LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ok. Den så jo inntresang ut. Fin pris også. Men leser at outpu xlr og rca valgbarpå front eller fjerkontroll. Betyr det att man ikke kan bruke både xlr og rca samtidig ? om det ikke går må jeg evemtuelt bruke Y ledd på xlr for å drive Holton og aktivt delefilter. Vært morro å prøvd en slik
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Bliver svar skyldig. Jeg bliver klogere når jeg forhåbentligt får en hjem efter Jul. Ser også på denne her.

     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Lige et sidespring. Jeg har bestilt og betalt et Holton 800 modul. Nu er der gået flere uger og jeg hører intet fra ham. Prisen er nu kr.dk 3000 ca. Håber ikke han snyder mig. Jeg har et modul som der tilsyneladende er problemer med. Har før konstanteret komponenter som var mangelfuldt loddet. Jeg er gået igang med Hifi igen da renovationen af min lejlighed og salg er afsluttet. Så nu får jeg travelt med uafsluttede projektet.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lige et sidespring. Jeg har bestilt og betalt et Holton 800 modul. Nu er der gået flere uger og jeg hører intet fra ham. Prisen er nu kr.dk 3000 ca. Håber ikke han snyder mig. Jeg har et modul som der tilsyneladende er problemer med. Har før konstanteret komponenter som var mangelfuldt loddet. Jeg er gået igang med Hifi igen da renovationen af min lejlighed og salg er afsluttet. Så nu får jeg travelt med uafsluttede projektet.
    Har nylig vært i kontakt med hann, så han er i live. Tror neppe han snyder noen. Voknet litt hifiinteressen her også. Jeg jakter stadig preamp. Litt lite kroner så jeg må finne det beste til 6-7 tusen ca.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Får penge for lejlighed kr dk 1 million i de nærmeste dage, men vil ikke købe dyrt hifi. For gammel til å rutte med pengene. Så holder mig til denne billige pre. Skal bruge den til varmere lyd efter min PS Audio DAC. Også for å isolere overførings trafoerne fra indgangen på forstærkeren.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.047
    Antall liker
    2.268
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    31
    Ligger en Rotel RC 1590 på torget,Kjekk sak og med dobbel xlr ut... Litt mer enn du snakker om men halv pris på en sak fra oktober ?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ligger en Rotel RC 1590 på torget,Kjekk sak og med dobbel xlr ut... Litt mer enn du snakker om men halv pris på en sak fra oktober ?
    Har sett denn og ja. Men kjenner ikke Rotel lyden så føler det blir litt gambling. Er vi først der oppe i pris så har vi en BAT VK5i her på sentralen også. Og en eldre Krell på Finn :).
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da stikker jeg til Trondheim for å låne meg en høvelig god preamp. Litt rørete men. Rør kan være en god match med mine Infinity bånd det 😃 Aesthetix Calypso heter den, ukjent merke for meg. Men googler man så har mange funnet ut at dette er veldig bra pre. Den har som jeg trenger dobble xlr utganger 😃 Gleder meg.
    E5E3C40A-EC9A-4D0B-938E-F91EEA46360A.jpeg
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har testet litt med Aethetix Calypso, absolutt en god pre. Men jeg synes muligens den er litt for snill i lyden til mitt rom og høyttalere. Så jeg tester videre med andre pre. Først ute blir vel en Electrocompaniet EC 4.7. Primare pre30/32 står også på ønskelisten av pre jeg vil teste.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    EC 4.7 spiller overraskende åpent av å være så varm i lyden, som med Hegel har denne også for høy gain. Så jeg får ikke brukt volumkontrollen nokk. Skulle sikkert hatt en pre meg justerbart inn eller ut signal.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ny pre på vei i jakten på en god pre 😃 Kora Eclipse, enda en rørpre, spent på hva denne gjør her hjemme. Egentlig sier hodet transistor, men man vet vel ikke uten å teste flere. Egentlig hadde jeg planer om å ha pre med display, jeg liker å ha noe som indikerer volum….
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Den Kora preen er helt vilt bra, men det er et men der. Og det er at jeg er litt avhengig av xlr inn og så skulle jeg hatt dobbel xlr ut.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har lakt ut Holton blokkene for salg. Får jeg solgt de og Kora pre så vurderer jeg å teste en integrert, eventuelt med streamer så kan jeg selge Cambridge CXN v2 også. Da dår jeg mindre bokser i benken.
    Lite utvalg av integrerte med streamer da men. Ser Baldelius har en gosak, litt dyr men 😳
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Endelig kan jeg senke skuldrene etter jakten på preamp. Håper og tror denne blir stående lenge, tenker det er andre steder det er svake ledd nå.
    AVM SD 5.2 har både streamer og dac, og ikke minst to stk ecc83/12ax7 i fortrinnet. Dette lover godt.
    Acoustic Tuning Frode leverer som vanlig 😎

    Trenger et nytt kabinett for å huse 4 Anaview moduler så jeg får et kabinett mindre. Da har jeg redusert bokser nokk synes jeg :).
    Skrik ut om du har et sån liggende. Standard bredde og minst 35cm dypt. Og ca 10-15cm høyde.

    Dbx henger under pre og lager gjenskinn i forsterker under 😃

    16D8FABA-1BBC-4E08-8C69-7A432C393DE7.jpeg
    D4C55E05-622E-4539-9434-46E9B16915D5.jpeg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg endelig fått på litt farge på delene. Benken blir delt slik at topp delen er løs på grunn av vekt. Den ble sabla tung, base delen i midten på toppen får myk avkobling.
    Plankene er fra en lasteluke på en gammel kjent båt her fra distriktet. Så det er litt historisk sjel her, og jeg kjente han ene på båten ganske godt.
    Får se om det blir montert i helgen. Får vel ryddet litt i kabelsalaten i samme slengen 😎
    BCF24023-BCBE-4549-BA6F-C5CA9D65B6B5.jpeg
    BCF24023-BCBE-4549-BA6F-C5CA9D65B6B5.jpeg
    E136D8C6-D545-4AC5-AEDF-FE5E6868C3AC.jpeg
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Fin benk! Trolig solid nok også :ROFLMAO:
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dette kan det bli noe morro av. Linjekilder med 8stk 5" Tang Band W5-1611SA i hver pluss en wisdom bånddiskant. Lager en enkel prototype først for å høre litt hvordan det blir.
    Dette er sønnen sitt prosjekt. Satser på enkelt passivt filter.
    32C6805F-3C3A-4EE9-B6E0-1812FD218A61.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn