La nostra casa

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Otern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    From Wikipedia, the free encyclopedia

A head unit is a component of a stereo system either in a vehicle or home cinema system which provides a unified hardware interface for the various components of an electronic media system. An antiquated name for a head unit is a receiver.

Ble man noe klokere ?? :-\

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gutman/Otern; vi Naim-entusiaster er headshrinked nok til å passe beskrivelsene for Headunit gutter; ingen tvil om det :)

Men vi er iallefall lykkelige. Og kan bytte i morgen om vi vil det.

Edit; Thomand; du vil vel trenge en psu til Headline.

Mvh Vidar P

T

Thomas1

Gjest
    En Flatcap forsyner vel 2 enheter med strøm? Eller tar jeg feil?

P.s Thomas ( ikke Thomand ;) )

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Beklager navneforvirring; du har rett i at FlatCap kan forsyne både 112x og Headline! Best resultat får du med FC2(x) som kan gi 2x24V.

Mvh Vidar P

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Otern skrev:
    From Wikipedia, the free encyclopedia

A head unit is a component of a stereo system either in a vehicle or home cinema system which provides a unified hardware interface for the various components of an electronic media system. An antiquated name for a head unit is a receiver.

Ble man noe klokere ?? :-\
    Head-unit = Kontrollboks for (nesten) hele skiten. ;D

Kult anlegg forresten. Er det på Porsgrunnsiden av Skien? Ser litt sånn ut på det takbildet ditt for meg..

T

Thomas1

Gjest

Da er anlegget ( nesten ) komplett. Mangler bare en Din kabel. Hadde en, men den passet ikke. Innføringshylsen er for stor.
    Hvordan dette spiller vil jeg ikke utdype før siste kabel er på plass :eek:
    La meg bare si det slik: Jeg ligner på Finn Carling plassert i en postkasse= rytmeboks. ( huff, den var ikke pen )

T

Thomas1

Gjest
    Pengvim: Jeg bor Vest for Porsgrunn. Alle i Skien bor på Porsgrunnsiden...på en måda.

T

Thomas1

Gjest

Har lånt meg et særdeles musikalsk sett med hjem bestående av en Rega planet cd spiller og en Mira intergrert. Dette prøves ut i anlegg nr 1. Prisen på dette settet er vel nesten som vekslepenger i forhold for hva man får for pengene.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    301
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er en fryd å anskue virkelige herrer som har sett verdien av ekte hifi fra en gentleman til en annen; engelsk hifi i bøtter og spann her; i sannhet et oppløftende skue.

Mvh Vidar P

T

Thomas1

Gjest

Vidar P: neste nå blir vel en vannkoker og noen poser med Earl grey på rommet.

Prøver meg frem med Parasound effekttrinnet koblet til. Mellomtonen ble polert litt og bassen noe mer vektig. Koblet opp Gs10 og de trenger noe mer kraft enn det Miraen greier alene. Naimen greier med enkelthet å drive de, men savnet noe av lekenheten og koblet dermed Naim settet tilbake på rs6.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig i støtet om dagen Thomas, gøy det der! Er så opptatt med kvinner for tiden at jeg rekker ikke ta bilder av ting som farer gjennom huset, just nu er Confidence 1 solgt, Contour 5,4 beholdes, Advantage pre beholdes, Audio Research VT100mk2 går ut og erstattes etter all sannsynlighet av Sonic Frontiers Power 2, samme som Emokid har......så, det skjer litt her også....

T

Thomas1

Gjest
    hifiguru skrev:
    Virkelig i støtet om dagen Thomas, gøy det der! Er så opptatt med kvinner for tiden at jeg rekker ikke ta bilder av ting som farer gjennom huset, just nu er Confidence 1 solgt, Contour 5,4 beholdes, Advantage pre beholdes, Audio Research VT100mk2 går ut og erstattes etter all sannsynlighet av Sonic Frontiers Power 2, samme som Emokid har......så, det skjer litt her også....
    Det nye kvinnsen din har vel et passende navn på den byttenevrosen din tenker jeg ;)
    Kjekt med en rørslede nå som vinteren er rundt hushjørnet.
    Jeg er inderlig glad for at jeg har en varmeovn inne på rommet mitt når jeg må gå innom den uisolerte delen av loftet....brrrr.

Madammen har heldigvis ikke vært på rommet og kikket på alt det nye som har kommet. Ligger litt lavt i terrenget for tiden ;D

T

Thomas1

Gjest
    Fant bilder på en harddisk jeg hadde glemt. Fant bildene fra litt av det jeg har eid tidligere. Iallefall de siste 3 årene.

Først ut er en platespiller som overtok for en Sony sak. Som igjen tok over for en plateharv fra Dual.

En Clearaudio Emotion:

T

Thomas1

Gjest
    På denne spilleren sitter det en satisfy tonearm. Den sitter også på spilleren som er et steg opp på Clearudio stigen.

I andre enden finner vi en Aurum classic mm pickup.

T

Thomas1

Gjest
    En Pro-ject riia. Denne utgaven var direkte glorete. Endte opp med å kjøpe den lille som overtok. Den er mer diskre og laget i metall og er halvparten så stor.

T

Thomas1

Gjest
    Her ser vi hele anlegget fra den tiden. Xindak cd spiller og forsterker. Spilte sammen med Usher M700.

xindak settet kjøpte jeg av Hifiguru.
    Når jeg tenker meg om har jeg kjøpt endel hifi av han.
    Naimen jeg har nå inkludert.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    Her ser vi hele anlegget fra den tiden. Xindak cd spiller og forsterker. Spilte sammen med Usher M700.

xindak settet kjøpte jeg av Hifiguru.
    Når jeg tenker meg om har jeg kjøpt endel hifi av han.
    Naimen jeg har nå inkludert.

Moro å se du også har gått noen runder Thomas.......

T

Thomas1

Gjest
    Solgte xindak settet.
    Kjøpte en Primare i21. Denne tror jeg ikke jeg tok bilde av. Mulig jeg ikke rakk det mellom hver gang jeg hadde den hjemme. den stod en del på service verkstedet til Soundgarden.

Her er den en Abrahamsen. Den likte jeg ikke særlig.

T

Thomas1

Gjest
    Kjøpte et sett med Danske stativhøytalere.

Mentor2 fra dali. Angrer på at jeg solgte de. Jeg skulle ønske jeg bare kunne satt de på loftet for å kunne pakke de ut senere.

T

Thomas1

Gjest
    Nightingale Armonia.
    Ekte Italiensk håndtverk. 2x20 w kl A.
    Satt barnepike for denne i 14 dager. Denne spiller til daglig på Hørning høytalere hos onkelen til madammen.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    Dagens ferskeste...
    Grattis!

....kommer en tur i morgen muligens, skal se om ikke jeg har en dynamisk 10" som bør prøves ;D

T

Thomas1

Gjest
    Her er nyanskaffelsen. Mest sannsynligvis det siste skuddet på stammen før jeg bytter lytterom.
    En Vpi Scout m Lyra Dorian p.u

P.u matcher riia trinnet mitt fra Naim veldig godt.

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    p p p p p p pent.. Blitt flink til å ta bilder har du og. Nå fikk ikke jeg noe særlig inntrykk av vinyl hos deg, men med cd låt det virkelig bra. Stor lyd tiltross for "små" høyttalere. Tipper det ble enda bedre med lik toe- inn.

T

Thomas1

Gjest
    Når man er vant med Britisk audio, er det allltid en overgang til å eie noe annet, enten det er bedre/dårligere.
    man kan si mye om rimlig Rega, men en av styrkene var timingen.
    Denne har ikke dette som sin største styrke, men den har endel andre. Bla dynamikk, oppløsning og punch. Den mangler Fen i funk. Den spiller ikke groovy, hvis noen av dere forstår. Plasseringen av instrumenter og dybde og bredde er den rå på.

Hvis noen lurer på hva slags glorete skive som ligger på spilleren, er det Kob med Miles Davis ( 50 års jubi )

T

Thomas1

Gjest
    Kanskje emo skriver ett ord eller 2. han har nettopp vært her...Og ja, det ble betydelig bedre etter mye prøving og feiling av plasseringen.

Bildene er muligens bedre, men ordforrådet når det kommer til å beskrive lyd er vanskelig i skriftelig form.

T

Thomas1

Gjest

En oversikt.

Alt om alt må jeg si at jeg er meget fornøyd. Naim er et merke som har truffet meg midt i sjela. Det har en dose av alt og en evne til å underholde lytteren.

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Moro å følge med på dette Thomas :)

Mange fine bilder,dette er du flink til...

Mvh

T

Thomas1

Gjest
    Takker Draapen.

Jeg har kjøpt nytt kamera og stativ. Det gjør det litt enklere å få bildene skarpere. Jeg prøver å "se" motivet ferdig når jeg tar bilder.

Jobbet forresten sammen med en av norges beste pressefotografer i sin tid. Jeg var utplassert i en lokal avis når jeg gikk på ungdomskolen. han jobber nå i Vg. Han heter R Neumann.
    Jeg skulle nok fulgt litt bedre med og vedlikeholdt det jeg lærte da. hehe...

Ellers må jeg bare skryte litt av Naim utstyret jeg har. Det gir så utrolig mye glede pr krone at det er rent imponerende.
    112x og 150 ( nå 122x og 150 ) er inngangsbilletten til naim sitt pre/power sett og spiller rett og slett som ikke noe annet budsjett annlegg jeg har prøvd hjemme.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Thomas 1 : flotte saker du har i hus....selv var jeg på en begredlig naim demo på arken i år , men tror det skyldes både inkompetanse fra utstiller mismatch med rom og ht osv.....lekre bokser , grattis med ny spiller , fint å se at riggen min fikk ett godt hjem , les nøye igjennom manualen , jeg har ikke hatt denne pickupen montert lengere enn en mnd , og den er fortsatt i innspillingstid(41 timer når jeg dro ut kontakta her) så kan du holde øøye med timene....det er ikke uvanlig med en 70-80 rimer i allefall, da åpner det seg litt .

vta husteres under på armbasen , ved å løsne de to små z.skruene der armen er festet til plintet , og skru opp/ned på armbasen , du kan prøve å senke den littegrann , dette går jo også på optimalisering med våre forskjellige systemer lydmessig....

Hvis du oppnår kanalseparasjon på innersporene på dine plater skal du ta opp kontakten i junktionbox og tvinne kablen en runde , dn er nå forspent og jeg hørte ikke noe galt her hos meg....men somsagt det er alltid fint å prøve å justere vta....etter protractoen skal alt være ve og vel.....du kan jo kontrollere meg ;)

lykke til med din fine nye spiller , jeg har vært utrolig gla i denne , og kjøpte jo vpi igjen , hvordan vi opplever dette kan jo være forskjellig men jeg mener at i mitt oppsett ga deen ett skikkelig driv , og låt stort , det du snakker om med timingen skjønner jeg ikke , men men . Jeg har aldri hørt en rega som spiller så fett som en scout .

Har du føttene på ønskelista fortsatt i jula får du sende meg en pm...Espen

x.scout eier med nytt nick...

T

Thomas1

Gjest
    Kommer nok til å merke en endring etterhvert hvis p.u ikke er helt spillt inn. Gleder meg for hver plate jeg setter på.
    Fikk et tips i dag om å spraye litt uttynnet tøymykner på gulvteppet mitt. Kjører en kombinasjon av nålefilt og ikea raggteppe. Med ludvig sine filttøfler på føttene danner det seg et lite kraftverk i føttene mine. Gnistre,sprak. ;D

Her er den sammen med Naim stageline.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Uansett låt det nydelig mellom lynene, spesielt den form for blå du har avbildet.....

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Kanskje jeg må ta en tur igjen?
    Låter det bra?

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.778
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fin fin tråd du har Thomas. Kommer gjerne innom for en lytt ;D

T

Thomas1

Gjest
    Du er hjertelig velkommen tilbake generalen og du også 2m. Må si det er blitt til det bedre siden du var hos meg for 14 dager siden.
    Gi meg et pip først bare. Som småbarnsfar selv, vet dere jo hvilke tider som passer best. :)

Har forresten snust litt på tanken på en Sub. Trenger bare det lille ekstra i bunn. Stilt inn slik at jeg ikke merker at den er på før jeg slår den av.

P.s Kan dere ikke organisere en tur begge 2 sammen da.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.166
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

har holdt på 3 dager nedi kjelleren. Venter Trikkeren ila neste uke. Vegger er foret ut, taket skal lektes ned og gulvet er foret opp og isolert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn