Søndagstur med Gio på gamle trakter. Kjørte ut til Hornneskilen og gikk fra der "hele familien" hadde hytter i barn/ungdommen.
Etter ca en kilometer gjennom skogen, banket jeg på en dør, og hvem fant vi der? Joda, sjølveste Powerpoint åpnet døra.
Det ble bare en kort visitt, men jeg fikk da kikket på alteret, og litt skravling ble det - men Gio var seff dypt misfornøyd med å stoppe opp i en tur som
såvidt hadde begynt.
Så, med et passe uskarpt bilde av Miyajima Shilabe, fortsetter turen - jeg kommer innom igjen Power'n!
Deilig med vind og bevegelse i sjøen.
Brygga ved Feriehjemmet er nok eldre enn meg, den husker jeg fra så langt tilbake jeg kan huske.
Tenk på hvor mange søte piker som har ligget på denne stranda gjennom årtiende....
Fra Feriehjemmet, er korteste veien til min barndoms strand, rett og slett å følge Kyststien. Nå er vi inne i Hornneskilen, og på andre siden av vannet er Ullerøylandet. (Nerding for de lokalkjente)
Passet greit med en liten rast, så fikk Gio vann og leverpostei, mens jeg varmet rumpa på det samme fjellet jeg varmet rumpa på i barndommen.
/Morten - nostalgisk i dag...