Leverandør av kontakter

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Kan røpe at C13 er godkjent til bare 10A, dette er den vanlige standarden som brukes på effektforsterkere. C19 er godkjent til 16A, svært få forsterkere har dette grensesnittet inn.
CEE 7/7 har max 16A, dette er pluggen som går inn i veggen.
Ofte er disse standardene oppgitt med amerikanske verdier, da kan de håndtere høyere strøm ettersom det er lavere spenning.

Trenger ikke veldig mange kvmm for 10A..
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.980
Antall liker
81.832
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Hva skiller en strømkabel til sub's fra andre strømkabler???
Les og bli klok (kanskje) fra deres nettside:
Clear Bass Power Cables are made using wire of excessive gauge for the application to ensure the fastest possible instantaneous current delivery. All three legs of the power cable are 9 gauge. The plugs used are genuine Furutech FI-15+ with copper contacts and rhodium plating.

These are fantastic power cables and I think some folks will prefer them over any pure copper cable, because they add less warmth, allowing the spatial cues to form a more immersive soundstage and the fine detail to produce a more realistic timbre. Out of the entire Clear Bass cable lineup these are exceptional cables for full-range use as well as subwoofer use.

These are very flexible cables that are thin and easy to handle
.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
Garanti for at du får levere tilbake kablene om du ikke er fornøyd er jo vel og bra, men det er likevel ingen garanti for at påstandene fra selger er riktige.
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.501
Antall liker
1.788
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Nå er pakken på vei så regner med det blir bra med supra kablene :)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.567
Antall liker
7.527
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Nå er pakken på vei så regner med det blir bra med supra kablene :)
Det blir nok bra :)
Har 5 meter uterminert i kabelboksen av den kabelen, virker fleksibel og lett å ha med å gjøre.
Har avterminert noen cm i den ene enden for å se innholdet og ser ut til å være veldig fornuftig konstruert (y)
 

Gaylord

Medlem
Ble medlem
24.05.2022
Innlegg
34
Antall liker
6
Sted
Oslo
Garanti for at du får levere tilbake kablene om du ikke er fornøyd er jo vel og bra, men det er likevel ingen garanti for at påstandene fra selger er riktige.
Det er jo det siden man kan levere de tilbake å få pengene igjen hvis kablene ikke leverer det de lover. Hadde jo ikke blitt noen penger å tjene hvis kablene ikke leverer det produsenten lover og alle sendte de tilbake for å få igjen pengene sine.
 

Gaylord

Medlem
Ble medlem
24.05.2022
Innlegg
34
Antall liker
6
Sted
Oslo
Det er jo det siden man kan levere de tilbake å få pengene igjen hvis kablene ikke leverer det de lover. Hadde jo ikke blitt noen penger å tjene hvis kablene ikke leverer det produsenten lover og alle sendte de tilbake for å få igjen pengene sine.
Ser forresten ut som DR_BASS ikke trenger flere råd angående dette. Lykke til DR_BASS🎼
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.501
Antall liker
1.788
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Da var de terminert og koblet opp. Veldig enkle kabler å jobbe med men syns de supra kontaktene virka litt billige, gjør nytten da så da er jeg fornøyd
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Da var de terminert og koblet opp. Veldig enkle kabler å jobbe med men syns de supra kontaktene virka litt billige, gjør nytten da så da er jeg fornøyd
Har du lest hele tråden jeg linket til tidligere, angående gruppekjøp?
Der sto jo også om anbefaling av andre kontakter, om du vil øke budsjette, uten å gå rett på Furutech…
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.501
Antall liker
1.788
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
leste hele tråden og så det, men det var jo etter at jeg hadde bestilt.
Får ta det når jeg må lage nye lengder
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Du får sammenligne med dine forrige kabler, for å sjekke om du merker forskjell.
Selv gjorde jeg ikke det, for jeg var mest opptatt av «kabel-hygiene», og bruke tilpassede lengder.

Det var vel ditt formål også, og det har du nå gjort, uten å tømme lommeboken.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn