Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    1.259
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke hørt den, men ryktene sier den er bra :)
    Skal drive Sonus faber Olympica 2
    Snurra er en ClearAudio Performance med Tracer tonearm og Ortofon Windfeld Ti PU
    Har en AudioAnalouge AAdac som digital kilde.
    Og en AudioAnalouge AAphone som RIAA, men 590 har vel RIAA den også.
    Noen som har hørt begge RIAAene?
    Du kommer ikke til å bli skuffet. :)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du kommer ikke til å fryse. 🥵
    Haha ja jeg hører de sier så.

    Noen som vet hvor mye klaring over jeg må ha? Det vil være åpent på alle 4 sidene.
    Blir det for varmt så kan jeg sikkert feste på et par 80 eller 120mm vifter bak forsterkeren på racket.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Det skal ikke mye til før luften blir stillestående og det utvikles varme mellom hyllene. Hvor mye avstand har du mellom hyllene? Gratulerer med en suveren forsterker!
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny fantastisk amp. Min forrige var forløperen til din. Den blir ikke så varm at det er noe stort problem. Ville ikke tenkt på noe vifte. 6 cm klaring i toppen er nok. Du vil elske denne.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det skal ikke mye til før luften blir stillestående og det utvikles varme mellom hyllene. Hvor mye avstand har du mellom hyllene? Gratulerer med en suveren forsterker!
    Det blir ca 6-7cm fra forsterkeren og opp til hylla.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville nok ha satt den på toppen av racket, eller brukt en vifte ihvertfall. Jeg har 45 cm mellom hyllene men syntes det ble for varmt allikevel. Hyllen over ble varm ved lang tids spilling. Men jeg er litt nøye på det. 😀 Liker at alt er optimalt.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville nok ha satt den på toppen av racket, eller brukt en vifte ihvertfall. Jeg har 45 cm mellom hyllene men syntes det ble for varmt allikevel. Hyllen over ble varm ved lang tids spilling. Men jeg er litt nøye på det. 😀 Liker at alt er optimalt.
    Der står en Sonus faber Olympica center så det er ikke plass 😊
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Det er ihvertfall en knallgod forsterker! Spennende å høre dine inntrykk. Hos meg er det nettopp evnen til å spille dynamisk og mektig på lavt volum som imponerer meg mest.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    1.259
    Torget vurderinger
    1
    Jeg målte temperaturen på min her forleden.. Lufta som siver opp og luftåpningen på topplokket holdt rundt 40 grader. Kjøleribbene der inni holdt rundt 75-80 grader. Den sto da på toppen av en sjenk med fri luft alle veier.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert det samme her. Den bruker vel ca 270 watt før den spiller en eneste tone. Det er jo en liten baderomsovn, det. Den er nok designet for å tåle det, men det står i brukerveiledningen at det skal være nok lufting på alle kanter. Dessverre står det ikke hva som er nok. 🤔
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Legger meg gjerne flat her. Uansett, fantastisk forsterker.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og en AudioAnalouge AAphone som RIAA, men 590 har vel RIAA den også.
    Noen som har hørt begge RIAAene?

    Ikke jeg, men jeg hadde en 550AXII og RIIAen er vel identisk, tror jeg. I så fall låter den fint, men er ikke ideell til pickuper med lavere utgang enn 0.3mV, da man får en del støy hvis volumet må skrues langt opp.

    Nydelig og vellydende forsterker som gir eieglede i bøtter og spann.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ikke jeg, men jeg hadde en 550AXII og RIIAen er vel identisk, tror jeg. I så fall låter den fint, men er ikke ideell til pickuper med lavere utgang enn 0.3mV, da man får en del støy hvis volumet må skrues langt opp.

    Nydelig og vellydende forsterker som gir eieglede i bøtter og spann.
    Hmm hvis jeg leser rett så har vel Ortofon Windfeld Ti bare 0,2mV
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    "Drikke opp kaffen først så hente den."

    DET kaller jeg rolig og sindig mann. :)
    Haha.
    Jeg måtte gå en runde med meg selv for å finne ut hva han mente med spetakkel.
    Håper den ikke låter spetakkel. Og han kunne jo siktet til kjærringa, men hun er ikke noe spetakkel selv om hun hadde laget et fryktelig spetakkel hvis den ikke hadde kommet før helga.
    Nå har vi vært uten forsterker i 3 dager og begge er frustrert i mangel på musikk.

    Nå er den satt i hylla, men den har ikke blitt koblet til enda siden den er ganske kald.

    20210226_151334.jpg

    20210226_151344.jpg
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    1.259
    Torget vurderinger
    1
    Spetakkel = den kan spille drithøyt, høyere enn de 30 W den har oppgitt. Det er egentlig en 2x95 watter, mex de første 30 i kl. A.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Førsteinntrykket mens jeg pakket ut var fantastisk byggekvalitet og flott finish.
    Fjernkontrollen er litt trist 70tall, men den ser ut til å ha det som trengs. Og den kan slå av lyset i vu-metrene 🙂

    Knapper etc kjennes tight ut, gir et inntrykk av kvalitet.

    Før jeg åpner manualen, noen som vet hvor jeg kobler surround processor når Luxman bare skal være effektforsterker?
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Haha.
    Jeg måtte gå en runde med meg selv for å finne ut hva han mente med spetakkel.
    Håper den ikke låter spetakkel. Og han kunne jo siktet til kjærringa, men hun er ikke noe spetakkel selv om hun hadde laget et fryktelig spetakkel hvis den ikke hadde kommet før helga.
    Nå har vi vært uten forsterker i 3 dager og begge er frustrert i mangel på musikk.

    Nå er den satt i hylla, men den har ikke blitt koblet til enda siden den er ganske kald.

    Vis vedlegget 700446
    Vis vedlegget 700447
    Fantastisk forsterker med fin bakgrunn. YNWA
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    1.259
    Torget vurderinger
    1
    Førsteinntrykket mens jeg pakket ut var fantastisk byggekvalitet og flott finish.
    Fjernkontrollen er litt trist 70tall, men den ser ut til å ha det som trengs. Og den kan slå av lyset i vu-metrene 🙂

    Knapper etc kjennes tight ut, gir et inntrykk av kvalitet.

    Før jeg åpner manualen, noen som vet hvor jeg kobler surround processor når Luxman bare skal være effektforsterker?
    "Separate In"
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer! Fantastiske produkter. Jeg må si jeg synes fjernkontrollen til min enkle, eldre sak virker bedre enn mye annet.

    Luxman er bra saker!

    7AB52E50-15E8-4D27-BDDE-A2AED3418C91.jpeg
    CE093157-B914-405A-A331-219936B2E2A6.jpeg
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Men skal ikke denne forsterkeren bli skikkelig varm?
    Etter 30 minutter er den overhode ikke varm.
    Bladelius Thor mk3 som er AB blir varmere

    Hvis dette er tilfelle så har jeg null bekymring for varmen 🙂
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Cremona har stått for noen av de beste musikkopplevelsene jeg har hatt hos (@KW ) i OAS-sammenheng. Når muligheten for å skaffe disse til TV-anlegget kunne jeg ikke dy meg. Personlig synes jeg eldre Sonus Faber er mer håndtverk og mindre jåleri enn noennav de nyere modellene. Men jeg kjenner også de eldre utgavene best. Uansett fungerer dette glimrende med Luxman forsterker og dac. Jeg er superfornøyd!
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Cremona har stått for noen av. Ine beste musikkopplevelser (@KW ) i OAS-sammenheng. Når muligheten for å skaffe disse til TV-anlegget kunne jeg ikke dy meg. Personlig synes jeg eldre Sonus Faber er mer håndtverk og mindre jåleri enn noennav de nyere modellene. Men jeg kjenner også de eldre utgavene best. Uansett fungerer dette glimrende med Luxman forsterker og dac. Jeg er superfornøyd!
    Det er det eneste som teller, at du er fornøyd.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Olympica tok vel over for Cremona, om jeg ikke husker helt feil. Cremona M mener jeg var siste modellen før den «gikk ut».
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter en times tid så synes jeg det er litt hardt i vokalen.
    Jeg hadde egentlig rasket sammen penger til nye høyttalerkabler da jeg fikk muligheten til å kapre denne 590axii.
    Nå ble "kabelproblemet" enda mer åpenbart.

    Bugger 🤔
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Hard vokal høres rart ut. Kanskje den må spilles inn?

    Den blir bare varm i kjøleribbene på toppen. Resten av chassis blir ikke så varmt
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Haha.
    Jeg måtte gå en runde med meg selv for å finne ut hva han mente med spetakkel.
    Håper den ikke låter spetakkel. Og han kunne jo siktet til kjærringa, men hun er ikke noe spetakkel selv om hun hadde laget et fryktelig spetakkel hvis den ikke hadde kommet før helga.
    Nå har vi vært uten forsterker i 3 dager og begge er frustrert i mangel på musikk.

    Nå er den satt i hylla, men den har ikke blitt koblet til enda siden den er ganske kald.

    Vis vedlegget 700446
    Vis vedlegget 700447
    Hei. Gratulerer med knallfin sterker😇 men pass litt på med varmen fra den, men ser jo luftig og fint ut i oppsettet🙋‍♂️
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Gratulerer med knallfin sterker😇 men pass litt på med varmen fra den, men ser jo luftig og fint ut i oppsettet🙋‍♂️
    Det er åpent på alle fire sider, men bare 2,5cm over den. Har bestilt nye søyler til racket så den får mer luft.
    Og jeg har gått amok og bestilt nye høyttalerkabler som yter forsterkeren rettferdighet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn