LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Da lurer jeg fælt på hvor mye de betalte.
    $ 486 er prisen for et kabel. Det er deres indgangskabel kan man sige. Prisen er for 1 meter, 1,5 og 2 meter. Ved længere strømkabel stiger prisen med $ 58 pr. 0,5 meter.
    Køber man 2, får man 5 % rabat.
    Køber man 3, får man 10 % rabat.
    Kablet leveres med UPS gratis.
    Man kan opgradere inden for et år.
    Det er da fremragende forhold.

    1713338795726.png


    Stellar, Classic og Prime.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.136
    Sted
    Oslo
    $ 486 er prisen for et kabel. Det er deres indgangskabel kan man sige. Prisen er for 1 meter, 1,5 og 2 meter. Ved længere strømkabel stiger prisen med $ 58 pr. 0,5 meter.
    Køber man 2, får man 5 % rabat.
    Køber man 3, får man 10 % rabat.
    Kablet leveres med UPS gratis.
    Man kan opgradere inden for et år.
    Det er da fremragende forhold.
    Hvilket kan tolkes som at du ikke solgte sjela, men ga den bort med mellomlegg for å få noen kabler ;)

    For min del har jeg den enkle holdningen at de skal gi en god forklaring på hvordan det virker før jeg bestiller noe. Når forklaringene er meningsløst fjas bruker jeg ikke mere tid på det.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hvilket kan tolkes som at du ikke solgte sjela, men ga den bort med mellomlegg for å få noen kabler ;)

    For min del har jeg den enkle holdningen at de skal gi en god forklaring på hvordan det virker før jeg bestiller noe. Når forklaringene er meningsløst fjas bruker jeg ikke mere tid på det.

    Your (Less)loss!!!
    K
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    $ 486 er prisen for et kabel. Det er deres indgangskabel kan man sige. Prisen er for 1 meter, 1,5 og 2 meter. Ved længere strømkabel stiger prisen med $ 58 pr. 0,5 meter.
    Køber man 2, får man 5 % rabat.
    Køber man 3, får man 10 % rabat.
    Kablet leveres med UPS gratis.
    Man kan opgradere inden for et år.
    Det er da fremragende forhold.

    Vis vedlegget 1016235

    Stellar, Classic og Prime.
    Klart så er vel innstegsmodellen såpass dårlig at man lett hører forskjell på den over sikkert? I realiteten betaler man vel 100,- for kabelen, og 4760,- for service, frakt og en morsom ljugerhistorie. Ikke det verste det da sånn egentlig, det er jo såpass rimelig at man mistenker at den er lagd i østen av barnehender!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.136
    Sted
    Oslo
    Your (Less)loss!!!
    K
    Eller deres :cool:
    Når et firma ikke vet hvordan eller hvorfor produktene virker ser jeg for meg en gjeng designere og markedsfører på bar som skåler og gjetter på hvor høyt de kan jekke opp prisen hvis de setter på nye kabelstrømper og bruker de nye ordene de fant i en teknisk ordbok.

    Jeg tipper holdningen min gir Less Loss i lommeboka.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Klart så er vel innstegsmodellen såpass dårlig at man lett hører forskjell på den over sikkert? I realiteten betaler man vel 100,- for kabelen, og 4760,- for service, frakt og en morsom ljugerhistorie. Ikke det verste det da sånn egentlig, det er jo såpass rimelig at man mistenker at den er lagd i østen av barnehender!
    Nu har jeg sammenlignet det Prime med de andre strømkabler jeg brugte før, og i alle tilfælde valgte jeg LessLoss Prime.
    Mig bekendt bliver de produceret i Litauen.
    Det er underligt, at man kan købe et billigt strømkabel for ca. 3000 dkr og i stedet for at være glade for den oplysning jeg giver, så skal man på alle måder stille tvivl om produktet.
    Går i op i Hi-fi eller ej? Hvordan man for en billig penge kan opgradere sit anlæg og få bedre lyd!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.505
    Antall liker
    35.369
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Merker du forskjell lydmessig på strømkabel?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.937
    Dette har jeg tatt opp før, men dyktige designere av forsterkere og elektronikk, vi kan ta Hegel som et eksempel. De bruker mye tid og krefter på å finpusse layouten i elektronikken for stadig å ta produktene sine til nye høyder, Hegel har blitt hørbart bedre med årene, men hvorfor gjør de ikke noe med strømkablene vist det er så enkelt å gjøre produktet så mye bedre som det beskrives i denne og andre tråder? Kostnadene med åresvis med forskning, prøving og feiling for å forbedre produktene, så kunne de bare lagt ved en bedre kabel? Problem solved på 10 sekunder liksom?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette har jeg tatt opp før, men dyktige designere av forsterkere og elektronikk, vi kan ta Hegel som et eksempel. De bruker mye tid og krefter på å finpusse layouten i elektronikken for stadig å ta produktene sine til nye høyder, Hegel har blitt hørbart bedre med årene, men hvorfor gjør de ikke noe med strømkablene vist det er så enkelt å gjøre produktet så mye bedre som det beskrives i denne og andre tråder? Kostnadene med åresvis med forskning, prøving og feiling for å forbedre produktene, så kunne de bare lagt ved en bedre kabel? Problem solved på 10 sekunder liksom?
    Hvis du har købt et dyrt kabel, du kan lide, står du så med det bagefter og skal ud og sælge måske.
    Jeg købte to Analysis Plus strømkabler af Drossel. Der manglede bas synes jeg. Drossel synes de var fine og brugte dem selv.
    Jeg havde Tunami, der giver en dyb kraftig bas. Det synes Drossel bliver for meget.
    Det er jo et samarbejde imellem højttalerne, lytterummet og hvor man sidder og lytter. Samt ens egen præference.

    Men LessLoss rykker bare. Prøv dog. Mange sidder med meget dyre stereoanlæg, og så kvier man sig for at bruge ca. 4000 nkr. på en forbedring.
    Hi-fi er jo også den proces mod målet, som virker autentisk.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du har købt et dyrt kabel, du kan lide, står du så med det bagefter og skal ud og sælge måske.
    Jeg købte to Analysis Plus strømkabler af Drossel. Der manglede bas synes jeg. Drossel synes de var fine og brugte dem selv.
    Jeg havde Tunami, der giver en dyb kraftig bas. Det synes Drossel bliver for meget.
    Det er jo et samarbejde imellem højttalerne, lytterummet og hvor man sidder og lytter. Samt ens egen præference.

    Men LessLoss rykker bare. Prøv dog. Mange sidder med meget dyre stereoanlæg, og så kvier man sig for at bruge ca. 4000 nkr. på en forbedring.
    Hi-fi er jo også den proces mod målet, som virker autentisk.
    Du har jo endel forbedringspotensiale på plassering etc av de nye elementer og tuning hos deg fysisk, at det manglet bass fra før hos deg var jo elementene og ikke kablingen som man lett kunne se av målinger. Hvordan går det med plasseringen og testing av nye høyttalere? Eller er fokuset heller på kabler igjen istedet?
    Ingen kabler kunne fikse de problemer du hadde, men allikevel blir det profetert med kabling og hvor bra de er foran gode komponenter som faktisk gjør det en ønsker. Er du sikker på at det er kablingen som gjør at det er blitt så bra, eller er det rett og slett bare all den endringen du har gjort i det siste ellers?

    Kablene er sikkert pene de, for de som liker slikt. Smak og behag..
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    310
    Sted
    Minhus
    En strømkabel gjør forskjell på lydbølgene som blir produsert urten elektroniske kretser* senere... , yeah right.
    Snakeoil pushere elsker folk som bare tror, mener og synser...

    * gjennom sikringer, transformatorer, likerettere, kondensatorer, spenningsstabilisatorer og masse annet
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.018
    Sted
    Kongsberg
    Jeg har flere ganger spurt de som opplever store forskjeller om de vil være med på en test der jeg bytter kabel uten at de ser på. Det burde jo være en lett sak for de å høre at jeg har byttet til en vanlig kabel ikke sant? De hører jo så store forskjeller at det burde jo være gjort på en liten halvtime.
    Men når det skal skje så passer det ikke allikevel. Eller så er det andre grunner til at det ikke lar seg gjennomføre.

    Greit det, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lyst til å bevise at de har rett?
    Tenk å kunne vise alle oss tvilere at vi tar feil hele gjengen!
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.505
    Antall liker
    35.369
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har flere ganger spurt de som opplever store forskjeller på om de vil være med på en test der jeg bytter kabel uten at de ser på. Det burde jo være en lett sak for de å høre at jeg har byttet til en vanlig kabel ikke sant? De hører jo så store forskjeller at det burde jo være gjort på en liten halvtime.
    Men når det skal skje så passer det ikke allikevel. Eller så er det andre grunner til at det ikke lar seg gjennomføre.

    Greit det, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lyst til å bevise at de har rett?
    Tenk å kunne vise alle oss tvilere at tar feil hele gjengen!
    Jeg tviler ikke på det. Jeg tror rett og slett ikke på det i det hele tatt.
     

    Frezzaldo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    64
    Antall liker
    42
    Jeg har flere ganger spurt de som opplever store forskjeller om de vil være med på en test der jeg bytter kabel uten at de ser på. Det burde jo være en lett sak for de å høre at jeg har byttet til en vanlig kabel ikke sant? De hører jo så store forskjeller at det burde jo være gjort på en liten halvtime.
    Men når det skal skje så passer det ikke allikevel. Eller så er det andre grunner til at det ikke lar seg gjennomføre.

    Greit det, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har lyst til å bevise at de har rett?
    Tenk å kunne vise alle oss tvilere at vi tar feil hele gjengen!
    💤💤💤

    Og dette innlegget ble likt av alle elektroingeniører i tråden som tross alt vet hva de snakker om, og som et såpass interessert i HiFi at de ikke trenger å teste ut selv.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    💤💤💤

    Og dette innlegget ble likt av alle elektroingeniører i tråden som tross alt vet hva de snakker om, og som et såpass interessert i HiFi at de ikke trenger å teste ut selv.
    Hva om alle elektroingeniørene har testet det selv da? De fleste har faktisk det også, til og med noen av de har faktisk dokumentert det veldig godt hva forskjellene faktisk innebærer i tillegg.. Problemet er bare at om man ikke har noen form for teknisk innsikt så klarer man tydeligvis ikke å se sammenhengen med teori og praksis og hva faktisk dokumentasjonen egentlig innebærer..

    Forskjellen er kanskje at om man ikke har teknisk innsikt så putter man fingrene i stikk kontakten for å sjekke om kursen er koblet til eller ikke. Som ingeniør så måler man heller, og faktisk ser hvilken verdi det er der for å se om det er innenfor kravspec..
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Nu har jeg sammenlignet det Prime med de andre strømkabler jeg brugte før, og i alle tilfælde valgte jeg LessLoss Prime.
    Mig bekendt bliver de produceret i Litauen.
    Det er underligt, at man kan købe et billigt strømkabel for ca. 3000 dkr og i stedet for at være glade for den oplysning jeg giver, så skal man på alle måder stille tvivl om produktet.
    Går i op i Hi-fi eller ej? Hvordan man for en billig penge kan opgradere sit anlæg og få bedre lyd!
    Vel bare manglende evne til at koncentrere sig og dermed analysere korrekt.
     

    Frezzaldo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    64
    Antall liker
    42
    Hva om alle elektroingeniørene har testet det selv da? De fleste har faktisk det også, til og med noen av de har faktisk dokumentert det veldig godt hva forskjellene faktisk innebærer i tillegg.. Problemet er bare at om man ikke har noen form for teknisk innsikt så klarer man tydeligvis ikke å se sammenhengen med teori og praksis og hva faktisk dokumentasjonen egentlig innebærer..

    Forskjellen er kanskje at om man ikke har teknisk innsikt så putter man fingrene i stikk kontakten for å sjekke om kursen er koblet til eller ikke. Som ingeniør så måler man heller, og faktisk ser hvilken verdi det er der for å se om det er innenfor kravspec..

    💤💤💤

    Ja, alle er så flinke til å måle og er eksperter.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    310
    Sted
    Minhus
    Tar i hvertfall ikke snakeoilpushere på deres ord, med svada tulle fysikk.
    Og ja, jeg har utdanning i elektro og elektronikk.
    Tar du bare en titt på skjema på en vanlig strømforsyning med en transformator osv., da ser du at en snakeloilkabel er bare BS.
    Bruker du en oscilloskop og måler i tillegg, da vises skopen at det er bare BS å bruke en "kryo tidskompensert nano fuser kabel som løfter dine gardiner for klarere lyd".

    Svindlere eksisterer fordi det er folk som lett kan bli lurt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    Sådan dine målinger så ud, undrer det mig meget, at du kan høre forskel på ret meget?
    Kanskje det er akkurat derfor det er så utrolig stor forskjell på så meget?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    Noen tanker om hvordan mange entusiaster da kan fortelle at det eks blir mere bass ved å bytte til lessloss-kabler?
    Tar dem feil?
    Er man entusiast så setter man seg gjerne veldig godt inn i både problemstillinger og informasjon og fakta irundt emnet. Hvorfor er kabler et unntak der?
    Er det fordi det er blitt en slags status greie så da mister man hodet totalt og betaler bare, den som betaler mest vinner uten å skjønne at det ikke finnes en premie? Det er jo tross alt bare kobber, folk glemmer visstnok det. Kobber har jo allerede vært noen år, faktidk bare et hakk mer moderne enn steinalderen så har man bronsealderen der bronse faktisk er en mix som inneholder kobber. Så noe med kobber trigger tydeligvis lillehjernen i enkeltes lillehjerne fortsatt fra steinalderen. Ohhh, shiiinyyy!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.899
    Torget vurderinger
    23
    Ingen problem å få mer bass med en gitt kabel. Men legge til bass kan den ikke. MEN - dersom kabelen har uønskede kapasitive/induktive egenskaper kan den i teorien ta bort/redusere enkelte frekvensområder. Eksempelvis dempe alt over bassområde... Vips så føles det som om man har mere bass mens man i virkeligheten har mindre av alt annet!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.505
    Antall liker
    35.369
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De dyreste kablene jeg noen sinne har kjøpt (i meterpris) var noen MIT-kabler som skulle gi mer bass. Disse fungerte fint med de høyttalerne jeg da hadde (PSB). Så fikk jeg MG12 i hus som jeg hadde hørt i Egersund hos forrige eier, jeg kjente ikke diskanten helt igjen, så jeg byttet ut MIT mot noen utrolig billige kabler fra Biltema. Da kom diskanten på sin plass igjen - og bassen litt tilbaketrukket. Kabler kan ikke legge til, men de kan trekke i fra. Hvis en opplever mer bass så er det på bakgrunn av øvre frekvensområde har blitt dempet. Opplever en mer diskant så er nedre frekvensområde blitt dempet.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.415
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    Ingen problem å få mer bass med en gitt kabel. Men legge til bass kan den ikke. MEN - dersom kabelen har uønskede kapasitive/induktive egenskaper kan den i teorien ta bort/redusere enkelte frekvensområder. Eksempelvis dempe alt over bassområde... Vips så føles det som om man har mere bass mens man i virkeligheten har mindre av alt annet!
    Enig, dette er godt kjente prinsipper. (y)

    Men det som er så rart er jo at samtidig som sånne flotte kabler gir mere bass ifølge noen, så er det samtidig et poeng for tilhengerene av disse kablene at de ikke skal ta vekk/degradere noe heller.
    -Aka navnet lessloss hinter jo til at det skal være mindre av noe/mindre tap/mindre påvirkning. Signalet skal flyte ubesudlet igjennom.

    Og da er vi jo tilbake til det spørsmålet jeg stilte drossel; hvordan kan kablene gi mere bass. For kablene fjerner jo ikke noe heller ifølge reklamen.
    Tar de feil de som hevder de gir mere bass. :cool:

    PS: Jeg tror ikke spørsmålt blir besvart, men det belyser jo det tilnærmet absurde i kabel-tilhenger-verden.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.899
    Torget vurderinger
    23
    Jeg slutter aldri å forundres hvordan presumptivt oppegående mennesker med god utdanning, flotte jobber og (må man anta) reflekterte omgangskretser kan være så inni helvete naive når det kommer til Hifi. Er det dette fenomenet med at man VIL så gjerne at ting skal bety noe, og da særlig dingsbomser som er enkelt å fikle med og skifte ut.. samtidig som mange av de samme folkene er superkritiske og absolutt to the point hva gjelder andre anskaffelser, hobbyer osv.?
    Hvorfor er vettuge folk så snøblinde akkurat her?

    At noen kjøper produkter med tilnærmet 0 added value fordi de liker designet, godfølelse etc. det har jeg full forståelse for. Det som ikke flyr derimot, er når tekniske og fysiske egenskaper (eller mangel på sådan) blir fremhevet som hinsides virkelighet og vitenskap.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Noen tanker om hvordan mange entusiaster da kan fortelle at det eks blir mere bass ved å bytte til lessloss-kabler?
    Tar dem feil?
    Ja, og målinger på dette har ingen lagt frem.
    Skulle jeg fått mere bass så må vi under 10hz. Eller snakker vi om at volumet går opp noen db?
    Målinger er det eneste som kan bevise dette, ikke noe annet.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    3.687
    Torget vurderinger
    1
    De som kjøper glemmer vel veldig fort at det faktisk er ingeniører og teknikere som sitter bak designet og utføringen av elektronikken uansett.. Det er ingen trolldom som klarer å lage hifi utstyr, eller håndspåleggelser for den del. Det er faktisk kun godt ingeniør arbeid som gjør at man faktisk har hifi, ikke noen som bruker ørene for å designe noe som enkelte tror veldig mye på.. Gjelder både på avspilling og innspilling, vi hadde ikke hatt CDer engang, eller streamere eller spotify eller andre streaming tjenester om det ikke hadde vært for dyktige fagfolk som innehar veldig mye teori for å få laget det som trengs. Mikrofoner har heller ikke vært mulig. Så uten all denne elektronikken så har det ikke vært mange artister som kunne levd av det de gjør i dag, ingen musikk uten artister men vi hadde faktisk ikke hatt lyd uten ingeniører eller fagfolk heller.

    Det vi derimot ville ha hatt mye av er branner uten god kunnskap om teori, der elektronikk tar fyr fordi noen trollmenn ikke kan teori eller å beregne motstander eller andre komponenter. Kanskje fått noe lyd ut med noe flaks etter mye prøving og feiling men allikevel ville kretsen brunnet opp før man rekker å rope brann.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    De dyreste kablene jeg noen sinne har kjøpt (i meterpris) var noen MIT-kabler som skulle gi mer bass. Disse fungerte fint med de høyttalerne jeg da hadde (PSB). Så fikk jeg MG12 i hus som jeg hadde hørt i Egersund hos forrige eier, jeg kjente ikke diskanten helt igjen, så jeg byttet ut MIT mot noen utrolig billige kabler fra Biltema. Da kom diskanten på sin plass igjen - og bassen litt tilbaketrukket. Kabler kan ikke legge til, men de kan trekke i fra. Hvis en opplever mer bass så er det på bakgrunn av øvre frekvensområde har blitt dempet. Opplever en mer diskant så er nedre frekvensområde blitt dempet.
    DVS, en kabel som ikke er riktig laget.
    Kan jo ikke gå i buttiken å si, jeg ønsker å få en kabel som demper 3 db ved 143 hz.
    "Dere skjønner det er her jeg har ett problem"
    Mannnen i butikken sier, så klart har vi dette.
    Enda ett bevis på svindel i stor stil.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn