Litt å tygge på for målemafiaen!

O

om.s

Gjest
knutinh skrev:
Ludo skrev:
knutinh skrev:
Nettopp. Så de bitende postene der "troende" øser ut sin harme over disse slemme rasjonalister som ikke lar dem få ha sin tro i fred inne i tråder som dette er egentlig bortkastet : det handler om to syn på en sak hvor begge sider synes det hadde vært moro å endre motpartens overbevisning?

-k
Nettopp på grunn av at noen opplever forskjellene på kabler så veldig tydelig og realistisk så er det nok for dem uforståelig at andre ikke hører dette. Og i undringen og frustrasjonen blir nok enkelte løse kommentarer slengt ut som forsurer trådene i det uendelige... Og vice versa... Eller no...

Mvh
Dypt troende...
Men er det rimelig at slike sure oppstøt kommer i tråder som heter "Emne: Litt å tygge på for målemafiaen!", og fra folk som tilsynelatende hevder at de bare vil være i fred med hobbyen sin?
Noe av situasjonen slik jeg ser den er jo nettopp at man ikke får være ifred med hobbien sin, slik jeg mener den burde praktiseres på nett, man deler erfaringer og opplevelser, før det kommer "noen" og krever en for både avhandlinger, blindtester, abxér og annet målbart om man ikke skal bli stemplet som sjaman og lettlurt mm....

mvh

O

om.s

Gjest
Roysen skrev:
Knutinh,

Jeg må bare spørre - er det slik at du mener/tror at dette kabelforumet er laget fordi det er interessant å diskutere om det virkelig er forskjell på kabler eller ikke? Jeg kan ikke skjønne at dette kan være intensjonen. Hva er poenget med å diskutere noe som åpenbart er et faktum og ikke vil endres av hva vi måtte hevde i diskusjonoen. Enten så er det faktum at det er lydmessige forskjeller på kabler eller så er det et faktum at det ikke slik. En diskusjon frem og tilbake endrer ikke på dette faktum og vil i så måte være helt meningsløs. Jeg kan derfor ikke tro (selv om jeg legger min beste godvilje til) at forumet var ment som et forum for en meningsløs diskusjon.

Kan det være slik at forumet er ment som et sted for å utveksle erfaringer om og anbefalinger av kabler? Dersom dette i så fall er tilfelle, vil du og dine meningsfellers konstante retorikk være fremmende for forumets intensjon og gleden ved denne hobbien? Synes du det er betimelig at man skal kunne få dele sine erfaringer i fred uten at noen konstant slår en i hode med noe de uansett ikke kan bevise?

Så lenge det ikke er beviselig at det ikke er forskjell på kabler synes jeg at du og din meningsfeller skal la oss andre som faktisk har glede av å utveksle denne typen erfaring få lov til å gjøre det uten at dere skal slå oss i hodet med påstander dere ikke kan bevise. Det er mulig bevisbyrden ligger hos oss som opplever forskjeller på kabler, men i diskusjoner oss meningsfeller i mellom er vi ikke så opptatt av å kunne bevise dette. Det er først når dine meningsfeller kommer inn i bildet at dette med bevisførsel blir et tema. Så lenge ditt syn ikke kan bevises synes jeg du ska la oss få være i fred.

Jeg tror din mening er kjent av stort sett alle på forumet nå. Så dersom jeg gjerne vil diskutere hvilken digitalkabel jeg bør benytte med mine komponenter eller hvilken nettkabel jeg bør benytte med min bassforsterker synes jeg at jeg skal få lov til å gjøre dette uten at blir fremstilt som en idiot. Dette idiotstempelet har du/dere ingen bakgrunn for å påføre mine meningsfeller. Jeg tror at uansett hva du måtte skrive i en slik kabeltråd ikke vil være mer klargjørende overfor noen med hensyn på hva du egentlig mener. Det vet alle her allerede.

Jeg skjønner virkelig ikke hva poenget kan være i å diskutere noe som ikke kan bevises og hvor diskusjonen uansett kun kommer til å være en retorisk stillingskrig. Kan poenget være at man ikke ønsker "å tape diskusjonen" mer enn faktisk å reflektere over kablene i seg selv.

Hvorfor kan dere ikke heller la oss få lov til "å leve i villfarelsen" og komme tilbake og legge ned dette forumet når dere virkelig kan bevise deres påstander.

Mvh
Roysen
Vel talt Roysen!....

mvh

O

om.s

Gjest
Trond Kjetil skrev:
Bare en aldri så liten kommentar fra sidelinja:

Det gjelder å ikke strekke det for langt, mine venner :)
;D ;D ;D ;D
Hehe herlig! ;D ;D ;D

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
om.s skrev:
knutinh skrev:
Ludo skrev:
knutinh skrev:
Nettopp. Så de bitende postene der "troende" øser ut sin harme over disse slemme rasjonalister som ikke lar dem få ha sin tro i fred inne i tråder som dette er egentlig bortkastet : det handler om to syn på en sak hvor begge sider synes det hadde vært moro å endre motpartens overbevisning?

-k
Nettopp på grunn av at noen opplever forskjellene på kabler så veldig tydelig og realistisk så er det nok for dem uforståelig at andre ikke hører dette. Og i undringen og frustrasjonen blir nok enkelte løse kommentarer slengt ut som forsurer trådene i det uendelige... Og vice versa... Eller no...

Mvh
Dypt troende...
Men er det rimelig at slike sure oppstøt kommer i tråder som heter "Emne: Litt å tygge på for målemafiaen!", og fra folk som tilsynelatende hevder at de bare vil være i fred med hobbyen sin?
Noe av situasjonen slik jeg ser den er jo nettopp at man ikke får være ifred med hobbien sin, slik jeg mener den burde praktiseres på nett, man deler erfaringer og opplevelser, før det kommer "noen" og krever en for både avhandlinger, blindtester, abxér og annet målbart om man ikke skal bli stemplet som sjaman og lettlurt mm....

mvh
Når så mange påberoper seg å være i besittelse av uomtvistelig beviselige faktum er det vel på sin plass å be om å få se beviset, er det ikke?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Roysen skrev:
1) Du har hele tiden hevdet at det ikke er lydmessige ulikheter på kabler. Det kan du ikke bevise.
Vel, Knutinh skriver:

knutinh skrev:
Det du sier Snickers virker rimelig.
Og det viser til mitt innlegg der jeg skriver:

Snickers-is skrev:
- Mange penger i kabler gir ikke bedre lyd.
- I alle tilfeller der jeg har hørt forskjeller på kabler så har det også vært kabler med klart målbare forskjeller på.
- Ikke alle forskjeller som er målbare er imidlertid hørbare.
- Ikke alle opplevde forskjeller er nødvendig vis forskjeller i lyden.
- Om det er en forskjell man ikke klarer å høre direkte ved kabelbytte så vil man ikke høre den bedre etter en måneds bruk.
Hvordan kan du vri det til at Knutinh påstår at alle kabler låter helt likt?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
RoDa skrev:
knutinh skrev:
hvorfor må man på død og liv finne lydmessige forklaringer på de opplevelsesmessige forskjellene (enkelte har) mellom kabler."[/i]
Det er her du tråkker i salaten; opplevelsesmessige -----> hørbare lydmessige forskjeller.
Vi "troende" trenger ikke bekreftelse på dette ;)
Men det hadde jo vært morro å overbevise dere andre om det...... :D

Mvh
Rolf
Her avviser du jo blankt at det er mulig å oppleve placebo når man har med kabler å gjøre. Det vil med andre ord si at dersom man kobler opp to identiske kabler og opplever en forskjell så kan det heller ikke være placebo.

R

Roysen

Gjest
Snickers-is skrev:
Roysen skrev:
1) Du har hele tiden hevdet at det ikke er lydmessige ulikheter på kabler. Det kan du ikke bevise.
Vel, Knutinh skriver:

knutinh skrev:
Det du sier Snickers virker rimelig.
Og det viser til mitt innlegg der jeg skriver:

Snickers-is skrev:
- Mange penger i kabler gir ikke bedre lyd.
- I alle tilfeller der jeg har hørt forskjeller på kabler så har det også vært kabler med klart målbare forskjeller på.
- Ikke alle forskjeller som er målbare er imidlertid hørbare.
- Ikke alle opplevde forskjeller er nødvendig vis forskjeller i lyden.
- Om det er en forskjell man ikke klarer å høre direkte ved kabelbytte så vil man ikke høre den bedre etter en måneds bruk.
Hvordan kan du vri det til at Knutinh påstår at alle kabler låter helt likt?
Jeg beklager dette. Det skulle stått dere og ikke du. Dersom du leser tilbake vil du oppdage at jeg skrev dere i det forrige innlegget. Jeg sikter da til målemafiaen og de mange innleggene som nærmest har gjort subjektivistene til latter. Grunnen til at det står Knutinh øverst i innlegget, er fordi han for meg står frem som den fremste representanten for dette synet med flest innlegg om emnet så langt (tror jeg). Jeg ønsket derfor at han skulle reflerektere noe over det jeg skrev før han pisket opp stemningen enda mer.

Mvh
Roysen

O

om.s

Gjest
Snickers-is skrev:
om.s skrev:
knutinh skrev:
Ludo skrev:
knutinh skrev:

-k

Mvh
Dypt troende...

mvh
Når så mange påberoper seg å være i besittelse av uomtvistelig beviselige faktum er det vel på sin plass å be om å få se beviset, er det ikke?
De som spør slik som deg mener alikevel at der de som har bevisene, og det er sjelden jeg leser om subjektivister som hevder at de har bevisene el "sannheten" om du vil, de formidler oftest en opplevelse el erfaring, men dette vet jo du som bransje mann om, for deg handler mye av dette om penger i kassa, for meg er det en anledning å slappe av på etter stressa dager mm, og det trenger jeg ingen bevis av/via/gjennom/fra osv fra andre for å kunne nyte....vår tilnærming, og behov av bevis er forskjellig...

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Roysen skrev:
Jeg beklager dette. Det skulle stått dere og ikke du. Dersom du leser tilbake vil du oppdage at jeg skrev dere i det forrige innlegget. Jeg sikter da til målemafiaen og de mange innleggene som nærmest har gjort subjektivistene til latter. Grunnen til at det står Knutinh øverst i innlegget, er fordi han for meg står frem som den fremste representanten for dette synet med flest innlegg om emnet så langt (tror jeg). Jeg ønsket derfor at han skulle reflerektere noe over det jeg skrev før han pisket opp stemningen enda mer.

Mvh
Roysen
Aha, så uansett hva jeg måtte skrive og mene så har du bestemt deg for at jeg ikke hører forskjell på kabler også nå da?

K

knutinh

Gjest
om.s skrev:
Og tråden der du prøver å få være i fred med hobbyen din er altså "Litt å tygge på for målemafiaen!"??

Hvis du resonnerer litt, er det ikke rimelig opplagt hva denne tråden kommer til å handle om? Når du likevel velger å trykke på den, er det ikke et utslag av at du liker å diskutere temaet, at dine "heia-rop" på sidelinja til roysen viser at du gjerne hadde sett at disse dumme rasjonalistene ikke bare forsvant men også overtok ditt syn på verden?

Dersom det er slik at man deltar i debatter for å tvinge motparten til å innta et annet syn, med hvor stor moralsk pondus kan man da stå fram og beklage seg over at det er noen som er uenige med deg, er det ikke bare i så fall syting over av man ikke har evner til å argumentere for sin sak slik at de blir enige?

-k

O

om.s

Gjest
Snickers-is skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

Aha, så uansett hva jeg måtte skrive og mene så har du bestemt deg for at jeg ikke hører forskjell på kabler også nå da?
:p

mvh

L

lark

Gjest
For all del, folkens! Kan vi ikke være enige om at det er hørbare forskjeller på kabler? Om det også er målbare forskjeller er vel underordnet. Det som er synd er at når man oppdager at det er lydmessige forskjeller, så brer det seg en oppfatning (godt støttet opp om av fabrikantene) at jo dyrere, jo bedre. Har man et nøkternt forhold til sin hobby, så vet man at det ikke er sånn. Og selvfølgelig er det målbare forskjeller på kabler. Alt etter konstruksjonsprisipp er det forskjell på impedans, kapasitans osv. Kanskje er det like mye apparatene sin reaksjon på disse verdiene som utgjør lydforskjellen. Det er jo et faktum at kabler ofte "låter" forskjellig i forskjellige oppsett.

O

om.s

Gjest
knutinh skrev:
om.s skrev:
Og tråden der du prøver å få være i fred med hobbyen din er altså "Litt å tygge på for målemafiaen!"??

Hvis du resonnerer litt, er det ikke rimelig opplagt hva denne tråden kommer til å handle om? Når du likevel velger å trykke på den, er det ikke et utslag av at du liker å diskutere temaet, at dine "heia-rop" på sidelinja til roysen viser at du gjerne hadde sett at disse dumme rasjonalistene ikke bare forsvant men også overtok ditt syn på verden?

Dersom det er slik at man deltar i debatter for å tvinge motparten til å innta et annet syn, med hvor stor moralsk pondus kan man da stå fram og beklage seg over at det er noen som er uenige med deg, er det ikke bare i så fall syting over av man ikke har evner til å argumentere for sin sak slik at de blir enige?

-k
Dette begynner å bli kjedelig Knutinh, som nevnt ett visst antall ganger så er ikke enighet for meg ett mål iseg selv, men en viss form for respekt tror jeg man kommer lenger med i denne sammenhengen.
Jeg har ikke behov av at du skal tro og mene det samme som meg, men jeg er ikke helt overbevist om det motsatte (når det gjelder HiFi)....

"Heia rop" fra sidelinjen!, selvsagt gir jeg uttrykk for det når noen skriver noe jeg er enig i, ingen konspirasjon for "å få fjernet rasjonalister og overta mitt syn på verden" i dette, slik du uttrykker det, (litt lett forvirrende den tanken der, er ellers alt ok Knut?), forøvrig tror jeg og du vet at jeg ikke drar meg for å ta mine egne diskusjoner...

mvh

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Hvorfor skriver du slik om.s når du i sitatet ditt som er hentet fra Knutinh sitt innlegg skriver det stikk motsatte?

"Noe av situasjonen slik jeg ser den er jo nettopp at man ikke får være ifred med hobbien sin"

Når du skriver dette i en tråd der de du mener ikke kan la folk være i fred blir uthengt som en mafia, hva forventer du egentlig?

O

om.s

Gjest
Snickers-is skrev:
Hvorfor skriver du slik om.s når du i sitatet ditt som er hentet fra Knutinh sitt innlegg skriver det stikk motsatte?

"Noe av situasjonen slik jeg ser den er jo nettopp at man ikke får være ifred med hobbien sin"

Når du skriver dette i en tråd der de du mener ikke kan la folk være i fred blir uthengt som en mafia, hva forventer du egentlig?
Du er dyktig på å ta ting ut av sammenhengen isen....

mvh

R

Roysen

Gjest
Snickers-is skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen
Jeg skrev ikke at dette gjaldt deg. Beklager dersom det kan virke slik. Dere var i den sammenhengen jeg skrev innlegget ment til de som mener at det ikke kan være forskjeller.

Mvh
Roysen

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Jeg forstod det slik at du først og fremst siktet til Knutinh. Siden han tilsynelatende er enig med meg så skulle det således i like stor grad gjelde meg.

R

Roysen

Gjest
Snickers-is skrev:
Jeg forstod det slik at du først og fremst siktet til Knutinh. Siden han tilsynelatende er enig med meg så skulle det således i like stor grad gjelde meg.
Da beklager jeg. Det var ikke slikt det var ment. Det var ment som en formaning til alle som mener de har rett å forsure livet for de andre som har det artig med sine kabler (av den grunn skrev jeg dere). Innlegget ble rettet mot Knutinh fordi han har vært dette synets fremste talsmann her på forumet og fordi hans innlegg etter mitt syn pisker opp en stemning/holdning som (selv om det nok ikke er hans intensjon) har medført en del hånlige innlegg. Dette gjaldt ikke deg Snickers i det hele tatt.

Mvh
Roysen

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Snickers-is skrev:
RoDa skrev:
knutinh skrev:
hvorfor må man på død og liv finne lydmessige forklaringer på de opplevelsesmessige forskjellene (enkelte har) mellom kabler."[/i]
Det er her du tråkker i salaten; opplevelsesmessige -----> hørbare lydmessige forskjeller.

Mvh
Rolf
Her avviser du jo blankt at det er mulig å oppleve placebo når man har med kabler å gjøre. Det vil med andre ord si at dersom man kobler opp to identiske kabler og opplever en forskjell så kan det heller ikke være placebo.

Nei, kan ikke si det. Vi diskuterer jo ikke placebo her, eller?
Tro meg, forskjellene er så klare, repeterbare og overraskende at de har ikkeno med placebo å gjøre. ;)
Kan ikke si jeg har lest så mye om "troende" som snakker om disse "var likt men hørte forskjeller" opplevelsene.
Det være seg miksebord som ikke var tilkoblet, eller equalizere som ikke var påslått.

Felles for disse opplevelsene er at man lar de fakta* man har i hodet overskygge hva man hører.
Felles for de forskjellene vi hører med kabler er at man på forhånd ikke vet hva som kommer til å skje, slik at placebo/forventninger/fordommer er frakoblet og man er i modus for å ta inn over seg hva som faktisk skjer med lyden. :D ;)

Jeg har respekt for at noen ikke hører disse forskjellene, eller at man ikke vektlegger slike lydmessige endringer grunnet den måten man lytter på musikk, eller de mål man har med gjengivelsen fra anlegget. Men å snakke om måneguder, placebo, religion eller kreve bevisførsel så snart noen forteller om sine erfaringer med hvordan kabler låter.............

Det virker mest som om man er sterkt frustert over at man selv ikke hører? Eller er man rett og slett forbannet på de som lurer lettlurte audiofile på limpinnen og får dem til å betale i dyre dommer for ikkeno?

* --> F.eks: Miksebordet er innkoblet og nå vrir jeg på pluss 10dB ved 120Hz, det hører jeg. Ødeleggende for å høre forskjeller.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
RoDa skrev:
Jeg har respekt for at noen ikke hører disse forskjellene, eller at man ikke vektlegger slike lydmessige endringer grunnet den måten man lytter på musikk, eller de mål man har med gjengivelsen fra anlegget. Men å snakke om måneguder, placebo, religion eller kreve bevisførsel så snart noen forteller om sine erfaringer med hvordan kabler låter.............
Jeg hører øyeblikkelig om et symfoniorkester er stemt på moderne pitch, klassisk filharmonisk eller fransk diapasonsk.

Hva Bach mente med denne markeringen er avgjørende, lyden det skaper diskuteres heftig*:

Ellers er det utrolig mye tullpreik omkring hva man hører eller ikke hører gjennom kabler.

Og jeg skjønner ikke hvor folk har det fra at "objektivistene" mener det ikke er forskjell på kabler. Det er utrolig forskjell på kabler -- man kan designe kabler som skaper forskjeller!!! Men en transparent kabel, hvis oppgave er å overføre et ufarget signal, har egenskaper som er sammenfallende med andre kabler som ønsker å gjøre det samme.

Kabler som ikke følger kravet om transparens er like irrelevante som et instrument i et orkester som ikke er stemt riktig.

*Bachs markering for å vise riktig stemming av spinett til en komposisjon. Bach likte å endre stemmingen for å kunne skape bestemte effekter.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
305
"Kabler som ikke følger kravet om transparens er like irrelevante som et instrument i et orkester som ikke er stemt riktig."

Bravo! :)

L

lark

Gjest
Denne tråden er den endelige bekreftelse på at vi hifi-interesserte er rablende gale. Får bare håpe at ingen "normale" personer skulle forville seg inn på forumet og lese denne tråden ::)

Jebus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2007
Antall liker
0
lark skrev:
Denne tråden er den endelige bekreftelse på at vi hifi-interesserte er rablende gale. Får bare håpe at ingen "normale" personer skulle forville seg inn på forumet og lese denne tråden ::)
La de gale være gale :)

Jeg trodde forresten det var oppe og vedtatt at vi var gale for lenge siden?

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Men nå er jo alle enige om at det er forskjell på kabler, fint! Er bare litt treg jeg, har hele tiden trodd at målemafian nektet på dette.....

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
SAL skrev:
Men nå er jo alle enige om at det er forskjell på kabler, fint! Er bare litt treg jeg, har hele tiden trodd at målemafian nektet på dette.....
Andre mafiamedlemmer får gi sin opplevelse av dette. Her er min:

1. Vi trenger kabler for å overføre signaler og forsterkede impulser gjennom hifi-komponenter.

2. Det påstås med tyngde av industrien at kvaliteten på disse overføringene varierer sterkt alt etter hvilken kabel du anvender; det påstås også at kabler kan avsløre musikk som ellers forblir skjult om man velger andre strekk. Det er ofte samsvar mellom hva kablene påstås å kunne utrette og en temmelig høy pris pr. meter.

3. Målemafiaen, som vi kalles, mener at man kan oppnå høyst tilfredsstillende overføringer med standard kabler, pga. helt konkrete lover som simpelthen ikke kan brytes, og som moderne elektronikk-industri er bygget opp på. Mao. kan man få gode signaloverføringer til priser som utgjør brøkdeler av hva man betaler for det jeg kaller en sirkuskabel.

4. Det påstås da at Målemafiaen hører dårlig, og at enhver må da kunne skille mellom en standardkabel og Nordosts seneste mirakelstrekk.

5. Hvorpå Målemafiaen foreslår bruk av blindtest for å kunne understreke kvalitetskabelens overlegenhet.

6. Da begynner deler av hifi-miljøet å propagere for at hifi er så spesielt at blindtest, som brukes i mange industrier (inkl. livsviktige som farmasi) ikke kan anvendes innen hifi. Blindtestens udugelighet skyldes at hifi er helt spesielt, og at blindtester er uvirksomme -- grunnet innbilning, stress, ukjente faktorer, og at vitenskapen ennå har til gode å kunne forklare hva det er som gjør at et godt hifi-anlegg er spesielt musikalsk.

7. Så Målemafiaen beskyldes enda en gang for å være dårlige lyttere, og mer opptatte av å måle enn å nyte.

8. Hva som er helt ubestridelig, er at det er forskjell på kabler -- men den fargingen som mange kabler legger inn i anlegget kan man også oppnå ved å justere volum og EQ, og spørsmålet er om det overhodet er ønskelig at kabelen skal gå inn og endre signalet? Målet må jo være at kabelen er transparent, og at den overfører kildematerialet uten å transformere dette, gjennom komponenter og til høyttalerne.
Det finnes transparente kabler til kr 10/m.

9. Jeg legger til et niende punkt fordi jeg liker tallet ni: Ja, hifi folk er rav gærne, og jeg teller meg selv i hopen.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Valentino skrev:
knutinh ifører seg gjerne Borsalino i ledige stunder.
When my Uncle knutinh blew back into town
I'd just go for a ride and have a look around
Took off his fedora
Stuck his fingers in the crown
And he pulled out twenty dollars
And he laid that money down
And he called out to a taxi cab "take me down to Central Park
and keep that meter runnin' to the twenty dollar mark"
And he kept his eyes turned forward
And he sat up straight and tall
And no one even noticed him
No one cared at all

N

nb

Gjest
RoDa skrev:
Valentino skrev:
knutinh ifører seg gjerne Borsalino i ledige stunder.
When my Uncle knutinh blew back into town
I'd just go for a ride and have a look around
Took off his fedora
Stuck his fingers in the crown
And he pulled out twenty dollars
And he laid that money down
And he called out to a taxi cab "take me down to Central Park
and keep that meter runnin' to the twenty dollar mark"
And he kept his eyes turned forward
And he sat up straight and tall
And no one even noticed him
No one cared at all
Og poenget ditt er?

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Det er litt dypt nb, og var bare ment som en liten morsomhet til Valentino.
Tipper han forstår..... ;)

N

nb

Gjest
RoDa skrev:
Det er litt dypt nb, og var bare ment som en liten morsomhet til Valentino.
Tipper han forstår..... ;)
Ok, jeg leste den som temmelig usmakelig, men da tok jeg nok feil;)

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
RoDa skrev:
knutinh skrev:

Mvh
Rolf
Jeg tror du forstår poenget her, og jeg skal ikke frata noen deres opplevelser. Det er imidlertid langt å gå i fra opplevde forskjeller til de faktiske forskjellene - og kanskje prisen man betaler for å oppleve noe annet er for høy når det i realiteten ikke er forskjell.

Vidar

R

Roysen

Gjest
Low-Q skrev:
RoDa skrev:
knutinh skrev:

Mvh
Rolf
Jeg tror du forstår poenget her, og jeg skal ikke frata noen deres opplevelser. Det er imidlertid langt å gå i fra opplevde forskjeller til de faktiske forskjellene - og kanskje prisen man betaler for å oppleve noe annet er for høy når det i realiteten ikke er forskjell.

Vidar
Hva om de opplevde forskjellene også er faktiske da? Kan du påvise at de ikke er det?

Mvh
Roysen

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
HEI Soundproof!

Hvilke kabel mener du er det beste en kan få til kr 10/m, og hvor er det enklest å få tak i den?
Ville vært veldig spennende og gjort en test.
Dette er ikke noe forsøk på ironi, men rett å slett genuin nyskjerrighet på
resultatet.

mvh
DR HEE

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Den interessante testen ville vel vært om man tok utgangspunkt i en dyr kabel og forsøke å finne en rimelig kabel med tilsvarende geometri. Med en prisgrense setter man også en grense for kobbermengde osv.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
DR HEE skrev:
HEI Soundproof!

Hvilke kabel mener du er det beste en kan få til kr 10/m, og hvor er det enklest å få tak i den?
resultatet.

mvh
DR HEE
Vil nesten kaste ballen til knutinh i første omgang, siden han ofte nevner kr. 10/m som et utgangspunkt. Men du kommer langt med en spole kabel fra Clas Ohlsson.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
Nå har jo KJ laget ett sett med "gratiskabler" som han skal teste hos meg! Er klar jeg, blir spennende! KJ?

N

nb

Gjest
DR HEE skrev:
HEI Soundproof!

resultatet.

mvh
DR HEE
Det var jo noen her som (blind)testet Synergistic Research til 20k mot Clahs Olson til 100,-. Det endte med et rungende uavgjort.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
SAL skrev:
Nå har jo KJ laget ett sett med "gratiskabler" som han skal teste hos meg! Er klar jeg, blir spennende! KJ?
Kablene ligger klare de ... gratis og gratis fru blom - ca. 40 kr pr. meter (Belden Profibus-nettverkskabel) + terminering og kosmetikk ... programmet mitt ut denne månden er litt tett. Jeg sender en deg PM litt ut i september når jeg har litt bedre oversikt.

mvh
KJ

Topp Bunn