Litt nysgjerrig på avatarer

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.806
Noe måtte jo gi WA et hint om å legge ut videoer,..:sneaky:

2

2xJ

Gjest
TOOL 🤘 :cool: 🤘

Cover ifra Sober (noe jeg er ganske så nært og være.... :oops: )

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.574
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Uglen jeg bruker som avatar er fra en sølvdrachme fra Taranto ca. år 281-272 BC. Den er myntet under Pyrrhos, han med "pyrrhos-seier". Det vil si en seier som koster mer enn den smaker, akkurat som det ofte er med hifi.;) Mynten ble kjøpt på auksjon i Italia og så tok det over et år før jeg fikk eksporttillatelse fra det italienske kulturdepartementet. Det er også som det ofte er med hifi, det tar lang tid fra man bestiller en ting og til en har det i hus.

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Har man ikke sett Those Magnificent Men på kino (eller stor-storskjerm) bør man sørge for å gjøre det ved første anledning...

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.490
Sted
Holmestrand
Jeg endte en gang i tiden, på et annet sted opp med nicket Xerxes. Da trengte jeg en avatar som så ut som en persisk keiser (i mine øyne), og da ble det slik.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.620
Sted
Ytterst i havgapet...
Drev med målinger på nordlys i forrige århundre….😎Brukte nicket på bbs-er før internet…
bildet er en miniatyr av en corona, tatt av en lokal proffotogaf…

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
0
Kulturellt interesserte vet selvfølgelig hvor både nick og avatar kommer fra!

Dere som ikke allerede vet det vil vel heller aldri forstå!

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.787
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Nicken min låter vel kjent for de fleste- var litt dilla på Hitchhiker’s Guide denne gangen, snart 20år siden, da jeg var nyinnflyttet i Norge.
Avataren er Signor Rossi, en herlig italiensk, psychedelisk barneTV tegneserie fra 60-70 tallene som jeg sa på TV som barn.
Morsom film musikk på hvit vinyl. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.792
Torget vurderinger
0
Vi kan da raskt fastslå at WA tilhører gruppen som ikke vet det vil vel heller aldri vil forstå!

Arve derimot er en mann med innsikt! Pinky og Xerxes også forsåvidt!

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.476
Torget vurderinger
1
Vi kan da raskt fastslå at WA tilhører gruppen som ikke vet det vil vel heller aldri vil forstå!

Arve derimot er en mann med innsikt! Pinky og Xerxes også forsåvidt!

Får henvise sånne til denne tråden:

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
3.332
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Som så mye annet, så kommer gode tegneserier fra Frankrike / Belgia området. Så også med Joe Bar Team. Et must-have for MC interesserte...

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.574
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Som så mye annet, så kommer gode tegneserier fra Frankrike / Belgia området. Så også med Joe Bar Team. Et must-have for MC interesserte...
Du må da ikke glemme Italia med navn som Hugo Pratt, Milo Manara og Vittorio Giardino.
Alle har vel lest om Corto Maltese.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.140
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Nick er en anglifisering av det egentlige navnet mitt og avataren er hentet fra en video jeg spilte i for noenogtyve kilo siden.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.208
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Neida, det er ikke selvportrett 🙄.
En gang Zappa fan, alltid Zappa fan.

Tar med et lite sitat som er like aktuelt i dag:
"Most rock journalism is people who can’t write, interviewing people who can’t talk, for people who can’t read."

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Antall liker
1.706
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Wow en nesten 16år gammel tråd dukker opp :)

Mitt Nick og Avatar trenger vel ikke noe forklaring. Et langtids byggeprosjekt som ble til langtidslagring...
Den bilen har vel stått på lager siden denne tråden oppsto første gangen.

1636720677518.png

• Liker
Reaksjoner: TT.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
For de som lurer på min: Har alltid likt Depeche Mode. En helt særegen sound som har fulgt meg fra ungdomstiden og fortsatt engasjerer. Rått og pent hånd i hånd. Siden jeg en tid var litt opphengt i horn, syntes jeg avataren passet ekstra godt. Nå er riktignok hornet krympet noe ned - en liten waveguide som lader en 19mm softdome - men det tror jeg er min favorittdiskant gjennom tiden sånn alt i alt... Altså: Et utsnitt fra et Depeche Mode-cover var midt i blinken for meg:
Depeche_Mode_-_Music_for_the_Masses.png

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Venter spent (på en way around?).... Et statement rundt copyright-rettigheter er liksom ikke fullt så interessant i denne konteksten.Er jo sånn noenlunde oppegående. Hvis det var en typo eller annen hjernedød reaksjon, da kan vi lagre den på kontoen "hjernedød".

Hvis vi bare poster i vei uten å engang sjekke hva man poster, så lurer vi (jeg) hva for slags hybris dette er for noe? Full frontal ordkrig? Avatarvalg skulle liksom være litt gøy, men hvis man ikke benytter edit-funksjonen... ...så får man bli klarere - om det enn er til spott og spe.

Sist redigert:
Topp Bunn