La homser leve!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.038
Antall liker
6.286
Mohyeldeen Mohammad er ikke så glad i demokrati. Likevel befinner han seg altså i et demokratisk land og bruker sine demokratiske rettigheter. En forvirret ung mann det der, ser det ut til...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Forvirret? Langt i fra. Han er en mann med et mål for øye, opprettelsen av kalifatet.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.038
Antall liker
6.286
oddgeir skrev:
Forvirret? Langt i fra. Han er en mann med et mål for øye, opprettelsen av kalifatet.
Nå må du bestemme deg. ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.869
Torget vurderinger
0
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3519045.ece

Storberget er "bekymret"! Lovlig sent å se lyset om man spør meg! Men folk leste jo også "Mein kapf!" i sin tid, uten å tro på det "mannen med bart" skrev, og han ble vel også tatt omtrent like alvorlig som denne gutten her, - helt til det var for sent!
 

jonjungel

Medlem
Ble medlem
19.12.2008
Innlegg
39
Antall liker
1
Mitt inntrykk er at mange innvandrere føler jeg tråkket på. For eksempel http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3517953.ece.

Når en oppfordring til massedrap fører til langt mindre reaksjoner i det muslimske miljøet enn at Dagbladet trykker et tullebilde, synes jeg det ikke er så rart.

Jeg mener det er viktig å ikke bare avfeie slike meninger som "gal manns ralling", selv om det er fristende.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.038
Antall liker
6.286
Dette er jo guds gave til Siv Jensen, som trengte noe slikt for å prøve å karre seg forbi Erna igjen.
 
S

Smorte24

Gjest
Det er ikke lov å diskutere dette på forumet.

Ja la homser leve så blir det flere damer for oss andre :p
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
Det er ikke lov å diskutere dette på forumet.
Joda. Høvdingen har endret teksten over slik at det ikke lenger fremstår som om hele temaer er forbudt.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.999
Antall liker
725
Det er lov å diskutere, men man må ikke forfekte synspunkter som bryter med det politisk korrekte...........
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
Det er dessverre for majoriteten, alltid de få som ødelegger for de mange. Jeg klarer ikke med min beste vilje å begripe at folk med slike holdninger virkelig gidder å holde ut i denne syndens pøl. Jeg håper han selv snarlig innser at det finnes bedre egnede plasser på jorden, der han kan få utvikle sin sykdom i fred.

Honkey
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.869
Torget vurderinger
0
Smorte24 skrev:
Ja la homser leve så blir det flere damer for oss andre :p
Matematikken i dette er faktisk uovertruffen!

Men "dessverre" så er det noe som heter lesbiske damer, mange av dem er forøvrig direkte nydelige!
De damene ødelegger hele det flotte regenstykket du referer til ! Skumpf.....

Likevel er det så mange flotte damer/menn der ute som bare venter på DEG! at matematikken i dette ikke på noen måte skulle rettferdigjøre å steine hverken homser eller lesber ! Sålenge de med annen legning enn meg ikke plager meg, ser jeg ingen grunn til å plage dem! Det samme forholdet har jeg til andres religion ( tro det eller la vær! ). Hvis de ikke plager meg med trua si så får de vel tro på det de ønsker.

Men når de plager meg med det, kommer på døra eller truer med terror eller steining av min homfile nabo, DA blir jeg sur og vrang! Naboen er jo veldig grei å benytte når man skal ha hjelp med "julevinduer" og annen dekorasjon. Faktisk er han en grei fyr, han er ikke min type og jeg er ikke hans og da funker det jo greit! ;D Når man plager andre med sin religion kan man faktisk "få lov" til å reise "hjem" dit de eller mor/far evt. besteforledre kom fra opprinnelig. Og det er jo uansett dit de selv ønsker å sendes for å bli gravlagt.

Dessverre er det ikke like enkelt med våre hjemmestrikkede galninger, Jehovas Vitner, Inderste Indremisjon etc etc. Vi burde ha kaste dem ut da de begynte å ta fra oss Odin og Tor! Nå er det "litt sent". Men vi trenger vel ikke gjøre samme tabben en gang til? Gjør vi vel??
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Spiralis skrev:
Vi burde ha kaste dem ut da de begynte å ta fra oss Odin og Tor! Nå er det "litt sent".
Men vi trenger vel ikke gjøre samme tabben en gang til? Gjør vi vel??
Vi ? Det er da parasittene som gjør tabbene, selvom det er "vi" som har valgt de.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
"Men "dessverre" så er det noe som heter lesbiske damer, mange av dem er forøvrig direkte nydelige!
De damene ødelegger hele det flotte regenstykket du referer til ! Skumpf....."

Så så, ikke alle lesbiske damer er fanatikere.... ;), så lenge de er to så godtar mange av de en "tredjepart"... som erstatning for løs.....!
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.124
Antall liker
2.621
Torget vurderinger
16
Spiralis skrev:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3519045.ece

Storberget er "bekymret"! Lovlig sent å se lyset om man spør meg! Men folk leste jo også "Mein kapf!" i sin tid, uten å tro på det "mannen med bart" skrev, og han ble vel også tatt omtrent like alvorlig som denne gutten her, - helt til det var for sent!
Et betimelig spørsmål er hva slags trussel muslimene i Norge utgjør? De har ingen makt overhode, ikke politisk, ikke militært, de innehar ingen posisjoner i samfunnet som gir de mulighet til å utøve makt, de har media i mot seg og de virker ikke som en homogen og organisert gruppe. Om noe så har muslimene mindre makt enn de burde ha sett i forhold til hvor mange de er. Det er absurd å snakke om islamisering og denne frykten for radikal islam bør være på samme nivå som frykten for hai i Norge.

Det som er farlig er å innpode denne frykten i befolkningen, det reder grunnen for overgrep fra staten mot det enkelte individ. Hvis vi tror at muslimene står klare til å ta oss vil vi raskt godta alskens 'sikkerhetstiltak' som staten måtte ønske å pålegge oss. Dette er akkurat hva som skjedde i USA i kjølvannet av 9/11 og der hadde man til og med en reell grunn til frykt. Grunnlaget for frykt stod imidlertid ikke i forhold til alle tiltakene man innførte, tiltak som tråkket på borgernes rettigheter og innskrenket individets frihet.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
HC skrev:
Et betimelig spørsmål er hva slags trussel muslimene i Norge utgjør? De har ingen makt overhode, ikke politisk, ikke militært, de innehar ingen posisjoner i samfunnet som gir de mulighet til å utøve makt, de har media i mot seg og de virker ikke som en homogen og organisert gruppe. Om noe så har muslimene mindre makt enn de burde ha sett i forhold til hvor mange de er. Det er absurd å snakke om islamisering og denne frykten for radikal islam bør være på samme nivå som frykten for hai i Norge.

Det som er farlig er å innpode denne frykten i befolkningen, det reder grunnen for overgrep fra staten mot det enkelte individ. Hvis vi tror at muslimene står klare til å ta oss vil vi raskt godta alskens 'sikkerhetstiltak' som staten måtte ønske å pålegge oss. Dette er akkurat hva som skjedde i USA i kjølvannet av 9/11 og der hadde man til og med en reell grunn til frykt. Grunnlaget for frykt stod imidlertid ikke i forhold til alle tiltakene man innførte, tiltak som tråkket på borgernes rettigheter og innskrenket individets frihet.
Et innlegg jeg tilslutter meg 100%.
At det finnes en gjeng idioter som knapt skulle hatt bæretillatelse for eget stemmebånd får så være, men å tillegge slike sjuke holdninger en gruppe mennesker kalt "dem", er om lag like intelligent.
Det forekommer meg å være like smart som at en turist som har vært på Plata en sommerdag, kommer hjem og hevder at "alle i Norge bruker heroin".
Jeg er ikke bekymret over den vanlige mannen i gata, men jeg avskyr holdninger som denne religiøse svinepelsen ytrer.

Honkey
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
HC skrev:
Et betimelig spørsmål er hva slags trussel muslimene i Norge utgjør? De har ingen makt overhode, ikke politisk, ikke militært, de innehar ingen posisjoner i samfunnet som gir de mulighet til å utøve makt, de har media i mot seg og de virker ikke som en homogen og organisert gruppe. Om noe så har muslimene mindre makt enn de burde ha sett i forhold til hvor mange de er. Det er absurd å snakke om islamisering og denne frykten for radikal islam bør være på samme nivå som frykten for hai i Norge.

Det som er farlig er å innpode denne frykten i befolkningen, det reder grunnen for overgrep fra staten mot det enkelte individ. Hvis vi tror at muslimene står klare til å ta oss vil vi raskt godta alskens 'sikkerhetstiltak' som staten måtte ønske å pålegge oss. Dette er akkurat hva som skjedde i USA i kjølvannet av 9/11 og der hadde man til og med en reell grunn til frykt. Grunnlaget for frykt stod imidlertid ikke i forhold til alle tiltakene man innførte, tiltak som tråkket på borgernes rettigheter og innskrenket individets frihet.
Et innlegg jeg tilslutter meg 100%.
At det finnes en gjeng idioter som knapt skulle hatt bæretillatelse for eget stemmebånd får så være, men å tillegge slike sjuke holdninger en gruppe mennesker kalt "dem", er om lag like intelligent.
Det forekommer meg å være like smart som at en turist som har vært på Plata en sommerdag, kommer hjem og hevder at "alle i Norge bruker heroin".
Jeg er ikke bekymret over den vanlige mannen i gata, men jeg avskyr holdninger som denne religiøse svinepelsen ytrer.

Honkey
"We have nothing to fear but fear itself".

Jeg vil forresten nevne at dette er et musikk og hifi-forum, ikke en dagsavis eller et politisk forum. Når Høvdingen forsøker å unngå endel kontroversielle uttalelser så er det fordi han ikke ønsker at det skal bli et utrivelig sted å oppholde seg for noen.

Det er sannelig ikke lett for en som enten er muslim eller har en annen hudfarge å overse disse holdningene her på forumet, og det kan skremme bort endel personer fra å bruke forumet. Høvdingen må med alle midler forhindre medlemsflykt fra forumet, og bør derfor konsentrere seg om at hifi-delen ikke lider under dette. Politikk kan diskuteres over alt på nettet, og det er ingen selvfølgelighet at det skal diskuteres her. Dette er et musikk og hifi-forum, og Høvdingen kan godt stenge hele OT uten at han skal beskyldes for sensur.

DETTE ER IKKE RØDT ELLER FRPs NETTSIDER, DET ER HØVDINGENS HIFI-SIDE! Og det er ikke sensur å ønske å verne om kjerneinnholdet til siden. Ferdig, punktum og slutt denne idiotiske argumentasjonen. De som ikke skjønner det er for dumme til å delta på noe forum.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.124
Antall liker
2.621
Torget vurderinger
16
baluba skrev:
DETTE ER IKKE RØDT ELLER FRPs NETTSIDER, DET ER HØVDINGENS HIFI-SIDE! Og det er ikke sensur å ønske å verne om kjerneinnholdet til siden. Ferdig, punktum og slutt denne idiotiske argumentasjonen. De som ikke skjønner det er for dumme til å delta på noe forum.
Å fjerne innlegg er sensur uansett om du liker det eller ikke. Når det gjelder 'HØVDINGENS HIFI-SIDE!' så er jo hele poenget med "Off Topic" delen at man skal kunne diskutere IKKE hifi relaterte emner, derav navnet "OFF TOPIC".

Selvfølgelig skal ikke alt av skittkasting godtas men om man ikke ønsker politiske diskusjoner på "Off Topic" kan man like gjerne kutte ut hele "Off Topic".
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
baluba skrev:
DETTE ER IKKE RØDT ELLER FRPs NETTSIDER, DET ER HØVDINGENS HIFI-SIDE! Og det er ikke sensur å ønske å verne om kjerneinnholdet til siden. Ferdig, punktum og slutt denne idiotiske argumentasjonen. De som ikke skjønner det er for dumme til å delta på noe forum.
Å fjerne innlegg er sensur uansett om du liker det eller ikke. Når det gjelder 'HØVDINGENS HIFI-SIDE!' så er jo hele poenget med "Off Topic" delen at man skal kunne diskutere IKKE hifi relaterte emner, derav navnet "OFF TOPIC".

Selvfølgelig skal ikke alt av skittkasting godtas men om man ikke ønsker politiske diskusjoner på "Off Topic" kan man like gjerne kutte ut hele "Off Topic".
Høvdingen kan godt fjerne hele OT hvis det skal være så vanskelig for ham å opprettholde det han anser for å være et trivelig miljø her. Forstå at det er hans forum, og at det ikke er ment å være et "demokratisk" forum der alle kan lufte meninger om hva som helst.
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.999
Antall liker
725
baluba skrev:
Honkey-Chateau skrev:
HC skrev:
Et betimelig spørsmål er hva slags trussel muslimene i Norge utgjør? De har ingen makt overhode, ikke politisk, ikke militært, de innehar ingen posisjoner i samfunnet som gir de mulighet til å utøve makt, de har media i mot seg og de virker ikke som en homogen og organisert gruppe. Om noe så har muslimene mindre makt enn de burde ha sett i forhold til hvor mange de er. Det er absurd å snakke om islamisering og denne frykten for radikal islam bør være på samme nivå som frykten for hai i Norge.

Det som er farlig er å innpode denne frykten i befolkningen, det reder grunnen for overgrep fra staten mot det enkelte individ. Hvis vi tror at muslimene står klare til å ta oss vil vi raskt godta alskens 'sikkerhetstiltak' som staten måtte ønske å pålegge oss. Dette er akkurat hva som skjedde i USA i kjølvannet av 9/11 og der hadde man til og med en reell grunn til frykt. Grunnlaget for frykt stod imidlertid ikke i forhold til alle tiltakene man innførte, tiltak som tråkket på borgernes rettigheter og innskrenket individets frihet.
Et innlegg jeg tilslutter meg 100%.
At det finnes en gjeng idioter som knapt skulle hatt bæretillatelse for eget stemmebånd får så være, men å tillegge slike sjuke holdninger en gruppe mennesker kalt "dem", er om lag like intelligent.
Det forekommer meg å være like smart som at en turist som har vært på Plata en sommerdag, kommer hjem og hevder at "alle i Norge bruker heroin".
Jeg er ikke bekymret over den vanlige mannen i gata, men jeg avskyr holdninger som denne religiøse svinepelsen ytrer.

Honkey
"We have nothing to fear but fear itself".

Jeg vil forresten nevne at dette er et musikk og hifi-forum, ikke en dagsavis eller et politisk forum. Når Høvdingen forsøker å unngå endel kontroversielle uttalelser så er det fordi han ikke ønsker at det skal bli et utrivelig sted å oppholde seg for noen.

Det er sannelig ikke lett for en som enten er muslim eller har en annen hudfarge å overse disse holdningene her på forumet, og det kan skremme bort endel personer fra å bruke forumet. Høvdingen må med alle midler forhindre medlemsflykt fra forumet, og bør derfor konsentrere seg om at hifi-delen ikke lider under dette. Politikk kan diskuteres over alt på nettet, og det er ingen selvfølgelighet at det skal diskuteres her. Dette er et musikk og hifi-forum, og Høvdingen kan godt stenge hele OT uten at han skal beskyldes for sensur.

DETTE ER IKKE RØDT ELLER FRPs NETTSIDER, DET ER HØVDINGENS HIFI-SIDE! Og det er ikke sensur å ønske å verne om kjerneinnholdet til siden. Ferdig, punktum og slutt denne idiotiske argumentasjonen. De som ikke skjønner det er for dumme til å delta på noe forum.
Slå opp i ordboka og se hva "off topic" betyr.........
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
baluba skrev:
"We have nothing to fear but fear itself".

Jeg vil forresten nevne at dette er et musikk og hifi-forum, ikke en dagsavis eller et politisk forum. Når Høvdingen forsøker å unngå endel kontroversielle uttalelser så er det fordi han ikke ønsker at det skal bli et utrivelig sted å oppholde seg for noen.
Overhodet ikke. Dette er OFF TOPIC, her diskuteres ALT ANNET enn musikk og hi-fi. Nevnte temaer har ørten andre underavdelinger å boltre seg i.

Det er sannelig ikke lett for en som enten er muslim eller har en annen hudfarge å overse disse holdningene her på forumet, og det kan skremme bort endel personer fra å bruke forumet. Høvdingen må med alle midler forhindre medlemsflykt fra forumet, og bør derfor konsentrere seg om at hifi-delen ikke lider under dette. Politikk kan diskuteres over alt på nettet, og det er ingen selvfølgelighet at det skal diskuteres her. Dette er et musikk og hifi-forum, og Høvdingen kan godt stenge hele OT uten at han skal beskyldes for sensur.
Det er jo korrekt. Inntil videre har hi-fi-freakene her et sted vi tar opp alle mulige rare greier, politikk inkludert. Det oppleves som alt mellom fryktelig forstemmende til svært lærerikt. Så får nå sjefen velge å stenge siden, da, om han ikke orker holde orden på brunsneglene. Og ellers er det å bemerke at religiøse ektremister neppe frekventerer HFS Off-Topic i nevneverdig grad. Og om de gjør, har de faktisk godt av å få litt motforestillinger mot sitt forkvaklede verdenssyn. Orker de ikke det, kan de uten å plages nevneverdig, unnlate å trykke på fanen merket "Off Topic"

DETTE ER IKKE RØDT ELLER FRPs NETTSIDER, DET ER HØVDINGENS HIFI-SIDE! Og det er ikke sensur å ønske å verne om kjerneinnholdet til siden. Ferdig, punktum og slutt denne idiotiske argumentasjonen. De som ikke skjønner det er for dumme til å delta på noe forum.
Så lenge siden er åpen, bør høvdingen akseptere at folk er helt håpløse, så lenge de sånn nogenlunne følger regelverket.
Honkey
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg vet da for fanden hva off topic betyr, jeg jobber tross alt som administrator for et profesjonelt drevet forum selv. Men dette er et forum som tilhører en bestemt person, og han må få lov til å sette grensene for hva som er akseptabel debattform selv. Jeg har ikke sett at Høvdingen har moderert meninger, kun uttalelser som er på eller over kanten av norsk lov, og de reglene som forumet opererer under i utgangspunktet. Det er nok "brunsnegler" som får lov til å utfolde seg i nesten all sin "brunhet", sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn. Jeg kan ikke se at det er sensur, så Høvdingen har ikke foretatt seg noe galt.

De som skriker om sensur er de samme som mener at det er sensur når de ikke får lov til å utgyte direkte hat av samme kaliber som den tullepikken av en sharia-student gjør. Som jeg personlig ønsker lenger bort enn der pepperen gror, i ren sympati med mine medmennesker andre steder på kloden. Slike totale amøber fortjener strengt tatt ingen nåde, og hadde det ikke vært for min antivoldelige holdning så hadde jeg ville gitt han en på trynet selv. Men slikt er jo ikke akseptabelt i mine øyne heller, og jeg kan love at "brunsnegler" har gitt mer noen på trynet totalt uprovosert flere ganger. Det holder tross alt for "brunsnegler" og religiøse gærninger å hate deg fordi de vet at du er uenig med dem. Og blitzere, som kanskje kan kalles "svartsnegler" i denne sammenheng.

Men Høvdingen kan selv bestemme hva som er innholdet på forumet sitt uten å bli beskyldt for å være udemokratisk. Demokratiet er ikke hans oppgave å opprettholde. Det finnes nok steder der "brunsnegler" og deres motstandere trives på nettet. Selv med .no-adresse.

Det er klart at jeg kan snu ryggen til OT, men det kan ikke Høvdingen. Stakkars mann, sier jeg. ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Ja til mer mat og drikke, reisetips og andre morsomheter!
ellers er jeg redd at OT innimellom forsurer HFS på linje med enkelte snabelkabel"debatter"


Forøvrig var jo dette veldig OT OT da. ::)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
De gale muslimene som heldigvis er i mindretall ødelegger for alle andre - muslimer som andre.

Håper at slike drapstrusler blir tatt alvorlig og at vedkommende blir straffet! Send ham hjem!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Ja til mer mat og drikke, reisetips og andre morsomheter!
ellers er jeg redd at OT innimellom forsurer HFS på linje med enkelte snabelkabel"debatter"


Forøvrig var jo dette veldig OT OT da. ::)
Amen! Et godt eksempel er da jeg i en uenighet med Snickers i en annen kategori ble indirekte beskyldt for på delta i en form for mobbing i OT-forumet. Da har forsuringen fått konsekvenser for resten av forumet. Det er ikke noe som er konstruktivt for forumets fremtid hvis slike kryssinger av linjene og koblinger oppstår.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.038
Antall liker
6.286
Å komme i unåde hos Snickerns tilhengere er verre enn å tegne Muhammed som gris. ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Off Topic er en viktig del av forumet. Hvor eller skulle man degradere tråder til fra de alvorstyngede avdelingene når disse blir for allegoriske? ::)

Men det kan jo av og til bli litt vel mye repetisjon av de samme temaer.. så kanskje en tur i boksen hvis man bryter for mye med dette. 2 uker uten å ha lov til å starte nye emner selv er vel en mulighet?

 

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Off Topic er en viktig del av forumet. Hvor eller skulle man degradere tråder til fra de alvorstyngede avdelingene når disse blir for allegoriske? ::)

Men det kan jo av og til bli litt vel mye repetisjon av de samme temaer.. så kanskje en tur i boksen hvis man bryter for mye med dette. 2 uker uten å ha lov til å starte nye emner selv er vel en mulighet?
Mye av problemet ligger nok der. Man blir enkelt og greit møkk lei av å lese de samme argumentene i de samme diskusjonene (med ulik start) hele tiden. Det må da være noe annet viktig å diskutere også. Det blir for mye misjonstrang for en som er vokst opp på det mørke vestland. Jeg flyttet fra Indremisjonen, og vil helst se minst mulig til den i mitt voksne liv. Og Indremisjonen er vel ikke stort verre/bedre enn andre misjoner... ::)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.124
Antall liker
2.621
Torget vurderinger
16
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Mener du virkelig at man ikke skal kunne hetse religioner eller livssyn? Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Mener du virkelig at man ikke skal kunne hetse religioner eller livssyn? Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt. Opprett ditt eget forum hvis du ønsker å hetse noen, men ikke tving Høvdingen til å publisere hetsen. Det har han all rett til å nekte deg å gjøre. Høvdingen har også sin demokratiske rett når han skal avgjøre retningen siden hans skal ha. Dessuten er hetsing forbudt, og han kan ikke med sitt redaktøransvar koste på seg slikt.

Dere glemmer at dere selv bare er noen ubetydelige nobodys som babler på nettet. Høvdingen har et juridisk ansvar, der dere bare er en anonym masse med rølpete meningsytrerer.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.051
Antall liker
8.304
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt.
Du mener altså at hetsing kun er tillatt på religiøs basis? Husk at bibelen og koranen er full av hets mot mennesker som ikke blindt underkaster seg dets dogmer....
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.999
Antall liker
725
baluba skrev:
HC skrev:
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Mener du virkelig at man ikke skal kunne hetse religioner eller livssyn? Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt. Opprett ditt eget forum hvis du ønsker å hetse noen, men ikke tving Høvdingen til å publisere hetsen. Det har han all rett til å nekte deg å gjøre. Høvdingen har også sin demokratiske rett når han skal avgjøre retningen siden hans skal ha. Dessuten er hetsing forbudt, og han kan ikke med sitt redaktøransvar koste på seg slikt.

Dere glemmer at dere selv bare er noen ubetydelige nobodys som babler på nettet. Høvdingen har et juridisk ansvar, der dere bare er en anonym masse med rølpete meningsytrerer.

Her har vi et klassisk tilfelle av personlighets-spalting. Baluba tror tydeligvis at
han er Høvdingen.
Eller muligens har han fått det for seg at han skal verge Høvdingen mot alle idiotene som frekventerer OT.
Jeg tror faktisk Høvdingen kan svare for seg selv.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
baluba skrev:
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt.
Du mener altså at hetsing kun er tillatt på religiøs basis? Husk at bibelen og koranen er full av hets mot mennesker som ikke blindt underkaster seg dets dogmer....
Sorry, men nå bør du tenke på å ta norsk folkeskole om igjen. Jeg skriver at ikke-religiøs hets er like ille som religiøs hets. Er du ikke norsk eller? Du er i alle fall ikke i stand til å lese det norske språk, selv om du åpenbart kan skrive det. Hvordan i helsikke klarer du å lese at religiøs hets er akseptabelt? Jeg skriver at hetsing i andre retningen er like uheldig som denne. Hva som ble skrevet for 1400 år siden bør ikke dagens mennesker lastes for. Eller ønsker du at økumeniske og unitariske troende skal stilles til ansvar for skriften når de selv avviser dens ufeilbarlighet? Skjerp deg, det er ikke alle religiøse som er hetsende tullinger. Og det er heller ikke alle ateister som er hetsende tullinger. Men det finnes mange av dem i begge leirer, noe som jeg ikke aksepterer, uansett tro og livssyn.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.124
Antall liker
2.621
Torget vurderinger
16
baluba skrev:
HC skrev:
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Mener du virkelig at man ikke skal kunne hetse religioner eller livssyn? Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt. Opprett ditt eget forum hvis du ønsker å hetse noen, men ikke tving Høvdingen til å publisere hetsen. Det har han all rett til å nekte deg å gjøre. Høvdingen har også sin demokratiske rett når han skal avgjøre retningen siden hans skal ha. Dessuten er hetsing forbudt, og han kan ikke med sitt redaktøransvar koste på seg slikt.

Dere glemmer at dere selv bare er noen ubetydelige nobodys som babler på nettet. Høvdingen har et juridisk ansvar, der dere bare er en anonym masse med rølpete meningsytrerer.
Høvdingen kan så klart sensurere/moderere som han vil på sin egen side.

Når det gjelder hetsing av religion så bør det selvfølgelig være akseptabelt, akkurat som man i Norge faktisk kan si at en ikke ønsker demokrati. Kan hende du ikke liker det, tough shit, det er det som er ytringsfrihet.
Hva konstituerer forresten hetsing av en religion? Er det de religiøse som skal avgjøre det?

Det er ingen menneskerett å aldri bli fornærmet og de som føler seg støtt på vegne av en religion, nasjon, fotballag, forsterkerprodusent osv. får bare tåle det.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Å hetse en religion, en politisk bevegelse eller en filosofi må da være både legalt og nødvendig. Spesielt når disse har en agenda som går ut på å påvirke hverdagen til ikke-medlemmer. Men å hetse enkeltmennesker fordi de har valgt tilhørighet til en kritikkverdig bevegelse er en helt annen sak i mine øyne.

Religion er bare formalisert overtro, og fortjener ingen respekt som sådan.

Man skal kunne bekjempe en ide ved å gå hard ut mot den, men man sikter på feil mål hvis man går etter personene som er involvert eller plassert i gitt gruppe av bekvemmelighetshensyn. Folk skal være fri til å leve sitt liv i fred som de vil, også dypt religiøse mennesker. Men det øyeblikk de går ut å forlanger at verden skal innrette seg etter dem, så skal man kunne ta til motmæle ganske kraftig. Da skal de ikke kunne gjemme seg bak religionsfrihet for sine misantropiske påfunn.

Men uansett er HFS et privat nettsted, og det er Høvdingen som er sjefen om man liker det han sier eller ikke. Hvis folk kommer hjem til meg vil jeg også ha et ord med i laget om hva som skjer og hva som diskuteres. Det er ingen rettighet å få poste på HFS, det er et privilegium.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
baluba skrev:
HC skrev:
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Mener du virkelig at man ikke skal kunne hetse religioner eller livssyn? Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
Ja, det mener jeg. Hvis ikke du mener det samme så er du lik den kødden som hetser det norske demokrati og vårt sekulære samfunn. Hetsing er ikke akseptabelt. Opprett ditt eget forum hvis du ønsker å hetse noen, men ikke tving Høvdingen til å publisere hetsen. Det har han all rett til å nekte deg å gjøre. Høvdingen har også sin demokratiske rett når han skal avgjøre retningen siden hans skal ha. Dessuten er hetsing forbudt, og han kan ikke med sitt redaktøransvar koste på seg slikt.

Dere glemmer at dere selv bare er noen ubetydelige nobodys som babler på nettet. Høvdingen har et juridisk ansvar, der dere bare er en anonym masse med rølpete meningsytrerer.
Høvdingen kan så klart sensurere/moderere som han vil på sin egen side.

Når det gjelder hetsing av religion så bør det selvfølgelig være akseptabelt, akkurat som man i Norge faktisk kan si at en ikke ønsker demokrati. Kan hende du ikke liker det, tough shit, det er det som er ytringsfrihet.
Hva konstituerer forresten hetsing av en religion? Er det de religiøse som skal avgjøre det?

Det er ingen menneskerett å aldri bli fornærmet og de som føler seg støtt på vegne av en religion, nasjon, fotballag, forsterkerprodusent osv. får bare tåle det.
Som jeg nevnte et annet sted så flyttet jeg fra det mørke vestland for å slippe unna Indremisjonen. Misjonering er like plagsomt om den kommer fra ateister eller religiøse. Det skaper kun strid og motsetninger i miljøer med oppegående mennesker, slik som her på HFS.

Og jeg fornærmer da både i hytt og pine. Jeg sparker folk på leggen både her og der. Jeg forsøker å unngå å treffe ballene, men det er kanskje tilfeller der jeg bommer i så måte også. Men jeg driver ikke med noen systematisk hets av enkelte meninger og oppfatninger. Det å være anti-religiøst blir ofte enda mer religiøst enn noe annet, i alle fall like religiøst som Indremisjonen. Og da blir det intet mindre enn plagsomt. Jeg har flyttet fra slikt før, og kanskje noen nå ser sitt snitt i å få meg til å flytte fra HFS ved å blande inn misjoneringen sin også på andre steder av forumet? Eventuelt konsekvent i mine tråder, men der jeg tipper Høvdingen griper inn før tålmodigheten min tar slutt. ::)

Jeg irriterer meg grønn over misjonærer, uansett hvilket livssyn de misjonerer for. Det er en vei å gå fra å diskuterer/argumentere til å misjonere, men her på forumet er den veien godt opptråkket mange ganger.
Misjonærer er patetiske i mine øyne.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Tor Nado skrev:
HC skrev:
baluba skrev:
sålenge de ikke direkte hetser andre religioner eller livssyn.
Etter min mening bør all form for religion hetses kontinuerlig.
Enig, burde faktisk vært valgfag på skolen.
En kommer ikke videre før en faktisk ser at det er forskjell på religioner. For det er meget vanskelig å gå til angrep på noe for en ting, da det viser seg at i alle de forskjellige grenene blir spørsmålet og svaret tolket ulikt.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.051
Antall liker
8.304
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Sorry, men nå bør du tenke på å ta norsk folkeskole om igjen. Jeg skriver at ikke-religiøs hets er like ille som religiøs hets. Er du ikke norsk eller? Du er i alle fall ikke i stand til å lese det norske språk, selv om du åpenbart kan skrive det. Hvordan i helsikke klarer du å lese at religiøs hets er akseptabelt?
Hvis religiøse yttringer er akseptabel må hets av samme ytringer være akseptabel da religion (i alle fall de dominerende) per definisjon er hets av de som står utenfor. De blir hetset som verdiløse og skal pines (med høygaffel og ild; intet mindre) i evighet for dette.
Jeg mener at folk med slike oppfatninger fortjener å bli hetset og bør bli det da det er hets de bedriver selv.
En annen sak er jo definisjon av hets. Enkelte religiøse grupperinger er jo svært hårsåre i så måte slik at enhver ytring fra vantro hunder (hets!) blir oppfattet som hetsende...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Skink_123 skrev:
En kommer ikke videre før en faktisk ser at det er forskjell på religioner. For det er meget vanskelig å gå til angrep på noe for en ting, da det viser seg at i alle de forskjellige grenene blir spørsmålet og svaret tolket ulikt.
Mye underlig som kalles religion. Men de store midtøstenreligionene Islam, Kristendom og Jødedom er i bunn og grunn helt samme greie, men noe små variasjoner her og der.

Stor ståhei nå med den afrikanske Islamisten som vil ha dødsstraff for sodomi, men det er akkurat det samme som det kristne Uganda gjør. De også skal innføre dødsstraff for det samme. Amerikanske konservative evangelister er en av de viktigste pressgruppene for dette. Om man henter begrunnelsen fra Koran eller Bibel er vel ett fett.

Evangelist/Islamist .. Same shit, different wrapping.
 
Topp Bunn