G
Gjestemedlem
Gjest
Jeg vil minne om at alle de tre viktige partiene, som nå har flertall på Stortinget er i mot vinmonopolet og ønsker å tillate andre å selge vin.Jeg har ikke giddet å følge med tråden de siste dagene og overstående tyder å at det ville vært bortkastet uansett.
Du er så far off at du er umulig å ta seriøst. Jeg klarer ikke en gang å la meg provosere.
Min beskrivelse tidligere i tråden står ved lag.
Så heldigvis er det partipolitiske flertallet i landet på min side i denne saken. Det er nitrist at de har kapitulert for religiøse krefter i Krf, men det er nok forhåpentligvis et spørsmål om tid før det blir et ønske om å skrote denne gjengen og deres kristenkonservative agenda.
Resten av Europa tillater også sine innbyggere å handle med hverandre og ikke bare med staten.
Så jeg er forsiktig optimist i så måte, men er svært skuffet over den statslydige forbudshyllesten til deltakere i tråden. Historien er heldigvis ikke på deres side når det kommer til undertrykkende statsmonopoler.
Kanskje en gang vi kan oppleve å bli behandlet som frie myndige mennesker i Norge også. Det er dog et stykke på vei, og mange reaksjonære krefter som tviholder på forbudsregimet.