LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Sèr og Fèr kan bli litt utagerende på noen sanger men ikke mye og ganske levelig men mener og huske at jeg ikke tenkte noe særlig over det med de origiale rørene.
    Kommer nok til og teste andre rør også ettervært. Noen som kan anbefale rør som kan kan dempe toppen ørlite grann? Vet at du Spissoy anbefaler clear top. Mulig du har envnnt det før men har du prøvd Psvane`?
    Gratulerer! :) Jeg har dessverre ikke fått testet Psvane enda, har det på planen! Men venter til nytt LM Audio forsterkeri er i hus ;)
    Er forsatt veldig fornøgd! :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det er godt og høre. Tenkte jeg skulle kjøpe ett par til med rør ettervært.. Blir fort dyrt også hvis man skal bytte og prøve seg frem der også hele tiden..

    Går du for LM forforsterker også?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det er godt og høre. Tenkte jeg skulle kjøpe ett par til med rør ettervært.. Blir fort dyrt også hvis man skal bytte og prøve seg frem der også hele tiden..

    Går du for LM forforsterker også?
    Er fornuftig å prøve, også greit å ha noe i backup, 12au7 rør er heldigvis ikke så dyre :)

    Jeg har gått for LM Audio G-2 forforsterker, som er i samme serie som G-212 monoblokkene, så alt matcher ;)

    Spennende å bli en av de første som får ett slikt sett :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Noen som vet om 502CA vil kunne oppgraderes til DSD? Ville det vært Teknisk mulig?
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har en LM Audio 216IA som nevnt tidlig i tråden, nå parret med noen spreke JBL LS40. Kanonfornøyd! Funka fornøvrig godt med mine forrige Spendor SA1 også, som er rimelig forskjellige høyttaler-konstruksjoner. Virker som den, og kanskje LM Audio generelt passer ett vidt spenn av høyttalere match-messig?

    Som nevnt, meget fornøyd med denne kompakte klumpen. Sort og stilig utseende, og med deilig engasjerende og behagelig lyd. Rockefoten går og går uten at man blir lyttetretthet. Kan man be om noe mer i dette prisleiet (?!).

    Men som tiden går er man alltid interessert i endring (ikke nødvendigvis bedring, kanskje.. alltid?). Planlegger i hvert fall ett sett komplett med alle rør (smårør, effektrør etc..).

    Hva bør kjøpes/og hvor, som er bra til en fin penge?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Småsignalrør og driverrør kan du kjøpe direkte av Sveinung.
    Han har ettersigende endel forskjellig som ikke står på hjemmesiden etter at han kjøpte inn en grei batch med ulike rør.
    Ellers er jo Ebay også et sted å kikke, men der kan man fort gå på en smell med dårlige rør o.l
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    I år kommer julaften 19 mai !!!! Jeg skal hente en LM audio 216 ia i kveld !!!! ! Etter å ha lest omtalene her på forumet , må jeg si at forventningene er skrudd i været...... Gleder meg som en gris i en søledam . Kommer tilbake med inntrykk..... :):)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gled deg ja! Hadde høye forventninger til 216 for test selv her i fjor, og den innfridde så definitivt. Kjøpte en selv og den kommer til å stå her lenge. Du kommer nok til å bli fornøyd :) Hatt rørforsterker før, eller er dette den første?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Gled deg ja! Hadde høye forventninger til 216 for test selv her i fjor, og den innfridde så definitivt. Kjøpte en selv og den kommer til å stå her lenge. Du kommer nok til å bli fornøyd :) Hatt rørforsterker før, eller er dette den første?
    Nei, jeg har ikke hatt rørforsterker tidliger . Grunnen til at jeg nå har sett lyset , er at jeg for en tid tilbake fikk tak i en cd- spiller med rør . Syntes lyden ble mye varmere.... Må si det blir veldig spennende med rør "all the way". Høyttalerene er Klipsch RB 81. Er dette ok match?
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gled deg ja! Hadde høye forventninger til 216 for test selv her i fjor, og den innfridde så definitivt. Kjøpte en selv og den kommer til å stå her lenge. Du kommer nok til å bli fornøyd :) Hatt rørforsterker før, eller er dette den første?
    Nei, jeg har ikke hatt rørforsterker tidliger . Grunnen til at jeg nå har sett lyset , er at jeg for en tid tilbake fikk tak i en cd- spiller med rør . Syntes lyden ble mye varmere.... Må si det blir veldig spennende med rør "all the way". Høyttalerene er Klipsch RB 81. Er dette ok match?
    Tipper de Klipschene vil passe lM'n bra! ;) Rør er kos og morro, så dette blir spennende! Kjøpt helt ny, eller den til 8k på torget?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye fint her.

    Men har noen av dere fått hørt LM 218ia mot Mastersound Compact 845 ? Begge bygger jo på ett sett med 845-rør, og koster vel omtrent det samme? Compact 845 har jeg hørt masse godt om, men de durer visst i selskap med følsomme HT.

    Kina vs Italia? Heller mot Italia uten at jeg har hørt noen av de.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Gled deg ja! Hadde høye forventninger til 216 for test selv her i fjor, og den innfridde så definitivt. Kjøpte en selv og den kommer til å stå her lenge. Du kommer nok til å bli fornøyd :) Hatt rørforsterker før, eller er dette den første?
    Nei, jeg har ikke hatt rørforsterker tidliger . Grunnen til at jeg nå har sett lyset , er at jeg for en tid tilbake fikk tak i en cd- spiller med rør . Syntes lyden ble mye varmere.... Må si det blir veldig spennende med rør "all the way". Høyttalerene er Klipsch RB 81. Er dette ok match?
    Tipper de Klipschene vil passe lM'n bra! ;) Rør er kos og morro, så dette blir spennende! Kjøpt helt ny, eller den til 8k på torget?
    Kjøper den på torget.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Mye fint her.

    Men har noen av dere fått hørt LM 218ia mot Mastersound Compact 845 ? Begge bygger jo på ett sett med 845-rør, og koster vel omtrent det samme? Compact 845 har jeg hørt masse godt om, men de durer visst i selskap med følsomme HT.

    Kina vs Italia? Heller mot Italia uten at jeg har hørt noen av de.

    Tror Kina er blitt så stor nå (på alle måter) at det blir litt feil å henge KINA på kun en knagg.. Hadde vært morro å vite hvor mye som bli laget i Kina - men blir markedsført som noe laget andre steder..

    Ikke lenge siden jeg tok en SVÆR produsent fra Junaiten med buksene nede på sosiale medier..Esker fra Kina er enkle å kjenne igjen:)

    Ingenting ved LM, som virker KINA på meg...Og, når forhandleren er såpass som han er - er dette en NoBrainer!!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enig med deg, sorgenfri. Jeg har selv bare hatt god erfaring de gangene jeg har dratt kina-varer inn i huset. Men nå har jeg passet på å ikke kjøpe "billigvarer" heller. Det er smått latterlig når folk kjøper produkter til latterlig lave priser, for så klage på kvaliteten hvis/når de havarerer.

    Pt snurrer jeg vinyl på et Consonance drivverk og DAC'en er fra Lite. Begge Made In China.

    Det kan derimot være et problem at folk skjærer kinavarer over en kam, så de taper seg mye i verdi ved videresalg.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ett av problemene med kina produksjon er at bla kvalitets sikringen på produkte derifra ofte ikke er god nok, f.eks så bør man ha egne folk ved fabrikkene hvor produktene produseres for å følge opp, dette vet jeg flere produsenter har slitt med , ett annet problem er kopiproduksjon som foregår og ofte med mye dårligere komponenter innvendig enn de orginale, ut av dette så er det ikke rart at made in honk kong ikke i seg selv er ett kvalitetstegn, og det går selvfølgelig utover de produktene som faktisk er gode dessverre
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Var selv litt skeptisk til LM pga. produksjon-land og dermed var det kjekt med hjemlån først. Det skeptiske ble fort til wow når den inntok racket og mine klåfingre. Bygd som en tanks, og den flotte lyden! Dette Kinesiske produktet gjorde da mine svenske Primare pre/effekt til skamme i mitt oppsett og rom. De havna fort på torget! Og mitt skeptiske syn på rørforsterkere fra Kina havna fort i søpla.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hoooooyyy !!! Ser meg rundt , men hvor er gruppa som spiller ???? LM Audio 216 IA 'en er i hus , og jeg sitter midt i musikken ! Og hvilken lyd !! Den infridde , og vel så det !!;) SUVEREN !!!!!!!!!
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Morro at den innfridde, dog langt i fra uventet fra min og sikkert flere sin side, hehe :) Håper enda flere her på forumet og ellers får øya opp for dette merke! Lite å finne på "the world wide web" også forøvrig. Og nei, jeg har null tilknytning til Sveinung, annet enn at jeg var fornøyd med service og ikke minst digger min egen LM-tanks!

    Tør jeg spørre hva slags elekronikk du har prøvd før denne, Cable Monkey? Med tanke på sammenligning, ikke at det er så viktig men, men interessant uansett. Fuck it, bruk heller tiden på å kose deg med go'lyden i stedet for å "knatte" på ett forum du. ;-)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Morro at den innfridde, dog langt i fra uventet fra min og sikkert flere sin side, hehe :) Håper enda flere her på forumet og ellers får øya opp for dette merke! Lite å finne på "the world wide web" også forøvrig. Og nei, jeg har null tilknytning til Sveinung, annet enn at jeg var fornøyd med service og ikke minst digger min egen LM-tanks!

    Tør jeg spørre hva slags elekronikk du har prøvd før denne, Cable Monkey? Med tanke på sammenligning, ikke at det er så viktig men, men interessant uansett. Fuck it, bruk heller tiden på å kose deg med go'lyden i stedet for å "knatte" på ett forum du. ;-)
    Nå er jeg trøtt !!!!! Jeg har sittet oppe å hørt på musikk i hele natt !! Steike hvilken lyd !! Dette er i en annen galakse enn mitt forrige anlegg . Abrahamsen v1.0 og v2.0 . Jeg trodde det var bra.... så feil kan man ta . Jeg fikk med noen ekstra rør, men hva er betegnelsen på alle orginalrørene ? Er litt usikker på om de er byttet.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Når det gjelder kabler : Som signalkabler har jeg prøvd mye , men Silk , ingen over , ingen ved siden ! Ht.kablene er Silspeak 440 . Disse er benyttet som råvare av en meget kjendt kabelprodusent , dog under et annet merkenavn :rolleyes:
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høre. Var det samme hos meg, tenkte at er det mulig at jeg virkelig hadde gått glipp av så mye åpenhet og "live" og morro med Primare-settet mitt... Nå går jo Primare for å være kvalitet da (det samme med Abrahamsen/EC), dog Primare muligens noe overpriset. Ett sett med original nypris på ca. 35k ny og det som pre og effekt fordel på to bokser blir skyggelagt av en integrert rørforsterker til 15 000,- fra Kina!

    Kabler derimot bryr jeg meg mitt i kattesekken om så lenge tverrsnittet føles "ok" nok og att signalkablene er av solid kvalitet med godt isolasjon, selv om andre sikkert vil se på den anbefalingen som interessant.

    Kjenner jeg gleder meg til smårøra fra ebay kommer. Noen som har erfaring med Golden Dragon Trustworthy? Lest en del bra om de, men ikke sett noe om hvordan de funker i LM sine forsterkere.

    Rør-betegnelsene er vel KT88 som effektrør, og ax7 og BH7 (AU) som smårør.
     
    Sist redigert:

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Har LM 218IA og etter at jeg byttet ut Psvane mk2 12 ax7 rørene til Nos Mullard 12ax7 -cv 4004 eller hva de heter ,så løftet lydkvaliteten over hele spektret seg med minst 35-40 prosent . Ikke til å tro men etter en prat med Motron der jeg fikk opplyst at bytte av smårørene hadde mest å si for lydkvaliteten -altså rørene med størst forsterkning 12ax7 rørene ,så kjøpte jeg ett par brukte til en tredjedel av hva rørene koster hos Motron . Anbefales på det sterkeste -10.000 timers rør fra først på 1960 tallet og koster kr.3.000 hos Motron for ett par. Er i tenkeboksen om oppgradering til LM Audio 210 IA eller 219IA med 300 B rør. i løpet av sommeren-høsten. Må bare få si at jeg har testet forsterkere til over kr.100.000 som spiller dårligere enn LM 218IA med de originale rørene fra LM så dette er meget rimelige forsterkere i forhold til hva de yter av lydkvalitet.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Når jeg leser deres erfaringer med LM Audio sine forsterkere så gleder eg meg bare enda mer til jeg får mine LM Audio monoblokker (G-212) og forforsterker (G-2) i hus! ;)
    Har ingen anelse om hva som venter meg, da min eneste erfaring med LM Audio er DAC'en - 502CA :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Godt å høre. Var det samme hos meg, tenkte at er det mulig at jeg virkelig hadde gått glipp av så mye åpenhet og "live" og morro med Primare-settet mitt... Nå går jo Primare for å være kvalitet da (det samme med Abrahamsen/EC), dog Primare muligens noe overpriset. Ett sett med original nypris på ca. 35k ny og det som pre og effekt fordel på to bokser blir skyggelagt av en integrert rørforsterker til 15 000,- fra Kina!

    Kabler derimot bryr jeg meg mitt i kattesekken om så lenge tverrsnittet føles "ok" nok og att signalkablene er av solid kvalitet med godt isolasjon, selv om andre sikkert vil se på den anbefalingen som interessant.

    Kjenner jeg gleder meg til smårøra fra ebay kommer. Noen som har erfaring med Golden Dragon Trustworthy? Lest en del bra om de, men ikke sett noe om hvordan de funker i LM sine forsterkere.

    Rør-betegnelsene er vel KT88 som effektrør, og ax7 og BH7 (AU) som smårør.
    gd trustworthy synes jeg er oppskrytt og overpriset. ax7 klassen er det mange kandidater men egentlig ikke mange gode.....men det finnes en ekvivalent som er fantastisk hvis man kan bruke den da
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar Jokris. Nå har jeg bestillt ett par trustworthy da, så det var litt dumt. Menmen, kanskje mitt oppsett og mine ører liker de bedre enn deg.*krysser fingra*. Er bare en spe begynnelse på oppbyging av erfaring og kunnskap innenfor rør-verdenen da. Hva slags rør er virkelig gode av ax7 mener du? Og hva betyr ekvivalent?
     

    RuneG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Innlegg
    512
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    Jeg hadde LM Audio 216IA, og var veldig fornøyd. Hadde litt problemer med å spille høyt på et par Harbeth høyttalere. Men med de rette høyttalerene så er den et kupp til prisen på 15k.

    Har nå LM Audio 501IA, og lydkvaliteten er nesten ikke til å tro. Kanskje det beste "allround" forsterker jeg noengang har hatt/hørt, og jeg har enda ikke byttet til oppgraderings rør (ett par Psvane 12AU7-T MK2 og ett par Psvane CV181-T MK2). Vil først bruke forsterkeren med original rør som allerede var med forsterkeren, men bytter til oppgraderte rør om 2-3 uker.

    LM Audio 219IA har jeg også kjøpt. Den står fortsatt uåpnet i original emballasje. Har enda ikke funnet ut hvor jeg kan plassere den, LOL

    LM Audio 210IA frister også, men må nok vente til jeg har økonomi til den, og samtidig må jeg skaffe meg et par høyttalere som passer til denne "svake" 300B forsterkeren.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Takk for svar Jokris. Nå har jeg bestillt ett par trustworthy da, så det var litt dumt. Menmen, kanskje mitt oppsett og mine ører liker de bedre enn deg.*krysser fingra*. Er bare en spe begynnelse på oppbyging av erfaring og kunnskap innenfor rør-verdenen da. Hva slags rør er virkelig gode av ax7 mener du? Og hva betyr ekvivalent?
    du vet allerede det viktigste, for det kan være slik at de spiller godt hos deg selv om jeg ikke liker de :) ekvialent betyr at de er samme eller kan brukes istedet for ax7, f.eks ecc83
    jeg liker flere av de amerikanske variantene godt, + amperex, mange av de europeiske ecc83 rørene er imo oppskrytte og overprisa til de grader
    men selv om det finnes mange gode alternativer finnes det få virkelig gode i ax7 synes jeg da, sylvania 5751 black plates er noe av det aller beste jeg har vært borte i, rca 7025 cleartop liker jeg også godt, tidlige rca 12ax7 er også virkelig gode , black plates som gjelder der også, gjerne fra midten av 50 tallet
    Mullard har nesten uten unntak skuffet meg i ax7 versjon, mens derimot i au7 klassen er det motsatt :)
    sjekk om du kan bruke 12ad7, istedet for 12ax7 i forsterkeren din, det er rør laget for audiofillt bruk, og de er meget støysvake de jeg har testet, bruker de selv i riia
    de ble dog bare laget en kort periode, sylvania og nec er de to produsentene jeg vet om

    vær åpen for erfaringene du etterhvet lager deg selv og stol på de videre :) har opplevd å høre 30 kr westinghous rør som grusa 98% av andre au7 rør jeg har hørt :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ok, takk for svar og tips Jokris. Prøver å stole på mine egne ører ja, står jo så mye fjatt rundt om på worldwideweb'n. Folk som har drukket når dem skriver, og andre som sikkert har en kg ørevoks i øret når dem bedømmer rør. Blir spennende å teste disse GD rørene selv ift. stock-røra, så får man se hva som frister å legge pengene på bordet for videre.

    Synes det låter knall som det er, men klart at selv marginale forskjeller ved tuberolling vil stimulere galskapen vår. Blir liksom ikke det samme med transistor.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    LM 210 IA -300 B 8 WATT effekt skal visst være mere enn nok på høytalere med følsomhet fra 92-93 db ifølge Sveinung . Alle LM Forsterkerne har litt høy gain . Kan nesten ikke overstige kl.11.00 på min LM 218IA -da er det såpass høyt at jeg nesten må ut av rommet. Så høy gain er vel ikke helt vanlig eller . Skulle tro forsterkeren var en 500 watter minst. Den er jo bare 22 Watt . Men dette spiller musikk med meget stor M.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Merker selv at det er høyere gain på LM'n enn tidligere forsterkere jeg har eid. Dog svært lite som tyder på at det har gått på bekostning av noe annet!
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    127
    Sted
    Sogn & Fjordane
    LM 210 IA -300 B 8 WATT effekt skal visst være mere enn nok på høytalere med følsomhet fra 92-93 db ifølge Sveinung . Alle LM Forsterkerne har litt høy gain . Kan nesten ikke overstige kl.11.00 på min LM 218IA -da er det såpass høyt at jeg nesten må ut av rommet. Så høy gain er vel ikke helt vanlig eller . Skulle tro forsterkeren var en 500 watter minst. Den er jo bare 22 Watt . Men dette spiller musikk med meget stor M.
    såså:p , 218 låter flott , men hos meg var det rimelig "tomt" kl 11++ , høyt nok egentlig men merket at amp ikke hadde den kontrollen som 501 mod jeg bruker nå. Topp lyd på begge ;D
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.256
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Merker selv at det er høyere gain på LM'n enn tidligere forsterkere jeg har eid. Dog svært lite som tyder på at det har gått på bekostning av noe annet!
    Men rør har vel mer "morro" på bekostning av detaljer og oppløsthet ?
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Merker selv at det er høyere gain på LM'n enn tidligere forsterkere jeg har eid. Dog svært lite som tyder på at det har gått på bekostning av noe annet!
    Men rør har vel mer "morro" på bekostning av detaljer og oppløsthet ?
    Tja, føler ikke jeg mangler noe særlig, smådetaljer her og der spesielt i øvre diskant. Derimot kommer lyder fra øvre mellomtone/nedre diskant mer fram i rommmet og det blir mer morro! Jeg mener til sammenligning med andre rørforsterkere lydmessig i fornuftige prisklasser. Klart det er pros/cons med rør eller transistor, men det tar vi ikke her i tråden.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    HJELP! Som man har sett , har jeg kjøpt en LM 216 ia . Cd spilleren min har også rør , og mitt spørsmål er : Vil jeg merke noen radikal forbedring ved å kjøpe en dac ?? :confused:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det kommer jo helt ann på om DAC'en du kjøper er like eller ulik cdpsiller DAC'en i signatur :). Forbedring?! kanskje, forskjell? så absolutt.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer jo helt ann på om DAC'en du kjøper er like eller ulik cdpsiller DAC'en i signatur :). Forbedring?! kanskje, forskjell? så absolutt.
    Enig med skorob. Mange vil jo anbefale sin egen DAC og si at det blir bedring, men om en DAC vil være en forbedring i ditt oppsett og en annen ikke, eller kjøre uten DAC, er det bare du, Cable Monkey som kan svare på. Hva med å å få lånt med en eller helst flere for test hjemme hos deg?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn