Lista si det!!

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
487
Torget vurderinger
1
Ja her er det bare å handle Roda ;D

Destiny.. :)

V

vredensgnag

Gjest
Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
vredensgnag skrev:
Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
;D

Særlig mye mer smakløst og håpløst kan det ikke gjøres. Det er nesten merkelig hvor stygt det går an å lage en i utgangspunktet så estetisk riktig sak som en platespiller.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
vredensgnag skrev:
De var arbeidsløse siden de var blinde, tydeligvis...

kappel

Medlem
Ble medlem
05.12.2007
Antall liker
0
vredensgnag skrev:
den gravitaen tror jeg statoil har meldt tegningene stjålet på , og den kan nok med noen mindre modifikasjoner brukes under prøveboring ;D

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Mener at der følger med gardintrapp og den er der også spikes på. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roberten skrev:
vredensgnag skrev:
;D

Særlig mye mer smakløst og håpløst kan det ikke gjøres. Det er nesten merkelig hvor stygt det går an å lage en i utgangspunktet så estetisk riktig sak som en platespiller.
spørsmålet er, går utstyrssmak og musikksmak hånd i hånd? :-X

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Roberten skrev:
vredensgnag skrev:
;D

spørsmålet er, går utstyrssmak og musikksmak hånd i hånd? :-X
Her har jeg lyst til å svare, naturligvis. Hadde vi, altså du og jeg, besøkt folk med slike platespillere tror jeg vi skulle lett høyt og lavt uten å finne en eneste skive det var verdt å høre på.
Det er nok mye pauker, japanske trommeslagere og definitive hifi recordings, det vil si pling plong og overvurderte syngedamer. *grøss*

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
vredensgnag skrev:
Denne er bænkers - 200g. Limt fast til platetallerkenen.
Selvfølgelig. Har man en slik platespiller er ikke det å spille vinyl nødvendigvis det viktigste. Greit da å ha en skikkelig referanse festet permanent til tallerkenen.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Har i grunnen litt sansen for skikkelig gjennomførte oljerigger jeg! Sikkert noe med sansen for skikkelig materialer og arbeid gjort på dem å gjøre. Men nei, trenger ikke en oljerigg for å spille svart gull akkurat. ::)

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.693
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Mnjaaa, ser ikke helt oppstusse.
Spillerne er designet slik at vi gir slipp på fornuften og det rasjonelle,
og istedet lar urinnstinktene og steinaldermannen i oss ta over.

Ikke noe galt i det, firmaene vet hva hva vi lar oss forføre av, og gir
egoene våre hva vi begjærer.

Intet nytt under solen.... 8)

Vennlig hilsen

Morten

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.546
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
...
Jeg ser for meg lange diskusjoner om hvilket obskurt lim som låter best, og hva som er den beste metoden er for å lime herligheten fast ... det må være en japansk trollmann som har en urgammel oppskrift og metode, nedarvet igjennom 30 generasjoner, og basert på de edleste råvarer (hva det enn er mht lim).

mvh
KJ

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
KJ skrev:
vredensgnag skrev:
...
Jeg ser for meg lange diskusjoner om hvilket obskurt lim som låter best, og hva som er den beste metoden er for å lime herligheten fast ... det må være en japansk trollmann som har en urgammel oppskrift og metode, nedarvet igjennom 30 generasjoner, og basert på de edleste råvarer (hva det enn er mht lim).

mvh
KJ
Kva med mel, vann, aluminium ammoniak sulfat, litt olje og ein fingerbølmengde av sæden til Mike Oldfield.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg er egentlig overrasket over at ikke spilleren min er inne på lista der? ;D

mvh
Lars

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.838
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
her er det noe... ;D

ellers er det ikke særlig mye jeg hadde satt i stua....

STOOR wattmeter

Z

Zomby_Woof

Gjest
vredensgnag skrev:
Skremmende nok har denne løsningen, i hvert fall nesten, vært diskutert i fullt alvor tidligere. Det var noen av våre danske venner som for alvor argumenterte for å lime platene fast i glassplater som igjen skulle legges på tallerkenen. Man må belage seg på noen arbeidstimer og to eks av hver plate.

Men det er jo småtteri når vi snakker om det audiofile Nirvana....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Og hvordan blir resultatet når vibrasjonene forplanter seg opp i "borekronene" :D?

men det finnes highend-underlag , og ser man lenge etter kan man finne noe som kanskje er dyrt nok for å virke også,.

ville nok aldri kjøpt en gulvstående platespiller , men bordmodeller er det jo mye fint av det også.

Sikkert moro å vatre opp disse når gulvet ikke er rett ;D

espen

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.307
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Skremmende nok har denne løsningen, i hvert fall nesten, vært diskutert i fullt alvor tidligere. Det var noen av våre danske venner som for alvor argumenterte for å lime platene fast i glassplater som igjen skulle legges på tallerkenen. Man må belage seg på noen arbeidstimer og to eks av hver plate.

Men det er jo småtteri når vi snakker om det audiofile Nirvana....
Du kan jo lime med snekkerlim. Da er den andre siden støvfri når den er revet løs fra glasset og klar til avspilling. To problemer løst på en gang.

Topp Bunn