LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes fremdeles at "X" låter best hos meg.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.224
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ok.....men det er utrolig mye lavfrekvent støy i de 2 lydfilene :unsure:
    Kanskje det...... Men din konklusjon er feil. Lavfrekvent støy er IKKE = Vinyl. Det er bare "lavfrekvent støy".
    Ta´r du den første CD-utgaven av Michael Jackson´s "Thriller", spiller på en CD-avspiller
    som har garantert frekvensområde fra 2Hz til 20KHz, setter den til en 100% DC-kopplet forsterker,
    Og spiller fra Nr. 1, vil du se basmembranene stå å fare ut og inn i begynnelsen med noe som
    likner på 5Hz ca.
    Lavfrekvent støy og feil på CD?? JA. Helt uten vinylspiller i nærheten. Skal finne ut exakt hvilken
    CD-version det er tale om, da det er en kompis som har den.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Om vi ser på hvor gjevnt klokkene avviker mellom filene virker det som opptakskjeden har hatt gjevne klokker. Så vinyl er nok utelukket ja.
    1700169346519.png
    1700168574590.png
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Her på sentralen er medlemmene trolig som tverrsnittet av befolkningen, litt som man opplever i militæret for de som har vært der - man møter alle mulige folk. Folk med ulik bakgrunn, ulik utdanning, ulike yrker, ulik helse, ulike meninger, ulike talenter, ulik lommebok etc.

    Til tross for ulikhetene våre er det vel hifi-interessen som knytter oss sammen her på Sentralen? Vi deler gleden ved å lytte på musikk, erfaringer og tanker, observasjoner og drømmer om hifi osv. Noen drar hjem til andre for å lytte og sammenlikne, for å lære etc. Jeg tipper mange også innser at det er flere veier til nirvana.

    Enkelte ganger slår vi til og kjøper produkter som vi mener kan ta oss nærmere et lydidealet ol. Produkter koster penger, så vi lytter og evaluerer før det får plass i anlegget. Og kanskje deler vi positive opplevelser med andre hifi-entusiaster her på forumet.

    At vi kjøper et produkt gjør oss ikke til talspersoner for produsenten. Det betyr ikke at vi må stå skolerett og forklare for andre hvordan produktet fungerer teknisk sett.

    Uavhengig av tematikk - det er hoderystende å være vitne til den trollingen som enkelte forumister setter i gang med. Jeg synes denne tråden minner om hekseforfølgelse, en gapestokk. Det er stygt.

    Ta gjerne direkte kontakt med produsent og gi tilbakemelding om dialog/utfallet her, dersom du mener at produktet ikke holder vann. Men slutt å hetse medforumister, da tar du nemlig feil mann.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @pcnr
    Hvis en velger å skryte så hemningsløst av lostless, til og med svarer "prøv selv", ja da må en tåle å bli stilt spørsmål. Når konkrete praktiske spørsmål blir stilt (to lydfiler) - der personen som prøver å få andre til å teste/kjøpe, ikke ønsker å legge ut svar, da rer man sin egen seng.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Du mener at han må stå skolerett og forklare om han hører forskjell på lydfiler som er sendt ham? Ser du ikke hvor surrealistisk det er at noen i det hele tatt sender ham lydfiler?

    Han har absolutt ingen forpliktelser til å svare på det. Som sagt, kjør løpet mot produsenten. Ta ballen, ikke mannen.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ballen er vell tatt mange ganger.
    Mens mannen står hardnakket på produsentens side.
    Da blir det jo fort att mannen blir dratt med han også.
    Synes ikke det er så rart.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    CD-version det er tale om, da det er en kompis som har den.
    Jeg snakker kun om lydfilene som ble postet av ThomasH2Y.
    Det er vel ingen andre enn ThomasH2Y som kjenner opphavet til de filene.....?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.224
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snakker kun om lydfilene som ble postet av ThomasH2Y.
    Det er vel ingen andre enn ThomasH2Y som kjenner opphavet til de filene.....?
    Joda...... jeg gjør det.
    Den ene filen er en direkte rip av "Bird on a wire".
    Den andre filen er samme CD´en, spillt på Sony´s allerførste CD avspiller (CDP-101). Der tatt fra Analog Out med alm.
    lakrissnører inn i en Behringer UCA-222 A/D konverter. Derfra via en billig USB-kabel inn i en eldre HP Envy laptop,
    og opptatt på/i Audacity. Eneste manipulering er nivå er justert på de 2 filene til å være så tett på like, som det gikk til å
    få (4dB lavere enn original CD-en).
    Anything else??? ;)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    Joda...... jeg gjør det.
    Den ene filen er en direkte rip av "Bird on a wire".
    Den andre filen er samme CD´en....
    Ok.....jeg har bare The Hunter her.......og det er en helt annen verden (y)
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Er vel egentlig ikke direkte rip lenger med en -4 dB manipulering av nivå?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    1
    Her er jeg enig med @pcnr .
    Atter en tråd hvor mobben kaster seg over en uskyldig stakkar, anledet av @HoJ og @HasseBasse. Sjefsmobberne.

    Hva galt har @Sven_Palvig gjort, annet enn å vise entusiasme for sine sist anskaffelser?

    Han får saklig motbør på side 1 og 2, hvoretter det sklir ut i personhets.
    Han blir pådyttet en CD med krav om øyeblikkelig lyttetest og skriftlig tilbakemelding. Et utdrag av en låt, hvor ene versjonen angivelig er manipulert digitalt. En"test" rigget for gapestokken. Alle skjønner at det er helt urimelig å skulle vurdere. Hva slags inkvisisjon er dette? Fy Faen for en bedriten oppførsel.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Viktig å legge merke til at ingen har gått etter person eller gjort utsagn/påstander det samme som person, før nettopp denne brukeren pcnr gjør akkurat det.
    -Dette er jo desverre blitt kjent og kjær argumentasjon fra the usual suspects her inne, skape et bilde av at det å ettergå påstander blir det samme som å angripe personen bak.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Her er jeg enig med @pcnr .
    Atter en tråd hvor mobben kaster seg over en uskyldig stakkar, anledet av @HoJ og @HasseBasse. Sjefsmobberne.

    Hva galt har @Sven_Palvig gjort, annet enn å vise entusiasme for sine sist anskaffelser?

    Han får saklig motbør på side 1 og 2, hvoretter det sklir ut i personhets.
    Han blir pådyttet en CD med krav om øyeblikkelig lyttetest og skriftlig tilbakemelding. Et utdrag av en låt, hvor ene versjonen angivelig er manipulert digitalt. En"test" rigget for gapestokken. Alle skjønner at det er helt urimelig å skulle vurdere. Hva slags inkvisisjon er dette? Fy Faen for en bedriten oppførsel.
    Hvis man kommer med så usaglige og vanvittige postulater, som Sven stort set altid har gjort, synes jeg, det er på tide, han beviser at videnskab og almindelig lærdom, ikke gælder for ham! For 5-10 år siden var der utroligt mange som ham, som huserede på diverse fora, med forklaringer og postulater hinsides alt sund fornuft. De ødelægger enhver sund debat om hifi og teknik. Selv voksne mænd der leger med modeltog, har mere forstand på elektronik og dens virkemåde, end hifi-freaks med anlæg til flere 100.000! Det er jo fuldstændig vanvittigt, at det ikke længere gælder om at få viden, men om at "Prøve" alle mulige mærkelige switche, kabler, afkoblinger osv, uden af have den fjerneste idé om, hvordan en transistor virker!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her er jeg enig med @pcnr .
    Atter en tråd hvor mobben kaster seg over en uskyldig stakkar, anledet av @HoJ og @HasseBasse. Sjefsmobberne.

    Hva galt har @Sven_Palvig gjort, annet enn å vise entusiasme for sine sist anskaffelser?

    Han får saklig motbør på side 1 og 2, hvoretter det sklir ut i personhets.
    Han blir pådyttet en CD med krav om øyeblikkelig lyttetest og skriftlig tilbakemelding. Et utdrag av en låt, hvor ene versjonen angivelig er manipulert digitalt. En"test" rigget for gapestokken. Alle skjønner at det er helt urimelig å skulle vurdere. Hva slags inkvisisjon er dette? Fy Faen for en bedriten oppførsel.
    Har jeg mobbet? Ønsker bevis.
    Synes at det er bedritent oppførsel på tillegge noen noe de ikke har sakt.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Har jeg mobbet? Ønsker bevis.
    Synes at det er bedritent oppførsel på tillegge noen noe de ikke har sakt.
    Dette er bare the usual suspects som igjen går etter person fremfor sak.
    (For så selvsagt sutre høyt om at alle andre gjør det imot dem. Saken forsøkes snus på hodet)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @pedal
    Her er mine innlegg på denne tråden, hvor er jeg "supermobber"? En forklaring er på sin plass.
    Det er noe med at det låter best andre gang en setter på samme sang for da har hjernen vendt seg til lyden....
    Likevel så synes jeg det motsatt hos meg, de er sikkert like, men hos meg så synes jeg dynamikken var faktisk bedre på x vs xx...
    Sånn nå har jeg kastet meg utfor stupet, hengt meg i løkken osv.
    Syltynn bortforklaring synes jeg.
    Du sier noe @Powercon ...
    Er ute hos kunde nå så jeg har ikke anlegget foran meg, men drister meg likevel.
    Jeg syntes bakgrunn var svartere og det var bedre dynamikk i.....

    Nei da, spor en (eller x) var hos meg litt klarere i lyden, mer fokusert, spesielt lydene "bak på sidene" (husker ikke hva slags lyder det var) er tydligere på "x". Spor to ("xx") hadde mer filt eller slør over seg. Nå må det sies at jeg hadde ikke reagert på noen av med, og sakt at det var dårlig innspilling.

    Men nå stjeler vi jo trådens intensjon, å fremme LessLoss, og deres fremragende egenskaper.
    Det er ikke dårlig kvalitet! Den bortforklaringen er syltynn.
    Nå klarer anlegget selv med muchloss å "høre" hvem som låter "best".
    Synes fremdeles at "X" låter best hos meg.
     
    Sist redigert:

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Hvis man kommer med så usaglige og vanvittige postulater, som Sven stort set altid har gjort, synes jeg, det er på tide, han beviser at videnskab og almindelig lærdom, ikke gælder for ham! For 5-10 år siden var der utroligt mange som ham, som huserede på diverse fora, med forklaringer og postulater hinsides alt sund fornuft. De ødelægger enhver sund debat om hifi og teknik. Selv voksne mænd der leger med modeltog, har mere forstand på elektronik og dens virkemåde, end hifi-freaks med anlæg til flere 100.000! Det er jo fuldstændig vanvittigt, at det ikke længere gælder om at få viden, men om at "Prøve" alle mulige mærkelige switche, kabler, afkoblinger osv, uden af have den fjerneste idé om, hvordan en transistor virker!
    Er dette personlig for deg? Det høres slik ut, og det er ikke bra. Eller har forumbruker Sven blitt personifiseringen av alle svovelpredikanter, og derfor er han fritt vilt? Prøver du kanskje å redde hifi-entusiaster fra å gjøre bomkjøp, eller å redde hele industrien?

    Glem nå ikke at han Sven kun er en privatperson. Ignorer trådene hans. Ingen i denne tråden balanserer noe som helst dessverre.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Er dette personlig for deg? Det høres slik ut, og det er ikke bra. Eller har forumbruker Sven blitt personifiseringen av alle svovelpredikanter, og derfor er han fritt vilt? Prøver du kanskje å redde hifi-entusiaster fra å gjøre bomkjøp, eller å redde hele industrien?

    Glem nå ikke at han Sven kun er en privatperson. Ignorer trådene hans. Ingen i denne tråden balanserer noe som helst dessverre.
    Jeg kender ham ikke personligt, og jeg er ligeglad med hvad folk køber. Men at sige det påvirker lyden, uden at kunne påvise det, er jo direkte latterligt! Jeg har f.eks et Mølballe sofabord i skifer som for mig og min økonomi, koster mange penge. Men at sige at kaffen smager bedre når den står på nøjagtigt dette bord, fremfor min skænk lavet af træ, er da vanvittigt! Manden kan ikke påvise sine postulater, og nu bliver han heldigvis konfronteret med det. Og ja! Jeg håber alle "svovelpredikanter" bliver hængt ud til spot og spe!
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tror vi må prøve å bli enige om hva mobbing, supermobber og personangrep er for noe.

    Her er vistnok det å sette tvil på "helbredende steiner" mobbing.

    Vi får ta det i en annen tråd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    444
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Rolig nu, det er jo bare en hobby, fælles interesse: Afspilning af musik i hjemmet, på det man kalder "underholdnings elektronik".
    (teknisk skoles betegnelse for produkter relateret til radiobranchen).

    Prøv feks. at diskutere vin, dekantering serveringstemperatur lagring contra lagertid, serveringsforslag, samt de glas dette fluidum drikkes af...

    -det bliver garanteret lige så underholdende en debat. 🤬


    M
    Ø
    F
    F
    E
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rolig nu, det er jo bare en hobby, fælles interesse: Afspilning af musik i hjemmet, på det man kalder "underholdnings elektronik".
    (teknisk skoles betegnelse for produkter relateret til radiobranchen).

    Prøv feks. at diskutere vin, dekantering serveringstemperatur lagring contra lagertid, serveringsforslag, samt de glas dette fluidum drikkes af...

    -det bliver garanteret lige så underholdende en debat. 🤬


    M
    Ø
    F
    F
    E
    Vin er dritt uansett, holder masse med 350,- for en pappkartong uansett. Ferdig diskutert.
     
    Sist redigert:

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Dette er bare the usual suspects som igjen går etter person fremfor sak.
    (For så selvsagt sutre høyt om at alle andre gjør det imot dem. Saken forsøkes snus på hodet)
    Når man bruger fysiske love som argument, går man så ikke sagligt til værks? Går man efter manden når man påpeger der er noget det hedder Ohms lov, som man ikke bare kan ændre på? Du mener måske, at Ohms lov ikke gælder inden for hifi?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    Sven har plassert sine høyttalere feil.
    Er det mulig å korrigere feil plasserte høyttalere til korrekt lydbilde med kabler ?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Når man bruger fysiske love som argument, går man så ikke sagligt til værks? Går man efter manden når man påpeger der er noget det hedder Ohms lov, som man ikke bare kan ændre på? Du mener måske, at Ohms lov ikke gælder inden for hifi?
    Selvsagt, jeg er enig med deg.
    Men jeg tror du misforstod innlegget mitt, eller siterer feil innlegg?
     

    quad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2006
    Innlegg
    226
    Antall liker
    282
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    2
    Have no fear the white knight is here.
    knight-shining-armor-riding-horse.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.224
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Her er jeg enig med @pcnr .
    Atter en tråd hvor mobben kaster seg over en uskyldig stakkar, anledet av @HoJ og @HasseBasse. Sjefsmobberne.
    Takker så ydmygt for tilliten. Du har tidligere kallt meg allt muligt nedsettende..... og nå også "Sjefsmobber".
    Ingen problem....... ta´r den gjerne med, når man tenker på seriøsiteten fra deg. Tenker du skulle ha bakgrunn
    i orden før du skriver slikt.
    Den, som opprinnelig opfordret Palvig til de to filene og la de opp, var @ThomasH2Y, men har kanskje slettet
    de fleste av innleggene sine.
    Palvig svarte, at han ikke hadde mulighet for å spille/brenne de 2 filene, og da tilbød jeg (som en flink
    medforumist) å brenne de på en CD, sende CD´en til Palvig og ovenikjøpet med den dyre frakten betalt
    av meg selv. Palvig sennte adressen på PM til meg, så han hadde vel inget problem med å prøve.
    Det er så det, du kaller "Sjefsmobber". Hvordan syns du selv ditt angrepp på @HoJ og meg egentlig fremstår??
    Og hvem er det akkurat som går efter "mannen"???
    Om du forsvarer bruk (pengespild) av tulleprodukter, hvorfor så ikke bare skrive det, eller er "cojones" ikke
    store nokk???
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn