Lang Lang?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Han er ganske uglesett blant musikkanmeldere, senest i siste Gramophone hvor en av hans senere innspillingr (husker ikke hvilken) ble kraftig kritisert. Overveldende teknikk uten hjerne (og hjerte), og uten musikalsk modenhet, ser ut til å være en rimelig vanlig dom. Med mere tid kunne jeg nok funnet noen linker.

Av denne grunn har jeg heller ingen erfaring selv, det finnes jo så mye å velge mellom at det kan synes å være liten grunn til å bruke penger på dette.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Kan man bruke Lang Lang til noe?
Stereophile mener ja: http://www.stereophile.com/recordingofthemonth/807rotm/

Jeg likte ikke hans Mozart på TV i vinter. Er det noen som mener noe om den unge mannens evne til å gi oss musikalske opplevelser?
Stereophile kritiserte sågar Colin Davis's nyeste Sibelius-syklus for å ikke inneholde nok knall og fall, kakekasting og neonlys... om jeg forsto de rett... de foretrakk den totalt meningsløse Zinman på Telarc, antakelig fordi hans pauker klang "bedre ut i rommet" eller et eller annet US tøv.

Lang Lang har jeg hørt, litt for mye dessverre (skal ikke så mye til); det er en begredelig skoleflink sjelløs musisist; takke meg til musikere istedet; dette er imo musikk for hifinevrotiske peanøtthjerner som kun liker stortromma i symfoniorkestre, og ikke bryr seg så mye om musikken bare det er nokk pang og bang, ikke noe for mennesker uten alvorlige P-diagnoser. Imo.

Mvh Vidar P

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.068
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg er vel helt enig med erato her. Har lest litt for mye om den sjelløse perfeksjonismen til at jeg gidder å kjøpe noe av ham. Takke meg til Schnabel, Fischer og Gieseking (og selvsagt en haug andre).

Bernt K

K

kbwh

Gjest
Moravec f.eks. Husgud her for tiden, representert med hele to LP-plater...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Moravec f.eks. Husgud her for tiden, representert med hele to LP-plater...
Si meg... er du blitt analogisert? Og homogenisert, pasteurisert...? Hva skjer? :)

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
SOTA baby! Endelig flyttet inn i det store huset og fått grammofonen på plass på Montana i stedet for på theStigs subwoofer.
Kjekt med vinyl. Har støvet opp litt forskjellige saker i løpet av det siste halvåret, f.eks LvB's komplette pianomusikk med Kempff et al i en 14 LP-boks fra 1970.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er noe annet enn DingDang ja :) Selv nyter jeg også gjerne de musikalske gleder ved Brendels lesinger av nevnte geni :) På ditto komplette bokser (Philips) fra tidlig 70-tallet og deromkring.

Mvh Vidar P

Topp Bunn