;Dvredensgnag skrev:Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
De var arbeidsløse siden de var blinde, tydeligvis...vredensgnag skrev:Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
den gravitaen tror jeg statoil har meldt tegningene stjålet på , og den kan nok med noen mindre modifikasjoner brukes under prøveboring ;Dvredensgnag skrev:Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
spørsmålet er, går utstyrssmak og musikksmak hånd i hånd? :-XRoberten skrev:;Dvredensgnag skrev:Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
Særlig mye mer smakløst og håpløst kan det ikke gjøres. Det er nesten merkelig hvor stygt det går an å lage en i utgangspunktet så estetisk riktig sak som en platespiller.
Her har jeg lyst til å svare, naturligvis. Hadde vi, altså du og jeg, besøkt folk med slike platespillere tror jeg vi skulle lett høyt og lavt uten å finne en eneste skive det var verdt å høre på.ErosLoveking skrev:spørsmålet er, går utstyrssmak og musikksmak hånd i hånd? :-XRoberten skrev:;Dvredensgnag skrev:Det var en periode der rigg-ingeniører gikk arbeidsløse, og av en eller annen grunn satset de på platespillere.
Særlig mye mer smakløst og håpløst kan det ikke gjøres. Det er nesten merkelig hvor stygt det går an å lage en i utgangspunktet så estetisk riktig sak som en platespiller.
Selvfølgelig. Har man en slik platespiller er ikke det å spille vinyl nødvendigvis det viktigste. Greit da å ha en skikkelig referanse festet permanent til tallerkenen.vredensgnag skrev:Denne er bænkers - 200g. Limt fast til platetallerkenen.
Jeg ser for meg lange diskusjoner om hvilket obskurt lim som låter best, og hva som er den beste metoden er for å lime herligheten fast ... det må være en japansk trollmann som har en urgammel oppskrift og metode, nedarvet igjennom 30 generasjoner, og basert på de edleste råvarer (hva det enn er mht lim).vredensgnag skrev:Denne er bænkers - 200g. Limt fast til platetallerkenen.
...
Kva med mel, vann, aluminium ammoniak sulfat, litt olje og ein fingerbølmengde av sæden til Mike Oldfield.KJ skrev:Jeg ser for meg lange diskusjoner om hvilket obskurt lim som låter best, og hva som er den beste metoden er for å lime herligheten fast ... det må være en japansk trollmann som har en urgammel oppskrift og metode, nedarvet igjennom 30 generasjoner, og basert på de edleste råvarer (hva det enn er mht lim).vredensgnag skrev:Denne er bænkers - 200g. Limt fast til platetallerkenen.
...
mvh
KJ
Skremmende nok har denne løsningen, i hvert fall nesten, vært diskutert i fullt alvor tidligere. Det var noen av våre danske venner som for alvor argumenterte for å lime platene fast i glassplater som igjen skulle legges på tallerkenen. Man må belage seg på noen arbeidstimer og to eks av hver plate.vredensgnag skrev:Denne er bænkers - 200g. Limt fast til platetallerkenen.
Du kan jo lime med snekkerlim. Da er den andre siden støvfri når den er revet løs fra glasset og klar til avspilling. To problemer løst på en gang.Zomby_Woof skrev:Skremmende nok har denne løsningen, i hvert fall nesten, vært diskutert i fullt alvor tidligere. Det var noen av våre danske venner som for alvor argumenterte for å lime platene fast i glassplater som igjen skulle legges på tallerkenen. Man må belage seg på noen arbeidstimer og to eks av hver plate.
Men det er jo småtteri når vi snakker om det audiofile Nirvana....