Lakkutstyr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dersom jeg følger dette eksempelet så ser der ut for meg som om det riktige blir:
    - HERDINS LAKKBEIS, Grafikksort
    Sannsynligvis 2-strøk med lett pussing med fint papir imellom (360) og etterpå
    - HERDINS BEISLAKK (en klarlakk)
    I flere strøk fram til ønsket tykkelse oppnås, 2 eller 3 vil jeg tro - lett pussing med fint papir imellom (360)
    Og til slutt polering med rubbing, fin-rubbing og polish.

    kan noe slikt funke?
    Og vil denne lakken passe for sprøyting - eller er der slik at man egentlig ikke trenger sprøyte for å få denne finish'en?
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Det vil funke. Du trenger ikke sprøyte for at få det til - og har du aldri brukt sprøyte før kan det ende med mer end mindre jobb (appelsinhud eller renning). Velger du pensel - så kjøp beste lakk-pensel du får (det er ekstrem forskjell på god og dårlig pensel). Du må ha 18-20 gr. i rommet. Lakk, tørk, fin overslip, og gjenta - tipper 6-8 gange er mer realistisk end 2-3. Siste strøket kan du ta med rubbing etc.

    Bruker du lakksprøyte - kan du få en 2-komponent (husk maske med kul-innsats), igjenn må du satse på 18-20 grader, samme med lakken. Bland etter oppskrift - dobbel så mye som du trenger. Deretter TRENER du på rester inntil du får det som du ønsker.

    Allerførst stiller du sprøyten så det er nokså lite lakk og mye luft - det gir en masse små "dotter" men skal ikke dekke. Vitsen med desse "dotter" er at du skal la de tørke et - to minutter - så når du så gir finish-strøk så har det noe at "henge" i. Når hengestrøket er parat - så stiller du sprøyten (sjekk på en av restene) slik lakken flyter sammen uten at renne. Du kan gjerne gi det et par strøk i første omgang - men la det tørke 10-15 min mellom.

    Så må du rense sprøytepistol (ellers blir den til boss) skikkelig.

    Finsliping (trolig med 2-K lakk bedre med en 12-1500 våt) - og så gå runden 2-3 gange. Slutt er igjenn rubbing etc.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    TEK. før du løper og kjøper den Gebe kompressoren. tenk på resten du skal bruke kompressoren til. Gebe har max arbeidstrykk på 8bar. dette er lavt. du vil f.eks slite med å bruke muttertrekker.
    er forresten helt normalt å bruke mutter trekker på 8 bars trykk..
     
    A

    audiosan

    Gjest
    TEK. før du løper og kjøper den Gebe kompressoren. tenk på resten du skal bruke kompressoren til. Gebe har max arbeidstrykk på 8bar. dette er lavt. du vil f.eks slite med å bruke muttertrekker.
    er forresten helt normalt å bruke mutter trekker på 8 bars trykk..
    joda. men hvor lenge kan man opprettholde 8bar om det er max arbeidstrykk? mot om en har 10bar max arbeidstrykk?
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det vil funke. Du trenger ikke sprøyte for at få det til - og har du aldri brukt sprøyte før kan det ende med mer end mindre jobb (appelsinhud eller renning). Velger du pensel - så kjøp beste lakk-pensel du får (det er ekstrem forskjell på god og dårlig pensel). Du må ha 18-20 gr. i rommet. Lakk, tørk, fin overslip, og gjenta - tipper 6-8 gange er mer realistisk end 2-3. Siste strøket kan du ta med rubbing etc.

    Bruker du lakksprøyte - kan du få en 2-komponent (husk maske med kul-innsats), igjenn må du satse på 18-20 grader, samme med lakken. Bland etter oppskrift - dobbel så mye som du trenger. Deretter TRENER du på rester inntil du får det som du ønsker.

    Allerførst stiller du sprøyten så det er nokså lite lakk og mye luft - det gir en masse små "dotter" men skal ikke dekke. Vitsen med desse "dotter" er at du skal la de tørke et - to minutter - så når du så gir finish-strøk så har det noe at "henge" i. Når hengestrøket er parat - så stiller du sprøyten (sjekk på en av restene) slik lakken flyter sammen uten at renne. Du kan gjerne gi det et par strøk i første omgang - men la det tørke 10-15 min mellom.

    Så må du rense sprøytepistol (ellers blir den til boss) skikkelig.

    Finsliping (trolig med 2-K lakk bedre med en 12-1500 våt) - og så gå runden 2-3 gange. Slutt er igjenn rubbing etc.
    Takk... i limbo når det gjelder sprøyte for denne jobben. Får la det synke litt.

    Men du skrev (i tidligere innlegg): "rubbing, fin-rubbing og polish".
    gjorde et søk, men det var mange spørsmål og like mange forskjellige svar.
    Hvordan rubber du og hvilke produkter brukers (om noen)? Hvilke produkt bruker du for polish?
    Jeg leser det som om det skal pusses, rubbes og poleres mellom hvert lag. Stemmer det? Vil du ikke få kjemikaler inn i lakken da?

    Ahh, sorry, ser nå at du skrev "siste strøket" i denne posten, Da er det som forventet ja.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    TEK. før du løper og kjøper den Gebe kompressoren. tenk på resten du skal bruke kompressoren til. Gebe har max arbeidstrykk på 8bar. dette er lavt. du vil f.eks slite med å bruke muttertrekker.
    er forresten helt normalt å bruke mutter trekker på 8 bars trykk..
    joda. men hvor lenge kan man opprettholde 8bar om det er max arbeidstrykk? mot om en har 10bar max arbeidstrykk?
    Det har med størrelsen på tanken å gjøre, ikke på max trykk. til lakkering og andre typer verktøy som krever store mengder luft så er det om å gjøre å ha størst mulig tank, hvor stort trykk kompressoren klarer å levere er egentlig uvesentlig så lenge trykket på tanken ikke kommer lenger ned enn innstilt arbeidstrykk på gjeldende verktøy.
     

    Piemonte

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    48
    Dersom jeg følger dette eksempelet så ser der ut for meg som om det riktige blir:
    - HERDINS LAKKBEIS, Grafikksort
    Sannsynligvis 2-strøk med lett pussing med fint papir imellom (360) og etterpå
    - HERDINS BEISLAKK (en klarlakk)
    I flere strøk fram til ønsket tykkelse oppnås, 2 eller 3 vil jeg tro - lett pussing med fint papir imellom (360)
    Og til slutt polering med rubbing, fin-rubbing og polish.

    kan noe slikt funke?
    Og vil denne lakken passe for sprøyting - eller er der slik at man egentlig ikke trenger sprøyte for å få denne finish'en?
    Mulig du heller er tjent med stålull på beisen hvis du skal ha mye sort igjen, er redd du tar vekk for mye farge hvis du bruker papir, du må nesten prøve litt :)
     
    A

    audiosan

    Gjest
    TEK. før du løper og kjøper den Gebe kompressoren. tenk på resten du skal bruke kompressoren til. Gebe har max arbeidstrykk på 8bar. dette er lavt. du vil f.eks slite med å bruke muttertrekker.
    er forresten helt normalt å bruke mutter trekker på 8 bars trykk..
    joda. men hvor lenge kan man opprettholde 8bar om det er max arbeidstrykk? mot om en har 10bar max arbeidstrykk?
    Det har med størrelsen på tanken å gjøre, ikke på max trykk. til lakkering og andre typer verktøy som krever store mengder luft så er det om å gjøre å ha størst mulig tank, hvor stort trykk kompressoren klarer å levere er egentlig uvesentlig så lenge trykket på tanken ikke kommer lenger ned enn innstilt arbeidstrykk på gjeldende verktøy.
    størrelsen på tanken har en betydning, ja. MEN ved 10bar på tanken kan en opprettholde 6bar trykk mye lenger enn om man har 8bar på tanken. så ikke kom å si at max arbeidstrykk ikke har noe å si.
     
    Sist redigert:
    A

    audiosan

    Gjest
    beis kan du også påføre med polerduk med meget godt resultat.
     

    Piemonte

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    48
    Meget bra resultat :) så gjennom den andre lenken og lærte litt om finering.
    Grundig arbeid du har lagt ned i det prosjektet :)
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det :)
    Er spent på hvordan sluttresultatet blir.

    Skal ta inn den andre subben jeg har og gi den et lag beislakk til når denne begynner å bli ferdig beislakkert, og deretter legge klarlakk på begge to.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det ble ikke noe endelig konklusjon på denne - følger stadig vekk med på Finn for å se om det dukker opp noen interessant kompressorer, men er ikke så mange å se.
    Titter litt på noe slikt som dette:
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WFvwTGT0XRM
    Er mange som skryter av disse, samtidig som jeg ikke trenger en kompressor som bråker mye og tar opp ganske mye plass.
    Men jeg får heller ikke en kompressor som jeg kan bruke til andre ting - så det går nå litt fram og tilbake.

    Å sånn går nu dagan...
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Husk og at hvis du skal lære å lakkere kan det være lurt å kjøpe litt god lakk. Min favorittsprøyte er Sata. Vet ikke om du får tak i Optima lenger, men det er også en god sprøyte. Sikkens har en god klarlakk som du kan bruke akselrator i uten å knekke glansen.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter MYE fram og tilbake så gikk jeg i metning...
    ble bare drit lei av å lure og fundere, forsøke å finne noe brukt uten å lykkes også videre. Metningen fikk seg nok en liten puff i baken av to forskjellige hendelser.
    1) fant en brukt kompressor++ på finn, den var litt liten men jeg tenkte jeg kunne teste den ut - lite brukt og rimelig. Den handelen trakk ut og trakk ut (svært gode årsaker på selgers side - ingen sure miner)
    2) fant en 4kw med stor tankt til nesten ingenting. Et skielig røverkjøp , kunne sikkert kjøpt den og solgt den for 4 gangen uten problem. Dro avgårde full av pågangsmot og optimisme. Den turen lærte meg hvor himla lite jeg vet gitt. Måtte ta halen mellom bena og dra hjem med uforrettet sak. Den var STOR!

    så i dag ble det liksom nok. Dro til Biltema og kjøpte denne: Kompressor 30C-50 - Biltema
    3hk med reimdrift. Samtidig kjøpte jeg med div ekstrating, ink. ei "proff" lakksprøyte til 300 (kolbe på topp) I forhold til sprøyte tenker jeg at jeg først kan lære meg litt med ei billig, også, når jeg ser svakheter og mangler, kan jeg oppdatere til debliss eller sata sprøytene foreslått her.
    Har fått montert opp kompressoren, og må si at den gav et godt inntrykk. Fylte opp tanken svært fort, og oppleves ikke særlig bråkete. Hvordan den funker til lakker ligger litt fram i tid å fuj

    Monterer kompressoren i garasjen og bruker ene uttaket til luft og andre ting man trenger der. Så skal jeg få trukket en slange til "snekkerbua" mi under garasjen. Der plassere jeg trykkregulator og fuktfjerner, og tar lufta derfra til lakkering. Ingen skjemmende lyder.
    Akkurat nå må jeg få laget hull i garasjegulvet ned til kjelleren - som vel er 20-30 cm betong før jeg kommer videre. Det er vel ikke tilfeldigvis noen i Trondheim/Byåsen området som har utstyr som klarer dette på en rimelig grek måte, og føler for å låne det bort?
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Drar fram denne gamle tråden igjen.
    Har kompressor. Har også fikset det slik at slangen til kompressoren går ned i kjellerboden hvor vannavskiller og trykklegulator samt slangeholder står (begynner å bli ganske bra utrustet etterhvert).
    Kompressoren brukes til ymse ting rett som det er og er et bra verktøy.
    Har orget meg et "telt" hvor jeg har vifte for inn og utluft med filter på (både inn og ut).
    I tillegg har jeg en biltema sprøyte som er tiltenkt grunning og grovarbeid.

    Jeg skulle gjerne fått tak i en ekstra tank på 50-300 liter (10 bar).
    Så om noen har en de vil bli kvitt - send meg en pm...

    Men det som er mer aktuelt nå er at jeg har to HT prosjekter gående.
    Ett par "Wavecor Ardent" høyttalere (se bilde) og ett par tv-høyttalere til stua.



    Ardent'ene skal fineres i valnøtt og deretter lakkeres med klar klarlakk (mange lag) og et sluttstrøk med matt klarlakk.
    Stuehøytalerne skal lakkeres hvite.

    For å få til dette tenker jeg det vil være greit med en sprøyte som er velegnet til topplag. Tenker 1.3mm "tut" vil være passelig.

    Er det noen som kan være behjelpelig med å finne en passelig sprøytepistol? Både nytt og brukt er av interesse.
    Tenker helst under 1000,- men kan strekke meg opptil 2000,- om helt nødvendig.-
    Selv har jeg så langt funnet denne som jeg tenker er mest aktuelt - men egentlig synes jeg det er for mye å legge ut med...
    Anest Iwata w 400 132G 1 3mm Gravity Spray Gun with 600ml Cup W400 QS | eBay

    Utfordringen min, både angående denne og andre sprøyter, nye og brukte, er at jeg ikke aner om det er en bra sprøyte eller en dårlig elller en 40 år gammel sprøyte...
     

    Vedlegg

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nå kan ikke jeg så mye om akkurat dette, men er det ikke best å ha en god sprøyte som du heller bytter dyser på etter behov?
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det kan hende.
    Det jeg håper er at noen kan ha en konkret sprøyte (ny eller brukt, hos seg selv, på finn, på ebay, på aliexpress eller i en butikk) å anbefale, forhåpentligvis et godt kjøp - også kan jeg bare kjøpe den :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det kan hende.
    Det jeg håper er at noen kan ha en konkret sprøyte (ny eller brukt, hos seg selv, på finn, på ebay, på aliexpress eller i en butikk) å anbefale, forhåpentligvis et godt kjøp - også kan jeg bare kjøpe den :D
    Prisklasse ?
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Helst (godt) under 1000,-
    Opptil 2000,- om jeg er helt nødt.

    Skal som nevnt primært brukes til topplag og klarlakk. Tenker 1.3mm dyse burde være passe - men om dysene kan byttes slik at den kan brukes også til andre kan jo også det være en ide.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    1.3 funker til det meste utenom slipegrunning.
    Rengjør bedre en du tror du trenger er et tips :cool: sprøyta skal se ubrukt ut i flere år.
    Har sikkert no sprøyter liggende som har funka fint til en billig penge. Men jeg bor på Kyrksæterøra, tar du turen kan jeg finne en som duger. Som straff må du høre gammle Infinity.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    He, he - den straffen hadde jeg tatt på strak arm - men jeg tror Kyrksætøra er litt utenfor komfortradiusen:).
    Men om du er innom Trondheim av og til så kan jeg stille med B&W N803 og kaffe - kanskje endog ei vaffel eller to ;-)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    He, he - den straffen hadde jeg tatt på strak arm - men jeg tror Kyrksætøra er litt utenfor komfortradiusen:).
    Men om du er innom Trondheim av og til så kan jeg stille med B&W N803 og kaffe - kanskje endog ei vaffel eller to ;-)
    Har du ikke bil :rolleyes: skal si fra om jeg skal innover
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Joda - bil har jeg, men åpning for å la frue, 3 unger, katt og hund klare seg selv mens jeg kjører ut til Kyrksæterøra en dag mistenker jeg kan bli litt utfordrende å få forsåelse for ;-)

    PS: du får gi en liten advarsel før du dukker opp slik at jeg kan sikre at det ikke ser ut som en barnehage på kjellerstua :rolleyes:
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da ser det ut til at det ordner seg med en ekstra 200l tank (10 bar) - så da burde det fikse seg med litt ekstra luft til sprøytinga :)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Hallo TEK.
    Har lest gjennom tråden og har et kvalifisert bidrag.
    Jobber med hydraulikk og pneumatikk, så jeg er litt over Biltema nivå.
    Noe av mitt fag er sikkerhet ved trykktesting.

    Til en opplysning, 3000 liters tank trykksatt med 100 bar nitrogen, tilsvarer ca 40 kilo TNT.
    Ja, jeg ser at din tank er 1/10 og trykket 1/10, men det utgjør likevel en potensiell fare.


    En 200 liters trykktank og 10 bars trykk er tilstrekkelig til å rydde garasjen din en gang for alle, og ta livet av alle i nærheten, dersom du får en fatal feil, og her har du dessverre ikke en angrefrist eller flere sjanser.

    Trykktanker i den størrelse bør sjekkes ved jevne mellomrom.
    Mange tror at de kan bruke varmtvannstanker, men det kan være bortimot livsfarlig.

    Dette er ikke for å ta fra deg gleden ved hobbyen, men å sikre at det du gjør, gjør du innenfor trygge rammer.

    Med vennlig hilsen Knut Runar
    Kundekonsulent hos Tess AS
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hallo TEK.
    Har lest gjennom tråden og har et kvalifisert bidrag.
    Jobber med hydraulikk og pneumatikk, så jeg er litt over Biltema nivå.
    Noe av mitt fag er sikkerhet ved trykktesting.

    Til en opplysning, 3000 liters tank trykksatt med 100 bar nitrogen, tilsvarer ca 40 kilo TNT.
    Ja, jeg ser at din tank er 1/10 og trykket 1/10, men det utgjør likevel en potensiell fare.


    En 200 liters trykktank og 10 bars trykk er tilstrekkelig til å rydde garasjen din en gang for alle, og ta livet av alle i nærheten, dersom du får en fatal feil, og her har du dessverre ikke en angrefrist eller flere sjanser.

    Trykktanker i den størrelse bør sjekkes ved jevne mellomrom.
    Mange tror at de kan bruke varmtvannstanker, men det kan være bortimot livsfarlig.

    Dette er ikke for å ta fra deg gleden ved hobbyen, men å sikre at det du gjør, gjør du innenfor trygge rammer.

    Med vennlig hilsen Knut Runar
    Kundekonsulent hos Tess AS
    Heisann Knut Runar.
    Nå er inntrykket at dette er en skikkelig tank av et kjent merke. Den er heller ikke eldgammel (1998).
    Argumentene dine er uansett svært gyldig.
    Denne tanken har ikke vært brukt på mange år og en verifikasjon kan nok være en god ide. Som du selv sier - det gis bare en mulighet.
    Hvordan går man fram for å få trykktestet en tank?
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Slik trykktesting gjøres av profesjonelle selskap.
    Du finner mere info om dette i Maskindirektivet.

    Knut Runar
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Men hvem er disse profesjonelle selskapene?
    (i Trondheim)
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Har svart deg pm, siden det ikke er riktig å reklamere her.

    Knut Runar
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ja, merket kjenner jeg til - det jeg ikke vet er om dette er en modell som er beregnet til noe spesielt bruk, eller gikk ut på dato for 20 år siden. Regner med at en ny billigsprøyte (400-800 som det er noen av) er like god eller bedre enn en elgammel av kjent merke, eller en beregnet til annet bruk.
    Dysestørrelse er 1.4 (står på ene bildet).
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha tittet litt rundt virker det som om Anest Iwata sprøytene får godt skussmål.
    Så leste jeg meg litt opp i forhold til de forskjellige modellene her:
    https://anest-iwata.dweblink.jp/020_catalogue/file_count/1_SprayGun_EN.pdf
    Da fant jeg ut at for mitt bruk (male ht'er og annet mindre arbeid) så virker egentlig 100-serien ypperlig, og det var jo en positiv erfaring - for de koster bare en brøkdel av hva 400 serien koster, som jeg først trodde var det riktige for meg.

    Også fant jeg en ny for 61 usd (+ mva og evt. fortullings-gebyr).
    Wholesale Product Snapshot Product name is ANEST IWATA W-101 hand manual spray gun, 1.0/1.3/1.5/1.8mm, Japan made, FREE SHIPPING
    Det synes jeg var en såpass grei pris at jeg like greit bestilte meg en slik en :cool:
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hups
    Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering.
    Trykktanken på 200liter går videre til noen annen.
    Fikk tak i en relativt ne, men defekt 50 liter gebe (gåen motor), og kommer til å koble til den slik at jeg har 100 liter tank, med den lille sprøyta jeg har burde det holde greit.

    Sprøyta er mottatt. Lurte jo litt om den kunne være ekte til den prisen (fant en del, for eks. SATA, som definitivt ikke var det.
    Er min fake så må det være tidenes beste - føler meg helt sikker på at den er ekte!

    Fikk tak i lakk på bilextra i Trondheim (rett ved mechonomen på tiller).
    Fikk god hjelp til å plukke ut det jeg trengte, også har de litt mer hensiktsmessige åpningstider enn Tiller har, for eks lørdagsåpent. Men gosh - skikkelig lakk koster gitt...

    Har enda en del byggearbeid igjen før det blir noe lakkering, men nå har jeg i alle fall alt jeg trenger i hus :-D
    Blir nok litt testing før den egentlige jobbem begynner - men må bli ferdig med snekkerarbeidet først slik at jeg kan få unna alt støv fra saging, pussing osv. og fikse lakkeringsområdet først.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe...
    Kan nevnevat jeg søkte litt rundt. Bilxtra sa at de kun hadde sealeren i 3-liter bokser, til 3800,- pr. boks.
    Det synes jeg var for dyrt!

    Søkte litt rundt, og kom over denne fra Glasurit sitt hjemland.
    285-0 Transparent-Sealer 2,5 l - lackshop24
    2.5 liter for 68 Euro. Litt ekstra blir det med moms og slikt, men allikevel en helt annen pris. Må nesten sjekkes ut...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn