Litt nyskjerrig på yrker..

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Litt nyskjerrig på yrker..Som noen veldig teknisk kvalifiserte Hfs'er har,f.eks Løkken..? :D

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg er ansatt hos Nordic Semiconductor, et firma som utvikler ICer og IP-moduler, som doktorgradsstipendiat innen datakonvertere (mer spesifikt audio DA-konvertere). Stipendiatet utføres ved NTNU, Institutt for Elektroteknikk og Telekommunikasjon. Ble uteksaminert som sivilingeniør, krets og systemkonstruksjon i 2004 (NTNU), høgskoleingeniør elektronikk i 2002 (HiST) og serviceelektroniker for tele- og alarmsystemer i 1998 (Vinstra VGS).

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Når jeg hører på musikk er jobben det siste jeg tenker på.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg er snekker(forskaling) men hørselen er intakt enda tror jeg... Må bare passe på å bruke høresvern! Hvis ikke så går det ikke mange år til jeg må kjøpe EQ for å skru opp diskantnivået!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
obligasjonsmegler i DnBNOR ::)

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Servicetekniker i deltaservice.. reparererer nokia mobiltelefoner.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.152
Sted
Holmestrand
Elektronikkingeniør, jobbet som serviceingeniør i mange år.
Jobber med data i dag

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Har IT-utdannelse og jobber som systemutvikler.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er produktutvikler i finans-bransjen, og har mange flotte titler som jeg nødig bruker. ;D

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.691
Torget vurderinger
3
Litt nyskjerrig på yrker..Som noen veldig teknisk kvalifiserte Hfs'er har,f.eks Løkken..? :D
Kan vi forstå det slik at alle som har postet på denne tråden regner seg som "veldig teknisk kvalifiserte " ?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.649
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
tittelen på strengen var kanskje litt forvirrende; trodde han lurte på folks yrker ,f.ex noen av de veldig teknisk kompetente(og ikke bare dem)
mvh

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.152
Sted
Holmestrand
tittelen på strengen var kanskje litt forvirrende; trodde han lurte på folks yrker ,f.ex noen av de veldig teknisk kompetente(og ikke bare dem)
mvh
Det er nok en rimelig tolkning.
At han nevnte hr Løkken spesielt burde vel ikke ekskludere noen.
Må si jeg har lurt litt på bakgrunnen til folk jeg også.

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Antall liker
2
Jeg er redaktør for Loggen, medlemsbladet til Norsk Sjømannsforbund. Her er bilder av forsidene til de to nummerne jeg har hatt hovedansvaret for til nå (begynte i jobben 1. august).

Roy

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kan vi forstå det slik at alle som har  postet på denne tråden regner seg som "veldig teknisk kvalifiserte " ?
Klart det. Skal man ha en bra musikkformidler må man jo finansiere den. Jeg vurderer derfor mitt yrke som mest relevant av alle her.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Kan vi forstå det slik at alle som har  postet på denne tråden regner seg som "veldig teknisk kvalifiserte " ?
Jeg er ikke kvalifisert,men interessert..

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Antall liker
2
Klart det. Skal man ha en bra musikkformidler må man jo finansiere den. Jeg vurderer derfor mitt yrke som mest relevant av alle her.
Tror nok jeg slår deg der, siden hifi-freaker ofte blir beskyldt for å bruke penger som "fulle sjøfolk".

Et uttrykk som den nåværende kunnskapsministeren Øystein Djupedal har vært litt uheldig med bruken av. ;D

Roy

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.691
Torget vurderinger
3
ok da , teknisk fullstendig ukvalifisert;

Arkitekt og formgiver.

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
186
Torget vurderinger
7
Teknisk delvis kvalifisert - metallurg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
har du noen synspunkter på kabeldebatten?

:)

D

Dilla

Gjest
Forsker (siv.ark. og dr. ing., eller som det nå heter M. Arch. og PhD), Fenrik i forsvaret, har motorsykkel lappen og båtførerbevis! :D Ett år på Elektronikk og data, som det engang het på NTH. yndlingsfag: O-fag

Ikke teknisk kyndig i forhold til denne hobbyen, men interessert.

R

Ronny_D

Gjest
Automasjon- sjøingeniørII + pågående ing/bachelor elektronikk.

En liten avsporing i sakens anledning;

Har bladd en del i loggen, så jeg lurer litt på Royervins ambisjoner med loggen(?)
Nå som sjømanns-fradragene (skatteletten) er så å si fjernet, blir næringen er kraftig konkuranseutsatt, siden den effektive lønnen til sjøfolk faktisk reduseres. Det virker som om regjeringens politikk er at det er bedre med Norske sjøfolk på trygd heller enn å ha skattelette for at disse framdeles skal være i arbeid, og derved (ikke) belaste samfunnsøkonomien til lille ola dunk som elsker å betale skatt.
Men hva er da samfunnsøkonomisk riktig ?
1) sjøfolk på trygd
2) sjøfolk med skattelette, og redusert trygdeutbetaling?

Det vanligste svaret man får er at dette kommer fra to forskjellige budsjetter....
Hm hm, i neste fase er at andre rederiansatte også kommer over på trygd fordi politikken er SÅ fantastisk ???
Jeg spurte Jens S om dette en gang på 80-tallet da debatten engang var Norske sjøfolk eller ikke, og fyren kunne bare ikke svare for seg, bedre med litt skatt inn enn masse trygd ut, sa jeg. Men det er nå engang apepolitikk landet har valgt, så da får folket bare kose seg med sin lille ekstraskatt for trygdede sjøfolk, helt utrolig altså!
Ikke så rart rederiene støtter en høyredreid politikk.

RÆVA FØRST HETER DET ???

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.908
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Får betalt for å styre modelljernbaner.

Riktignok i 1/1 skala, men allikevel....

Interesserer meg således på jobben; for noe større spenninger enn de som fiser rundt i stereoanlegget mitt.... ;)

Mvh

Lagga

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Siving (fysikalsk elektronikk) og Siviløkonom; driver med IT og prosjekter i Finansnæringen, men har ikke praktisert det tekniske på flere tiår og begrenser meg pt til Ohms lov.

madsun

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.02.2003
Antall liker
4
Jobber med friundervisning innenfor it, barnehageassistent og webdesigner jeg..trives best som freelancer =)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.370
Torget vurderinger
1
Får betalt for å styre modelljernbaner.

Riktignok i 1/1 skala, men allikevel....

Interesserer meg således på jobben; for noe større spenninger enn de som fiser rundt i stereoanlegget mitt.... ;)

Mvh

Lagga
Hmm ... jeg får vel på sett og vis betalt for å styre ordentlige jernbaner (fortsatt 1:1). Jeg tor ikke forsterkerne mine hadde satt pris på 16KV 16 2/3 Hz. Er forøvrig sivøk, ingen formell teknisk bakgrunn.

mvh
KJ

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Laboratorieteknikker (Offshore).
Med andre ord, masse fritid! :)

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Jobber i SAS Braathens!

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Er jeg helt ensom som eneste håndverker da? hehe...

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Sosialkonsulent i rusmiddelataten, Oslo. Begynner snart på videreutdannelse innen dualproblematikk(rus/psykiatri). Spennende!

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Er jeg helt ensom som eneste håndverker da? hehe...
Er handyman innenfor VVS, EL, Bygg, Bil, Hage og husvask ;D

Topp Bunn