :). SPEEEENT :D. Blir Lyngdorf effekten på meg da :).

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ble frelst etter å ha prøvd RP-1 her, og har alltid likt lyngdorf lyd. Så dette blir bra!

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Hmm.. lurer på om Lyngdorf har planer om å komme med et litt sterkere effekttrinn snart. Syns SDA2175 er veldig bra, men TROR den kanskje er litt svak på større høyttalere?! Noen som vet?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    spurv skrev:
    Hmm.. lurer på om Lyngdorf har planer om å komme med et litt sterkere effekttrinn snart. Syns SDA2175 er veldig bra, men TROR den kanskje er litt svak på større høyttalere?! Noen som vet?
    Hva med biamping av 2 stk SDA 2175? ;D

Bruker selv denne forsterkeren på B&W Matrix 801 som jo er en større høytaler og det fungerer bra...(Det blir på sikt bruke 2 stk SDA 2175 til biamping.)

//Terka

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    bwd skrev:
    Rizzo skrev:
    Jeg ble frelst etter å ha prøvd RP-1 her, og har alltid likt lyngdorf lyd. Så dette blir bra!

Har du fått testet DPA- en?
    Ble utsatt en uke da DPA-1'n ikke kom den uka som var, så torsdag som kommer blir det oppkobling og testing :)

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Terka skrev:
    spurv skrev:
    Hva med biamping av 2 stk SDA 2175? ;D

Bruker selv denne forsterkeren på B&W Matrix 801 som jo er en større høytaler og det fungerer bra...(Det blir på sikt bruke 2 stk SDA 2175 til biamping.)

//Terka

Det er jo fullt mulig :).

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Da er "alt" solgt. Sitter igjen med
    Arcam cd192T
    B&W ASW 850 subwoofer.

Elektronikken er rimelig bankers, DPA-1 + SDA2175. Muligens bare TDAI2200 m/roomperfect, men ligger ann til det første.

Høyttalere derimot: B&W 804s, 803s eller Dali Mentor 8.

Dali har kommet seg skikkelig, men syns de kan låte litt hardt og ubehagelig når man drar på litt. Men det var ikke på Lyngdorf elektronikk.
    B&W, solid ifra topp til bunn, dyrere, spessielt 803s. 804s har jeg lytta endel til, og det låter veldig godt på lyngdorf. Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!

Møkkavalg :p.

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    123
    spurv skrev:
    Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!
    Det tror i hvert fall jeg. Jeg har selv kjørt TDAI2200RP mot CM7 og ASW675. Det var helt fantastisk viste det seg når RoomPerfect fikk arbeide.

Jeg dyttet sub'en inn i hjørnet, og kjørte RoomPerfect målinger.

Med 2200 satt i bypass oppførte sub'en seg som en dårlig konstruert vaskemaskin gjør når den sentrifugerer, den begynner nesten å flytte seg bortover gulvet. Med RoomPerfect ble subwooferen slik den skal. Du hører den bare når du skal. Både løsningen med å filtrere sub signal og hovedsignal så vel som løsningen med å la hovedsignal være fulltone og sub'en som add-on virker. På CM7 kan det være en greie å frita kabinettet for de dypeste bassvibbene, den problemstillingen har du garantert ikke med 804.

Men, ved å frita hovedsystemet for den dypeste bassen (i praksis nedenfor omtrent 80Hz) så vil hovedhøyttalerne og forsterkeren deres få veldig mye mindre å gjøre. Det vil bidra til at du opplever systemet som mere ressurssterkt og avslappet, det har mer å gi og det kan fort oppleves som mer dynamikk. Verdt å prøve!

Er det ikke like greit å kjøre en TDAI2200RP og la det hele være digitalt, enn å kjøre via 1275?

Ikke for det, 1275 er bestemt ingen dårlig greie. Vi bruker den selv som bassforsterker i et oppsett med 2200RP og CD1 mot et sett B&W802D og det låter helt fantastisk!

Lykke til uansett hva du lander på! Det kan ikke bli annet enn bra!

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Lydolf skrev:
    spurv skrev:
    Tror dere Lyngdorfen med roomperfect greier å integrere suben så bra med 804s at 803s sin ekstra dynamikk blir et "ikke eksisterende problem" ?!
    Det tror i hvert fall jeg. Jeg har selv kjørt TDAI2200RP mot CM7 og ASW675. Det var helt fantastisk viste det seg når RoomPerfect fikk arbeide.

Jeg dyttet sub'en inn i hjørnet, og kjørte RoomPerfect målinger.

Med 2200 satt i bypass oppførte sub'en seg som en dårlig konstruert vaskemaskin gjør når den sentrifugerer, den begynner nesten å flytte seg bortover gulvet. Med RoomPerfect ble subwooferen slik den skal. Du hører den bare når du skal. Både løsningen med å filtrere sub signal og hovedsignal så vel som løsningen med å la hovedsignal være fulltone og sub'en som add-on virker. På CM7 kan det være en greie å frita kabinettet for de dypeste bassvibbene, den problemstillingen har du garantert ikke med 804.

Men, ved å frita hovedsystemet for den dypeste bassen (i praksis nedenfor omtrent 80Hz) så vil hovedhøyttalerne og forsterkeren deres få veldig mye mindre å gjøre. Det vil bidra til at du opplever systemet som mere ressurssterkt og avslappet, det har mer å gi og det kan fort oppleves som mer dynamikk. Verdt å prøve!

Er det ikke like greit å kjøre en TDAI2200RP og la det hele være digitalt, enn å kjøre via 1275?

Ikke for det, 1275 er bestemt ingen dårlig greie. Vi bruker den selv som bassforsterker i et oppsett med 2200RP og CD1 mot et sett B&W802D og det låter helt fantastisk!

Lykke til uansett hva du lander på! Det kan ikke bli annet enn bra!
    Takk for fint og utfyllende svar!

Er veldig synd at det ikke er mulighet for å koble til subwoofer OK effektforstekrer samtidig på TDA2200, mangler en preout til det liksom, ellers hadde den vært et bankers valg. grunnen til at jeg velger DPA-1 er for fremtidige oppgraderinger, tror ikke lydkvaliteten er så mye dårligere om man bruker 2175!?!

Huff, usikkerheta kommer smygende :p.

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    123
    En balansert analogutgang fra 2200 i tillegg til den ubalanserte som er der allerede, hadde vært topp.

2200 har digitalutgang i tillegg til den analoge. Er du hard core hifi nut med grei bankkonto kan du derfor alltids kjøpe deg en ekstra 2200 uten RP og bruke den som slave fôret med digitalsignalet fra 2200 brukt som master. Det er et eget menu-oppsett i 2200 for slikt.

Men... det blir fort i meste laget!

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Lydolf skrev:
    En balansert analogutgang fra 2200 i tillegg til den ubalanserte som er der allerede, hadde vært topp.

2200 har digitalutgang i tillegg til den analoge. Er du hard core hifi nut med grei bankkonto kan du derfor alltids kjøpe deg en ekstra 2200 uten RP og bruke den som slave fôret med digitalsignalet fra 2200 brukt som master. Det er et eget menu-oppsett i 2200 for slikt.

Men... det blir fort i meste laget!
    Haha, det skjer nok ikke ;). Rart ikke lyngdorf har kommet med en slik passende effektforsterker enda. Men men, nå skal det ut og testes.. Muligens endel på Lørdag :). GLEDER MEG!

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    123
    Sjekk ut Steinway Lyngdorf for å ta en titt på hvor langt Peter Lyngdorf driver det for tiden. Du finner dem på www.steinwaylyngdorf.com. Heftige greier, men man kan se slektskapet med de litt mer jordiske greiene vi alminnelig dødelige benyter oss av.

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    1
    Stemmer, er sykt pent å se på :).. hehe..

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    10
    Ikke noe DPA-1 på meg i dag heller.. Uff denne ventingen er uutholdlig..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn