Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    Hifi Choice hadde en liten kjøpeguide for LP12 for noen nummer siden:

    - man bør satse på å betale £1000 eller mer or å få "Lingo" strømforsyning
    - "Cirkus"-modifikasjonene kommer inn fra serienr. 90582, ellers bør man satse på nyere enn serienr. 70000 for å få med oppgraderingene fra 1987.
    - De råder også å kjøpe den nyeste spilleren man får tak i selv en med enklere tonearm (som jo alltids kan oppgraderes). Profesjonell opsetting anbefales også på det sterkeste.

    Jeg er ikke Linn-eier (men prøver å bli det), så dette er bare en ukritisk videreformidling.
     
    B

    break_out

    Gjest
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    Det er helt klart en stor fordel å få med seg en Lingo på kjøpet. Ser at det nå og da går noen fine (tilsynelatende) på eBay til rundt £1000-£1200 med Lingo Cirkus og armer som Ittok II. Har selger original innpakning så er dette en stor fordel, da blir spilleren delt opp og pakket trygt for forsendelse. Jeg kjøpte opprinnelig en sent 80’talls spiller som jeg oppgraderte gradvis (eBay), og tok den lange veien med å skifte ut hele spilleren. Hadde jeg vært i samme situasjon nå og hadde pengene klare, så hadde jeg definitivt kjøpt en mer ”up to date” spiller.
    Men det er ingenting i veien for å kjøpe en eldre og heller oppgradere etter hvert, men tro ikke at du får en super spiller bare pga. navnet på armbordet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    Du har vel kanskje sjekket ut denne linken?



    Roy
     
    B

    break_out

    Gjest
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    R.E.S. skrev:
    Du har vel kanskje sjekket ut denne linken?



    Roy
    Ikke dum den. Ser det er mange av de finere spillerne som kun selges/sendes i UK. Men det er jo lov å spørre om selger ønsker å åpne auksjonen til Norske kjøpere.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    Bach_Man skrev:
    Profesjonell opsetting anbefales også på det sterkeste.
    Her må jeg tillate meg å være litt uenig. Må si jeg mye heller har tro på at LP12 eieren selv lærer seg sin platespiller. Hadde jeg bodd i Oslo så hadde jeg vel levert den i til Kontrapunkt. Heldigvis bor jeg 53 mil unna og har måttet lært meg å justere den selv. Den prosessen har både vært frustrerende og morsom - og etterhvert temmelig tilfredsstillende. Justering er ingen heksekunst selv om det sannelig virker sånn til å begynne med.

    ... En LP12 er ingen cd-spiller. En cd-spiller kan man ha et upersonlig forhold til. Man trykker på knapper og spilleren gjør jobben sin. Man opplever å få mer følelse for en LP12. Den har personlighet. Den har nykker. Synes min LP12 har mer til felles med katten min enn med cd-spilleren...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    break_out skrev:
    Ikke dum den. Ser det er mange av de finere spillerne som kun selges/sendes i UK. Men det er jo lov å spørre om selger ønsker å åpne auksjonen til Norske kjøpere.
    Eller om man kjenner noen i UK som den kan sendes til, der du enten kan hente den selv, eller at de videresender den til deg.

    Roy
     
    B

    break_out

    Gjest
    Linn, og då spesielt Sondek LP 12

    Bor en på rett plass i landet så kan en jo kjøpe noen billigbilletter til London og møte selger på flyplassen. Kjenner en som fikk det nesten for samme pris på denne måten kontra fraktkostnader, samt en får gjort en kvalitetskontroll av varen. Er en ekstra frekk så lurer en unna momsen også :eek:.
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hører kanskje ikke hjemme i tråden her siden jeg ikke innehar noe produkt fra Linn, og aldri heller har hørt noe produkt i aksjon. Linn pirrer likevel min nysgjerrighet, spesielt cd-spillerne. Spørsmål da; hva kjennetegner Linns spillere lydmessig, vil Linn passe sammen med feks aktive monitorer? Feks de "gamle" spillerne Genki og Ikemi? Eller Majik? Det er kun de rimeligste fra Linn som ligger innenfor min prisramme!

    Frode
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Er superfornøyd med Linn Classik Movie Di. Spiller på Klipsch Reference inwall+sub.
    Musikk og surround fungerer strålende.
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hel; du kunne ha prøvd å avkoble din Linn fra denne høymasse apotekerbenken (eller hva det er) ved f.eks en Mission Isoplat (nesten gratis brukt) eller annen avkobling. Du vil antakelig bli overrasket over hvor mye bedre den vil låte :)

    Mvh Vidar P
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Hei du tilbake.

    Sitter i et annet rom nå (kunst&musikk-rommet) med kona og hører på Chet Baker via McIntosh og Dynaudio.

    Jeg viste svaret ditt til kona og hun sier at du ikke får lov til å mobbe apotekerbenken hennes. Den kjøpte vi for 12 og et halvt år siden da vi var forlovet, presang fra meg til henne, vi (hun) fant den i en bruktlåve i Nittedal, og ja, det er faktisk en apotekerbenk fra slutten av 1800 tallet :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hel; hils kona og si at apotekerbenken er fin den, og at det ikke er meningen å "mobbe" et flott møbel som dette. Det eneste jeg sier er at Linn-apparater (som de fleste andre) ikke liker å stå på høymasse underlag med mindre man avkobler de. Det vil normalt gi en friskere, åpnere lydkvalitet med større skala og musikalsk energi.

    Mvh Vidar P
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Vidar P skrev:
    Hel; hils kona og si at apotekerbenken er fin den, og at det ikke er meningen å "mobbe" et flott møbel som dette. Det eneste jeg sier er at Linn-apparater (som de fleste andre) ikke liker å stå på høymasse underlag med mindre man avkobler de. Det vil normalt gi en friskere, åpnere lydkvalitet med større skala og musikalsk energi.

    Mvh Vidar P
    Det må du forklare nærmere...bør jeg f eks ta ljudtema isolator skum-pucker under?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Vidar P skrev:
    Hel; hils kona og si at apotekerbenken er fin den, og at det ikke er meningen å "mobbe" et flott møbel som dette. Det eneste jeg sier er at Linn-apparater (som de fleste andre) ikke liker å stå på høymasse underlag med mindre man avkobler de. Det vil normalt gi en friskere, åpnere lydkvalitet med større skala og musikalsk energi.

    Mvh Vidar P
    Det må du forklare nærmere...bør jeg f eks ta ljudtema isolator skum-pucker under?
    Jeg kjenner ikke de. Men det er jo ingenting i veien for å prøve :)
    Avkobling av masse er rett og slett å sette Linn'en på et lett, stivt underlag og sørge for at dette underlaget er avkoblet mot apotekerbenken (som representerer lydforringende høymasse underlag).

    Mvh Vidar P
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Er dette en slik Mission Isoplat? Er det i samme gata som BASE? Hvordan får jeg tak i dette?
     

    Vedlegg

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hel; det der liknet fælt på to stk Mission Isoplat'er som er satt oppå hverandre ja.

    Vet ikke om de lager de ennå; men prinsippet er enkelt; en stiv, lett plate, sorbotan føtter som er kapslet inn i hardplast mot underlaget; sistnevnte for å skape en lavfriksjons interface. De kostet rundt 500kr tror jeg. Og "worked a treat" selvsagt; basert som de er på sunn forståelse av basal fysikk.

    Mvh Vidar P
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Får man kjøpt noe slikt noe sted?

    Kan man lage det selv med mdf og gummiknotter?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    sitter i stuen og hører på Dave Grusin, two for the road, dts 5:1
    det sto en pakke mariekjeks på apotekerbenken (og dette er ikke jug)
    så jeg tenkte "hvorfor ikke" og la 4 stk kjeks under Linn Classik Movie
    mulig at det ble litt mer luft i diskanten ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei, nok en tråd jeg ta del i, HERLIG! Er for øvrig med i Grenland Lydlaug, Norsk rørforening, DP-menigheten, Dynaudios Venner og Naim tråden. Hvorfor her? Jo, egentlig litt tidlig men det dukker opp et sett Linn Isobarik her på nyåret ;D



    (De jeg skal ha er sorte riktignok)
    De som kjenner disse, kom gjerne med deres inntrykk. Tips og råd mottas med stor takknemlighet!
     

    Vedlegg

    Tufs

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2007
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Jeg må melde meg inn jeg også. Jeg har pr i dag ikke noe Linn utstyr selv, men det kommer forhåpentligvis til å endre seg i løpet av året.


    Spennende høyttalere Guru! Blir morsomt å se hva du får ut av de. Har du tenkt noe på passivt kontra aktiv drift? Tok et kjapt søk på det svenske Linn-forumet http://forum.selleri.de )og det ser ut som om høyttalerne var en favoritt på åttitallet sammen med Naim elektronikk.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig bra webadresse til det svenske linnforumet, trodde det var en tysk grønnsakside :D
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Melder meg inn i klubben, da jeg nylig har kjøpt en brukt Linn Unidisk SC :D
     

    benjajon

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Har ingen Linn-produkter i dag, men flere innspillinger fra deres plateselskap. Vet ikke om det er noen god grunn for å skrive her... :p
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Driver å bestiller deler til et sett høyttalerkabler som onkelen min skal bruke mellom en Linn Intek og et par Sonus Faber stativhøyttalere. Det jeg lurer på er hvilke kontakter jeg bør bruke i forsterkerenden i og med at de terminalene ikke er av den vanligste sorten.
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Fant nettop ut at benanplugger passer perfekt...
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Regner med å bli medlem av klubben snart. 99% sikkert at det blir en Linn nettverksspiller ganske snart. Lurte på om det høres noe klikk eller gap mellom sangene på konsertplater og andre plater som det ikke er noe mellomrom mellom sporene?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Det er ingen klikk eller pauser som ikke skal være der. Og hovedårsaken til sømløst skifte av spor er at adminisrering av "spillelisten" overføres til selve DS-enheten, etter at den er laget av styrigsprogrammet.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Karl_Erik skrev:
    Det er ingen klikk eller pauser som ikke skal være der. Og hovedårsaken til sømløst skifte av spor er at adminisrering av "spillelisten" overføres til selve DS-enheten, etter at den er laget av styrigsprogrammet.
    Må man legge inn i rippeprogramet at det skal automatisk lage spilleliste eller lager Linn sine nettverksspillere en egen spilleliste? Ripper med EAC men jeg har ikke huket av for å lage spilleliste hittil.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Spillelisten har ingenting med rippingen å gjøre, men med avspillingen. Man bruker vel et tredjepartsprogram for å lage spillelister. Twonky er vel anbefalt av Linn.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Noen som har sammenlignet Akurate DS og Majik DS? Forskjeller i lydkvalitet og er Akurate verdt prisforskjellen?
    Hvilket program anbefales til iPod Touch for å styre Linns DS spillere? Fant SongBook som så bra ut. Noen erfaringer med dette eller andre program?
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    148
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Hei Linn elskere! Noen av dere som har erfaring med Sneaky? Vurderer denne. Noen vesentlig grunn til å styre unna og heller gå for Majik...? Det er garantert forskjeller, og dyrere er jo som regel bedre men snakker vi om store forskjeller - primært da med tanke på lydkvalitet?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har selv en Akurate DS, og har prøvd ut Sneaky DS i en måneds tid. Har ikk prøvd Majik DS.
    Det er bra lydforskjell på Akurate og Sneaky, men Akurate koster ca. 4 ganger mer.

    Sneaky DS er nok den som gir best valuta for pengene - ingen grunn til å styre unna den.
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    148
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tilbakemeldingen Karl_Erik :) har du testet noen andre nettverksspillere eller er det kun Linn du har hatt..?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Foreløpig er det bare Linn. Har tenkt å få testet Squeezebox også, men har ikke kommet så langt enda.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da var en Akurate DS bestilt. :)
    Lurte på om den har europeisk eller US kobling på den balanserte utgangen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn