Lanseringsnyhet ifra Bladelius. Ask integrert

Ask gjenoppstår med mye nytt

Bladelius har ikke ligget på latsiden etter at de presenterte sin hittil kraftigste integrerte forsterker Oden i 2020. Nå er forsterkeren Ask gjenopplivet med en rekke nye funksjoner.

Ask er i praksis en helt ny integrert forsterker med opsjoner som streamer/DAC og MM/MC phono-modul. Ask er fullbalansert og yter 2x220W i 8 Ohm med en massiv strømforsyning på hele 2000Va.
Bortsett fra utseendet er mange av designfunksjonene hentet fra Oden, blant annet effekttrinnet med en flertrinns lineær ultralav støyregulering. Ask er kompakt uten å gå på akkord med kvaliteten. Lydmessig er den nær Oden, men med litt mindre kraft.
I strømforsyningen benyttes en 2000Va audiograde transformator fra Noratel og massive kondensatorbanker med Slit foil elektrolytter. Dette gir en utgangseffekt på 2x220 watt ved 8 ohm, og den håndterer lett de de mest krevende høyttalerne på markedet.
Bladelius sverger til designfilosofien «enklere er bedre», og har redusert spenningsforsterkertrinnet til ett for kortest mulig signalvei. I likhet med Oden er Ask fullbalansert uten jord som referanse for høyest mulig ytelse. Inngangstrinnet er oppbygd med håndtilpassede JFET-transistorer som sikrer en svært lineær drift uansett musikknivå. Dette, kombinert med current feedback, gir en ekstremt rask og stabil ytelse.
Chassiset er laget av freste ikke-magnetiske materialer for lavest mulig elektromagnetiske felt og forbedret lydkvalitet. Designet og utformingen av alle komponentene har til hensikt å minimere påvirkning fra vibrasjoner. ASK er robust og stabil enhet med et stilrent skandinavisk design.

DAC

DAC-en til Ask har et enestående signal/støyforhold på mer enn 134dB. Som streamer håndterer den de fleste formater, som DSD 1024, MQA* Den streamer filer opp til 32 bit, 728 khz og har Tidal connect, Spotify connect, Qobuz og Roon. Alt dette administreres gjennom en ny nettbasert app slik at den kan styres gjennom hvilken enhet du måtte ønske. Dette gir mulighet for raske og enkle oppdateringer fra produsenten. Den kan også kontrolleres gjennom Tidal-appen.
Et egendefinert digitalt filter brukes i XMOS 216-brikke og har forskjellige brukervalgbare moduser, for å passe lytterens personlige preferanser.
DAC-en er satt opp i en balansert konfigurasjon, alle motstander er av 0,1 % metallfilmtype og kondensatorene for de analoge filtrene er av høykvalitets polypropylentype. DAC-en bruker også ultrastabile krystallklokkeoscillatorer med superlav fasestøy.
De analoge og digitale strømforsyningene er fullstendig atskilt, for å sikre at ingen digital støy kan nå den analoge forsterkerdelen.

Priser:

Standard integrert. Kr 64.990.-
Med DAC og Streamer. Kr 78.990.-
MM/MC Modul. Kr 7.990.-

Spec:
Forsterker
Power Output

2x220 W @ 8 Ohm
2x400 W @ 4 Ohm
Rated Distortion
Less than 0.01 %
Signal-To-Noise Ratio
More than 125 dB
Frequency Response
1 Hz to 100 kHz, +0/-3 dB
Input Terminal
1 Pair of Balanced
3 Pair of Unbalanced
1 Pair of Loop Out
1 Pair of Pre Out
2 Pair of USB
1 Pair Phono MM/MC* optional
DAC (Optional)
2 Pair of USB type A
1 USB type B
Ethernet & WiFi
1 Pair of AES/EBU
2 Pair of Optical
2 Pair of SPDIF
Thd 0.0002%
Sn 134dBSampling frequency up to 32 bit @768kHz
Support for DSD to 1024
Streaming Capabilities
Tidal
Qobuz
Spotify
Roon
Bluetooth
Airplay

Norsk AudioTeknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
Tlf: 22200095
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Web: www.norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

Ask.4.1.jpg

Ask.3.1.jpg
 

Kommentarer

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.668
Torget vurderinger
6
Snasent design på nyhetene fra Bladelius. (y)
Designet har vært med noen år nå. Men det er veldig rent og tidløst. Ikke noe tynne stålplater her. Kun CNC frest tykk aluminium som også lages i Sverige!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.512
Antall liker
102.804
Torget vurderinger
23
Nok et flott Bladelius produkt og til "anstendig" pris også. Irriterer meg nesten at jeg ikke er i markedet for en integrert forsterker.. dette er en smart løsning.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.514
Antall liker
9.278
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Gratulerer med fine produkter til fine priser. Godt å slippe oligark bling-bling sludder til en tullion.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat
M

MusicBear

Gjest
Nok et flott Bladelius produkt og til "anstendig" pris også. Irriterer meg nesten at jeg ikke er i markedet for en integrert forsterker.. dette er en smart løsning.
Selv holdt jeg på å stille spørsmålet "et best buy produkt innenfor øvelsen integrerte?" samtidig som jeg tenker det nesten er merkelig at Bladelius med salgssuksess på alt de produserer ikke tar seg mer betalt for apparaturene, men kan være nettopp derfor.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Innlegg
354
Antall liker
323
Sted
South of heaven
Utrolig spennende produkt! Liker designet veldig godt.

NAT: har du et anslag på når den kommer i butikken din?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.171
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Leveres denne modellen i sort utførelse?
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.668
Torget vurderinger
6
Utrolig spennende produkt! Liker designet veldig godt.

NAT: har du et anslag på når den kommer i butikken din?
Vi har allerede mottatt standardversjonen (uten streamer/DAC) med ble solgt umiddelbart etter første hjemlån.
Vi har fullversjonen i bestilling og venter på leveringstidspunkt. Bladelius startet opp etter ferien i går.
De 30 første fullversjonene gikk rett til Asia. Jeg oppdaterer her så fort jeg får den inn.
Planen er å bruke den på Horten messen og ønsker å få noen ukers spilling på den først.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.512
Antall liker
4.868
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Fy søren det frister! Lydsignaturen til Michael (og for såvidt også mannen selv) kjenner jeg godt fra et tiår og to tilbake, og det har nok ikke blitt noe dårligere med årene.
Er jo vanvittig fornøyd med Cayin CS88a, men skulle gjerne sluppet varmen og styret med rør, samt to eksterne bokser spart.
Så var det pængan da...
Virker som jeg uansett ledes i din retning på forsterkerfronten igjen Morten, etter lang tids fravær :)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.668
Torget vurderinger
6
Fy søren det frister! Lydsignaturen til Michael (og for såvidt også mannen selv) kjenner jeg godt fra et tiår og to tilbake, og det har nok ikke blitt noe dårligere med årene.
Er jo vanvittig fornøyd med Cayin CS88a, men skulle gjerne sluppet varmen og styret med rør, samt to eksterne bokser spart.
Så var det pængan da...
Virker som jeg uansett ledes i din retning på forsterkerfronten igjen Morten, etter lang tids fravær :)
Du skal være velkommen tilbake 👍
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Som tidligere nevnt: De to nye fra Mike burde kunne erstatte minst et høyt hundretalls delte sett i Norge. Når du får den kvaliteten i det prisrommet som er mest interessant for størstedelen av de mer seriøse av oss- 60-110. 000 kroner- er unnskyldningen borte for ikke å teste dem. Og klarer den å forbedre min kombinasjon…da er det håp.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.845
Antall liker
50.862
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Som tidligere nevnt: De to nye fra Mike burde kunne erstatte minst et høyt hundretalls delte sett i Norge. Når du får den kvaliteten i det prisrommet som er mest interessant for størstedelen av de mer seriøse av oss- 60-110. 000 kroner- er unnskyldningen borte for ikke å teste dem. Og klarer den å forbedre min kombinasjon…da er det håp.
Ja for det kan nok ikke bli lett, med din erfaring etter å ha testet tusenvis av komboer😳.
 
P

parafinoksen

Gjest
Ja for det kan nok ikke bli lett, med din erfaring etter å ha testet tusenvis av komboer😳.
Og i tillegg sier han jo at utstyret skal brukes over lang tid for å «lære den soniske signaturen og kryssmatchingspotensialet å kjenne» ... 24/7 jobb som tester av alt fra entry-level til high-end, i tillegg til å ha partner og barn og annet. Kjemperealistisk.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.461
Antall liker
9.766
Sted
Interiore Simplicitate
Og i tillegg sier han jo at utstyret skal brukes over lang tid for å «lære den soniske signaturen og kryssmatchingspotensialet å kjenne» ... 24/7 jobb som tester av alt fra entry-level til high-end, i tillegg til å ha partner og barn og annet. Kjemperealistisk.
Neida, det er da overhodet ikke nødvendig når man først virkelig har "skjønt det". Da vet man umiddelbart og instinktivt hva som funker og ikke funker mtp matching og kryssmatchingspotensiale. :sneaky:
 

cykelmyg

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.11.2017
Innlegg
58
Antall liker
108
Sted
Silkeborg, Danmark
Jo da. F.eks Roon. Jeg kommer starks med en liste over apper som kan brukes på Ask.
Altså App’s hvorfra man kan streame internet radiostationer?
For mig er det meget vigtigt at kunne streame radiostationer - især de stationer, der sender i høj kvalitet (flac) eks. Radio Paradise, Radio Hi on Line osv…
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.668
Torget vurderinger
6
Det avgjør hviken Browser/app du bruker! Roon støtter nevnte radiostasjoner.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
NAT: Fint! Da veit du hvor du kan forvente å se meg når nå min bedre halvdel skal på treningsopphold. Hold av plass😊
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.668
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 22
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Topp Bunn