Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Det står altså 350mm på alle målene, men etter litt hifisentralisering ble det jo tildels uleselig.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Arnslige analiteter!
    Såg ikke at du hadde vært frampå, Snickers, men her er et forslag fra meg...

    LysnesBLASTER 5.jpg


    LysnesBLASTER 6.jpg


    Eikespiler og laser- eller vannskjært rustfritt 5mm i bunn og topp er tanken. Ellers 19mm sort HDF.


    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Det der burde fungere som bare det. Viktigste forskjellen mellom denne og den jeg tegnet er vel antakelig at min har "massekansellering" ikke bare for slavene men også for bassdriverne.

    Med bakmonterte bassdrivere blir den kanskje en anelse mer påvirket av avstand til vegg bak høyttaleren.

    Bortsett fra det burde ikke dette gjøre noen stor forskjell til den jeg foreslo.

    Din plasseringen av mellomtoner og diskant gir også muligens en anelse mer horisontalspredning, men du kan også med fordel sette diskanten mellom de to mellomtonene. Da vil refleksjoner fra himmelen bli enda mer homogene.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jørn;
    Det blir vel som du foreslår - hodet mitt tåler ikke annet.
    Hadde tuklet med min da jeg såg din.
    Vil ha bassmassekansellering. Fortell hvorfor sideveismontering sprer bedre enn oppover-/nedovermontering.
    Må bare få plass på de millimetrene jeg har til rådighet -313x313x386 utvendig kasse.
    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Sideveis montering av mellomtoner sprer ikke mer horisontalt enn montering på vertikal linje.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Vidar/Uttern;
    Det derre krever mer skalle enn det en kvartsame som meg klarer å gape over. Tror oppfinneren heter Morratilsnickers - eller så må man minst være jærnefårsker for å finne på sånt.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Lettreførbisj av toeren.
    Slipt/rettet av såle og sider, lakkering av do, gnukking og oljing av treverk, gnukking på messing og oppsetting av høveltann.
    I mål inntil nytennene fra Hock lander etter påske. Stanleyprosjektet er ferdig.

    20190410_080259.jpg


    20190410_122249.jpg



    20190410_080313.jpg


    20190410_090119.jpg



    BB
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Artig liten greie....Jeg har etterhvert karra til meg en grei samling av nr 4, 5, 6 og 7, samt at jeg har noen eldre trepeiser... Jerngutta har litt smårust her og der og trenger litt omsorg, så det blir sommerprosjekt... Hva gjør du for å fjerne rust? Bare sliping på plate eller kjemikler??
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Va no fan at æ ikke tenkte. Det ble kasta en god del planskiver fra elektrooptisk, da vi gikk over til store steinbord. Syntes de var for store og tunge til å ta vare på. De hadde trefots vatring, for å legge opp optiske linjer, og laboratoriefinhet på overflatene. Hadde jo vært ypperlig til å legge papir på for å planslipe for hånd. jaja, for sent nu :-(
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For seint å snyte seg når nasen er borte, vet du...:cool: Jeg har en polert granittplate på ca 30x80 cm fra en peis som ble revet her i nabolaget....:)
    Ellers er det en kjent metode som fikk navnet "Scary Sharp" hvor man limer papiret på glassplater for å slipe høveltenner, tappjern og sånt...
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Bla planslipte vi kvadranter med å legge fint slipepapir på de, så avsluttet vi med krokuspapir for siste finnish. Sukk, det var tider det
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Skedsmohuset invaderes av gode venner og da er det på tide å putte halen mellom beina og stikke nordover til befrielsen og berikelsen på Lysnes. Diverse gjøremål er unnagjort men ét skulle vise seg å bli ugjort.....

    I tretida i går dro jeg oppom Satans Vegvesen på Kjeller for å skaffe med prøveskilt til den langt overskredede EU-ikkekontrollert bil i garasjen der oppe. Måtte bare snu med uforutrettet ærend. Neibeskjeden fører til at jeg må skru av skiltene, låne meg bil for å kjøre til Finnfjordbotn (bortimot fire mil, tipper jeg), kjøpe prøveskilt, kjøre tilbake til Lysnes, hente Renaulten og så får jeg kjøre på verkstedet og til slutt skru på skiltene igjen. I stedet for å få kjøpt skiltene på Kjeller, klistre de på bilen og tjo-hei....... Lenge leve formateringen og ikke fornuften.

    LysnesBLASTEREN er nå ferdig formatert. En kompakt liten djevel med fotavtrykk på usle 350 ganger 350 millimeter og drøye 400 millimeters høyde - tør vi håpe må 110 dB, Snickers?

    LysnesBLASTER 7.jpg


    LysnesBLASTER 8.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du må holde deg inne med Vegvesenet på Kjeller en stund til, du skal jo ha oppkjøring på Mc om ikke så lenge:) Var Mc-banen satt opp enda?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Lars;
    Tommeltottene er i god behold, serru. Om det leiter på resten av orginaloppsettet, har jeg funnet stor nytte/glede i hjelp fra andre kroppsdeler. Blåpillene Henne lurte meg til å tro var sugetabbellætta, her begynt å smelte og gjør susen i andre områder av denne deilige/ubetalelige geografien.

    Vidar;
    Blir ikke oppkjøring i år - satans masse dritt som skulle fordøyes, relativt få tidssmutthull (må skje uten at det går utover Hennes trivsel, føler jeg) og dobbelt så satans dyrt. Nesten halve vindusutskiftingsbudsjettet på Senja hadde gått opp i gummirøyk. Tror det kan være lurt at jeg holder meg borte derfra ei stund. Føler ikke at godpåskehilsenen og det smilet som ikke nådde opp til brillekanten på skrankedama ikke var helt ærlig etter at jeg hadde lært personellet noen nordnorske feskaruttrøkk.

    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Alternativt kan sclalars flytte opp til deg i sommer, så kan dere puttre rundt på Senjalandet med gule vester og L på ryggen:)
    Godt ikke skrankedama er sensor, de er forrøvrig veldig hyggelige:) Dyrt er bare fornavnet, jeg brukte 50k (hadde aldri sittet på en mc før). Det er ikke rart de er glad i oss på Flyt, når tre i samme famile har tatt lappen der:)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    IMG_20190412_150256.jpg

    Trist å høre!
    Det viktigste er at du kommer igang med trening :)
    Greit å slippe unna for mange timer på skolen.
    Minion A
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Lars hadde de ferdig ti minutter etter at du snakka med ham. Ligger til modning på spisebordet.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jørn;
    Vi snakket vel om to liter totalt. Er det passe?
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Snøfreseren fikk kjørt seg. Biltemaen starter på nest første og vil faen ikke gi seg. Kun tre brekkpinner har meldt seg av.

    20190414_114048.jpg


    20190414_114122.jpg


    20190414_114111.jpg


    20190414_173719.jpg


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Lysnes er et snyhåll iflg de som har dødd her lenger enn meg.

    En av gutta her i bygda hadde frest her to ganger ila vinteren - uten at noen hadde bedt ham om det. Så da Vi kom, var det bare å kjøre ned til trappa og labbe inn i gangen. Havner sånn oppførsel inn i kategorien OK-folk?

    BB
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Her oppe på fjellet har jeg hatt fine trimmemuligheter
    DF227A36-5F05-4F5C-AB30-EFC87EDEA43D.jpg

    966E0265-4240-4E66-B562-92CBE5F7B2C6.jpg


    Kos deg her i nord!

    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Aurora;
    Utrolige folk.... I gårkveld labba vi hjem med åtte torsknerogner, røyksyre, hjemmelaget teaserkaviar og hjemmerøkt laks under armen. Fryseskapet var fra før av stappfullt av almisser, så nå gytes det til den store gullmedaljen.

    Så brødrene feirer påske på hver sin kote. Pass deg nå Johan Kr, så det ikke kommer en blindgjenger fra Andøya oppover fjellsida. Idyllisk plass du har der oppe. Julekort i april er ikke det værste man har...

    BB
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Brorsan og kolegaene va jævlig treg med å starte nyttårsfeiringa...
    C4E15D9C-8BD7-44A0-84E3-AAF96668782F.jpg


    Bilde stjelt på nettet

    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn