La homser leve!

G

Gjestemedlem

Gjest
Parelius skrev:
Jeg trodde det var dette som var problemet. (Og ikke bare debatten, men hva vi tillater oss å gjøre - eller bedre, ikke gjøre - av fryktens salige kraft. Hvorfor tillegge andre folk troen på at det er hudfarge og andre uvesentligheter som er faenskapet. (At slike folk fins, betviler jeg ikke, men det er ikke problemet her på Sentralen.)
Ja, hvis jeg skulle trues av gale menn for å ha fornærmet dem så ville jeg nok la meg skremme. Jeg har intet ønske om å bli noen martyr for ytringsfriheten, eller friheten fra religion... eller for noe annet for den saks skyld.

Mitt beste svar på religiøse trusler mot samfunnet er en beinhard sekularisme, og slutt på offentlig finansiering av religiøs aktivitet.

Når det kommer til debatten her så forholder jeg meg til dem som driver siden. Det er ikke av hverken frykt eller respekt for de religiøse, men fordi dette er et privat nettsted. Så jeg kommer ikke til å poste noe som jeg tror vil skape praktiske problemer. Men prøver likevel å holde debatten i gang og fremme mine synspunkter.

De fleste her inne vil jeg tro er såre enige i at slike folk som den gale islamisten i avisen er et problem. Uenigheten er jo om hvor mange andre som skal holdes til ansvar for hans holdninger og uttalelser. Det blir et problem når man skal se på alle "ikke vestlige innvandrere" eller alle muslimer (eller alle religiøse) som et samfunnsproblem fordi det finnes farlige mennesker blant dem.

Mange fallgruver.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Jeg tror sannelig jeg blir truet på juling. :eek: ;D

Men jeg har kjøpt sykkel, så når jeg kommer under 100, så sykler jeg fra deg. 8)
Har du planer om å forsøke å mobbe min sønn bort fra landet? Hvis ikke, så er du ikke truet med juling av meg iallefall. :)

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
557
Gjestemedlem skrev:
Islamisme og evangelisme er et politisk samfunnsproblem og bør imøtegås med harde midler og sanksjoner.
Grunnleggende uenig, og en farlig vei å gå for et demokratisk samfunn. Din løsning har vært prøvd tidligere, også i ikke så fjern fortid, resultatene var skremmende. Er helt enig at vi skal ha en åpen samfunnsdebatt, men at det betyr at religiøs tro er et problem og at den dermed forsvinner er å gape vel høyt. Og så er det viktig ikke å generalisere her, er forskjell på f.eks. ytterliggående militant islamisme og Kirkens Nødhjelps arbeid. Men mulig du putter dette i samme sekk...

For det ligger i troens natur at dette er viktig for den enkelte og da må det være lov å formidle sin tro videre. Men med respekt, forståelse og dialog. Vanskelig? Ja. Men mulig.

Uansett blir det helt feil at evangelisme, hva du nå legger i det (evangelisering?), skal møtes med harde midler og sanksjoner. "Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil inntil døden forsvare din rett til å si det" (Voltaire)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
roesok skrev:
Gjestemedlem skrev:
Islamisme og evangelisme er et politisk samfunnsproblem og bør imøtegås med harde midler og sanksjoner.
Grunnleggende uenig, og en farlig vei å gå for et demokratisk samfunn. Din løsning har vært prøvd tidligere, også i ikke så fjern fortid, resultatene var skremmende. Er helt enig at vi skal ha en åpen samfunnsdebatt, men at det betyr at religiøs tro er et problem og at den dermed forsvinner er å gape vel høyt. Og så er det viktig ikke å generalisere her, er forskjell på f.eks. ytterliggående militant islamisme og f.eks. Kirkens Nødhjelps arbeid. Men mulig du putter dette i samme sekk...

For det ligger i troens natur at dette er viktig for den enkelte og da må det være lov å formidle sin tro videre. Men med respekt, forståelse og dialog. Vanskelig? Ja. Men mulig.

Uansett blir det helt feil at evangelisme, hva du nå legger i det (evangelisering?), skal møtes med harde midler og sanksjoner. "Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil inntil døden forsvare din rett til å si det" (Voltaire)
Her er jeg grunnleggende enig med deg, men jeg tror ikke Deph mener at Kirkens Nødhjelp er evangeliserende. Det blir å trekke den for langt. Men jeg er klart enig med Deph i at Livets Ord og til en viss grad Den Frievangeliske Forsamling kan være plagsomt evangeliserende i mange sammenhenger, og at den etnosentrismen som karismatiske menigheter utviser i katolske land er både farlig og betenkelig. Men sanksjoner kan jeg ikke se at de fortjener hvis de ikke bryter med lover. Og da kan enhver straffes eller sanksjoneres.

P

Parelius

Gjest
Har Høvdingen gjort OT tilgjengelig bare for oss registrerte og innloggede? Synd, men ikke sikkert så pragmatisk uklokt. Det forteller likevel sitt om hva vi kaves med.

Jeg tok selv, i forbindelse med den forrige karikaturstriden, og la ut en del karikaturer av den (for noen) ubilledlige. Ikke for at jeg ville provosere, men se om frykten var reell. De lå der vel i et døgn… En kan pjatte om ydmykelse en blir utsatt for pga. av sin religiøse tro så mye en vil; det er andre ydmykelser som er verre - ikke å tørre å si det en mener! Da er det ingen respekt for personers rett til meningytring igjen.

En skal respektere andre menneskers rett til sine meninger; ingen grunn til å respektere meningene! De religiøse borgerkriger blodtappet europeerne til de grader at onde tunger vil ha det til at hermeneutikken - som samtalens slagmark - ble utmattelsens beste løsning. Nå tar vi ikke sjansen på samtalen lenger; brunfargen er det eneste som henger igjen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.623
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Når det kommer til debatten her så forholder jeg meg til dem som driver siden. Det er ikke av hverken frykt eller respekt for de religiøse, men fordi dette er et privat nettsted. Så jeg kommer ikke til å poste noe som jeg tror vil skape praktiske problemer. Men prøver likevel å holde debatten i gang og fremme mine synspunkter.
Det er hyggelig å se at det er en som respekterer reglene og som viser litt forståelse. Det er fullt mulig å fremme sine synspunkter uten å bryte reglene.

Parelius skrev:
Har Høvdingen gjort OT tilgjengelig bare for oss registrerte og innloggede? Synd, men ikke sikkert så pragmatisk uklokt. Det forteller likevel sitt om hva vi kaves med.
Jeg har gjort OT utilgjengelig for gjester, for da blir ikke innholdet fanget opp av Google. Neste steg er utestengelser og deretter stenging av OT. Jeg ønsker ikke å gjøre noen av delene, men enkelte klarer ikke å forstå reglene som er satt, og da har jeg ikke mye valg.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg tror ærlig talt vi gir Høvdingen for mye arbeid med OT, slik at han får litt for liten tid til hifi. Klokken er såpass nær midnatt at jeg skal gi meg med å eksplodere over tastaturet. Irritasjonen er avtatt endel, for i morgen er jeg helgepappa igjen. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
roesok skrev:
Gjestemedlem skrev:
Grunnleggende uenig, og en farlig vei å gå for et demokratisk samfunn. Din løsning har vært prøvd tidligere, også i ikke så fjern fortid, resultatene var skremmende. Er helt enig at vi skal ha en åpen samfunnsdebatt, men at det betyr at religiøs tro er et problem og at den dermed forsvinner er å gape vel høyt. Og så er det viktig ikke å generalisere her, er forskjell på f.eks. ytterliggående militant islamisme og f.eks. Kirkens Nødhjelps arbeid. Men mulig du putter dette i samme sekk...
Jeg har ingen illusjoner om at religionene forsvinner med det første. Men det er viktig å begrense dem så mye som mulig, holde det et en privat sak hva man tror eller ikke tror om verden og hvordan den henger sammen, samme hvor underlig dette virker på utenforstående.

Holdes det på et privat plan er det helt greit, men hvis man ønsker å styre samfunnet etter religiøse forstillinger og regler så er ikke respekt og forståelse de eneste virkemidler mot dette. Om det er islamister som ønsker et islamsk styre eller evangelister som vil ha et kristent, eller ultraortodokse jøder som vil ha sitt totalitære religiøse styresett så er det ytterst problematisk i alle tilfeller.

Jeg skal gjerne forsvare din rett til å dø for akkurat det du vil. ::)

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his." (Patton)

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Stadig oftere spør jeg meg: hva har den åpne strukturen i OT med musikk, samkvem, "feel", .. å gjøre?
Jeg personlig føler meg mange ganger fremmedgjort med ikke bare topic men også den ekstreme spennvidde (avstand) som utgytes medlemmene i mellom.
Er dette norges førende musikk/hifi-forum, eller er det arena hvor frp-ister skal få sitt endelikt av kverulanter rigget med alt hva hjertet kan begjære av halvkvedede intellektuelle vitser.
.

P

Parelius

Gjest
Høvdingen skrev:
Parelius skrev:
Jeg har gjort OT utilgjengelig for gjester, for da blir ikke innholdet fanget opp av Google. Neste steg er utestengelser og deretter stenging av OT. Jeg ønsker ikke å gjøre noen av delene, men enkelte klarer ikke å forstå reglene som er satt, og da har jeg ikke mye valg.
Jeg håper at du ikke tok mine ord som hån; tvertimot. Hån går til de som ikke ser problematikken, og finner det mer opportunt å kritisere kritikerne. Størefjottene.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.424
Torget vurderinger
18
baluba skrev:
@ oddgeir: Nei, det er et eksempel på at mine hender kan være eksplosive hvis min sakesløse og europeiske sønn får gjennomgå slik behandling mens jeg er tilstede med min hvite hud.
Hvorfor poengterer du at sønnen din er europeisk? Den slags trakassering er like uakseptabel uansett om han hadde vært 100% somalier eller bare ser slik ut.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
baluba skrev:
@ oddgeir: Nei, det er et eksempel på at mine hender kan være eksplosive hvis min sakesløse og europeiske sønn får gjennomgå slik behandling mens jeg er tilstede med min hvite hud.
Hvorfor poengterer du at sønnen din er europeisk? Den slags trakassering er like uakseptabel uansett om han hadde vært 100% somalier eller bare ser slik ut.
Selvfølgelig, og det går jo frem av den øvrige argumentasjonen min. Jeg bare påpeker at selv om han er norsk, så får han hat mot seg. Hat som oftest er fyret opp av de som burde vite bedre enn å på tilnærmet intellektuell maner spre hat mot grupper som homogene masser. Du kan vel ikke betvile at i flere innlegg her inne så blir alle muslimer sett på som en potensiell fare når det blir unyansert, og at det fungerer som legitimering av de som fører det videre ut i samfunnet. Og da får alle fremmedartede gjennomgå, og de som kan se ut som om de er terrorister muslimer. Uansett alder eller egentlig etnisitet, kun basert på en fornemmelse av at de kan være fæle muslimer.

Men i etterkant kan jeg også se at mine opplevelser gjør meg mer provosert og opphisset enn det som er nødvendig, men før dere fordømmer min oppførsel kan dere forsøke å gå et kvartal i mine sko.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.424
Torget vurderinger
18
JackX skrev:
Stadig oftere spør jeg meg: hva har den åpne strukturen i OT med musikk, samkvem, "feel", .. å gjøre?
Ingenting selvfølgelig.

JackX skrev:
Jeg personlig føler meg mange ganger fremmedgjort med ikke bare topic men også den ekstreme spennvidde (avstand) som utgytes medlemmene i mellom.
Man må jo ikke lese OT, spesielt ikke hvis man føler seg uvel med det som skrives her.

JackX skrev:
Er dette norges førende musikk/hifi-forum, eller er det arena hvor frp-ister skal få sitt endelikt av kverulanter rigget med alt hva hjertet kan begjære av halvkvedede intellektuelle vitser.
.
Begge deler kan det virke som. Jeg tror ikke OT ødelegger for hifi- og musikkdelen av forumet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
JackX skrev:
Ingenting selvfølgelig.

JackX skrev:
Man må jo ikke lese OT, spesielt ikke hvis man føler seg uvel med det som skrives her.

JackX skrev:
.
Begge deler kan det virke som. Jeg tror ikke OT ødelegger for hifi- og musikkdelen av forumet.
Ikke helt sant det siste, for jeg har blitt beskyldt for å delta i en mobbekampanje på OT i en vanlig musikktråd. Det ble selvfølgelig ordnet opp i på voksent maner, så det endte ikke med noen dyp konflikt. I dag er vi venner igjen for lenge siden. Men slikt kan utvikle seg over tid, for frontene er harde og tildels uforsonelige i OT noen ganger. Det er ikke så enkelt å ikke se OT når man holder på her inne, og det er litt stille andre steder i forumet. Da blir det også litt vanskelig å holde seg borte.

En annen sak er at det foregår mange både artige og konstruktive debatter på OT som alle sikkert kunne tenkt seg å delta i. Foto, motor, design, vittigheter og kuriositeter. Den siden av OT er det jo litt vanskelig å holde seg borte fra. Jeg forsøkte i flere måneder å holde meg borte, ja var til og med helt borte fra hele forumet. Hobbyfora bør egentlig være utelukkende hyggelig i utgangspunktet, selv om kabeldebatter er litt for unødvendig skarpe. Men de er ikke verre enn at vi er flere som popper popcorn før vi skal sjekke siste utvikling i slike debatter.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis man vil diskutere vin er det tråder på OT for det, samme gjelder politikk, sykler, OL, båter, religioner, økonomi, baking, bøker, foto, pølser, aktualiteter og alt det andre. Det er ingen leseplikt i noen tråder, og er man hårsår og nevrotisk eller ømfintlig overfor usakligheter eller kritikk av sine politiske idoler eller foreninger så anbefales det at man hopper over disse trådene. :)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.424
Torget vurderinger
18
baluba skrev:
Men i etterkant kan jeg også se at mine opplevelser gjør meg mer provosert og opphisset enn det som er nødvendig
Synes ikke det, når det gjelder trakassering av barn så har jeg nulltoleranse.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HC skrev:
baluba skrev:
Men i etterkant kan jeg også se at mine opplevelser gjør meg mer provosert og opphisset enn det som er nødvendig
Takk skal du ha, for det er ikke enkelt å se titler som du vet kommer til å inneholde innlegg som får det til å koke i årene. Jeg har gjort et ærlig forsøk, men bare tanken kan føre til at man blir for nysgjerrig iblant. Og dermed innbiller seg at man kan gjøre en forskjell, noe som selvfølgelig er en total illusjon. ::)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
baluba skrev:
HC skrev:
baluba skrev:
Takk skal du ha, for det er ikke enkelt å se titler som du vet kommer til å inneholde innlegg som får det til å koke i årene. Jeg har gjort et ærlig forsøk, men bare tanken kan føre til at man blir for nysgjerrig iblant. Og dermed innbiller seg at man kan gjøre en forskjell, noe som selvfølgelig er en total illusjon. ::)
Full forståelse for frustrasjon og fortvilelse, med påfølgende raseri når noen oppfører seg bedritent overfor ungene dine. Går samtidig ut fra at sånne opplevelser setter saker litt i perspektiv, og gjør det lettere å forstå hvorfor mange ender som jævelig forbannede på oss snøtryner og samfunnet vårt, når de blir store nok til å mene noe.
MEN: Jeg bemerker at du uten å blunke anser vold som problemløser. Hvordan skal vi bygge et mer fornuftig samfunn dersom vold er det første vi tyr til for å stanse ytringer vi avskyr? Det er jo NØYAKTIG det vi finner så avskyelig med ekstremisme, nemlig det at de mener de har rett til å benytte vold og trusler for å endre samfunnet til noe de mener er "mer korrekt". Jeg tar sterk avstand fra de holdningene du viser der, min herre.

Honkey

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
JackX skrev:
.
god bedring.

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
47
HC skrev:
JackX skrev:
Ingenting selvfølgelig.

JackX skrev:

JackX skrev:
.
Vel,vel. Synes ikke akkurat at debatter som dette setter forumet i et godt lys. Når jeg logger meg inn på forumet for en rask oppdatering merker jeg at lysten til å tilbringe mye tid her forsvinner når saker som "la homser leve", "klimaforskere tar feil..." dominerer siste innlegg.

Sakene er forsåvidt aktuelle og viktige, det er bare det at jeg har et inntrykk av at det er enkelte deltakere på forumet som har begrenset interesse for hifi og musikk og frekventerer kun OT forumet for å provosere. Sjeldent jeg ser et nyttig innlegg i musikk og hifi trådene fra de personer det siktes til her.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
@ Honkey,
Selvsagt er det ikke bra å ty til vold, men på den andre siden vil jeg faktisk si at jeg forstår Baluba veldig godt. Det at man faktisk spontant er villig til ALT for sitt avkom er en nedarvet greie gjennom tusner av år som faktisk er en sunn reaksjon med tanke på overlevelse og slik. Under et veldig tynt ferniss av sivilisasjon er vi dog ikke annet enn en meget avansert pelsløs ape! Når "push comes to shove" er vi som mennesker akkurat så primitive, og det er gjerne veldig greit å ha dette klart for seg! Vi styres nok av mekanismer som er mye mer primitive enn det vi liker å innrømme! I likhet med Baluba er jeg en fredsæl person som helst løser floker ved å snakke, men hvis noen "kødder" med ungene mine er jeg både villig til og fullt ut i stand til å gjøre ALT! Uansett hva som "er nødvendig" vil jeg gjøre det ut fra hvordan jeg vurderer ståa der og da. Man kan faktisk velge om man vil være et "offer" eller om man tar fighten der og da og evt går ned med flagget til topps! For meg er det klart at jeg ikke akter å forlate denne verden som et "offer", og slik oppdrar jeg mine barn også. "Hvis Ole slår deg i skolegården, så gir du ham beskjed om å slutte med tøyset, - hvis ikke vil han få juling! Slutter han ikke etter denne advarselen, vel så gir du ham juling!" Det virker det, hver gang! Selvsagt blir lærere, pedagoger og rektorer "lett hysteriske", men når man på møte ser dem hardt rett inn i øynene og rolig forklarer dem at MINE barn ikke skal bli mobbeoffer i DERES skole, og ikke viker på dette, da klapper de sammen og gir seg. Slik gjør en Alfa-hann uansett om det er i en apeflokk, ulveflokk eller i en "menneskeflokk". Vi styres av disse mekanismene enten vi ønsker eller ikke, og når man vet det kan man faktisk bruke det bevisst. Ikke noen måte å vinne venner på, derfor er det også greiest å snakke sammen i en hyggelig tone først men er det nødvendig så.... Moderne "siviliserte" mennesker er ikke vant til / har ikke trening i å forholde seg til "Alfa-hanner", eller "Alfa-hunner" for den del, så man har ganske lett spill!

@ Todd,
Man kan jo være seriøst opptatt av god lyd og HiFi selv om man ikke skriver så jævlig mye selv når det gjelder on-topic. Mange er nok her inne for å hente ut andres erfaringer og kunnskap. Det kan vel ikke være slik at HFS kun skal være for den etablerte menighets yppersteprester? Vi som ikke "kan så mye" bør jo faktisk få muligheten til å henge her inne for å se debatten og evt bidra med det lille vi kan selv om det ikke nødvendigvis er så mye! Når det gjelder Off Topic, så skal jeg være enig i at det tidvis forekommer sleivspark i form av personangrep som kanskje går over støvleskaftene, men i 99% av tilfellene er "offrene" personer som selv har vist en "noe robust holdning" som får igjen med samme mynt. Likevel er jeg enig med deg i at man bør unngå dette og her gjør nå faktisk moderatorene og Høvdingen en meget god jobb. Det som også er sagt av andre om Høvdingens reaktøransvar er noe vi alle bør huske på og ta hensyn til. Uansett må likevel hver en av oss ha rygg til å stå oppreist og ta det som kommer om man trår over og det får etterspill. Det vil være feigt å gjemme seg bak Høvdingen i en slik situasjon!

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
47
Spiralis skrev:
@ Todd,
Man kan jo være seriøst opptatt av god lyd og HiFi selv om man ikke skriver så jævlig mye selv når det gjelder on-topic. Mange er nok her inne for å hente ut andres erfaringer og kunnskap. Det kan vel ikke være slik at HFS kun skal være for den etablerte menighets yppersteprester? Vi som ikke "kan så mye" bør jo faktisk få muligheten til å henge her inne for å se debatten og evt bidra med det lille vi kan selv om det ikke nødvendigvis er så mye! Når det gjelder Off Topic, så skal jeg være enig i at det tidvis forekommer sleivspark i form av personangrep som kanskje går over støvleskaftene, men i 99% av tilfellene er "offrene" personer som selv har vist en "noe robust holdning" som får igjen med samme mynt. Likevel er jeg enig med deg i at man bør unngå dette og her gjør nå faktisk moderatorene og Høvdingen en meget god jobb. Det som også er sagt av andre om Høvdingens reaktøransvar er noe vi alle bør huske på og ta hensyn til. Uansett må likevel hver en av oss ha rygg til å stå oppreist og ta det som kommer om man trår over og det får etterspill. Det vil være feigt å gjemme seg bak Høvdingen i en slik situasjon!
Det er ikke sikkert vi er så veldig uenig her ;). At folk benytter forumet for å høste kunnskap om hifi/musikk er jo bare supert og etter intensjonen. Det skurrer dog i mitt hodet når intensjonen fra enkelte synes å være å skape noe "dårlig stemning" gjennom OT og ikke bidrar til noe som helst i Hi/musikk trådene. Men jeg er enig at Høvdingen har god kontroll her.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Men en ting karer, er vi ikke enig i en ting? Nemlig at vi alle vil at homsene skal leve?

Så får vi ta det resterende i en annen tråd.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Skink_123 skrev:
Men en ting karer, er vi ikke enig i en ting? Nemlig at vi alle vil at homsene skal leve?

Ja vi er nok det!

Alle, inkludert muslimer, kan få leve for min del så lenge de lar meg leve i fred!

Litt Kardemommelov er egentlig bare av det gode. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Skink_123 skrev:

Ja vi er nok det!

Alle, inkludert muslimer, kan få leve for min del så lenge de lar meg leve i fred!

Litt Kardemommelov er egentlig bare av det gode. ;)
Vi er nok alle både politimester Bastian, Kasper, Jesper, Jonathan og en dasj tante sofie i en og samme person, he he he. ;D

Jeez, noen ganger er det slitsomt å være helgepappa. Ikke mye tid til hverken musikk eller nett da. ::)
Og homser m.m flere skal leve godt i kongeriket hvis jeg får bestemme.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Vidtfavnende debatt. De fleste enes om at homser kan få leve, i tråd med et vestlig, opplysningsorientert syn. Enkelte mener tydeligvis at temaet ikke bør diskuteres, av frykt for å støte/diskriminere personer med et orientalsk/middelaldersk livssyn.
Det finner jeg skremmende.
Naturligvis.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
BBking skrev:
Vidtfavnende debatt. De fleste enes om at homser kan få leve, i tråd med et vestlig, opplysningsorientert syn. Enkelte mener tydeligvis at temaet ikke bør diskuteres, av frykt for å støte/diskriminere personer med et orientalsk/middelaldersk livssyn.
Det finner jeg skremmende.
Naturligvis.
Stryk middelaldersk.

En kan jo lure på om tolkning "de skal dø" som ikke komme til himmelen. De troende har jo evig liv. En tanke som slo meg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Skink_123 skrev:
Stryk middelaldersk.
Sant. Det skal vel være jernaldersk.

En kan jo lure på om tolkning "de skal dø" som ikke komme til himmelen. De troende har jo evig liv.
Jamen, de skal jo brenne i helvete til evig tid sammen med udøpte barn, humanetikere og parkeringsvakter. :-\

En tanke som slo meg.
Tanker kan være bøllete. Slå tilbake, ellers får du neppe gå i fred.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ja. Det triste er det 'kulturbetingete'.

Drap har vi hatt i alle år, og det gikk helt fint til den fordømte kulturen kom.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Selvfølgelig har du rett, Bjørn. Dessverre blir en sånn fristelse alt for stor for enkelte.

Tenk! Et drapsoffer med svart hår, brune øyne, mørk hud, og en Z i navnet....

Hva kan man bruke det til? Er det ikke godt å være til, så lenge likene har riktig farge?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
Hysj på deg, Eros. Fakta er bare en uønsket bevegelse mot forvirring, og slikt vil vi helst ikke ha noe av. ;)
Hvorfor ikke?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg er veldig enig i det Spiralis og Skink123 sier, det kan være greit med LITT MEIR Kardemommeby. Noen påstår at Pondus er homofob, men jeg kjenner meg veldig, veldig igjen i enkelte settinger, som denne:

Vedlegg

Topp Bunn