Let it be me.?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
På Beat for Beat nå så var det en sang som sto på nå, tror den het Let it be me, men jeg fikk ikke med meg noe om hvem som har originalen..
Slettes ikke sikkert den heter Let it be me heller, TV sto på som bakgrunnstøy her..
Takker for all hjelp..

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
48.061
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
bare kom ut av skapet rotekroken,liker beat for beat du og ja ;)

mvh

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.904
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det var den. Fra Wikipedia:

" is the name of a song written by Gilbert Bécaud, Mann Curtis, and Pierre Delanoë. Originally a French song, a version with English lyrics was introduced by Jill Corey when she performed it on the TV series Climax! In 1957, Corey released her version, with orchestration by Jimmy Carroll, as a single and met with modest success.

Many other versions of the song have since been recorded:

* In 1960, The Everly Brothers released their remake as a single. This version was extremely popular and became a top ten hit on the Billboard Hot 100. The harmony arrangement of this version was often emulated in subsequent remakes.

* In 1962, The Lettermen released their version as a track on their album Jim, Tony, and Bob.

* In 1962, Herb Alpert and the Tijuana Brass released their version as a track (instrumental) on their album The Lonely Bull.

* In 1964, Betty Everett and Jerry Butler released their version as a single. This version also became a top ten Hot 100 hit as well as a number one hit on Billboard's R&B chart.

* In 1966, Nancy Sinatra released a version of the song on her album How Does That Grab You?

* In 1967, The Sweet Inspirations released their version as a single. The song performed very well on Billboard's R&B chart and also became a minor Hot 100 hit. This version of the song incorporates some gospel-style vocals.

* Also in 1967, Chuck Jackson and Maxine Brown included a version on their duet album Hold On, We're Coming.

* In 1969, Glen Campbell and Bobbie Gentry had a top forty Hot 100 hit duet with their version of the song. It met with even greater success on Billboard's country chart.

* Also in 1969, Tom Jones released the song on his album This Is Tom Jones.

* In 1970 Elvis Presley released his version of the song on his album On Stage. Elvis introduced it by saying: "there's a beautiful song that came out a few years ago, it's not my song but I'd like to sing it for you anyway."

* In 1970 Bob Dylan released the song on his album Self Portrait.

* In 1974, singer/pianist/songwriter Nina Simone covered the song on her album It Is Finished.

* In 1979, Kenny Rogers and Dottie West released their version as a track on their duets album Classics.

* In 1982, Willie Nelson experienced pop and country success with his remake of the song.

* In 1984, David Hasselhoff released his version of the song on his album Night Rider.

* British vocalist Justin had minor chart success in the United Kingdom when he released his remake in 2000.

* In 2001 Laura Nyro released this song on her last album, Angel in the Dark.

* Willie De Ville sang and recorded the song in his unplugged Concert in Columbia Hall, Berlin on March 21, 2002.

* In 2004, Paul Weller has covered the song as a b-side to the single Wishing On A Star.

* In 2005, singer-songwriter Rosie Thomas released a version of the song on her album If Songs Could Be Held

* In 2006, alternative rock musician Pajo released a version of the song on his album 1968.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.542
Torget vurderinger
2
Egentlig en gammel fransk sang. Becaud tror jeg. Mest kjente versjonen har Everly Brothers fra 1960. Ellers er det et hav av artister som har versjoner av sangen.

Litt sent ute ser jeg.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
motoren skrev:
bare kom ut av skapet rotekroken,liker beat for beat du og ja ;)

mvh
Har aldri skult meg i skapet for noe ;D
Hører mer enn jeg ser på BFB, det er vel grunn til at jeg går glipp av masse detaljer ;)
Men akkurat denne sangen her vekker gamle minner, det er nok en glemt slager som jeg bare må få med meg..
Satte meg ned rett før Henning Lyngen skulle synge We Are The World, det er det absolutt morsomte innslaget der gjennom alle tider, jeg lo så jeg grein :'( :'( ;D

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.109
Helt enig, satt å lo skikkelig (helt aleine i mitt eget gode selskap)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
erato skrev:
Det var den. Fra Wikipedia:

" is the name of a song written by Gilbert Bécaud, Mann Curtis, and Pierre Delanoë. Originally a French song, a version with English lyrics was introduced by Jill Corey when she performed it on the TV series Climax! In 1957, Corey released her version, with orchestration by Jimmy Carroll, as a single and met with modest success.

Many other versions of the song have since been recorded:

* In 1960, The Everly Brothers released their remake as a single. This version was extremely popular and became a top ten hit on the Billboard Hot 100. The harmony arrangement of this version was often emulated in subsequent remakes.

* In 1962, The Lettermen released their version as a track on their album Jim, Tony, and Bob.

* In 1962, Herb Alpert and the Tijuana Brass released their version as a track (instrumental) on their album The Lonely Bull.

* In 1964, Betty Everett and Jerry Butler released their version as a single. This version also became a top ten Hot 100 hit as well as a number one hit on Billboard's R&B chart.

* In 1966, Nancy Sinatra released a version of the song on her album How Does That Grab You?

* In 1967, The Sweet Inspirations released their version as a single. The song performed very well on Billboard's R&B chart and also became a minor Hot 100 hit. This version of the song incorporates some gospel-style vocals.

* Also in 1967, Chuck Jackson and Maxine Brown included a version on their duet album Hold On, We're Coming.

* In 1969, Glen Campbell and Bobbie Gentry had a top forty Hot 100 hit duet with their version of the song. It met with even greater success on Billboard's country chart.

* Also in 1969, Tom Jones released the song on his album This Is Tom Jones.

* In 1970 Elvis Presley released his version of the song on his album On Stage. Elvis introduced it by saying: "there's a beautiful song that came out a few years ago, it's not my song but I'd like to sing it for you anyway."

* In 1970 Bob Dylan released the song on his album Self Portrait.

* In 1974, singer/pianist/songwriter Nina Simone covered the song on her album It Is Finished.

* In 1979, Kenny Rogers and Dottie West released their version as a track on their duets album Classics.

* In 1982, Willie Nelson experienced pop and country success with his remake of the song.

* In 1984, David Hasselhoff released his version of the song on his album Night Rider.

* British vocalist Justin had minor chart success in the United Kingdom when he released his remake in 2000.

* In 2001 Laura Nyro released this song on her last album, Angel in the Dark.

* Willie De Ville sang and recorded the song in his unplugged Concert in Columbia Hall, Berlin on March 21, 2002.

* In 2004, Paul Weller has covered the song as a b-side to the single Wishing On A Star.

* In 2005, singer-songwriter Rosie Thomas released a version of the song on her album If Songs Could Be Held

* In 2006, alternative rock musician Pajo released a version of the song on his album 1968.
Detta er gull, erato, takker så mye.! :eek:

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
kwil skrev:
Samme med meg, kwil, måtte se meg rundt om det var noen som så meg ;D
Den der håper jeg inderlig kommer på YouTube, den var bare gull.! 8)
Noen som finner innslaget, så sleng over en link her da......please.....

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Eg og fruen lo så tårene trilla under Strandens opptredener i kveld. Latterkrampa var nok på sitt aller verste under tolkninga av Rompa mi.

Spanderar lite tid foran fjernsynet (heiter det det lenger?), Beat for Beat er eitt av veldig få program eg prøver å få med meg.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.668
Torget vurderinger
4
Ivar Dyrhaug ?

Pfføyyy!! Hører heller Bondevik fortelle drikkeviser.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
BFB er glimrende! Selvf. vekslende avh. av hvem som er med, men kurant program ja.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
el_mariachi skrev:
Rotekroken skrev:
kwil skrev:
Samme med meg, kwil, måtte se meg rundt om det var noen som så meg ;D
Den der håper jeg inderlig kommer på YouTube, den var bare gull.! 8)
Noen som finner innslaget, så sleng over en link her da......please.....

http://www.nrk.no/programmer/tv/beat_for_beat/1.4013968
Takker, el_mariachi..
Har prøvd å se webtv på NRK for en god stund siden, men da måtte jeg betale for å se, så jeg ga F.. i det og siden har jeg ikke prøvd..
Men nå får jeg sett uten å logge meg inn som bruker, dette var skikkelig moro ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Trane skrev:
Ivar Dyrhaug ?

Er ingen fan av Ivar Dyrhaug selv, men for noen kunnskaper om musikk den mannen der besitter.!! :eek:
Det er virkelig imponerende og se alt han tar på sparket når de kommer med få ord av en sang, alt han kan om alle som ikke har noe med svaret å gjøre..
BFB er en av mine favoritter når jeg skal se på den dumme tittekassa..

Når BFB var ferdig så annonserte dem David Gilmoure konsert kl 00:20 i kveld og det måtte jeg seff få med meg ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.898
Sted
Oslo
Rotekroken skrev:
Trane skrev:
Ivar Dyrhaug ?

Er ingen fan av Ivar Dyrhaug selv, men for noen kunnskaper om musikk den mannen der besitter.!! :eek:
Det er virkelig imponerende og se alt han tar på sparket når de kommer med få ord av en sang, alt han kan om alle som ikke har noe med svaret å gjøre..
BFB er en av mine favoritter når jeg skal se på den dumme tittekassa..

Når BFB var ferdig så annonserte dem David Gilmoure konsert kl 00:20 i kveld og det måtte jeg seff få med meg ;D
¨

Kunnskaper?? Ivar Dyrhaug er bare godt forberedt, ikke noe annet. BFB er så gjennomregisert som det lar seg gjøre. Ikke mye spontanitet der gården, selv om de er flinke til å gi inntrykk av det.
Dere for ta det som det er et, et musikkunderholdningsprogram for hele familien. For min del syns jeg det er dørgende kjedelig, men smaken er som baken.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Rotekroken skrev:
På Beat for Beat nå så var det en sang som sto på nå, tror den het Let it be me, men jeg fikk ikke med meg noe om hvem som har originalen..
Slettes ikke sikkert den heter Let it be me heller, TV sto på som bakgrunnstøy her..
Takker for all hjelp..
En populær sang det der. Her er noen av de jeg vet om har tatt denne på strak arm:

Albert West
Allison Lovejoy
Amin
Amy Fradon
AmyBeth(ElvisLilSis)
Andy Williams
APM Karaoke
BadDogs
Benny Neyman & Tony Wille
Betty Everett
Betty Everett and Jerry Butler
Blinky & Edwin Starr
Bob Dylan
Bobbie Gentry
Bobby Caldwell
Bobby Gentry
Brandur
Bruce Foulke & Howard Kleinfeld
Bruce Greaves
Bruce L. Brown
Byron Lee & The Dragonnaires
The Castaway Strings
Charlie Daniels
Christer Sjögren
Côr Meibion Betws-yn-Rhos
Date
Dave
David Hasselhoff
Demis Roussos
Dick Gaughan
Dionne Warwick
Dobby Dobson
Don Philip
Donny & Marie Osmond
Dottie West & Kenny Rogers And Dottie West
Doug Smith, Don Mitchell, Judy Koch Smith
Eddie Boyd
Elegant Simplicity
Elvis Presley
Everly Brothers
Fantasy
Floyd Lloyd
Frank Davis Orchestra
Frankie Avalon
Gary Freeman
Gene & Debbe
Gordon
Grease Lightning
Hep Stars
Herb Alpert & The Tijuana Brass
Houston Person
Inger Marie Gundersen
Jan Johansen
Jay & The Americans
Jeannette Byrne
Jeri Brown
Jerry Butler & Betty Everett
Joe Brucato
Joey Welz
Julio Iglesias
Karen Knowles
Kate Oregin
Kenny Rogers
Kim & The Cadillacs
Kim Myung-Sang
Larry Wilson
Laura Nyro
Linda Jones
Lobo
Louise Setara
Mantovani
Marc Jordan
Marc Meersman
Mario & The Latino M.A.
Marlena Shaw
Matthew Shaker
Melanie
Morriston Orpheus Choir
The Morriston Orphius Choir
Na Leo
Nancy Sinatra
Nina Simone
Otis Read
Pajo
Pam Hall
Phil Clarke Jnr.
Phyllis Taylor Sparks
The Pointer Sisters
Porter Music Box Co.
Ricky Rudie & Sanchez
Righteous Brothers
Robert Symons
The Romantic Strings
Rosie Thomas
Salsa Rosso
Sandy Posey
The Shadows
Shelby
Social Distortion
Starlighters
Starsound Orchestra
Steelasophical
Steve Hall / Steve Donovan
Stewy von Wattenwyl Trio
Svenne & Lotta
The Sweet Inspirations
Tracy Huang
Triumphant Quartet
Why Not
Willie Nelson
The Willy DeVille Acoustic Trio
?????????
The 5th Dimension

Vidar

K

knutinh

Gjest
Jeg er heller ingen stor fan av Ivar Dyrhaug, men konseptet med beat for beat er underholdende.

Det hadde vært skikkelig gøy om de hadde sendt det live (eller uredigert) så vi hadde fått se om pianistene er så utrolig god til å ta ting på sparket som man kan få inntrykk av. Vi har sett Ingrid Bjørnov gjøre det, så det er mulig :)

-k

Topp Bunn