Led Zeppelin nyutgivelser vinyl 2014

  • Trådstarter Jim.I.Hendriksen
  • Startdato

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Får vel håpe de ikke har brukt en benchmark dac1 som dac...
 

Tommyna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2010
Innlegg
172
Antall liker
116
Sted
Oslo
Har foreløpig kjøpt bare 1'ern. Livekonserten fra Paris 1969 som følger på de to ekstra platene er verdt hele utgivelsen alene.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tre stykk ultrasuperduperluxusskjemmesegbortbokser ankommet the dungeon i dag. Fy f*** for noen lekre bokser! Og så innigranskauen svære. Jeg fikk ikke alle tre ned i Shure-bagen en gang.... Og det ligger an til påbygg på platehylla snart, med flere sånne lekkerbokser.

Lyden kan jeg sikkert kommentere senere, men uten å ha originalene å sammenligne med.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Tre stykk ultrasuperduperluxusskjemmesegbortbokser ankommet the dungeon i dag. Fy f*** for noen lekre bokser! Og så innigranskauen svære. Jeg fikk ikke alle tre ned i Shure-bagen en gang.... Og det ligger an til påbygg på platehylla snart, med flere sånne lekkerbokser.

Lyden kan jeg sikkert kommentere senere, men uten å ha originalene å sammenligne med.
Da "bestiller" jeg at du har med deg nevnte panegyrikker når Herskapet innfinner seg hos herstående sånn utpå høsten en plass.
Capiche!?

Cheers!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Seff, om herren så ønsker. Snakke med Bartis også, han har sikkert plomme. :D
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.986
Antall liker
11.847
Sted
Hus
Kjøpte de tre første på trippel og dobbel. Skal sjekke de ut i helgen som kommer :)
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Spiller III nå. Har kost meg i over 20 år med en eller annen reissue fra tidlig 90. Den er herved degradert til hambus.
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Egentlig er det litt rart at det er så stas å kjøpe på nytt noen plater som man har hørt X antall av ganger før. Det er vel samler og jeger mennesket som endelig igjen får fanget mammuten....
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Egentlig er det litt rart at det er så stas å kjøpe på nytt noen plater som man har hørt X antall av ganger før. Det er vel samler og jeger mennesket som endelig igjen får fanget mammuten....
Ener'n med extra matrl live från Olympia Paris-69 virker spennede:)
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Alle ekstra platene er bra. Jeg handlet all tre første dagen de kom ut og synes fortsatt det er rart at jeg synes det er så stas og at jeg hører såpass mye på de.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Fremer har hørt på II`eren....“Ramblin’ On” About <i>Led Zeppelin II</i>   Or I Got Blisters on My Eardrums! | Analog Planet

That said, if this album is somewhat important to you and you just have to have vinyl, this reissue is good. On the other hand, if this record is really important to you, find an RL original, a UK “plum label” original, or even a UK WEA orange/green later pressing or the Classic Records reissue, but if you choose the Classic be prepared for a tipped up top and less than muscular bottom. However, the rest more than makes up for the truncated bottom end!
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Har nå lyttet igenom A/B side, jøsses jævlar vilket trykk det er! liker;) Har noen gamle uk siden førr dem er helt utvattnet sammelignet! Mothership box'n liker jeg,men dette overgår.
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Har både plommer og Classic så jeg klarer meg men kunne tenkt meg den I`eren med konserten som bonus...så da er det bare èn ting å gjøre.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Syns konsert extra er helt ok mtp tids epo! låter helt ok "lite mono allt imitt" Men syns att nypress var rosinet her:) spillte 3'n som jeg har i en uk green/red låt svakt sammenlignet fast ikke samme album!
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Nå er vel I`eren en av de som låter best i utgangspunktet synes jeg. Og den beste...:)
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Tror dette er konserten som er med i pakken:
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Konsensus;
a) dette er noen av de beste utgivelser ever?

b) ingen grunn til å gå for vinyl når det er samme digitalis som ligger til grunn?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.698
Antall liker
58.696
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Har spretta plasten på LZ II, og den låter fabelaktig!
Den doble vinyl deluxe utgaven.
Har riktignok ikke hørt "Red Plum", men denne er i alle fall mye bedre enn det gamle eksemplaret mitt.
Kommer til å kjøpe alle.
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Vil også si at de nye platene låter bra.Jeg har de tre første på UK plum men har ikke sammenlignet enda.Det som er spennende er alt det nye matrialet som ikke er utgitt tidligere.Har ikke fått hørt på alt dette enda men har sammenlignet Sins I ve be lovin you på 3 eren.Hør forskjellen på den remastrede og den versjonen som er på den andre plata som følger med.Sånn umiddelbart så synes jeg at den versjonen som ikke er på orginalen har mer råskap hør spesielt på trommingen til Bonham .Dette er ren og skjær bonus som absolutt gjør det verdt å kjøpe de nye utgivelsene. :)
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Ser at bonusmaterialet på disse bare er alternative versjoner. Ingen uutgitte spor eller live versjoner. men det var jo også varslet.
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Da var IV og Houses of the Holy ute også. Noen som har fått hørt de allerede?

Jeg regner med at jeg stikker ut og kjøper de sener i dag dersom de har kommet i butikken.
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Jeg har akkurat mottatt LZ IV i posten fra Platekompaniet. Har fremdeles originalen fra tidlig 70-tall. Den ene platen er identisk med originalen. den andre har samme spor, men der er forskjeller. Har bare hørt den en gang, men der er forskjeller i gitarspill og vokalstemmer.Må si at jeg liker originalen bedre, men må nok spille mer for å bli overbevist. Men artig var det :)
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.390
Antall liker
11.124
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Det er forkjeller på ny og gammel utgave av Houses of the Holy også, den nye har veldig god lyd, men det føles ikke som den har "riktig" lyd. Bonusmaterialet derimot er bra; gir et innblikk i de kreative prosessene på veien mot ferdig produkt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
IV og Houses på vei i Posten, og havner på bunken med nyinnkjøpt vinyl jeg ikke har fått tid til å høre på enda. 10cm and counting nå. :(
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Jeg har akkurat mottatt LZ IV i posten fra Platekompaniet. Har fremdeles originalen fra tidlig 70-tall. Den ene platen er identisk med originalen. den andre har samme spor, men der er forskjeller. Har bare hørt den en gang, men der er forskjeller i gitarspill og vokalstemmer.Må si at jeg liker originalen bedre, men må nok spille mer for å bli overbevist. Men artig var det :)
Er enig med deg der.Har selv orginalene fra UK og har sammenlignet med de nye utgivelsene. Orginalene er vesentligt bedre. De som er nærmest orginalene syns jeg er classic record pressingene.
 
Topp Bunn