Line Array (Fulltone)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Jeg har en fane som heter Distortion og her vises blant annet THD. Fanen ligger som nr 3 etter "All SPL"
    Versjon 5.01 Beta 22 for Mac.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.241
    Antall liker
    9.476
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk,jeg hadde 5.0 og opppgraderte til 5.01 og fikk da inn THD knappen:rolleyes:
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Takk for at du tok meg i mot på torsdag Halair, det var veldig hyggelig. Hadde ikke hørt line array før, men jeg ble ikke i tvil om at det var en type høyttalere jeg liker, det var en bra erfaring. Det var også interessant pga at du har omtrent samme størrelse på lytterommet ditt som jeg har på rommet i kjelleren min, det er bare litt mindre hos meg.

    Syntes du har fått det til veldig bra hos deg også, imponerende ikke minst pga budsjettet ditt og at det er diy. Det ble spillt temmelig høyt og jeg var ikke i nærheten av noen lyttetretthet. Det skal bli spennende og følge med fremover, og spesiellt hvis du skal følge opp noe av det vi pratet om :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Bare hyggelig, moro med besøk og nye bekjentskaper :)
    Håpet var at besøket kunne gi deg litt ekstra motivasjon til ryddejobben din i dag - i tillegg til å få noen kritiske ører utover mine egne foran linjekildene :) En ting er bilder, målinger og beskrivelser men opplevelsen får man kun i sweet spot :) At en del av observasjonene dine samsvarer med erfaringer jeg har gjort selv gir meg trua på at jeg ikke er helt på bærtur ;)

    Takk for tilbakemeldingen 8)
    Satser på at invitten for lytting hos deg lar seg realisere om ikke så alt for lenge!
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Du var ikke på bærtur i mine ører ihvertfall, tror vi har samme "ideal" for hva som er bra musikkgjengivelse :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Det begynner å spire litt i hjernebarken, kalenderen litt åpnere (bank i bordet) og motivasjonen for sub/wooferstøtte til mine arrays begynner å komme snikende...

    Jeg er usikker på hvilken vei som er best å gå, en haug med 6,5" eller færre men større? Systemets teoretiske effektivitet ligger på 98db/1W og støtte i bunn forholdsvis høyt opp er ønsket (~150hz kanskje) Da kan fulltonene slippe de laveste frekvensene og yte best der de er laget for å være :rolleyes: Muligens informasjonen her kan si litt om hvordan dette kan utformes?

    Adyton Imagic 1.5 har f.eks 2x8" i en TL-konfigurasjon per kabinett.

    Dette kan jeg litt for lite om - noen som har en god ide eller to? :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.853
    Antall liker
    10.685
    Torget vurderinger
    10
    Hadde jo vært stilig med en matchende relativt slank bass søyle?
    10 stk 6,5" gir et membranareal tilsvarende 6 stk 8" eller et stk 18"!!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Enig HEL, men det er vel ikke mange elementer i 6,5" - 7" størrelse som gjør susen helt der nede - vel?!
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Du vet jo egentlig mitt forslag da jeg nettopp ar bygget det selv. Personlig ville jeg lett etter elementer som has lav Fs <25hz og med Qts og Vas verdier som tilsier at du kan benytte en lukket løsning og fremdeles få brukbart -3dB punkt. Mener å huske at Seas har 8" og 10" elementer med fornuftige spesifikasjoner til en moderat pris. 6,5" elementer har ofte litt for høye Fs verdier etter min smak.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Enig HEL, men det er vel ikke mange elementer i 6,5" - 7" størrelse som gjør susen helt der nede - vel?!
    "Susen" er absolutt til stede med 2x170cm med 3-1/2" - samtlige som har hørt på mine bemerket raskt den dype bassen. En tilsvarende lengde med 6-7" vil nok kunne gi en hel del punch, det er jeg ikke i tvil om. For min del er ikke ULF eller utslag på Richters skala noe mål, men heller et komplett system som integrerer pent og gir fulltonene arbeidsro.

    8x12" er nok en formidabel løsning ja KK, kanskje jeg tar kontakt med håp for en prøvelytt neste gang jeg er på hjemlige trakter ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.853
    Antall liker
    10.685
    Torget vurderinger
    10
    Denne har kraft, xmax og fs nok til å EQe langt ned mot 20 tallet:
     

    Vedlegg

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Mener å huske at Seas har 8" og 10" elementer med fornuftige spesifikasjoner til en moderat pris. 6,5" elementer har ofte litt for høye Fs verdier etter min smak.
    Disse for eksempel http://www.dynabel.no/filemanager/download_file/file/721085

    Har bygget høyttalere med 2 stk i hver, med bassreflex. Syntes ikke jeg fikk noe bra "trøkk" men kanskje lukket kabinett hadde vært veien å gå... (da tenkte jeg for egen del) :)

    Du hadde noen planer (eller tanker) med sub Halair?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dette TB Speaker elementet. Vet ikke om jeg har rett, men synges stadig å fange opp at bass fra elementer med lang slaglengde dreier seg i retning "booom" bass. Høres ut hva øyet ser - tar tid med den vandringen fremfor samme lyd fra et element man ikke rekker se bevegelsen på.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hva med se litt på Geir Fredriksens nye Audio Insight basser, 10" sidemontert for å få et slangt design. Tre på hver side av kabinettet tror jeg det er. Seas elementer tror jeg. Mye tror her, men jeg bor så nærme kirka att jeg har lov :rolleyes:
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Jeg tror det som passer systemet best er raskt og dynamisk = flere, mindre elementer. Linjene mine er ganske effektive så wooferdelen bør også være tilsvarende. Ville jeg ha gjort det enkelt hadde jeg bygget to subber i hver sin kasse - men hvorfor gjøre det enkelt?? ;)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hva med se litt på Geir Fredriksens nye Audio Insight basser, 10" sidemontert for å få et slangt design. Tre på hver side av kabinettet tror jeg det er. Seas elementer tror jeg. Mye tror her, men jeg bor så nærme kirka att jeg har lov :rolleyes:
    Finnes det noen bilder?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hva med se litt på Geir Fredriksens nye Audio Insight basser, 10" sidemontert for å få et slangt design. Tre på hver side av kabinettet tror jeg det er. Seas elementer tror jeg. Mye tror her, men jeg bor så nærme kirka att jeg har lov :rolleyes:
    Finnes det noen bilder?
    D finns noen bilder i bilde tråden til Viking ! Det er vel de eneste jeg vet om.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Denne har kraft, xmax og fs nok til å EQe langt ned mot 20 tallet:
    Et powerbuy fra Kina?
    Jeg hadde et tilnærmet personlig kjærlighetsforhold til disse W6-1139-elementene - riktig nok neodymiumversjonen.

    Vidar
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Dette TB Speaker elementet. Vet ikke om jeg har rett, men synges stadig å fange opp at bass fra elementer med lang slaglengde dreier seg i retning "booom" bass. Høres ut hva øyet ser - tar tid med den vandringen fremfor samme lyd fra et element man ikke rekker se bevegelsen på.
    Jeg er ingen ekspert på høyttalerbygging, men jeg har litt samme forståelse. Poenget er at long-throw elementer har slaglengde nok å få ganske stor fart når de svinger. Denne farten krever mye (forsterker)krefter å kontrollere, og dermed kan elementene bli mer ukontrollerte, ergo booming lyd.

    Ser det samme innenfor longthrow subber kontra det å ha flere short-throw subber (for å få samme power). Sistnevnte har bedre kontroll på lyden.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Jeg er ingen ekspert på høyttalerbygging, men jeg har litt samme forståelse. Poenget er at long-throw elementer har slaglengde nok å få ganske stor fart når de svinger. Denne farten krever mye (forsterker)krefter å kontrollere, og dermed kan elementene bli mer ukontrollerte, ergo booming lyd.
    Ingen ekspert her heller men long-throw/mange W er billigere i alle ledd enn kvadratmetere med membran :) Forbrukere flest ønsker mest mulig, i minst mulig kasse for færrest antall kæsj. Da passer long-throw (LT) med mer eller mindre passende effektmengde bedre inn.
    Men et LT-element som svinger ved 30hz må bruke mye energi på å akselerere/retardere membranen og denne fasen må også nødvendigvis ta noe tid.

    Således er jeg mer i leiren for flere elementer med "normal/lav slaglengde" da dette passer mitt ønske om en mer nøytral/korrekt gjengivelse enn maks bass. Jeg grubler litt på forskjellige løsninger men har ikke hatt tid til å konkretisere dette enda. Fruen reiser også bort for helgen og jeg er da stuck med 2 små og en større ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du har rett Halair. Veien å gå mener jeg er flere elementer for større motorkraft, og mer membranareal for mindre belastning eller mindre tyning av de problemer en membran sliter med.

    Så kommer medaljens bakside som heter faseproblemer (og sikkert mer). Men, å bygge opp en "lydvegg" (som jeg selv skal gjøre bare tiden strekker til) av mange elementer fra gulv til tak - tror jeg er bedre for øret i form av elementer som ikke sliter seg halvt i hjel - enn alle disse faseproblemene.

    Så har man det med faseproblemer - i forhold til "hva" - på millimeteren der sjefen selv sitter eller hele rommet...?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.023
    Antall liker
    4.379
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Seas ROY er sjefen, nuff said.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    1 - Veien å gå mener jeg er flere elementer for større motorkraft, og mer membranareal for mindre belastning eller mindre tyning av de problemer en membran sliter med.

    2 - Så kommer medaljens bakside som heter faseproblemer (og sikkert mer). Men, å bygge opp en "lydvegg" (som jeg selv skal gjøre bare tiden strekker til) av mange elementer fra gulv til tak - tror jeg er bedre for øret i form av elementer som ikke sliter seg halvt i hjel - enn alle disse faseproblemene.

    3 - Så har man det med faseproblemer - i forhold til "hva" - på millimeteren der sjefen selv sitter eller hele rommet...?
    Er i samme båt som deg og kompletterer bare litt ifht ditt bidrag.

    1 - resulterer i meget god dynamikk og høy følsomhet. I og med elementene ikke jobber mot sine maksgrenser så holdes også forvrengningen til et minimum.

    2 - Kompromisser her som i alle andre design. Mine er f.eks plassert i ett plan som da ifht et øre vil gi faseforskjeller da ingen av elementene per side har nøyaktig samme avstand. Intensjonen er bredt lyttefelt da mine også blir brukt til film. Det man unngår i stor grad med høy linje er særlig tidsopphold mellom ht og gulv/takrefleksjon. Dette alene er et stort opplevd pluss :)
    Skulle man ha laget en linje med lyttefelt for en person hadde et parabolsk oppsett vært enda bedre ifht faser.

    3 - Se pkt 2

    Så ambisjonene mine for et woofersystem er basert på mye av det samme :)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.023
    Antall liker
    4.379
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Har lyttet til dem i et par velavstemte oppsett. Spiller definert og kontant uten åndenød ved X-max (ikke x-mas). Bl.a hos Tangen og Inselwinds WVT-subber (avstemt +10db ved 20 hz og daler til water ved 150 hz).
    Krever sin forsterker.
     
    Sist redigert:

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.963
    Antall liker
    7.007
    Sted
    Kongsberg
    Flott rom og høyttalere Halair. Har du ekperimentert litt med power tapering?
    Se side 20 i dette dokumentet som nesten må regnes som pensum for de som sysler med line source :)
    http://www.diy-audio.narod.ru/litr/nflawp.pdf

    Når det gjelder bass i et dedikert rom kan man også snuse litt på DBA (Double Bass Array) hvis ambisjonsnivået og utforskertrangen tillater det. Komplekst, lite effektivt og lite utprøvd men jeg har tro på at å lage en aktiv bakvegg som "suger" opp bassen som genereres foran kan gi imponerende basskvalitet. Det blir jo på en måte som å ikke ha bakvegg i det hele tatt og dermed ingen refleksjoner, ingen boomyness og ikke minst, helt uniform bass i hele rommet. Too good to be true??

    Mvh Armand
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg luerer litt på det samme Armand, men fremfor å "suge bort" bakveggen fjerne den helt i form av å montere basselementene inn i veggen slik at veggen er baffel. SELVFØLGELIG må veggen/baffelen hensyntas i delefilteret, i form av at denne uandelige baffelen skaper store forsterkninger i takt med frekvensbølgene sin ferd på vei nedover i frekvens.

    Samtidig som jeg tenker at dette prinsipp jo burde gjelde for hele høyttaleren. Men så har vi disse tredimensjonale opplevelsene i det høyttalerne dras ut på gulvet. Samtidig som musikken originalt fremført aldri kommer ut av en vegg, men med vegg bak eller friluft helt uten vegg/-er.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Flott rom og høyttalere Halair. Har du ekperimentert litt med power tapering?
    Se side 20 i dette dokumentet som nesten må regnes som pensum for de som sysler med line source :)
    http://www.diy-audio.narod.ru/litr/nflawp.pdf

    Når det gjelder bass i et dedikert rom kan man også snuse litt på DBA (Double Bass Array) hvis ambisjonsnivået og utforskertrangen tillater det. Komplekst, lite effektivt og lite utprøvd men jeg har tro på at å lage en aktiv bakvegg som "suger" opp bassen som genereres foran kan gi imponerende basskvalitet. Det blir jo på en måte som å ikke ha bakvegg i det hele tatt og dermed ingen refleksjoner, ingen boomyness og ikke minst, helt uniform bass i hele rommet. Too good to be true??
    Power tapering (PT) har jeg ikke brukt noe tid på nei, men er klar over teorien i det. I og med hele linjen er ment fra meg å være synkronisert (lik) så er PT noe som ikke passer inn ;) Hadde jeg f.eks brukt en tweeter i senter av linjen så kunne det nok vært en ide 8)
    Hovedtanken min med arrays var å fjerne meg fra point source for å få bredt stereoperspektiv/lydbilde i tillegg til å forenkle det akustiske i rommet. Og så liker jeg det enkelt når jeg ikke har tid til å "go all-in" ;)

    DBA har jeg kun sett overskriftene til og har ikke hatt anledning til å studere dette mer i dybden, interessant konsept men blir nok i overkant ifht hvor jeg legger listen mtp innsats/kompleksitet. Som pappa til 4 og med to av disse på 1 & 2 år blir det lite kvalitetstid til hifi! :eek: Noe blir det, men ikke mye hehe!
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Flott rom og høyttalere Halair. Har du ekperimentert litt med power tapering?
    Se side 20 i dette dokumentet som nesten må regnes som pensum for de som sysler med line source :)
    http://www.diy-audio.narod.ru/litr/nflawp.pdf

    Når det gjelder bass i et dedikert rom kan man også snuse litt på DBA (Double Bass Array) hvis ambisjonsnivået og utforskertrangen tillater det. Komplekst, lite effektivt og lite utprøvd men jeg har tro på at å lage en aktiv bakvegg som "suger" opp bassen som genereres foran kan gi imponerende basskvalitet. Det blir jo på en måte som å ikke ha bakvegg i det hele tatt og dermed ingen refleksjoner, ingen boomyness og ikke minst, helt uniform bass i hele rommet. Too good to be true??
    Power tapering (PT) har jeg ikke brukt noe tid på nei, men er klar over teorien i det. I og med hele linjen er ment fra meg å være synkronisert (lik) så er PT noe som ikke passer inn ;) Hadde jeg f.eks brukt en tweeter i senter av linjen så kunne det nok vært en ide 8)
    Hovedtanken min med arrays var å fjerne meg fra point source for å få bredt stereoperspektiv/lydbilde i tillegg til å forenkle det akustiske i rommet. Og så liker jeg det enkelt når jeg ikke har tid til å "go all-in" ;)

    DBA har jeg kun sett overskriftene til og har ikke hatt anledning til å studere dette mer i dybden, interessant konsept men blir nok i overkant ifht hvor jeg legger listen mtp innsats/kompleksitet. Som pappa til 4 og med to av disse på 1 & 2 år blir det lite kvalitetstid til hifi! :eek: Noe blir det, men ikke mye hehe!
    4 barn er ingen unnskyldning eller hindring Halair, det har jeg også. Du må huske at det er de som har det travelt som får mye gjort!
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Du må huske at det er de som har det travelt som får mye gjort!
    Sant nok. Fruen begynte med veer for 3. fødsel på kontraktsmøtet for dokumentsignering av nytt huskjøp, ergo vi var mao midt i klargjøringen av salg av et hus.
    Så på 5 uker fra vi fikk tilslaget på det nye huset, fikk jeg klargjort og striglet huset som da måtte selges, få solgt dette, klargjøre for innflytning og faktisk gjennomføre flyttingen - mens fruen var laaangt inne i ammetåka. Siden har det blitt bygd terrasse, basseng, kinorom, line arrays og en forsterker....samt pult på hu #4. Synes jeg har vært flink jeg :) Nuff said :p
     

    JettaLura

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    2
    Hei. Takk for lytten til dine line arrays. Jeg vill si dette falt i medsmak. Værken manko på topp eller bunn. Og for en størlse dette spiller. Jeg selv ville nok hatt bass tårn vedsidenav sånn att de små 3,5" kunne sluppet å spille de dypeste frekvensene. Da kunne man kansje fått litt mer volum ut as dem.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Hei JL, takk for tilbakmeldingen :) Synd vi måtte gjøre det litt kort men håper du fikk litt mer feeling på hvordan linjene oppfører seg - til tross for kraftig toe-in tilpasset 4-seters kinosofa ;)

    Mer volum er oppnåelig med støtte i bunn ja, ingen tvil om det! Men om det egentlig trengs er usikkert, de spiller bra høyt nå også :)
    Men linjene vil få litt lettere arbeidsområde med støtte i bunn :)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Satser på en ny lytt hos deg når du får i gang F5'en din (hint hint...) :)
    Det var morro å høre sist jeg var hos deg.

    Har du tenkt noe mer rundt sub, siden litt lenger opp i tråden? Vil du da bruke Emotivaen til drive sub og F5 til line arrays?
    Må si jeg syntes det var overraskende bra i bass delen også når jeg hørte, i forhold til mine preferanser ihvertfall. Men med en sub så får du jo avlastet line arrays en del og det kan fort hende at det vil føre til en aha opplevelse kanskje? :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Det får vi sikkert til mfufu, da får du ta med deg din 30.8 så kan vi sammenligne den mot F5 :rolleyes:

    Jeg har jo per i dag 3 ubenyttede kanaler i Emotivaen, hvis F5 kommer inn i hovedanlegget så blir det jo 5stk ledige. Da har jeg litt muligheter mtp bassløsninger / DSP etc... Tankene svirrer enda men har ikke hatt kapasitet til å realisere dette enda. Så derfor tok jeg for meg F5`en igjen i et nytt forsøk til å få denne opp å gå :cool: Når så skjer kommer jeg til å bruke F5'n litt mot noen stativmonterte B&W for å bli kjent med den, sikre meg om at alt er stabilt og fint.

    Ifht linjekildene så er alternativene nå å enten bygge nye kabinetter (tyngre og bedre) med integrert wooferløsning eller bygge separate kabinett for disse. Liker estetikken i en integrert løsning, det må innrømmes men intet er satt i stein enda :rolleyes:
    I og med dette er i dedikert rom så har jeg stort spillerom ifht utseende noe som da ikke utelukker woofer array, SLOB eller lignende!
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Vi får se ifm sammenligning, jeg sleit med å få den inn alene i går med sine drøyt 40 kilo i esken, og 38 kilo i nettoen, og en litt uhåndterlig størrelse :cool:

    Når du sier det så husker jeg du drodlet litt på en integrert løsning :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    F5 er noe lettere så den kan alternativt bli med på en Larvik-tur om du synes løftet blir for tungt ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn