Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kazan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    316
    Sted
    Lillehammer

kazan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    316
    Sted
    Lillehammer
    har tenkt å bytte men er usikker har en mbl 7008 pr nå, hvor på luxman skalaen må jeg tro
    Har brukt litt forskjellig Luxman på mine Tannoy. 590Ax,M600 som begge er kl A og nå M700. Vil si alle spiller bra på Tannoy. Tror ikke Luxman-Tannoy blir feil uansett hvilken modell du velger

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    748
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen som har hørt DACene da06 mot da250 mot hverandre?

AOC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Har eid begge, først 250, så også 06.

Sist redigert:

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    748
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    Ja, jeg. Har eid begge, først 250, så også 06.
    Er det stor forskjell?
    Jeg har stort sett bare en kilde, en SOtM Neo 200 ultra.
    Streamer Tidal, Qubuz og cd'ene mine som jeg har dumpet på disk.
    Trenger man egentlig 384 eller holder det med 192?
    Forsterker er min elskede L-595A SE :love:
    I dag står det en Audio Analogue AADAC som jeg synes låter bra.
    Siden jeg mangler en skikkelig dac for å ha i stua så tenkte jeg at hvis 06 eller 250 er bedre enn AADAC så flyttes AADAC opp i stua.
    Men jeg har det ikke travelt 🙂

AOC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    1
    Er det stor forskjell?
    Jeg har stort sett bare en kilde, en SOtM Neo 200 ultra.
    Streamer Tidal, Qubuz og cd'ene mine som jeg har dumpet på disk.
    Trenger man egentlig 384 eller holder det med 192?
    Forsterker er min elskede L-595A SE :love:
    I dag står det en Audio Analogue AADAC som jeg synes låter bra.
    Siden jeg mangler en skikkelig dac for å ha i stua så tenkte jeg at hvis 06 eller 250 er bedre enn AADAC så flyttes AADAC opp i stua.
    Men jeg har det ikke travelt 🙂
    Jeg kjøpte min 250 ny hos'n Jens, og 06 på brukten, så solgte jeg 250, så solgte jeg 06 og fikk heldigvis kjøpe 250'n tilbake. Jeg angret faktisk på at jeg begynte å knote med 06 når jeg likevel hadde 250. Jeg var overhodet ikke i stand til å høre forskjell på dem, så det var kun bortkastede penger når jeg ført hadde 250. 250 gir mer for pengene, har LECUA linjetrinn (forforsterker uten gain), analog-inngang og hodetelefonforsterker, og den er bedre enn den som sitter i L590 og 595. -og fjernkontroll.
    Vil du ha samme formfaktor velger du 06. Ligger en på finn for 27 lakser.
    Vil du har mest for pengene og hvor evt lydforskjeller mellom dem er mest av akademisk/teoretisk interesse, det er høy klasse på lyden på dem, så velger du 250. Ligger en på finn for 15 torsker.
    Selv om jeg ikke kunne registrere noen reell forskjell i lyden mellom dem, så hørte jeg stor forskjell mellom de to og en annen dac til rundt 8-10 sei, som vist nok skulle være en bra budsjett-DAC fra Kina. Aune eller noe. Når jeg gikk tilbake til 250 (etter Aune noen uker) så var alt det gode på plass igjen.
    Jeg ville slått til på den 250 på finn.

OhYeah

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    351
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    250´n er ett skikkelig kinderegg! Løp og kjøp! Har en selv som jeg er meget godt fornøyd med. Denne dac´n avløste en cd spiller med meget god dac i 200K klassen....og jeg savner den ikke....
    PS. Har også nettopp fått 250´n oppgradert av en meget kompetent fagmann noe som medførte at denne meget gode dacen ble enda bedre på alle parameter.

YesJens

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    1.687
    Sted
    Under stjernene
    Jeg kjøpte min 250 ny hos'n Jens, og 06 på brukten, så solgte jeg 250, så solgte jeg 06 og fikk heldigvis kjøpe 250'n tilbake. Jeg angret faktisk på at jeg begynte å knote med 06 når jeg likevel hadde 250. Jeg var overhodet ikke i stand til å høre forskjell på dem, så det var kun bortkastede penger når jeg ført hadde 250. 250 gir mer for pengene, har LECUA linjetrinn (forforsterker uten gain), analog-inngang og hodetelefonforsterker, og den er bedre enn den som sitter i L590 og 595. -og fjernkontroll.
    Vil du ha samme formfaktor velger du 06. Ligger en på finn for 27 lakser.
    Vil du har mest for pengene og hvor evt lydforskjeller mellom dem er mest av akademisk/teoretisk interesse, det er høy klasse på lyden på dem, så velger du 250. Ligger en på finn for 15 torsker.
    Selv om jeg ikke kunne registrere noen reell forskjell i lyden mellom dem, så hørte jeg stor forskjell mellom de to og en annen dac til rundt 8-10 sei, som vist nok skulle være en bra budsjett-DAC fra Kina. Aune eller noe. Når jeg gikk tilbake til 250 (etter Aune noen uker) så var alt det gode på plass igjen.
    Jeg ville slått til på den 250 på finn.
    E du fisker? Laks, torsk, sei. Har du prøvd sprengt ur🙄

• Haha
    Reaksjoner: AOC

AOC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    480
    Torget vurderinger
    1
    E du fisker? Laks, torsk, sei. Har du prøvd sprengt ur🙄
    Neida, æ e ikkje fesskarsch, men æ ska no huks på å brschuke sprschængt uersch nårsch æ snakke om pænga neste gang. :) Takk førrsch tipset. :)

OhYeah

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    351
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    I utgangspunktet er Luxman DA-250 en meget god dac til en helt ok pris. Men etter en en kraftig oppgradering spiller den helt kanon og konkurrerer garantert med dac´er til mange ganger prisen.....her ett bilde av innsiden etter oppgradering. Kan virkelig anbefales!
    image.jpeg

OhYeah

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    351
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    I utgangspunktet er Luxman DA-250 en meget god dac til en helt ok pris. Men etter en en kraftig oppgradering spiller den helt kanon og konkurrerer garantert med dac´er til mange ganger prisen.....her ett bilde av innsiden etter oppgradering. Kan virkelig anbefales! Vis vedlegget 767542
    Bl.a super regulatorer og polymer kondiser rundt dac chippen. Super regulatorer og Polymer kondiser til alle OP-amper ++......men glem egentlig innlegget....ville bare til de som måtte være interessert fortelle at det er mye ekstra god lyd å hente ut av denne i utgangspunktet gode dacen ;)

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    748
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    Bl.a super regulatorer og polymer kondiser rundt dac chippen. Super regulatorer og Polymer kondiser til alle OP-amper ++......men glem egentlig innlegget....ville bare til de som måtte være interessert fortelle at det er mye ekstra god lyd å hente ut av denne i utgangspunktet gode dacen ;)
    Jeg er nysgjerrig på den oppgraderingen. Hva er det?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    17.211
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har en Luxman 505u. Den er død. Litt irriterende for lyden i TV-stua med denne er langt bedre enn Cayin 265AI. Har sjekket sikringene men fant ikke ut av det. Hvor i Oslo-området drar man med slikt om dagen? Er det fortsatt Dalens som gjelder?

sbf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Antall liker
    150
    Jeg har en Luxman 505u. Den er død. Litt irriterende for lyden i TV-stua med denne er langt bedre enn Cayin 265AI. Har sjekket sikringene men fant ikke ut av det. Hvor i Oslo-området drar man med slikt om dagen? Er det fortsatt Dalens som gjelder?
    Kan prøve med Norlyd direkte. De har vært kjappe til å svare ved andre henvendelser jeg har hatt til de.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn