LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    11.03.2026
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Hei! Hvordan er deres erfaringer med LM 34IA? Jeg har en selv og har spørsmål angående bias justering.

I følge manualen, med KT88 rør skal nåla stå på punkt 2.
    Alle 4 rørene er justert ihht manual, men når forsterkeren har stått ubrukt en 5 dagers tid, og jeg skrur på forsterkeren har nåla plassert seg til høyre for punkt 2, ca halveis til punkt 3.

Det jeg naturligvis gjør da er å justere ned slik at nåla er på punkt 2. Sjekker igjen etter en halvtimes tid så har nåla flyttet seg dit den står nå.

Er det så å forvente at jeg skal sjekke og justere hver gang jeg bruker forsterkeren? :) Samt vente i 15 - 20 min før jeg sjekker / spiller musikk?
    1000005079.jpg

Er ellers fornøyd! Har ikke byttet ut de 3 inngangsrørene enda, men vurderes ( tar gjerne imot tips)
    Utgangsrør er Tube Amp Doctor KT66. Har også 4 stykk Gold Lion KT88

1000005131.jpg

Sist redigert:

reand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Antall liker
    354
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde en LM34 for noen år siden, men kan ikke huske slikt. Hadde det vært meg, hadde jeg unngått å sjekket for ofte, og bare kost meg med musikken. Kan ikke tro dette kan være kritisk for forsterkeren, og så lenge det låter fint, så let it be😊

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    273
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Ingen svar? :unsure:
    Bør jeg sette bias litt lavere enn oppgitt i manualen, for å regne inn bias-drift?
    Hei 🔊🔊disse rør du nå bruker 66 rør i box er mere i gata (familie )som 6l6 og 5881 type rør og har dertil lavere bias og watt, EL34 ,kt 88 og6550 er storebrødrene og disse har mere bias,Mitt valg med denne box =sette in kt88 rør og forholde meg til bias som du skriver,når det gjelder drifting av innstilt bias så opplever eg de samme her med Cary Eff ,,,flere modeller.mangen brukere på strømnett merkes også herfra,da drifter bias,mitt bias meter står på hele tiden så eg har kontroll på dette,men som du skriver ,,,,det er irriterende,mvh Roy

Ble medlem
    11.03.2026
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Hei 🔊🔊disse rør du nå bruker 66 rør i box er mere i gata (familie )som 6l6 og 5881 type rør og har dertil lavere bias og watt, EL34 ,kt 88 og6550 er storebrødrene og disse har mere bias,Mitt valg med denne box =sette in kt88 rør og forholde meg til bias som du skriver,når det gjelder drifting av innstilt bias så opplever eg de samme her med Cary Eff ,,,flere modeller.mangen brukere på strømnett merkes også herfra,da drifter bias,mitt bias meter står på hele tiden så eg har kontroll på dette,men som du skriver ,,,,det er irriterende,mvh Roy
    Liker lydprofilen til KT66 rørene fra TAD. Så derav valget :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn