LUMINs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Jeg har kost meg en stund med musikk fra Roon Nucleus via USB-kabel til DAC, men så tenkte jeg at det kunne være artig å prøve om det ble bedre lyd ved å gå via en dedikert transport enn bare via USB-kabel. Så jeg slo like godt til på en U 1. Tanken min var å bruke Roon-appen på iPad som plattform, for dette syns jeg i seg selv er en flott løsning. Noe musikkbibliotek har jeg ikke, planen var/er å spille rett fra Tidal hver gang, etter innfall.

    Ifølge medfølgende brosjyre er en måte å koble U 1 opp på, sånn at musikk-kilden (NAS o l) og U 1 kobles opp parallelt via Ethernet, men uten direkte kabling seg imellom. Da tenker jeg at det er felles nettforbindelse som skal gjøre susen. Men dette virket ikke. Er dette fordi Nucleus ikke er en form for NAS? (For å ha sagt det med en gang, dette har jeg ikke peiling på).
    Så prøvde jeg med USB fra Nucleus til U 1 og videre fra U 1 med USB til DAC. Men dette virket heller ikke.
    Så jeg endte opp med dobbel USB (Kingrex kabel) fra U 1 til DAC, og det virker - veldig bra, gudhjelpemeg!. Men da er jeg overlatt helt og holdent til Lumin-appen, som jeg i grunnen skjønner lite av, og den suverene Roon blir overflødig. «No collusion», for å sitere en viss kjendis.
    Lumin og lyden er jeg veldig fornøyd med og kan leve videre med, men som sagt syns jeg ikke tilhørende app er like bra, og Roon - hva med den? Kikket litt på nettstedet Hifishark, hvor det var en som stilte noe av det samme spørsmålet angående samkjøring mellom disse merkevarene. Han fikk beskjed om at ett eller annet måtte «disables» og noe med diverse bokstaver, som jeg kan lite av, måtte forandres på.
    Men da må jeg spørre, hva betyr egentlig «Roon-ready»? Har jeg gått fem på her? Noen andre her som har opplevd tilsvarende, eller som vet hvordan dette kan fikses? I såfall hadde det vært fint å høre om.

    Mvh. Ole G
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg har kost meg en stund med musikk fra Roon Nucleus via USB-kabel til DAC, men så tenkte jeg at det kunne være artig å prøve om det ble bedre lyd ved å gå via en dedikert transport enn bare via USB-kabel. Så jeg slo like godt til på en U 1. Tanken min var å bruke Roon-appen på iPad som plattform, for dette syns jeg i seg selv er en flott løsning. Noe musikkbibliotek har jeg ikke, planen var/er å spille rett fra Tidal hver gang, etter innfall.

    Ifølge medfølgende brosjyre er en måte å koble U 1 opp på, sånn at musikk-kilden (NAS o l) og U 1 kobles opp parallelt via Ethernet, men uten direkte kabling seg imellom. Da tenker jeg at det er felles nettforbindelse som skal gjøre susen. Men dette virket ikke. Er dette fordi Nucleus ikke er en form for NAS? (For å ha sagt det med en gang, dette har jeg ikke peiling på).
    Så prøvde jeg med USB fra Nucleus til U 1 og videre fra U 1 med USB til DAC. Men dette virket heller ikke.
    Så jeg endte opp med dobbel USB (Kingrex kabel) fra U 1 til DAC, og det virker - veldig bra, gudhjelpemeg!. Men da er jeg overlatt helt og holdent til Lumin-appen, som jeg i grunnen skjønner lite av, og den suverene Roon blir overflødig. «No collusion», for å sitere en viss kjendis.
    Lumin og lyden er jeg veldig fornøyd med og kan leve videre med, men som sagt syns jeg ikke tilhørende app er like bra, og Roon - hva med den? Kikket litt på nettstedet Hifishark, hvor det var en som stilte noe av det samme spørsmålet angående samkjøring mellom disse merkevarene. Han fikk beskjed om at ett eller annet måtte «disables» og noe med diverse bokstaver, som jeg kan lite av, måtte forandres på.
    Men da må jeg spørre, hva betyr egentlig «Roon-ready»? Har jeg gått fem på her? Noen andre her som har opplevd tilsvarende, eller som vet hvordan dette kan fikses? I såfall hadde det vært fint å høre om.

    Mvh. Ole G
    Nei du har ikke gått fem på :)

    Du kobler Nucleus til en switch med nettverkskabel. Så tar du en ny nettverkskabel fra switchen til U1 og usb kabel fra den til dac. Når du har gjort det skal du sjå Lumin U1 i roon appen, aktver den der. Så er det bare tut og kjør. Jeg hadde samme oppsettet for en stud siden. :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hei
    Jeg har kost meg en stund med musikk fra Roon Nucleus via USB-kabel til DAC, men så tenkte jeg at det kunne være artig å prøve om det ble bedre lyd ved å gå via en dedikert transport enn bare via USB-kabel. Så jeg slo like godt til på en U 1. Tanken min var å bruke Roon-appen på iPad som plattform, for dette syns jeg i seg selv er en flott løsning. Noe musikkbibliotek har jeg ikke, planen var/er å spille rett fra Tidal hver gang, etter innfall.

    Ifølge medfølgende brosjyre er en måte å koble U 1 opp på, sånn at musikk-kilden (NAS o l) og U 1 kobles opp parallelt via Ethernet, men uten direkte kabling seg imellom. Da tenker jeg at det er felles nettforbindelse som skal gjøre susen. Men dette virket ikke. Er dette fordi Nucleus ikke er en form for NAS? (For å ha sagt det med en gang, dette har jeg ikke peiling på).
    Så prøvde jeg med USB fra Nucleus til U 1 og videre fra U 1 med USB til DAC. Men dette virket heller ikke.
    Så jeg endte opp med dobbel USB (Kingrex kabel) fra U 1 til DAC, og det virker - veldig bra, gudhjelpemeg!. Men da er jeg overlatt helt og holdent til Lumin-appen, som jeg i grunnen skjønner lite av, og den suverene Roon blir overflødig. «No collusion», for å sitere en viss kjendis.
    Lumin og lyden er jeg veldig fornøyd med og kan leve videre med, men som sagt syns jeg ikke tilhørende app er like bra, og Roon - hva med den? Kikket litt på nettstedet Hifishark, hvor det var en som stilte noe av det samme spørsmålet angående samkjøring mellom disse merkevarene. Han fikk beskjed om at ett eller annet måtte «disables» og noe med diverse bokstaver, som jeg kan lite av, måtte forandres på.
    Men da må jeg spørre, hva betyr egentlig «Roon-ready»? Har jeg gått fem på her? Noen andre her som har opplevd tilsvarende, eller som vet hvordan dette kan fikses? I såfall hadde det vært fint å høre om.

    Mvh. Ole G
    "ikke fornyd med Lumin Appen" Hva er galt med den? Behøver du gjøre annet enn å høre og bla i musikk?. Roon er bra, men det finnes andre ikkeintegrerte løsninger som sikkert er vel så bra direkte på nettet. Bruk heller tid på akustikktiltak.
     
    Sist redigert:

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar begge. Skal gå over kablingen igjen, men så langt mener jeg å tro at den er koblet slik Geiren sier. Kan hende feilen ligger i valg av Roon zone, og det jeg har gjort der, får se. Men det var fint å høre at det SKAL fungere.

    Galt med Lumin appen? For det første får jeg ikke til å sette i gang avspilling av et helt album uten å føre opp hver melodi enkeltvis fra albumlisten over til «play now» kolonnen. Antagelig noe jeg ikke vet, men fant ingen instruksjon på det. Ikke vet jeg hvordan lagre album til bibliotek heller. I biblioteket skjer det ingenting hva jeg enn trykker på, men kanskje ikke rart når jeg ikke har lagret noe der. Ifølge instruksjonen står det at ulike musikkservere skal dukke opp automatisk, og at en da kan velge og aktivere en av disse. Her får jeg ikke opp noe.
    Når jeg trykker på «browser» ikonet, får jeg opp ordet «receiver», og det er det.
    Sikkert meg som er dum eller gir opp for lett. Antagelig mer riktig å si at jeg savner mer klar og grei instruksjon enn å si at det er noe galt med selve appen. Men fullt så tut og kjør som med Roon opplever jeg den ikke.
    Mvh Ole G
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Takk for svar begge. Skal gå over kablingen igjen, men så langt mener jeg å tro at den er koblet slik Geiren sier. Kan hende feilen ligger i valg av Roon zone, og det jeg har gjort der, får se.

    Galt med Lumin appen? For det første får jeg ikke til å sette i gang avspilling av et helt album uten å føre opp hver melodi enkeltvis fra albumlisten over til «play now» kolonnen. Antagelig noe jeg ikke vet, men fant ingen instruksjon på det. Ikke vet jeg hvordan lagre album til bibliotek heller. I biblioteket skjer det ingenting hva jeg enn trykker på, men kanskje ikke rart når jeg ikke har lagret noe der. Ifølge instruksjonen står det at ulike musikkservere skal dukke opp automatisk, og at en da kan velge og aktivere en av disse. Her får jeg ikke opp noe.
    Når jeg trykker på «browser» ikonet, får jeg opp ordet «receiver», og det er det.
    Sikkert meg som er dum eller gir opp for lett. Antagelig mer riktig å si at jeg savner mer klar og grei instruksjon enn å si at det er noe galt med selve appen. Men fullt så tut og kjør som med Roon opplever jeg den ikke.
    Mvh Ole G
    Da har du ikke satt deg inn i appen. :) Ang første ankepunktet ditt. Bare hold en stund på albumet så får du flere valg. Derav også, slette alt i spillelisten og bare spille dette albumet.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Takk for svar begge. Skal gå over kablingen igjen, men så langt mener jeg å tro at den er koblet slik Geiren sier. Kan hende feilen ligger i valg av Roon zone, og det jeg har gjort der, får se.

    Galt med Lumin appen? For det første får jeg ikke til å sette i gang avspilling av et helt album uten å føre opp hver melodi enkeltvis fra albumlisten over til «play now» kolonnen. Antagelig noe jeg ikke vet, men fant ingen instruksjon på det. Ikke vet jeg hvordan lagre album til bibliotek heller. I biblioteket skjer det ingenting hva jeg enn trykker på, men kanskje ikke rart når jeg ikke har lagret noe der. Ifølge instruksjonen står det at ulike musikkservere skal dukke opp automatisk, og at en da kan velge og aktivere en av disse. Her får jeg ikke opp noe.
    Når jeg trykker på «browser» ikonet, får jeg opp ordet «receiver», og det er det.
    Sikkert meg som er dum eller gir opp for lett. Antagelig mer riktig å si at jeg savner mer klar og grei instruksjon enn å si at det er noe galt med selve appen. Men fullt så tut og kjør som med Roon opplever jeg den ikke.
    Mvh Ole G
    Dette skyldes nok gapless play via UPnP AV SetNextAVTransportURI kommandoen.
    Når en melodi nærmer seg slutten så overføres neste spor fra kilde til renderer slik at overgangen mellom disse blir sømløs der hvor dette er påkrevd.
    Da ser det slik ut i appen. Du må nok akklimatisere deg litt med denne, slik Zerostat påpeker.
    Lumin opererer ellers iht. Linn sin OH standard.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Takk. Skal sjekke litt rundt Linn også.

    Mvh. Ole G
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Uansett hva jeg forer Lumin T2 med, så får jeg en opplevelse av nye dimensjoner og kvaliteter.

    Platespillerriggen min, som består av Hana SL, Rega RP8 og Puffin RIAA, er nå samlet sett slått av T2. Jeg var veldig fornøyd med vinylriggen til nå, men nå ble jeg litt mindre fornøyd med den. Sånn må jeg kortfattet kunne uttale meg om den saken. Når analog avspilling sitter, så øker spillegleden og foot-tapping kommer fort. Det gjør vinylriggen fortsatt, men det er bare det at denne følelsen er tilstede i enda større grad med T2. Var ikke forberedt på at jeg skulle få oppleve dette.

    Dette bare bekrefter spillestilen til T2. T2 bare forlenger og utvider vinylriggens presentasjon. T2 er faktisk like analog i spillestilen og enda mer dramatisk og dynamsik. Er veldig fornøyd.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nå har min T2 over 200 timer spilletid. Det jeg kan fastslå med sånn med en gang, er at T2 er den absolutt beste DAC ‘en jeg har hatt. Finner ikke noe å sette fingeren på. Jeg får opplevelser i bassen som svært fysisk og dyp. Denne typen basspresentasjon har jeg ikke hørt fra noen DAC tidligere. Bare fra vinyl. Trommeskinnet regelrett bare står i rommet. Det bare trykker på der nede. Diskanten er veldig lik min analoge kilde. Klokkeren og med makt. Ingen flising eller tynn lyd å spore. Å høre klokkespill eller andre metallinstrumenter er helt rått. Jeg er også veldig var på tørr mellomtone siden jeg spiller mye vokalmusikk. Vokaler skapes i en troverdig atmosfære med masse luft rundt. Gjengivelsen oppstår fra en stor fargepalett og med tydelig dynamisk innhold. Ganske imponerende det hele. Jeg skjønner ikke helt kritikken rundt MQA slik jeg hører dette presenteres fra T2. DSD og annet High res gir mening.

    Lumin lager også en AMP. Forsøke å finne denne i München, men uten hell. Lumins lydfilosofi treffer meg svært godt. Så AMP skal testes ut.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det flere som har T2 her? Dette er en steinbra DAC. Mer oppløst og komplett en dette kan det neppe bli. Utrolog!

    lumin_kinki.jpg
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    T2 har 2stk ESS9028PRO. Dvs 16 dac’er som jobber i full balansert drift.

    Bedre brukergrensesnitt for iPad mot streamer skal du lete lenge etter. Foretrekker dette fremfor Roon. I tillegg syns jeg Lumin appen låter bedre. Spiller stort sett alt av formater. Informasjon om artister og andre saker finner jeg i dusinvis ellers på nettet.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg blir mer og mer imponert av T2'her. Dette er den beste dac/streamer løsning jeg har hørt. Kutt jeg før ikke har likt lydmessig, har virkelig komet til sin rett. Rett og slett superåpent med masse "trøkk" og dynamikk i lydbildet. Gøy!
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Jeg blir mer og mer imponert av T2'her. Dette er den beste dac/streamer løsning jeg har hørt. Kutt jeg før ikke har likt lydmessig, har virkelig komet til sin rett. Rett og slett superåpent med masse "trøkk" og dynamikk i lydbildet. Gøy!
    Helt enig med Zerostat Lumin T2 er helt fantastisk har hatt min fra 23 juli og den er innspilt nå.
     

    HansJørgen

    Medlem
    Ble medlem
    26.05.2018
    Innlegg
    12
    Antall liker
    25
    Sted
    Ramnes
    Torget vurderinger
    2
    Jeg blir mer og mer imponert av T2'her. Dette er den beste dac/streamer løsning jeg har hørt. Kutt jeg før ikke har likt lydmessig, har virkelig komet til sin rett. Rett og slett superåpent med masse "trøkk" og dynamikk i lydbildet. Gøy!
    Jeg har hatt min T2 noen måneder nå og er helt enig i beskrivelsen til Zerostat.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, jeg har nettopp fått meg en Lumin D2. Hvordan får jeg lagt inn romkorreksjon et sted i kjeden? Har liten kjellerstue med murvegger og boomy bass og er avhengig av romkorreksjon. Spiller fra pc på nettverk og kommer også til å koble en USB disk rett på D2.

    Takk for tips!
     

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Hei, jeg har nettopp fått meg en Lumin D2. Hvordan får jeg lagt inn romkorreksjon et sted i kjeden? Har liten kjellerstue med murvegger og boomy bass og er avhengig av romkorreksjon. Spiller fra pc på nettverk og kommer også til å koble en USB disk rett på D2.

    Takk for tips!
    Fungerer bra med korreksjon i ROON / D2 her.
    Vet ikke hvordan det kan gjøres i Lumin app.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    USB funker sikkert greit rett i D2 USB port (bibliotek velges) men DSP via app er det verre med.
    Roon DSP funker dog bra.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det er ikke likegyldig hvilken nettkabel (strømledning) som brukes på Lumin T2. Supra SPC med Viborg i gull-versjonen av IEC og Schuko er en virkelig god match. Løsningen er i tillegg rimelig.

    Fortsatt like imponert av T2. Her går det i digitalt for tiden.
     
    Sist redigert:

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hvor får du kjøpt de kablene?

    Mvh Ole G
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.524
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte Lumin D2. enkelt å sette opp men android appen er den dårligste jeg noensinne har sett... ser ut som den er skrevet i Dos.... Heldigvis satte jeg opp Roon etterpå. Takk gud for det. Så nå er jeg fornøyd :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kjøpte Lumin D2. enkelt å sette opp men android appen er den dårligste jeg noensinne har sett... ser ut som den er skrevet i Dos.... Heldigvis satte jeg opp Roon etterpå. Takk gud for det. Så nå er jeg fornøyd :)
    DOS, du!

    lumin_app.jpg


    Jeg opplever Luminappen som den beste, raskeste og er i tillegg lydmessig overlegen. Det Roon gjør finner du på nettet ellers. Romkorrigering gjør jeg akustisk i rommet.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.524
    Torget vurderinger
    4
    Sånn ser ikke min andorid app ut iallefall. Hvilken app er det ?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har alltid hevdet at vinyl har et mer åpent, vått, fysisk og organisk preg over seg enn digitalt. Må nå innrømme at jeg ikke savner dette preget med min T2. Spiller masse musikk for tiden og stort sett alle mine "gamle" digitalfiler har fått et helt nytt anstrøk. Hadde egentlig lagt det bak meg at jeg kunne oppnå disse kvalitetene ifm digitalt. Mitt vinyloppsett har ikke vært i bruk på flere måneder. Med T2 savner jeg ikke vinyl lengere. Spennende utvikling...

    Til dem som har en T2, så anbefaler jeg å teste ut mer eksotiske nettkabler en den lakrisen som leveres med. Spesielt holografien og "rommet" blir større.
     
    Sist redigert:

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har bestilt LuminT2. Håper på å ha den i hus om en uke. Regner medat Tidal er foretrukket streaming kilde. Eller er det andre gode kilder?
    Bjørn
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hei, har bestilt LuminT2. Håper på å ha den i hus om en uke. Regner medat Tidal er foretrukket streaming kilde. Eller er det andre gode kilder?
    Bjørn
    Bare lydkvaliteten fra T2 er et eget kapittel. Gled deg. Tar et par hundre timer… Jeg bruker Tidal.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tar det et par hundre timer å spille den inn mener du? Skal vel klare å lide meg gjennom det...
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Får melde meg inn her, svart U1, gått fra Auralic Aries. Stått koblet opp i en drøy måned nå. Storfornøyd både med lyd, stabilitet og brukergrensesnitt på app. Eneste ankepunkt er litt lang søke-tid på Lumin-app på NAS/Minimserver. Løsningen for meg er å bruke Linn Kazoo, som også lar deg bruke Mac som styringsenhet for avspilling.

    Men; så til det jeg lurer på:)
    Hva bruker dere som har U1 i kabeloppsett? Erfaringer? Tenker både på strømkabel og signalkabel. Min Lumin er koblet til Devialet 250 Expert Pro med AES/EBU (preferert foran USB som hos meg ga et litt "lukket" lydbilde, både med Heimdall2 USB og Synergistic Research Galileo uef USB).
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke Lumin streamer, men bruker appen på iPad. Har en Plinius Tiki streamer og bruker BubbleUPNP/Linn Kazoo på PCen. Bruker jeg Linn-appen på paden finner jeg Tidal, men ikke via Lumin-appen. Hvordan får jeg Tidal til å vises i Lumin?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke Lumin streamer, men bruker appen på iPad. Har en Plinius Tiki streamer og bruker BubbleUPNP/Linn Kazoo på PCen. Bruker jeg Linn-appen på paden finner jeg Tidal, men ikke via Lumin-appen. Hvordan får jeg Tidal til å vises i Lumin?
    Brukte det tidligere selv og testet nå at det fungerer enda, du har logget inn på Tidal i Lumin appen?
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke Lumin streamer, men bruker appen på iPad. Har en Plinius Tiki streamer og bruker BubbleUPNP/Linn Kazoo på PCen. Bruker jeg Linn-appen på paden finner jeg Tidal, men ikke via Lumin-appen. Hvordan får jeg Tidal til å vises i Lumin?
    Brukte det tidligere selv og testet nå at det fungerer enda, du har logget inn på Tidal i Lumin appen?
    Nei, får ikke opp Tidal i det hele tatt i Lumin-appen, det er problemet. Den eneste appen som vises er BBC-appen :/ Skulle bare hatt en enkel måte å streame Tidal eller Spotify så konen blir fornøyd. I verste fall får jeg gå til innkjøp av en Bluesound e.l. så hun får brukt anlegget (spiller kun fysisk selv) :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    ligger under option i setup
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Føler meg utrolig dum som ikke finner det, men mulig jeg såpass dum :)
    Lumin 1.jpg
    Lumin 2.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg brukte MinimServer som Lumin anbefaler, kanskje det er problemet?
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvd Minim også, samme resultat. Så i en GAMMEL tråd på et annet forum nå at Lumin-appen ikke viser Tidal om streameren ikke støtter native streaming fra tjenesten (altså uten å gå via Minim/BubbleUPNP). Noen som kan bekrefte/avkrefte?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn