Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Hvor gammel er din Mac? Mener å lest at eldre av slagsen har mindre strøm (mindre enn standard 500mA) å gjøre godt med. Har en 2006 MacBook selv, som uten ekstern usb-strøm fikk problemer (drop-outs) med Metrum Octave mk1. Har du prøvd den andre usb-porten? Jvf denne lenken, er forskjellig internt koblet opp på de to. Du kan sjekke dette under systemopplysninger.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Oktober 2008. Ikke en Pro altså. Samboerens MacBook er en Pro som er er fra feb. 2010.

    Du kan utvilsomt være inne på noe (som jeg ikke har stor kunnskap om). Har skum-lest i det du linket til, og om jeg prøver å koble mot bakre USB-port på min, så får jeg ikke opp V200´n som valgbar enhet for lyd ut under Systemvalg. Kobler jeg mot den fremre porten, så kommer V200´n opp som valgbar enhet.

    Men - det er godt mulig at V200 krever mer enn det USB-porten stabilt klarer å levere. Det står ikke noe spesielt nevnt om dette under Witch USB devices can be connected.... i manualen til V200.

    Hvordan kan man på en enkel måte få konstantert/verifisert at det er her årsaken ligger?
     
    Sist redigert:

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Jeg sjekket usb-strømstyrken under systemopplysninger for både min gamle 2006 MacBook og min nyere 2011 MacBook Pro. Begge ser ut til å ha 500mA på portene, så mulig jeg tar feil omkring dette med mindre strømstyrke (minnes ikke hvor jeg leste det i sin tid). Uansett, så tyder tidligere lenken (og andre kilder på nettet) på, at den ene usb-porten har mindre strøm å gi enn den andre, fordi forskjelligt er koblet på (blåtann, kamera, mm).

    En annen feilkilde jeg kan tenke meg, er hvis usb-kortet fra Violectric er basert på OEM fra M2Tech, og du på MacBook’en anvender Mavericks. De to snakker ikke sammen, så vidt jeg har forstått. Men så burde dog sikkert problemet ha opstått både hos Audio Norge og din samboers Mac.

    Fungerte det på den fremre porten?

    Skal si, at jeg ikke er ekspert på dette overhodet, søkte blott på nettet, når jeg i sin tid fikk problemet. Er heller ikke sikker på, at det er samme problem. Hos meg var desiderte utfall og/eller klikk-lyder, ikke forvrengning som hos deg.


    ---

    Strømstyrke finner du som vist her - under eple(øverste venstre hjørne på skjermen)>om denne mac>flere opplysninger>systemrapport
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En annen feilkilde jeg kan tenke meg, er hvis usb-kortet fra Violectric er basert på OEM fra M2Tech, og du på MacBook’en anvender Mavericks. De to snakker ikke sammen, så vidt jeg har forstått. Men så burde dog sikkert problemet ha opstått både hos Audio Norge og din samboers Mac.

    Fungerte det på den fremre porten?
    I og med det fungerer på samboerens MacBook, så er nok ikke problemet det du nevner innledningsvis her.

    Nei - det er forvregninger på fremre porten. På den bakre porten får jeg ikke V200 opp som valgbar enhet for lyd ut i det hele tatt.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har du tilgang på ekstern usb-strøm, enten som vanlig usb-hub med egen strøm, eller som dedikert strømforsyning à la AQvox? Kunne i så fall være verdt å forsøke med dette. Derutover kan jeg nok ikke hjelpe, desverre.
     

    Guzmeister

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Ta med MacBooken ned til Audio Norge og prøv på en V200 med USB der, hvis de har?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, det er en mulighet, hvilket også Audio Norge sa når jeg var nedom de tidligere i dag. Om jeg ikke fant ut av problemet, så var det bare å ta den med ned dit. Men, det er tvilsom at de har en V200 m/dac, da dette er en option for ettermontering. Og all den tid min V200 fungerte helt ok der, og at den også fungerer helt ok på samboerens MacBook tilsier at problemet nok ligger i min MacBook´s USB-port - og jeg får prøve å verifisere om det er der det ligger først.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har du tilgang på ekstern usb-strøm, enten som vanlig usb-hub med egen strøm, eller som dedikert strømforsyning à la AQvox? Kunne i så fall være verdt å forsøke med dette. Derutover kan jeg nok ikke hjelpe, desverre.
    Nei har ikke noe slikt.
    Takker for hjelp uansett:)
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Du kan få tak i en liten aktiv usb-hub (dvs med egen strømadapter) for kr. 1-200. Har set på ebay til 60 og på komplett til 250, fåes sikkert i de fleste elektronikk-butikker også. Er i hvert fall en måte å få verifisert, om det er usb-porten, som er problemet.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    En siste ting.. Bruker du en alternativ software-avspiller (BitPerfect, Audirvans, etc)? Ble samme brukt de andre stedene? Hvilket OSX bruker du? Jeg spør, fordi jeg med den gamle MacBook’en (SnowLeopard) min har opplevd problemer med de seneste BitPerfect oppdateringene. Problemet ble jeg fortalt (av Richard fra BitPerfect), lå i Apples stadige oppdateringer av X-code. Noe som nå gjør, at SnowLeopard ikke lenger understøttes i BitPerfect, og snart vil det gå samme veien for Lion. Problemet mitt var dog igjen ikke forvrengning, men egentlige opstartsproblemer. Når jeg brukte Mac'ens CoreAudio i stedet for BitPerfect var der ingen problemer.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    SnowLeopard. Bruker ingen annen software enn det som den opprinnelig er levert med.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Strømstyrke finner du som vist her - under eple(øverste venstre hjørne på skjermen)>om denne mac>flere opplysninger>systemrapport
    På min maskin er det listet opp et litt annerledes enhetstre m/3 USB-enheter:
    Den øverste > USB-High-Speed-buss har på linjen under (der det står Samlingspunkt hos deg) tekst: Innebygd iSight
    Her står det tilgjengelig strøm 500ma, og Strømkrav 500ma

    De to øvrige er betegnet USB-buss, og der ser det ut til at den ene har noe med tastatur og styreflate å gjøre (er listet opp under) og den andre Bluetooth.

    For disse er det også listet opp tilgjengelig strøm 500mah og litt ulike verdier for strømkrav (0 ma, 40ma og 100ma)
     
    Sist redigert:

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    For den usb-porten (2006 MacBook) som min dac (QNKTC) er tilkoblet, er det angitt 500mA både for tilgjengelig og strømkrav. Jeg er usikker på, hvor reelle disse verdierne egentlig er. 500mA er jo blott standard-verdien for usb 2.0.

    Som et alternativ til aktiv hub kunne du også forsøke med y-splitter, her trekker du strøm fra begge usb-portene. Jeg har ikke testet dette selv, så vet ikke, hvordan det forholder seg med selve data-overførslen, eller hvorvidt dac'en vil bli set.


     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har startet en egen tråd vedr dette, under Datahjørnet, da "problemet" egentlig ikke berører Violectric:)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hør her da!

    Ungene skal til mine foreldre, og feire påske med de! Dette sammenfaller med at jeg får en ny HeadAmp på prøve, og har huset alene!

    Den stille uke- here i Come!

    #lykke
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Laaaang leveringstid.
    Å jasså. Det er jo noe dritt. På den annen side, så kan det jo være bra - hvis leveringstiden skyldes genuin popularitet. Er det popularitet? Jeg spør for å lære. Er nesten aldri innom annet her i verden enn viktige ting som foto og klokker. Head-fi er for spesielt interesserte. ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Takket være TittenTei, sitter jeg nå, og gliser bredere enn jeg har gjort på lenge!

    DETTE kommer til å bli en bra Påske. Skal bare inn til byen å kjøpe inn akustiske Headfi tiltak:)

    For en DEILIG volumkontroll!! Veldig tysk..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Gøy å låne bort ting når de svarer såpass til forventningene! Kunne tenke meg at V200 var midt i blinken for deg. :) Blir moro å se om førsteinntrykket holder seg.

    Hehehe, volumkontrollen er helt nydelig, hehe. Du har også gainjumpere på baksiden for høyre og venstre kanal.

    Både RCA og XLR-inngangene på baksiden er satt til innganger. RCA-inngangen kan også bli en utgang ved å stille om på en intern jumper, men da bypasser man volumkontrollen, så den kan IKKE brukes som preamp, men direkte ut med konstant gain.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Definisjonen på en bra Amp?

    - Etter fem minutter sitter du inne på torget, og leter frenetisk etter en V200:)

    Infected Mushroom - Dancing With Kadafi, er for meg den ULTIMATE test skiva. Den har vanvittig trøkk, og det skjer noe hele tiden.. Huset står å venter på at far skal kjøre de inn til byen...EN låt til!!!!!!

    Første inntrykk?

    Det irriterer meg noe jævlig at å følge flokken er lurt..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ;)
    @Tittentei. Jeg synes @sorgenfri`s innlegg virker å samsvare brukbart med min PM-kommentar vedr lån:)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jeg, har hatt en hang til å sammenligne med damer, men denne gangen blir metaforen Amerikansk bil VS tysk.

    Psii har riktig nok et tysk rør i midten, men den tapre lille Amerikanske ampen - har sine klare begrensninger. Og V200 har en ting som kan bli en Deal breaker - mer om det senere


    Et voldsomt trøkk, men det fungerer best på rett vei, så snart det kommer hindringer kjenner man at det ikke er så tight som en kunne ønske, og den ville støyen man elsket da man satte seg inn i bilen, blir ganske plagsom etter en stund..


    Så! Setter man seg inn i en Tyskprodusert Merc..når man lukker døra, kjennner man øyeblikkelig at kvaliteten er bedre ( volumknotten )




    Det sorte, er bekmørkt - det er så tight, og kjapt at hjernen fokuserer på dette, og ikke musikken en liten stund..Jeg ble sittende å lytte til utstyret, og det pleier jeg ikke - men overgangen ble så utrolig stor.


    Rørenes tilbakelendte lett tilslørte stil, er behagelig og jeg liker godt dette - men jeg har gitt avkall på MYE detaljer, og ikke minst kjappheten. Bassen i V200 virker tørrere enn hva jeg er vant til. Første timen følte jeg at den var bedre på psii - men etter å ha spilt I SHINE med Infected på begge etter hverandre - fant jeg at den ikke er bedre på PSii, bare villere og uten den kontrollen V200 har.
    V200 har mer autoritet, mer kontroll - flere detaljer og større separasjon.


    Gamle favoritter blir Nye igjen, nå sitter jeg bare å nyter deilig musikk på et utstyr som gjengir det hele med en presisjon, og kontroll jeg tidligere ikke har hatt gleden av å høre!


    Jeg, har valgt å tråkke opp min egen sti, ta litt andre valg enn majoriteten, men der har jeg tapt mye penger på unødvendige blindkjøp.


    Er du ute etter en kvalitets forsterker til Hodetelefonene dine lytt til erfarne fjellfolk!


    Men til slutt: Hvem i heiteste helvette fant på BLÅ ledlys? Hvor i verden var det en fabrikk som produserte MILLIONER av blå lys for mye, så mange at hvem som helst som lager lyd utstyr kan få disse gratis - og derfor stapper de dette jævlige lyset inn?


    Med en Rørbasert DAC tegner dette å bli en fin påske, håper været holder seg slik det gjør!

    V200 er rett og slett en særdeles god AMP.

     

    Guzmeister

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Da var V800 og LCD-2 kommet i hus, og jeg liker det jeg hører! Hvor kom alle detaljene i musikken i fra!? :)

    IMG_8118-2.jpg
     

    Guzmeister

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Men til slutt: Hvem i heiteste helvette fant på BLÅ ledlys? Hvor i verden var det en fabrikk som produserte MILLIONER av blå lys for mye, så mange at hvem som helst som lager lyd utstyr kan få disse gratis - og derfor stapper de dette jævlige lyset inn?
    Ja da er nok ikke V800 for deg ihvertfall, den er jo rene juletreet! Men med den lyden de produserer sammen, så klarer jeg å leve med det litt glorete lyset! :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...] Skal bare inn til byen å kjøpe inn akustiske Headfi tiltak:)

    For en DEILIG volumkontroll!! Veldig tysk..
    Tyskprodusert alkohol?

    [...] Men til slutt: Hvem i heiteste helvette fant på BLÅ ledlys?
    Blå lys? Det er Vazelina Bilopphøggers det.

    0000571203_500.jpg

    Med en Rørbasert DAC tegner dette å bli en fin påske, håper været holder seg slik det gjør!
    Horisontalt regnvær nær 0 grader?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Ingenting er verre enn fint vær når en skal kose seg INNE!

    akustiske
    headfi tiltak fra DanMark:) Det, er allround egenskapene derfra jeg setter pris på! De Italienske er mer tilpasset kvinnestemmer:) Russiske tiltak - ligger ikke for meg..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Guzmeister, gratulerer så mye med V800 og at det var en oppgradering fra det integrerte DAC-kortet. V800 er definitivt et realt sikleobjekt, men hva er veiledende pris på herligheta nå?

    Sorgenfri, enig i at det blir for mye blått lys i ting. Det var ekslusivt på begynnelsen av milleniet, nå har "alt" blått lys... I mine øyne er det kun McIntosh som kler blått lys, og det er vel ikke blått engang, men turkis. Kanskje man kan spesialbestille annen farge på led'en fra Violectric, slik jeg gjorde på WA6-SE? Byttet nylig ut dioder i en vintage Denon POA 1500, og klarer helt sikkert å bytte ut i V200 selv, men da bryter man jo garantien, så det blir ikke aktuelt. Orange/amber led i V200 hadde gjort seg, samme farge som i displayet som på LM-DAC'en din.

    Har du forressten kikka på det nye designet til Krell, eller skal vi si Grell?

    900x900px-LL-9461c5f3_DSC00318.jpeg


    Trist utvikling.

    Takk for anmeldelsen av V200, og som sagt, så kan du bare låne den en måneds tid. Lurer på hva du hadde sagt om du sammenliknet Taurus og V200 mot hverandre. De to komplementerer i mine øyne hverandre veldig godt med LCD-2, men forsto det slik som at du ikke er noen stor fan av Taurus? Ble det for tørt i bassen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn