Lumin U2 - Nyhet fra Lumin!

Lumin U2 er, som forgjengeren U1, en ren transport for deg med en god DAC. Nå også med optisk inngang. Denne har de også priset lavere enn forgjengeren - 59.990,- og den lineære strømforskyningen er plassert inne i kabinettet.
U2 er klare for begrenset levering i mars, og med full produksjonskapasitet i mars/april.
Forhåndsbestillinger kan gjøres nå.

Info fra produsenten:
Announcing LUMIN U2 - The Next-Generation Streaming Transport!

Following the huge success of our sweetspot price/performance LUMIN T3, for the first time, LUMIN U2 brings the same design philosophy to a network transport.

Taking chassis construction methods, linear power supply design and dual-network from the multi-award-winning LUMIN P1, the all-new LUMIN U2 brings high-end digital right to the heart of the LUMIN range.

- First LUMIN Transport to use new all-in-one chassis
- Latest processor provides greater resampling flexibility
- New integrated toroidal linear power supply
- Fibre Network provides complete isolation from network digital noise
- Increased capacity for future updates
- 3 USB ports including a NEW dedicated low-noise USB output
- Dual-Network interface with built-in Network Switch
- DSD512 and PCM768 playback
- 4 exceptionally low-phase-noise crystal clock oscillators
- New surface finish taken from the high-end P1
- Leedh Processing lossless volume control

Read more now at:
www.luminmusic.com/lumin-u2.html
 

Vedlegg

Kommentarer

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Har ingen problem med Lumin, men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner forskjellen på alle modellene som kommer. Hva er nyheten vs U1 ?
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.794
Antall liker
2.017
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Har ingen problem med Lumin, men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner forskjellen på alle modellene som kommer. Hva er nyheten vs U1 ?
Forskjellene prinsipielt er nye modeller overtar for eldre versjoner med oppgradert kretsløsning, strømforsyning, tilkoblingsmuligheter og chassis. Utover det er X1, P1, T3 og D2 med innebygd da konverter, mens U1(X), U2 og U2mini er rene transporter, altså uten da konverter.

Nytt for U2 har integrert strømforsyning, nytt chassis og nye tilkoblingsløsninger som Optisk, ekstra USB, fiber tilkobling osv. U1 som er en eldre modell har ekstern strømforsyning, men en mindre usb kobling og mangler fiber nettverks tilkobling. Tipper U1 kommer etter hvert i ny utgave om litt.


U1(X) ny strømforsyning og prosessor som kom i 2022.
audioworks_Lumin_x1_nwas_news_june_2019.jpg

ETETE.jpg




U2
LUMIN-U2-Silver-front.jpg


LUMIN-U2-Silver-rear.jpg
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
U1X er vell fortsatt toppen av kransekaken lydmessig opp mot U2??
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
867
Antall liker
1.292
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Det kommer an på DAC’en din, men X1 er nok en annen liga. Her er det vesentlig bedre skjerming osv, samt en mere påkostet strømforskyning.
X1 er helt i topp av hva man får av streamerenheter.
 

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Innlegg
867
Antall liker
1.292
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
37
Ser det nå ja…
U1 er en dyrere konstruksjon - mye som vi ser i X1. Jeg er spent på å høre hvordan denne gjør seg mot U1X
 

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.292
Link til alle artikler
251
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin D3

Lumin D3

  • 0
Lumin D3 ble lansert tidligere i år og er en vesentlig oppgraderring i forhold til den tidligere modellen D2. Vi gir 15% på Lumin D3 nå før jul - 25.400,- Testene begynner å komme og...
Fortsett
Topp Bunn