Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^^ ... og Øystein Sunde når han skulle smette inn i forsetet i en taxi og fort skjønte han var i ferd med å gå inn på feil side. Hans kommentar til sjåføren var:
    Oh.. sorry. You know, in Norway the ratt is on the other side. :cool:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.634
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En ting er sikkert, vær eller ikke vær, Gio må få lufte seg. Det skal sies at verken han eller jeg higet etter å gå ut, men det ble tur.
    Han venter så tålmodig på meg når jeg er trøtt (som i formiddag), at han fortjener en ordentlig runde.

    E8DA6A13-5239-40D1-900A-32911973B94E.jpeg


    Vi ruslet deler av byens lysløype, før vi skar gjennom skogen og opp til Appelsintoppen

    09E45637-BB87-4510-B031-2A8C4EA9039F.jpeg


    Ganske våt tur, det hadde begynt å trekke gjennom overalt


    67B2A210-7A32-48E7-A812-6598FB7DD599.jpeg


    Gio ville ta en liten ekstra seiersrunde

    C2F0F2B1-0A19-4F44-854F-6EEB48D7A0E1.jpeg


    Angret etterhvert på valg av bukser...

    F84150C6-01EB-4444-A28E-72EC90D319CC.jpeg


    Resultatet av dagens (svømme)tur


    8E42042F-1BE6-4E5F-B13B-F5FEA0F1A768.jpeg


    Det ble en etterlengtet dusj og tørk på oss begge, nå ER det helga, og skumpa er i glasset, Gio har fått kalkunhals. 😄

    A0B798D0-F93E-4522-A6EA-952322154368.jpeg


    /Morten
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Den Gio 😍! En flott hund med en flott eier! Nei, Lagga, jeg er ikke gått over på "den andre siden"!😇 Jeg gledes av en ansvarsfull eier av "a one of a kind" hund! Har store problemer med at han faktisk er en hund - vil stadig skrive "sønn", men innser jo etterhvert at det er en "firbent bestekompis"! Og hjerteknuser, bare så det er sagt!
    Du tar flotte bilder, Lagga! Kona og jeg føler at vi er "tilstede" i bildene dine - virkelig bra!😀
    Når det gjelder "fredagsbildene" er dessverre kona ikke i stand til å se disse, da jeg finner på andre ting hun kan foreta seg mens jeg "studerer" og kommenterer bildene - kan du begripe det, Lagga??? Når tror du at jeg kan tillate meg å kalle deg "Morten"? Nei, forresten - Lagga, Laggas og Gio 😍 passer meg svært godt! Liker dere tre!😀 Tore
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.634
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk Tore!
    Jeg får kvittere med min første tur til England.
    Her hjemme på berget er det enkelt og likefrem med bestilling av øl, fram til disken, se på bartender og si; "en øl", så får du jo det.

    I Storbritannia derimot....

    Etter en lang togtur fra Sarpsborg til London Liverpool St., bestilling av hotell via en av kioskene på stasjonen som levde av slikt, og drosje til hotell,
    var det tid for pub.

    Ingen akklimatisering her nei, rett fram til bardisken hvor jeg tydelig sa: "I want a beer!"
    Av blikket bartenderen sendte meg, forsto jeg at noe var galt, men hadde ennå ikke skjønt det.

    Så fikk jeg servert et lite glass med noe som var svart og lunkent, før bartenderen snudde seg til neste kunde, og SÅ fikk jeg oppfrisket
    engelskkunnskapene mine.

    "I would like a pint of lager, please"

    Lesson learned. 😅

    /Morten
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Å Herregud, Lagga som jeg kjenner meg igjen!😂 Alle vi studentene, på før nevnte "studietur," måtte legge fram plan for hva vi skulle "studere nærmere" på turen for å få reisestøtte fra fakultetet! Det var en del penger for oss, så hele gjengen bestemte seg for "studieobjekter" på forhånd og meldte fra til fakultetet! Jeg og en kamerat valgte temaet "The London pubs"! Tro det om du kan: I løpet av en uke klarte vi å besøke 57 puber!!! På hver eneste pub skrev vi ned "facts" som feks "startet når, betjening, toalettforhold, utvalg av øl"etc! Vi startet frimodige opp på "The Swan",(vår lokale pub),og "arbeidet" oss videre! Min stadig verre halsbetennelse og nesten null lyst på øl, gjorde at min "medsammensvorne" måtte ta det meste av drikkingen, noe han til å begynne med satte stor pris på! Ettersom dagene gikk, gikk også min studiekamerats øl-lyst ned til et bunn-nivå! De to siste dagene på diverse pub'er bestilte vi "a nice cup of tea, please"!😀
    Vel hjemme fikk fakultetet våre nedskrivinger, og det sies at "skriftet" vakte stor munterhet blant "de lærde"! Pengene fikk vi også!
    Tore(som egentlig liker "a pint of bitter" best)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    3. året på St. Olav vgs i Sarpsborg dro vi med engelsk fordypning til Scarborough. Før email og sms var allemannseie, så hilsninger hjemme ble sendt med postkort. Den ene i klassen skrev syv postkort, slikket på frimerke og la det i det han trodde var postkasse merket med letter, uheldigvis for han så stod det ikke letter men litter 😂
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.634
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    " l have a terrible trout, doctor", hvorpå legen med et lite smil svarte: "Oh really, where is it"? Snakk om rødmende Tore! En ting fikk jeg klart for meg: trout = ørret, throat = hals!
    Det minner meg om viktigheten av å være tydelig når man bestiller "poisson" på restauranter i Frankrike, slik at man ikke kommer i skade for å bestille "poison".
    Det første er fisk, det andre er ikke sunt i det hele tatt...
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Herlig å se den pub'en igjen, Lagga!😁Har ikke sett den på 40 år, og da var det ingen veranda over inngangen, forresten! Joda, vi bodde på Lancaster Hall, og The Swan var "the local pub"! Der traff vi Peter, enkemann og salgssjef i et større firma! Han skulle kjøre oss hjem etter x antall øl((som han drakk), kom på avveie i hans Rolls Royce - firmabil og kjørte "halve London rundt" før han ved hjelp av kart og lommelykt endelig fant riktig gate! Han "booked in", og spiste frokost sammen med oss neste morgen! Men det er en annen historie!😎 Tore(nå så nostalgisk at hans like neppe finnes)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.634
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fruens lille cab var på EU-godkjenning torsdag, det hadde undertegnede glemt helt til sånn i 23-tiden onsdag kveld.
    Ja ja, det var bare å kjøre bilen til verksted, hive nøkkel i innkastet og spasere hjem. Det ble noen km med uventet luftetur...

    8F929B4A-F173-483E-83D8-60BDC47E8B10.jpeg


    Så ble morgenvakten en enda trøttere tildragelse enn vanlig, skjønt dagens soloppgang var en liten opptur

    09800A28-1161-4E65-A9B5-25F452ED4187.jpeg


    Alle sporvekslene våre må så klart smøres jevnlig, det var noe på skjermen som sladret om at det var Haldens tur i dag.... 😄

    F2199CD1-BF5E-44D6-839C-015DFB724841.jpeg


    Men jeg sporer helt av, det er jo blitt fredag! Da retter vi blikket annensteds... 🥰

    tumblr_o1xu2kW6I01ugykz6o5_400.jpg


    U4N39g3OLJ99egK9WSQHmQEIIVdMF7q3g0sKUEOsdbQ.jpg


    unknown-5.jpg


    unnamed (1).jpg


    unnamed (2).jpg


    unnamed (3).jpg


    unnamed (4).jpg


    unnamed (5).jpg


    unnamed (6).jpg


    unnamed (7).jpg


    En fortreffelig hilsen ønskes dere alle, helgehilsen fra Laggas! :giggle: 🐩
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mnahmnah... vet man hvorfor alle disse skolejentene går i høyhelet=? Hoftene frem og tilsynelatende lengre ben. Litt Lei Av Å Bli Lurt?

    Ser at dotter fortsatt ikke har gått af moden . Anywayhow... Da Birgitte Bardot fylte 50 i 1974... (spookeyriktigkorrigert til 1984)

    birgitte.jpg


     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ok, riktig bilde feil i kildedato på den siden. Var gjengitt i en eller annen norsk blekke, vi menn eller noe.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nah, det er helt ok. Jeg husket riktig mht bildet og alder men siden var besudlet med feil :)

    My bad. :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flotte bilder som på sin helt egen måte "synger helga inn", Lagga!😀 Varmer, på en ellers kald og våt høstdag her "nordafjells"!😇 Ønsker Laggas en riktig god helg, og husk å klø Gio😍bak øret fra meg! Tore(som merkelig nok ser lysere på det meste etter midnatt, hver fredag)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.634
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Go hælj guttær, herlig versjon ‘breaker, en mer «erfaren» stemme fra BB sammenlignet med «ungpikestemmen» til Jane Birkin. 🤗

    Gio ønsker god helg han og, ligger i ventemodus for en luftetur… 😄
    D932F1DC-D0BD-40C9-86B7-42A4E04D2C78.jpeg

    /Morten
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.923
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17

    Jeg liker Jane Birkin hakket bedre. 😎
    God amorøs helg! 😊
    Husker jeg gikk på ungdomsskolen og vi fikk spille musikk i store-friminuttet. Da måtte jo en fyr sette på Jane Birkin versjonen som media spekulerte i hvorvidt det var sex på ordentlig. Ikke noe var mer spennende for kåte pubertetsgutter. Den konservative kristne skolestyreren var ikke like begeistret, så det ble en lang pause med musikk i store-fri :) God helg !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn