LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Lite action i LM-tråden. Prøver derfor å dra opp stemningen litt😉. I helgen blir det første rørbytte i min LM32. Og ett bilde skader vel ikke. Blir spennende teste litt i kveld med litt brunt i glasset. God helg til dere LM-venner😊
    8F972EF8-AE63-4800-9926-97831DB6944B.jpeg
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Lite action i LM-tråden. Prøver derfor å dra opp stemningen litt😉. I helgen blir det første rørbytte i min LM32. Og ett bilde skader vel ikke. Blir spennende teste litt i kveld med litt brunt i glasset. God helg til dere LM-venner😊 Vis vedlegget 698829
    Spennende å høre hva du syntes om rørbytte.
    Selv har jeg byttet ut originalrør med nos RCA 5814A og opplevde noe mer detaljert topp og en noe mer artikulert bass. En oppgradering jeg er tilfreds med.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk - det der er et skikkelig kremoppsett - tror Mala bruker samme kombo på demorommet sitt 🙂 🥳
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk - det der er et skikkelig kremoppsett - tror Mala bruker samme kombo på demorommet sitt 🙂 🥳
    Jeg vet.
    Har kjøpt demoparet derfra. Ble frelst etter å ha hørt de. :)
    Blir vel å prøve ut litt rør etterhvert. Men først må jeg bli ordentlig kjent med lyden, før jeg gjør forandringer i rør.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet.
    Har kjøpt demoparet derfra. Ble frelst etter å ha hørt de. :)
    Blir vel å prøve ut litt rør etterhvert. Men først må jeg bli ordentlig kjent med lyden, før jeg gjør forandringer i rør.
    Aha, kult! Lurt å teste rør etterhvert slik at ikke alle oppgraderinger kommer samtidig. Har bomma litt der noen ganger og ikke helt klart å sortere hva som gjorde utslag så bare et tips 🙂
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg byttet pre rør fra originalt til 2X Psvane T MK2 Series CV181 T2 og ett Tung Sol 6SL7 Gold.
    Rør er helt nytt for meg og det samme er forsterker og høyttalere. Jeg kommer til å sammenligne "gamle" og nye rør etter en stund når de har kjørt seg inn.

    "Gamle" Rør
    Rør1 - 1.jpeg


    Nye Rør
    Rør2 - 1.jpeg
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig. Var på Mala torsdag og hentet de. De hadde dessverre ikke inne Psvane T Series 805A T. Det tar ca. 3-4 ukers før de kommer.
    Må si det var en høydare å få disse på plass. Her ble mellomtone, instrumenter, stemmer.... alt kom mer frem. Deilig!!! :D
    Med pre røra hadde jeg ikke brukt forsterker på et par dager så da merket jeg ikke så mye. Dessuten er Ht og forsterker helt nye for meg. og jeg var liksom ikke kjent med lyden.
    Men jeg kommer til å bytte prerør tilbake og teste litt frem og tilbake for å høre etter hvordan forskjellene er.
    Dette er bare fornøyelig.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig. Var på Mala torsdag og hentet de. De hadde dessverre ikke inne Psvane T Series 805A T. Det tar ca. 3-4 ukers før de kommer.
    Må si det var en høydare å få disse på plass. Her ble mellomtone, instrumenter, stemmer.... alt kom mer frem. Deilig!!! :D
    Med pre røra hadde jeg ikke brukt forsterker på et par dager så da merket jeg ikke så mye. Dessuten er Ht og forsterker helt nye for meg. og jeg var liksom ikke kjent med lyden.
    Men jeg kommer til å bytte prerør tilbake og teste litt frem og tilbake for å høre etter hvordan forskjellene er.
    Dette er bare fornøyelig.
    Oh, dette er rør til å dø av etter hva jeg har lest i tester - disse står sjukt høyt oppe på lista over 'Needs' de neste mnd 😍 🥳
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Snasens rør de Psvan WE300b. Vurderer noe slikt selv. Har sett på originale WE300b 2021, men de kommer på nærmere 17k ferdig lever. Det er i overkant av hva jeg er interessert i å betale for et par 300b rør. 11k for Psvan 300b kan gå hvis de lever.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    USB DRIVER TIL 502CA
    Er der noen her som har link eller har driver som kan sendes til denne dacen? Bruker pc med W10 operativsystem.
    Alle linker jeg har funnet på nett er utløpt/fingerer ikke.
    Finner heller ingen på LM sine hjemmesider.

    Håper noen kan hjelpe, har lyst til prøve Qubuz via pc/usb, da jeg ikke oppnår full oppløsning med Bluesound Node2 og coax ser det ut som. .
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor ikke sende dem en email? Ser det har funket for andre med samme problem.
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Har av forskjellige årsaker (hovedsaklig temperatur) nylig fått meg en god gammel Mark Levinsom No. 23 som jeg veksler på med LM-503PA.

    Til glede for LM folket kan jeg fortelle at jeg klart foretrekker LM fremfor ML (i dette tilfellet). ML spiller veldig bra, ingen tvil om det, men LM-503PA er for meg rør som bikker over til hifi, om det gir mening? Sagt på en annen måte, jeg får mer "hifi feeling" av LM enn ML (igjen i dette tilfellet). Det er ikke bare varmt og ullent og mellomtonefokus som kanskje noen tenker om rør. Det LM-503PA ift ML No. 23 er for meg, er mer størrelse, mer detaljer, men likevel rør. Veldig musikalsk og flott er det! Jeg skal innrømme at ML vinner i bånn, men til mitt daglige jazz behov betyr ikke det så mye.

    Og så er det noe med rørgløden da, det visuelle...

    Jeg gleder meg nå til å gå inn i sommeren med Mark Levison, slik at jeg deretter kan glede meg til å gå inn i høsten med Line Magnetic!

    IMG_1096.JPG
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    USB DRIVER TIL 502CA
    Er der noen her som har link eller har driver som kan sendes til denne dacen? Bruker pc med W10 operativsystem.
    Alle linker jeg har funnet på nett er utløpt/fingerer ikke.
    Finner heller ingen på LM sine hjemmesider.

    Håper noen kan hjelpe, har lyst til prøve Qubuz via pc/usb, da jeg ikke oppnår full oppløsning med Bluesound Node2 og coax ser det ut som. .
    Hej . Mon det er denne du leder efter 珠海丽磁音响有限公司-珠海丽磁音响有限公司 (lm-audio.com)
    mvh Space
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Jeg skiftet ut røret i strømforsyningen på LP-33 phonotrinnet til NOS Russisk 6C4P-EV Gold pins.
    Det kan jeg anbefale, godt hørbar endring i lyd. Bedre dynamikk, bassen ble strammere og alt er mere definert og klart. Lydbildet er ikke så varmt som det var og lyden er ikke så myk, men jeg synes endingen er til det bedre.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Jeg skiftet ut røret i strømforsyningen på LP-33 phonotrinnet til NOS Russisk 6C4P-EV Gold pins.
    Det kan jeg anbefale, godt hørbar endring i lyd. Bedre dynamikk, bassen ble strammere og alt er mere definert og klart. Lydbildet er ikke så varmt som det var og lyden er ikke så myk, men jeg synes endingen er til det bedre.
    Du byttet den direkte? Ingen overgang til sokkel. Jeg har Ez90 rør fra Mullard jeg skal bruke, men da må jeg ha en overgang da pinnene ikke er like kinesiske 6Z4
     
    Sist redigert:

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Du byttet den direkte? Ingen overgang til sokkel. Jeg har Ez90 rør fra Mullard jeg skal bruke, men ad må jeg har en over gang da pinnen ikke er like kinesiske 6Z4
    Byttet direkte ja kjøpte på Ebay
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    6C4P-EV har samme pinout som kinarøret (6Z4). Det har også noen russiskproduserte EZ90 også. Det er sikkert 6c4p som er merket Ez 90 .?
    Bestiller inn et par 6C4P-EV. Spent på hva den kan gjøre med Dac32.
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg byttet 805A røret på LM805IA, fikk tak i et sett pent brukt par Psvane T series 805A T.
    Hadde vel egentlig ikke trodd det skulle ha så mye å si, men her ble det ryddet godt opp i bass i forhold til originalrørene samt at vokal/mellomtone ble ytterligere godt definert. Egentlig en super oppgradering til en hyggelig pris - i hvert fall her hos meg 🙂 🥳
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har erfaring med å rulle 300b i LM-805? Jeg har fortsatt originalrøra. De siste som er igjen i rekka. Jeg vurderer et par Psvane WE Series, men er usikker på hva jeg har å tjene lydmessig på så dyre 300b rør i LM- 805 konstruksjonen? Eller er det like greit å gå for et rimeligere par.
    Mener å ha lest på et annet formum at 300b er de røra som utgjør mins forskjell i LM-805.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn