LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    HJELP!! Min LM 216ia fusker... Etter et par minutter begynner det å "kneppe" i høyre høyttaler sett forfra... Når jeg sjekker bias , går nåla til 0 på kt 88 rør V3 hver gang det knepper.... Hva kan dette være ? Har byttet om på rørene , men dette samme skjer.... Har noen andre opplevd dette ?????
     
    Sist redigert:

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Jubel og fryd ;)!!!!!!! Sendte en mail til Sveinung Mala , og fikk svar umiddelbart svar selv om det er helg...:)! Han trodde det kunne være dårlig kontakt på potmeteret på nevnte biasjustering pga fett , og fåreslo : Slå av forsterker, skru biasjustering litt frem og tilbake . Det var det;) !!! Alt på stell :)!!!!!!! En STOOOR takk til MALA AUDIO ved Sveinung Mala for outstanding service på en fridag !!!!
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Litt nedsig , men en STOOOR opptur !!!! Forsterkeren har igjen begynt å " kneppe " . Det er pot.meteret V3 . Jeg ringer til Sveinung Mala , og hva sier han....... HAN BYTTER DET KOSTNADSFRITT ;);) Hva gir dere meg ?????? Hvilken andre aktører innen bransjen gir slik service???? Jeg bøyer meg i støvet !:)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Er det mulig å sammenligne LM Audio sine dyreste singel ended klasse A forsterkere -rent lydmessig -kontra langt -langt dyrere saker som MBL -Audio Research-Audio Note- Conrad Johnson og flere . Det er kun rørforsterkere det her er snakk om. Eller er det kanskje mye bedre lyd -en helt annen liga -i disse svindyre forsterkerne .
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Er det mulig å sammenligne LM Audio sine dyreste singel ended klasse A forsterkere -rent lydmessig -kontra langt -langt dyrere saker som MBL -Audio Research-Audio Note- Conrad Johnson og flere . Det er kun rørforsterkere det her er snakk om. Eller er det kanskje mye bedre lyd -en helt annen liga -i disse svindyre forsterkerne .
    Nå er vel ikke LM Audio sine dyreste singel ended klasse A forsterkere spesiellt mye rimeligere enn de andre merkene nevnt ovenfor.
    LM-212amp.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Er det mulig å sammenligne LM Audio sine dyreste singel ended klasse A forsterkere -rent lydmessig -kontra langt -langt dyrere saker som MBL -Audio Research-Audio Note- Conrad Johnson og flere . Det er kun rørforsterkere det her er snakk om. Eller er det kanskje mye bedre lyd -en helt annen liga -i disse svindyre forsterkerne .
    Jeg _håper_ at man kan det, jeg har ikke bestilt de dyreste og største, som du ser ovenfor, men nr 3 i rekken (tror jeg) det er ikke små saker heller.
    G212 har ekstern strømforsyning til vær blokk :) de 4 enhetene bikker 104 kg til sammen, og er på 2x30w.

    Satser på levering i Juni!
    140120100954.jpg

    140120013817.jpg
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er det mulig å sammenligne LM Audio sine dyreste singel ended klasse A forsterkere -rent lydmessig -kontra langt -langt dyrere saker som MBL -Audio Research-Audio Note- Conrad Johnson og flere . Det er kun rørforsterkere det her er snakk om. Eller er det kanskje mye bedre lyd -en helt annen liga -i disse svindyre forsterkerne .
    Jeg _håper_ at man kan det, jeg har ikke bestilt de dyreste og største, som du ser ovenfor, men nr 3 i rekken (tror jeg) det er ikke små saker heller.
    G212 har ekstern strømforsyning til vær blokk :) de 4 enhetene bikker 104 kg til sammen, og er på 2x30w.

    Satser på levering i Juni!
    Vis vedlegget 263631
    Vis vedlegget 263632
    Det der er så lekkert at jeg nesten begynner å grine av misunnelse! ;) Skjønner at du gleder deg!
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Beklager ,men jeg mente fra LM 218 IA og 210IA -219IA . 219IA koster vel kr.55.000. Hva koster G212 Blokkene.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Beklager ,men jeg mente fra LM 218 IA og 210IA -219IA . 219IA koster vel kr.55.000. Hva koster G212 Blokkene.
    G-212 monoblokkene koster veil 149'999.- :)

    Det finnes også 300b blokker i G serien, de koster rundt 50'000.- paret.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Tror du 300B blokkene i Gserien vil spille like bra -kanskje bedre enn mange av de kjente og meget dyre rørfosterkerne til de jeg listet opp i mitt første innlegg. Disse forsterkerne koster jo det 3-4 dobbellte av 300B blokkene til LM Audio. Eller er disse kjente merkene overlegen i lydkvalitet og dynamikk.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Tror du 300B blokkene i Gserien vil spille like bra -kanskje bedre enn mange av de kjente og meget dyre rørfosterkerne til de jeg listet opp i mitt første innlegg. Disse forsterkerne koster jo det 3-4 dobbellte av 300B blokkene til LM Audio. Eller er disse kjente merkene overlegen i lydkvalitet og dynamikk.
    Det er vanskelig å si, da hele G serien er helt ny, og ikke kommet så mange, om noen på markedet enda :) Jeg håper jeg får mulighet til å teste G-212 opp mot andre kjente merker med tiden! :)

    Her er noen bilder av G-33 (300b)

    140120093718.jpg

    140120093703.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Betydelig penere en den grå hammerlakken de bruker på en del av sine produkter !
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Ja, da har jeg vært hos Mala Audio og hentet en LM 216IA. Spiller i Triode modus på mine Leconteur høyttalere og høres meget bra ut. Litt lyst og spinkelt første timen, men forsterker og rør krever vel noe innspilling. Fersk på rør, men dette er spennende! Nå spiller det MUSIKK!
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Wow, for noen byggverk! Kan jo bare drømme, men så langt er jeg svært så fornøyd med min LM218iA:)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    HJELP!! Min LM 216ia fusker... Etter et par minutter begynner det å "kneppe" i høyre høyttaler sett forfra... Når jeg sjekker bias , går nåla til 0 på kt 88 rør V3 hver gang det knepper.... Hva kan dette være ? Har byttet om på rørene , men dette samme skjer.... Har noen andre opplevd dette ?????
    Jeg har funnet "feilen" !!! Det er ikke noe galt med min LA 216 lA :)!!! Det er det ene KT 88 røret . Det ene av disse rørene gløder noe mer en de andre . Har prøvd dette røret i alle fire soklene , og jeg får da ulyden i forhold til hvilken sokkel det sitter i . Tar en tur til Sveinung til uka å kjøper et sett nye rør . :eek:
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er som sagt fersk på rør og var i utgangspunktet på jakt etter en forsterker nr. 2 til bruk i den mørke årstiden. Foreløpig høres dette meget bra ut. Har nok kommet for å bli.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Spiller gjennom Metallica sine album i dag, (cd, spotify) mens man leser til eksamen. Mye av det, spesielt nyere er jo komprimert som kjent, men første gang jeg har ett anlegg som det låter sprekt nok til skikkelig rockefot og samtidig "snilt" nok for ørene. Pleier som regel å blø med disse innspillingene nesten uansett anlegg (til og med på vinyl, sier litt). Takk til JBL-horn og LM Audio. Anbefales!
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    HJELP!! Min LM 216ia fusker... Etter et par minutter begynner det å "kneppe" i høyre høyttaler sett forfra... Når jeg sjekker bias , går nåla til 0 på kt 88 rør V3 hver gang det knepper.... Hva kan dette være ? Har byttet om på rørene , men dette samme skjer.... Har noen andre opplevd dette ?????
    Jeg har funnet "feilen" !!! Det er ikke noe galt med min LA 216 lA :)!!! Det er det ene KT 88 røret . Det ene av disse rørene gløder noe mer en de andre . Har prøvd dette røret i alle fire soklene , og jeg får da ulyden i forhold til hvilken sokkel det sitter i . Tar en tur til Sveinung til uka å kjøper et sett nye rør . :eek:
    Hvor lang levetid har slike rør - er ikke dette noe man bør få skiftet gratis innenfor rimelig tid ?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hoi!! Er det noen som vet hvordan LM 216 IA og Martin Logan ht. passer sammen ?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Blir eier av en 216ia jeg også om noen dager når posten har fått gjort sitt. Kjøpte den som lå på torget for noen dager siden. Dette skal bli spennende å prøve ut på mine ProAc D28, men også mine Klipsch B3.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Blir eier av en 216ia jeg også om noen dager når posten har fått gjort sitt. Kjøpte den som lå på torget for noen dager siden. Dette skal bli spennende å prøve ut på mine ProAc D28, men også mine Klipsch B3.
    Jeg hadde vel lyttet til 216ia i en dag før jeg slo til på junitilbudet til MalaAudio, og byttet inn min 216ia til en 218ia istedet. Venter nå bare på at den skal bli sendt fra Sveinung. Tok ikke lange tida å finne ut at dette var kvalitet gitt..;-)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Såpass ja, det sier litt. Hadde gjort det samme om jeg hadde hatt de pengene!
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Får melde meg inn her! Etter årevis med testing og bytting i huttemegtu, så tar jeg steget inn i rørverden med en 218IA! :D
    Sveinung er en fortreffelig kar å ha med å gjøre!

    Skulle få låne en dac og et par kabler. Føler jeg lever litt farlig, for jeg har egentlig ikke råd til ny dac oppi alt dette. :p

    Har for tiden et par Canton Vento Reference 7, som jeg egentlig liker veldig godt. Føler Canton og rør blir litt "feil", men jeg er mildt sagt jævlig spent!
    Har noen prøvd Klipsch RF-5 sammen med LM?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Vakkert! Kosen er viktigere enn prisen! Så er det jo fint å ha noe å strekke seg etter! Det blir garantert litt bytte av rør på min, men jeg vil bli skikkelig kjent med lyden først. :)
    Jeg må vel ha RIIA og platespiller nå...
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vi blir jo bare flere og flere. Fantastisk! Grisefornøyd med 216IA som nevn utallige ganger her, og blir denne byttet ut er det pga. oppgradering innen samme merke! :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Jeg lurer på å bare kjøpe et par RF-63 fra Akustisk Bureau for den fine sum av 9995!

    Det må da bli bedre på 218 enn mine Canton? :D
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Ja, RF63 er en knallgod match :) Jeg bruker RF63 en del i showroom for å vise frem blant annet 218IA.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Når Sveinung selv går god for matchen, så er det vel bare å trykke på kjøp! :)

    Det er ihvertfall en start, til jeg får råd til de svindyre alternativene du anbefalte tidligere, hehe.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    RF63 til den prisen de nå går for er i hvert fall bankers :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Jaggu ble det ikke en 502CA sammen med forsterkeren. Dere må slutte å skrive så mye fint om disse produktene! :D

    Nå kan jeg forhåpentligvis legge byttesyken død en GOD stund fremover!
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Hei igjen ! Som man kan se tidligere i denne tråden , er jeg en lykkelig eier av en LM 216 lA forsterker . Er veldig fornøyd ! Faktisk så fornøyd at jeg går å lurer på å bytte ut min emminente Bladelius Freja cd spiller til en LM 215 Cd . Hva kan sies om en LM 215 Cd ?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Noen som vet om man kan bruke 211 rør i 218ia istedenfor 845 rørene? Ser at mange fortrekker 211 rørene fremfor 845, så lenge som at de får nok strøm fra trafoene pluss at de er parret med et strømsterkt driverrør. Ser Sveinung selger disse rørene, men ser ikke i farta at noen av forsterkerene til LM Audio bruker disse som standard.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Lite liv her om dagen, kan vertfall si jeg er strålende fornøgd med mine LM Audio G-212 monoblokker og G-2 Pre-amp! ;)
    Her er noen bilder, siste bildet viser også de eksterne strømforsyningene som hører til vær blokk.

    IMAG2092.jpg

    IMAG2097.jpg

    P1010899.jpg


    obs: TV'en bak siste bildet er 70" :rolleyes:
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Wow for et oppsett Spissoy!!! Ser ut som du trenger 3-faset strømledning inn bak på monoblokkene:)

    Jeg er fortsatt kanon-fornøyd med min LM218iA, og kan på det varmeste anbefale å oppgradere rørene. Kjøp Philips Replica EL34 psvane og 12AX7 fra psvane. De EL34 gjør noe helt spesielt med lyden ift standard-rørene som medfølger!

    Og nå som platespilleren er fullmodifisert (dyrt hehe) så kommer også LM218 enda mer til sin rett. Deilig oppløst, dynamisk og herlig rør-mellomtone som bare single ended triode gir:)
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som legge ut litt bruker erfaringer og inntrykk av LM dac her ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn