LUMINs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Analog (RCA inn) switch tingen som går inn i usb, funker kun på m1.. Den med forsterker, funker ikke på x1 A1 osv.
    Ok da er jo det greit :)
    Det spiller jo egentlig ingen rolle for meg,om jeg bytter til Lumin oppsett kommer jeg til å kutte ut Vinyl.

    O
    Kutte vinyl???? E du steike toillat? Jaja, gjorde det sjøl i 92, CD låt jo flott, og det va det mediet jeg brukte. Solgte plater og spiller, hele ruklet. Men akk, hvor lenge gikk det? Nøyaktig 10år, så var man i full gang igjen, og fy det ble dyrt tilslutt. Sitter ennå og er forbainna på mæ sjøl, og savne inderlig de platene jeg solgte, hvorpå brorparten ikke er mulig å få tak i. Så lykke til karer :)
    Selger eventuelt spiller og Riaa ikke alle platene :).

    O
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har D2 og er veldig fornøyd. Hvor mye er det å hente på å bytte til T2 ?
    Det er absolutt noe i hente syns jeg, både streamer og spesielt dac’n er vesentlig bedre:D
    Men den koster jo litt mer da������

    gismo
    Jeg solgte vinylriggen min når jeg fikk T2 i hus. DAC'en i T2 er den mest dynamiske, åpne og detaljerte jeg har hatt i hus.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har D2 og er veldig fornøyd. Hvor mye er det å hente på å bytte til T2 ?
    Det er absolutt noe i hente syns jeg, både streamer og spesielt dac’n er vesentlig bedre:D
    Men den koster jo litt mer da������

    gismo
    Jeg solgte vinylriggen min når jeg fikk T2 i hus. DAC'en i T2 er den mest dynamiske, åpne og detaljerte jeg har hatt i hus.
    Har hørt flere som er inne på at med de bedre streamer/dac bokser som nå dukker opp så begynner det
    lydmessig å nærme seg voldsomt😎 Unntatt for de som SKAL ha vinyl åkke som da, de har jo noen nesten ikke hørbare vyer
    om forskjeller fortsatt😉 Går ofte på luft i toppen osv osv, men det er jo med vinyl som med streaming, harddisk, CD osv at om ikke master innspilling er bra så er det ennå ikke kommet en kilde som lager gull av gråstein😂😂
    Så om master kilden er god så hører ikke jeg mye forskjell lenger, vel å merke i mitt ikkevinylhodet😅😅
    Var å hørte et oppsett nå om dagen hos Espen L der jeg mener at det er på nivå med det beste og da tenker jeg på streaming
    i det oppsettet👍🏼
    T2 som du nevner har voldsomt godt rykte på seg og ser frem til å få testen den i eget oppsett da anledningen byr seg!
    Men det MÅ testes i eget oppsett og rom, jeg blir ikke trygg bare ved å høre den hos andre eller på messer😅
    Jeg turde ikke slippe min kjære Weiss dac da jeg byttet nå og gikk derfor for U1 mini som ble en vellykket kombinasjon i mitt oppsett, men venter på en mulighet å få testet T2 opp mot dette hjemme i egen stue!!

    gismo
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    867
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Har D2 og er veldig fornøyd. Hvor mye er det å hente på å bytte til T2 ?
    Det er absolutt noe i hente syns jeg, både streamer og spesielt dac’n er vesentlig bedre:D
    Men den koster jo litt mer da������

    gismo
    Jeg solgte vinylriggen min når jeg fikk T2 i hus. DAC'en i T2 er den mest dynamiske, åpne og detaljerte jeg har hatt i hus.
    Har hørt flere som er inne på at med de bedre streamer/dac bokser som nå dukker opp så begynner det
    lydmessig å nærme seg voldsomt?????? Unntatt for de som SKAL ha vinyl åkke som da, de har jo noen nesten ikke hørbare vyer
    om forskjeller fortsatt?????? Går ofte på luft i toppen osv osv, men det er jo med vinyl som med streaming, harddisk, CD osv at om ikke master innspilling er bra så er det ennå ikke kommet en kilde som lager gull av gråstein????????????
    Så om master kilden er god så hører ikke jeg mye forskjell lenger, vel å merke i mitt ikkevinylhodet????????????
    Var å hørte et oppsett nå om dagen hos Espen L der jeg mener at det er på nivå med det beste og da tenker jeg på streaming
    i det oppsettet????????????
    T2 som du nevner har voldsomt godt rykte på seg og ser frem til å få testen den i eget oppsett da anledningen byr seg!
    Men det MÅ testes i eget oppsett og rom, jeg blir ikke trygg bare ved å høre den hos andre eller på messer??????
    Jeg turde ikke slippe min kjære Weiss dac da jeg byttet nå og gikk derfor for U1 mini som ble en vellykket kombinasjon i mitt oppsett, men venter på en mulighet å få testet T2 opp mot dette hjemme i egen stue!!

    gismo
    Det er bare å si ifra så skal du få teste.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Er det noen som har et korrekt oppsett på Lumin streamer?
    FE5C5495-2495-44D7-88AC-06F109C88757.jpg
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Har Lumin D2 og tenker å prøve å spille via extern dac for å prøve dette og om det er noen settinger eg må gjere i Lumin appen i tilfelle, sikkert noen som har greie på dette her inne.

    noaa
     
    Sist redigert:

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    867
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Har Lumin D2 og tenker å prøve å spille via external dac for å prøve dette og om det er noen settinger eg må gjere i Lumin appen i tilfelle, sikkert noen som har greie på dette her inne.

    noaa
    Åpner du settings så får du opp "Options" under der det står Lumin D2. Går du inn der så vil du se at du kan slå av og på digital ut litt ned på siden. Litt under der igjen vil du også kunne stille inn om MQA skal gå til digitalutgangen. Da vil Lumin pakke ut første del - og resten gjøres av MQA sertifisert DAC. Ved passthrough gjøres alt av DAC.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Har Lumin D2 og tenker å prøve å spille via external dac for å prøve dette og om det er noen settinger eg må gjere i Lumin appen i tilfelle, sikkert noen som har greie på dette her inne.

    noaa
    Åpner du settings så får du opp "Options" under der det står Lumin D2. Går du inn der så vil du se at du kan slå av og på digital ut litt ned på siden. Litt under der igjen vil du også kunne stille inn om MQA skal gå til digitalutgangen. Da vil Lumin pakke ut første del - og resten gjøres av MQA sertifisert DAC. Ved passthrough gjøres alt av DAC.
    Ok det er ikkje noen andre settinger altså enn dei tre da , så da er det bare å prøve i vei :)
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, dette nye LEEDH greiene. Har det bare betydning dersom man har AMP også? Eller får alle eiere av Lumin en lydmessig gevinst her? Jeg har T2.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej
    Hvis du bruger din Lumin som " forforstærker " altså regulere volumen med din app , så har du glæde af dette. Og det gælder alle Lumin´s streamere.
    Hvis du ønsker mere og bedre beskrivelse...kan jeg finde dette til dig fra et andet forum.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Trenger litt hjelp her:
    I stedet for å avspille musikk fra playlist/album driver U 1 spilleren og skifter fra melodi til melodi, Ingen lyd altså, bare displayet som viser vekselvis de ulike melodiene fra listen, - virker som om det hele har løpt løpsk her.
    Hva kan være feil og hva gjøre? Takknemlig for svar.

    mvh Ole G
     
    Sist redigert:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Hei
    Trenger litt hjelp her:
    I stedet for å avspille musikk fra playlist/album driver U 1 spilleren og skifter fra melodi til melodi, Ingen lyd altså, bare displayet som viser vekselvis de ulike melodiene fra listen, - virker som om det hele har løpt løpsk her.
    Hva kan være feil og hva gjøre? Takknemlig for svar.

    mvh Ole G
    Hei, Hopper den videre i spill lista etter kun noen sekunder uten og spille ?. Høres kanskje rart ut, men restart modemet ditt, og skru av med bryter Lumin og lokk appen til Lumin helt. Hadde noe av det samme hjemme og det var Tidal mot modem.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Samme her,måtte logge inn på Tidal på nytt så spiller det normalt igjen😁

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: E.P

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    takk for svar. Jeg skiftet over til avspilling av CD, og etter en stund kikket jeg innom Luminen igjen, da fungerte den helt fint. Den må tydeligvis ha litt ro til å komme seg igjen, når den har gått for varm, ... uansett måte.

    mvh. Ole G
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt T2 i et halvt år nå. Etter litt fram og tilbake med spesielt Tidal , som ikke er veldig lett å bli helt klok på for oss veteraner, så blir jeg bare bare utrolig imponert over lyden T2 leverer. Holder fast på at denne nettverkspilleren er er fantastisk god. Sammen med Luxman 509 X og Franco Serblin Accordo er dette den beste lyd jeg noengang har hatt i min stue. Og jeg har hørt mye. Og langt dyrere...
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Kan noen forklare meg hvordan laste inn en melodi inn i en allerede klargjort og navngitt spilleliste I Lumin appen? Jeg er litt treg og må ha det inn med teskje 😊.

    mvh. Ole G
     
    Sist redigert:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Ny god test av et Lumin produkt D2.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan forklare hvordan lage spilleliste i Lumin-appen? Har laget og navngitt det som skal være spilleliste til quiz, men finner ikke ut av hvordan putte enkeltmelodier inn der. Anyone?
    pfh takk for hjelp.

    mvh. Ole G
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Er ikke de Kenneth Lau strømforsyningene veldig dyre ?
    Tja.... alt er relativt. Men et knepp opp fra Sbooster. Kennet Lau er en produsent som også Lumin har tillit til. Derfor gikk jeg for det, pluss veldig gjenomført byggkvalitet.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    440
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Spurte på slik en til U1 og mener det var 25-30K
     
    • Liker
    Reaksjoner: E.P

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Hei,

    Måtte bare formidle fantastisk service fra Endpoint Audio ved Tom Egil, som personlig kjørte fra Tønsberg til Trondheim for å levere på en lørdag min nye Lumin X1.
    Fikk beskjed fredag ettermiddag om at den kom lørdag formiddag. Tenkte den kom med et transport firma, så ble litt satt ut av hvem som ringte på døra 👌😀
    Lumin X1 spiller helt fantastisk etter noen timer med oppvarming (går døgnet rundt nå).
    For tidlig å komme med noen konklusjon, men inntrykk så langt er veldig positiv 😀
    Lumin Appen var litt uvant, men fått litt bedre oversikt nå.

    Hilsen

    Arnt Åge
    84D43578-2976-4CF9-AA98-7DCD628D2F36.jpeg
     
    Sist redigert:

    Teknikern

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2018
    Innlegg
    20
    Antall liker
    7
    Sted
    Trondheim
    Hei,
    Fikk akkurat i hus en D2 og forsker nå på hvordan den funker. Jeg byttet til D2 fra en Bluesound Node2 og må si at dette er overgang til det bedre 😎
    Det jeg har oppdaget er at brukermanual er noe Lumin ikke er flink på. Jeg klarer ikke å finne ut av hvordan jeg skal få den til å se NASet mitt (Asustor AS5004T). Den oppdaget og la til TV-dekoderen, og den får jeg ikke fjernet. Er det noen av dere som kan hjelpe med disse tingene?
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    440
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Har du sett på hjemmesiden til Lumin ? Kanskje suport :how to use the lumin app
     

    Teknikern

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2018
    Innlegg
    20
    Antall liker
    7
    Sted
    Trondheim
    Har du sett på hjemmesiden til Lumin ? Kanskje suport :how to use the lumin app
    Ja har lest den inn og ut, men den forklarer bare det aller mest grunnleggende. Jeg fant tilfeldig ut av det ved å skumme random i denne tråden og fant ut at MinimServer er lurt å ha installert på NASet. Da fant Lumin musikken med en gang.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, jeg har endelig fått i gang min tilårskomne musikk-PC hvor musikken er lagret lokalt. Jeg har installert Minimserver på den og den kjører tilsynelatende greit (ikonet på verktøylinjen er grønt). PC og Lumin D2 er kablet på samme nettverk.

    Problemet er at PCen/Minimserver dukker ikke opp under Music Library i Lumin-appen. Har sett litt på Lumins supportside uten å komme videre. Noen ideer?
    Slik ser det ut (default bortsett fra content dir og display name:
    minimserver-dump.jpg
     
    Sist redigert:

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet hvorfor minimserver ikke dukker opp i Lumin appen min?
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    1602917043414.png

    Fjernkontroll til Lumin kommer, her er hva Peter fra Lumin skriver ang funksjoner og hvordan den vil virke

    We already have the first batch of actual hardware ready.
    All past and present models of Lumin network players and transports are supported.
    Price is subject to change, tentatively USD2xx.
    Roon compatible.

    The remote control package comes with a USB IR receiver in the shape of a half sphere, for those who wonder how existing Lumin models can be operated. For Lumin X1 and T2, since there is only one USB port, if you plug in the USB IR receiver, you do not have another port for USB storage or USB DAC output. For the M1, if you already use one USB port for the RCA input adapter, using the other USB port for the USB IR receiver would meaning leaving no USB port for USB storage. There should be some USB hub that could workaround this limitation, but I cannot guarantee that because different hubs do behave differently.

    The remote has buttons for volume up / down / mute / play / pause / next / previous / shuffle / repeat / standby. For using these remote functions, you don’t need to pick up the iPad.

    Anything other than these (e.g. playlist adjustment) will still require the iPad.
    Made in Austria.
     

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    Hei!

    Noen som kan gi meg anbefalinger på ekstern PSU til U1 Mini? Ser at PLiXiR har en som ser rimelig god ut. Andre forslag?

    O
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    440
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    U1 mini har jo intern strømforsyning.Har du tenkt å koble ut denne for å bruke en annen ? Om ja så vil jeg anbefale Botw Booster.Kenneth Lau sine er dyrere enn U1 mini ny.
     

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    U1 mini har jo intern strømforsyning.Har du tenkt å koble ut denne for å bruke en annen ? Om ja så vil jeg anbefale Botw Booster.Kenneth Lau sine er dyrere enn U1 mini ny.
    Intern switcha PSU i Mini ja. Men enkel sak å fjerne den. Skal kun en god 12V til for å erstatte den. Sett noen priser på Kenneth L PSU og de var langt fra Lumin Mini pris selv om dem ikke var super billig. :) Men må se vad jeg finner. Den Boster Botw ser litt kjip ut men gir sikkert forbedring den med. Får bygge en selv i verste tilfelle. Alt for dårlige komponenter i det meste man får kjøpt. ;) U1 Mini har godt potensiale men ikke på høyde med resten av anlegge mitt.

    O
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn